0
späť
 

diskuze k tématu: Toyota Avensis 2.0i 16V

kategórie zaradenia témy: japonská vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 05.11.2007 13:30, RE: Michal
anonym napísal:
můj děda si v roce 2001 koupil Ford Focus, nový... letos vítězoslavně pokořil hranici 10ti tisíc km... ono se najít dá, i když je to víceméně hodně na náhodu... zase s větší pravděpodobností najdete auto s malým nájezdem v čechách, nežli v německu, ale stav je srovnatelný, páč je rozdíl, zda 100.000 km najedete po kvalitní dálnici a extrémně kvalitních vozovkách německým měst a venkova, nebo po českých tankodromech...
Tchán po čtyřech letech provozu nového auta slavnostně překonal hranici 25 tisíc km a to jsem mu z toho ještě 2 tisíce najel při cestě na dovolenou do Chorvatska, na kterou mi auto zapůjčil.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 05.11.2007 13:42, RE: Michal
anonym napísal:
Tchán po čtyřech letech provozu nového auta slavnostně překonal hranici 25 tisíc km a to jsem mu z toho ještě 2 tisíce najel při cestě na dovolenou do Chorvatska, na kterou mi auto zapůjčil.
přesně tak ne každej najede 50 tisíc a víc ročně, my máme matize jako druhý auto a najeli jsme s ním asi 6 tisíc za 3 roky)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 05.11.2007 14:08, Snaha
Snaha se cení, nicméně sloh recenze není zronva na jedničku. Některé vztažné věty se k ničemu nevztahují a některé věci si dokonce odporují, jako například dostatečně velký kufr, který se dá snadno zaplnit potravinami za 5 tisíc, to zase tak velký kufr nebude, pokud nemluvíme o pecnech chleba za 5 tisíc. Vlastně nevím, jak je tam velký kufr. Standardní jednotka litr dává jasnější představu. 10 kkm je na recenzi fakt málo, psal jsem recenzi po 35 tisících a 3 letech a pro někoho to není ani roční proběh, to se pak těžko posuzuje.
A ještě bych okomentoval, že dobrého řidiče nedělá výhradně schopnost ovládat vozidlo zejména na hranici adheze, ale schopnost dokázat se orientovat v provozu, umět číst ostatní účastníky a rychle se rozhodovat, ovšem na okruhu toto odpadá, takže závodník může vynikajícím způsobem ovládat vozidlo, ale v provozu může být řidičem pouze průměrným.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 05.11.2007 14:10, RE: Michal
anonym napísal:
přesně tak ne každej najede 50 tisíc a víc ročně, my máme matize jako druhý auto a najeli jsme s ním asi 6 tisíc za 3 roky)
Správně jste napsal - matize, jako druhé auto. Toyota Avensis se z pravidla nekupuje jako druhé auto!!!!
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 05.11.2007 14:16, RE: Michal
anonym napísal:
Mě spíš zaráží ten Váš sytič. Živě si totiž pamatuju na Škodu 120, která točila 2.000 na sytič :o) Ale od Felicie se stímto nesetkávám, felda má rovný 1000 a pozdější auta nebyla ani poznat, že mají sytič...
U japonců taky není poznat že si počítač dá "sytič" Normálně nastartujete a hned jedete - ono totiž nejde asi ani tak o sytič, jako o krátkodobé zvýšení volnoběžných otáček na prohřátí motoru. Zvýšených otáček si všimnete jen pokud nastartujete v chladných dnes motor a necháte ho běžet na volnoběh. Pak uvidíte krátce ty 2000, které rychle klesnou na 1500 - 1600 a dále po minutě pozvolna padají v závislosti na prohřátosti motoru.
Jinak systém je to dle mého názoru dobrý, neboť mírně zvýšené otáčky studeného motoru zlepšují toliko důležité mazání (zvýšený tlak oleje) Kdo maže ten jede.
