0
späť
 

diskuze k tématu: Jaký je dieselový Avensis druhé generace?

kategórie zaradenia témy: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, japonská vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 16.03.2009 04:46, rada
naprosto souhlasím s "Ondra". U venta se už bude vyskytovat spousta neduh. Neseženeš kus ktery bude mit najeto poctivě pod 200tkm, u takhle staré kaše už tě bude trápit mooc věcí. Koroze, oddělaný motor, tlumiče, stav brzd atd. za 70k se sice bude tvářít jako nové ale to prostě nebude! Spíš bude otázka času jestli bude provozuschopné.. Navíc tyhle kaše už jsou dnes naprosto bezcenné. Ale pokud seženeš pekný do 10ti tisíc tak by to mohlo být zajímavé. Jinak nezapomínej na EKO daň při registraci!!! Co jiného doporučit? Za 70k? 406ka z těch větších, z menších fabia, ibiza, polo, 306, 206, megan.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 16.03.2009 07:40, rada
Také si myslím že vento nebude tím nejlepším, za 70 tisíc seženes trebas peknou almeru, bo civica, tam sou provozní náklady levnější a japonské motory jsou živé. Fabii za 70 tisic bych asi taky nebral...:) možná jeste ibizu nebo polo... ja měl jako student fiestu a 106ku, nebyly špatné, ale zkus hondu 1,5 84 kw - civic, krásný, rychlý a spolehlivý, a seženes ji i levnejs, takze ti prípadne zbyde na nezbytný prvotní náklady - rozvody, oleje, filtry, popř. výfuk, pnej...stastny vyber ahoooj
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 16.03.2009 08:13, rada
Vento bylo ve své době opravdu povedený VW , je to naroubovaný Golf,ale podle mě lepší.Ovšem čas v autoprůmyslu nezastavíš a Vento je dnes za zenitem.Za 70tis. se dá koupit podstatně mladší a bezpečnější auta s benzín. motorem do1,6l.Výběr je věcí vkusu a rozumu a taky musíte počítat s investicemi jako jsou výměny náplní,svíček,řemene atd.,protože nikdo není "dokonalý".Je zbytečný kupovat předraženou značku a náhr. díly jsou dnes levný z druhovýroby.Chce to hledat a hledat a pak si vzít automechanika sebou.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 16.03.2009 08:16, rada
Rozšířím řady těch, kteří si myslí, že vento je už dnes špatná volba. A moje alternativa je Fiat Bravo/Brava (podle toho, jestli jsou nutné zadní dveře) s benzinovým motorem 1.2 16V (59 kW), případně, bude-li nakonec na povinné ručení, 1.6 16V (76 kW). Za 70 000 se dají sehnat auta z posledních let výroby 2000-2001 ve velmi slušném stavu, s mnohem lepší výbavou a menšími riziky automobilu