A možná i proto mi moje Honda Accord z roku 1998 s najetými 330 tis. km nežere od výměny k výměně žádný olej. (chápej není nutné nic dolévat)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 05.11.2007 14:45, vrzání volantu
Kousek nad pedály směřuje tyč od volantu do gumového těsnění v podlaze. Promažte a bude nejspíš po problému. Jarek
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 05.11.2007 14:54, RE: ach jo...
anonym napísal:
Bejt holka tak na starej avensis nepujdu:) To by musel hosanek pritlacit....Min. E46:) nebo Mondeo Ghia, ovšem to nový
Tak třeba je to on, kdo si bude vybírat... A tobě by nedal ani náhodou...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 05.11.2007 14:59, Fík
Pro nespokojence s recenzí jsem si narychlo a bez přípravy připravil pár info o mých zkušenostech obdobného vozu, ale s naftou...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 05.11.2007 15:06, RE: Fík
anonym napísal:
Pro nespokojence s recenzí jsem si narychlo a bez přípravy připravil pár info o mých zkušenostech obdobného vozu, ale s naftou...
Krátká recenze vozu Toyota Avensis 2,0 TD liftback, r.v. 1999
Značka: Toyota
Model: Avensis
Typ: 2,0 TD
Bližší označení: stupeň výbavy Linea Luna
Karoserie: liftback
Obsah motoru: 1975
Palivo: nafta
Rok výroby: 1999
Typ řazení: manuální
Najeto km při koupi: 86 000
Najeto km nyní: 196 000
Koupen jako: ojetý
Jak dlouho vůz využívám: 4 roky
Průměrná spotřeba: 7,1
Předchozí vozidlo: Škoda Felicia
Tento vůz jsem si zakoupil v červnu roku 2003. Vůz jsem koupil prakticky náhodou, přímo na burze v NL kam jsem si původně přijel pro Škodu Octavia 1,9 TDi. Nikdo v rodině do té doby neměl žádnou zkušenost s japonskými diesely, takže to bylo čistě na doporučení místních a náhodě, kteří měli s těmito v Belgii montovanými vozy zkušenosti. Rozhodla cena, která byla v té době o více než 100.000 nižší než u Octavie v obdobném technickém stavu a jedná se o auto srovnatelné ve všech parametrech (pořizovací cena bylo po přepočtu cca 280.000) . Vozidlo bylo nebourané, od soukromé osoby, a servisované vč. garanček zdokumentovanými i účty orig. servisem (zaznamenáno ve firemní databáti dle VIN) + vyřízen převod garance do ČR do počtu km 120.000. Nutno dodat, že za převod a přihlášení v ČR vč. všech náležitosti bylo zaplaceno dalších cca 8.000 Kč a převod v NL není opravdu žádna divočina. Vůz má při obsahu 1975 kubických centimetrů max. výkon 66 kW, vybaven je 4 airbagy, posilovačem řízení, man. klimatizací, ABS, nastavitelným volantem a dalšími drobnostmi jako jsou vyhřívaná a el. nastavitelná zpětná zrcátka, tónovaná skla.

S vozem jsem dosud najel více než 100 000 km od koupě, takže mohu relativně fundovaně popsat zkušenosti s tímto vozem a s ohledem původní plánované koupě Octavie a současnými zkušenosti si je dovolím občas porovnat. S Octávií 1. generace 1,9 TDi jezdím příležitostně služebně několik let a mám s ní také cca 50.000 km zkušeností. Design Avensise je nenápadný, do jisté míry usedlý s nádechem východu. Má to ale velkou výhodu v tom, že si nikdo vozu za celé 4 roky nevšiml a to je nejčastěji parkováno na sídlišti na P8, což se o služební Octavii říci bohužel nedá.. . Venkovní design bych přirovnal k elegantní "šedé myši", ale obrat nastává při pohledu dovniř vozu. Díky 5. dveřím liftbacku má o pouhých 20 l menší zavazadelník než O1 a vnitřního prostoru je skutečně dost pro všech 5 pasažérů a to jak nad hlavou a vedle sebe, tak především před koleny. I v případě, že uchytím dětskou autosedačku doprostřed (díky 5. pásu ze sedačky), tak se další 2 dospělí pasažéři vejdou po stranách a nemusí jako v O1 sedět bohem s vykloubenými koleny. Dostatek prostoru nabízí i pracoviště řidiče a místo spolujezdce. Ani středová konzola vám tak nevytlačí do kolena pěkné "tetování". Pouze pedály by snesly o pár. cm větší rozestupy, protože v širších botech občas "zadrhávám". Palubní deska a všechny ovladače jsou přehledně a klasicky umístěné a i přes trošku smutnější šedomodrou barvu plastu je vše bytelné a nic nevrže. Stejně tak na mne ani použité plasty nepůsobí levně a trvdě jako v O1. Jediný nedostatkem se tak ukázala madla dveří, která jsou kryta tenkou pogumovanou "folií" která se díky prstýnků, nehtům a hodinkách drobně průběžně odírá. Jinak vše drží a nikde neslyšíte drnčení a pazvuky, sedačky jsou pohodlné to i pro delší cesty. Zadní sedadla se dají snadno a do roviny sklopit a díky 5. dveřím můžete i max. využít poskytnutý prostor. Pouze nákladová hrana není v rovině. Kufr tak pro standardní 4 členou rodinu bohatě postačí, vejde se tam jak kočárek, tak veškerá zavazadla pro rodinnou dovolenou nebo např. všecha 4 kola pro vůz na discích bez toho, aniž by jste museli vyhodit či nadzvedávat zadní plato. To čas od času snese výměnu pryžových lůžek na kterých "sedí", k čemuž stačí nůžky, malý šroubováček a lepicíc filc, který se např. používá pod nábytek na plovoucí podlahu. Motor je 2l turbodiesel, který má velmi široký rozsah zátahu jak z nízkých, tak vysokých otáček a účinnost turba je znát pri překročení cca 2200 otáček (nejvíce motoru sedí rozmezi 1.500-4.500). Jeho kutivovaný chod je při srovnání s O1 až zarážející a např. při přihlášení v ČR bylo nutné dodat extra potvzení od oficiálního dovozce o tom, že na volnoběh je auto hlučnejší než při 50 km/hod. Pro srovnání je studený motor hlučný jako teplá O1, zahřátý motor pak nemá cenu srovnávat. Motor nemá rád pouze rozjezdy s lehkou nohou, ale jinak každé sešlápnutí plynu je znatelné a je výrazně pružnejší v širším spektru otáček naž O1 (66kw). Za celou dobu mého provozu bylo nutné měnit pouze kapaliny a každých 100 tis. km komplet rozvody (kladky, napínáky) , které vyjdou na cca 10.000 u známého/resp. 18.000 v aut. servise. (obojí vlastní zkušenost). Jediná slabší stránka oproti Octávce je spotřeba, která sice prakticky nikdy nepřeleze 8l ani při velmi razantní jízdě či ve městě, ale nejnižší mnou dosažená spotřeba je 6l. Jinak při poměru 80% město a 20% zbytek je hranice cca 7,5 (zima +0,5) a při obráceném poměru je cca 6,8. tady má O1 o něco navrh. Každopádně motor vám přinese pohodovou a kultivovanou jízdu, která při rozpohybování vozu umožní i příjemnou svižnou jízdu, kterou umocní i velmi dobrý podvozek, který je ideální jak do města pro své jemnější nastavní (není o ránách při přejezdech nerovností jako u O), tak pro svižnější jízdu, kde využívám většího rozvorů a kratších převisů. Rozhodně vám v zatáčkách Octávky stačit nebudou.... Jinak souhlasím s tím, že brzdy by zasloužily zlepšení, neb při razantním brždění vadnou. Těm jsem se jako jedné z mála věcí na autě časteji věnoval. Již 2x jsem měnil obložení předních brzd a jednou zadních (bubnovky) + jednou jsem nechal "stočit" kotouče, ale při druhé výměně obložení jsem vyměnil i celé přední kotouče. Další opravy na autě kromě výše uvedených rozvodů byly: výměna tyček př. stabilizátorů, preventivně tisícihran řízení, gumové uchycení stabilizátoru zadní nápravy (klepání při nerovnostech) - vše opravy za pár set korun. Jinak zatím jsou původní všechny díly výfuku i tlumiče. Dále min. 1-2x ročně měním palivový + vzduchový filtr (á 350) a používám kvalitní syntetický olej, jehož množství při výměně odpovídá původnímu při nalití. Dále cca 1.000 Kč věnuji každoročně vyčistění a doplnění náplně klimatizace a pár set Kč umytí motoru, který nemá problém s těsností. Spolehlivost auta mi tak oplatila původní risk při nákupu a v současnosti je vůz ve velmi dobrém stavu a nefunguje pouze ostřikování zadního stěrače + jsem si v létě nechal podlepit gumová těsnění kolem oken, které se díky povětrnostním vlivům postupně "zkracovaly" a deformovaly se. Ještě jednu nepříjemnost vůz má, a to je při částečném stažení předních okének a přejezdu nerovnosti se skla ozývají jak se klepou a narážejí do sloupků. Dále je nutné o chvilku delší žhavení, což ale prominete hned po té, když motor pokažně na první škubnutí ochotně naskočí. Zapomeňte na všechny povídačky o drahých náhradních dílech. Vše je k dostání bez problémů vč. plagiátů a do 1-2 dnů s výjimkou čerpadla Denso. To naše servisy nemají moc rádi, ale věřím že ho nebude mít důvod řešit

Klady Zápory
velmi prostorné rychle vadnoucí brzdy
tiché a komfortní částečně spotřeba
dynamika motoru
spolehlivost a nenáročnost



Spolehlivost 1

Provozní náklady 1

Cena náhradních dílů 2

Dostupnost náhradních dílů 1
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 05.11.2007 18:05, RE: ach jo...
Pepe napísal:
Souhlas, co bych za to dal, kdyby moje první auto vypadalo jako tohle. Ze spousty lidí mluví obyčejná závist, ale já mu to přeju, už proto, že na to sbalí víc buchet, než já před 14 lety se š 120... A ty zkušenosti byly napsaný líp, než spousta "recenzí" od dědečků.
Přesně tak.Souhlas, hazíte machry a hajzly máte na chodbě.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 05.11.2007 18:16, RE: Fík
anonym napísal:
Krátká recenze vozu Toyota Avensis 2,0 TD liftback, r.v. 1999
Značka: Toyota
Model: Avensis
Typ: 2,0 TD
Bližší označení: stupeň výbavy Linea Luna
Karoserie: liftback
Obsah motoru: 1975
Palivo: nafta
Rok výroby: 1999
Typ řazení: manuální
Najeto km při koupi: 86 000
Najeto km nyní: 196 000
Koupen jako: ojetý
Jak dlouho vůz využívám: 4 roky
Průměrná spotřeba: 7,1
Předchozí vozidlo: Škoda Felicia
Tento vůz jsem si zakoupil v červnu roku 2003. Vůz jsem koupil prakticky náhodou, přímo na burze v NL k...
Výborně napsaná recenze a nezbývá než souhlasit, co mě ale u Avensisu fakt dostalo, že je nádherně tichý a velice velice komfortní.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 05.11.2007 18:39, Všem imbecilům
S toyotou zkušenosti nemám, nicméně s blbečky a chudáky komentující debilně recenze ano. Je mi totiž absolutně jedno kdo a co píše o svém autě, pokud je to alespoň trochu k věci. Pokud si to chci přečíst tak to udělám, pokud ne tak to nečtu. A lituji chudáky a nuly co nevypotí nic jiného než hnus a nenávist. A jen díky webu si anonymně léči mindráky.
L. Dobeš
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 05.11.2007 19:02, RE: Fík
anonym napísal:
Krátká recenze vozu Toyota Avensis 2,0 TD liftback, r.v. 1999
Značka: Toyota
Model: Avensis
Typ: 2,0 TD
Bližší označení: stupeň výbavy Linea Luna
Karoserie: liftback
Obsah motoru: 1975
Palivo: nafta
Rok výroby: 1999
Typ řazení: manuální
Najeto km při koupi: 86 000
Najeto km nyní: 196 000
Koupen jako: ojetý
Jak dlouho vůz využívám: 4 roky
Průměrná spotřeba: 7,1
Předchozí vozidlo: Škoda Felicia
Tento vůz jsem si zakoupil v červnu roku 2003. Vůz jsem koupil prakticky náhodou, přímo na burze v NL k...
Zdravím, jsem taky majitelem tohoto vozu a stejně jako vy s naftovým agregátem. Mám motor D4D rv. 2001 a jsem z něj zatím docela nadšený. Po nastartování ráno to není žádný zázrak, ale jakmile aspoň trochu ohřeje, tak prakticky není uvnitř slyšet. Jezdím orůměrně kolem 6l/100km, dojíždím cca. 60km do práce. Pokud bych jezdil skutečně dle předpisů, tak jsem schopen jezdit kolem 5l. Motor suprově táhne a je fakt tichounký, tady jsem někde čet,že je hlučný, ale mám jinou zkušenost! Co se týče brzd, tak to je jediná výrazná slabina tohoto vozu, motor velmi dynamický a takové mizerné brzdy. Zvažuji, že bych brzdy nahradil nějakými lepšími (brembo) nemáte někdo nějakou zkušenost? Ještě jedna věc mě zcela dostala v dobrém slova smyslu- výfuk. Původní, 6 let starý, ale je jak nový, myslím, že je z nerezu. Jinak je to příjemné pohodlné auto, které dnes neoslní vzhledem, ale spíš spolehlivostí a provozními náklady. Pěkný večer.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 05.11.2007 19:22, Ubohost diskutujících !!!!!!!!!!!!!!!§
Už by jste si tady všichni machři mohli uvědomit,že každý nemá na dva roky starém voze nalítaných předpisových 100.000,- km se spotřebou hluboko pod 6 litrů s autem,které ja naprosto dokonalé!!
Objektivnost a ohleduplost tady chybí skoro každému.
Diskusi čtu už jen pro pobavení se nad bandou chytráků "čest vyjímkám". Někdy jsem měl taky připomínku k nějakému autu,ale vždy jsem přál majiteli: "Ať mu dobře slouží" protože jen majitel ví,proč si dané auto koupil !!!!!
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 05.11.2007 19:29, RE: Michal
anonym napísal:
přesně tak ne každej najede 50 tisíc a víc ročně, my máme matize jako druhý auto a najeli jsme s ním asi 6 tisíc za 3 roky)
Bez prdele - taxík by vás vyšel levněji
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 05.11.2007 21:06, RE: Fík
anonym napísal:
Krátká recenze vozu Toyota Avensis 2,0 TD liftback, r.v. 1999
Značka: Toyota
Model: Avensis
Typ: 2,0 TD
Bližší označení: stupeň výbavy Linea Luna
Karoserie: liftback
Obsah motoru: 1975
Palivo: nafta
Rok výroby: 1999
Typ řazení: manuální
Najeto km při koupi: 86 000
Najeto km nyní: 196 000
Koupen jako: ojetý
Jak dlouho vůz využívám: 4 roky
Průměrná spotřeba: 7,1
Předchozí vozidlo: Škoda Felicia
Tento vůz jsem si zakoupil v červnu roku 2003. Vůz jsem koupil prakticky náhodou, přímo na burze v NL k...
Za celou redakci děkuji za podnětný příspěvek, který je vhodný i k samostatnému zveřejnění jako Zkušenost uživatele.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 05.11.2007 21:34, RE: Michal
anonym napísal:
Bez prdele - taxík by vás vyšel levněji
Mám Avensis z USA r.v. 2004 , je to 3,5 VVTI 210kW, 360 Nm, 6 satup. automat, kola mám 20palcový 265, dal jsem tam keramický kotouče, recoro ortopedický sedla, titanový ojnice, audio za 300 litrů , nechal jsem to potáhnout Conolou, lak jsem nechal mastříkat v 17 vrstvách na rotačce, rok jsem jezdil a teď jsem našel podobnýho blázna co to ode mě kupuje za 2,4 mega (pořiz. byla 1mega a 1,5 mega doplňky) ,takže tratím jen 100 litrů. Ted jdu do Corvetty rv.74 převrtaný big block 800 PS, kola titan 22 palců 375 (jedna guma vč kola za 160litrů, tak jsem zvědavý, spotřeba prý nepřesáhne 35 l na 100 km)))
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 06.11.2007 22:31, RE: Michal
anonym napísal:
Mám Avensis z USA r.v. 2004 , je to 3,5 VVTI 210kW, 360 Nm, 6 satup. automat, kola mám 20palcový 265, dal jsem tam keramický kotouče, recoro ortopedický sedla, titanový ojnice, audio za 300 litrů , nechal jsem to potáhnout Conolou, lak jsem nechal mastříkat v 17 vrstvách na rotačce, rok jsem jezdil a teď jsem našel podobnýho blázna co to ode mě kupuje za 2,4 mega (pořiz. byla 1mega a 1,5 mega doplňky) ,takže tratím jen 100 litrů. Ted jdu do Corvetty rv.74 převrtaný big block 800 PS, kola titan 2...
Auto může být spolehlivé a tiche, ale tohle je pro mě total bez emoci obyčejný "chudý" sedan.
Možná je to divný, ale nikdy jsem se nekoukal na spolehlivost auta, ale na design, jizdní vlastnosti¨, značku a emoce.....a štestí. Verdikt??? Alfa 155, 156, BMW E36, E46 330Ci, Audi TT.....údajně vysírky:) s každým autem cca 30.000km v průměru, ani jedna závada, jenom skvělej pocit a benzin na firmu....Kdybych si koupil Toyotu v nafte tak se mi zesere....
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 09.11.2007 00:10, RE: Michal
anonym napísal:
Mě spíš zaráží ten Váš sytič. Živě si totiž pamatuju na Škodu 120, která točila 2.000 na sytič :o) Ale od Felicie se stímto nesetkávám, felda má rovný 1000 a pozdější auta nebyla ani poznat, že mají sytič...
Nevím jestli to nemá felicie,ale nové motory toto mají běžně a ne pouze japonci.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 12.11.2007 22:28, Všem díky
Děkuju všem za okomentování mé recenze. Ať už komenáře negatívní čí pozitivní. Snažil jsem se za každou cenu hodnotit objektivně. Uvést vše, co se mi líbí a nelíbí ... Nemám to auto na balení bab, ani na machrování ... je jen pro můj osobní požitek a navíc si myslím, že 10 000 km najetých není zas tak málo, abych mohl podat krátkou recenzi ... Pokud se někomu tato recenze nelíbila, nutit mu ji nebudu ... jde přece jen o to, že se s vámi někdo podělí s "vlastníma zkušenostma" ... a to jsem se právě snažil nejvíce.. a ty co to zajímá si to přečtou a ti co nebudou spokojeni, mi sami řeknou, co takovému článku chybí ... né jen nadávání, že ten článek nestojí za nic ...
reagovať
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.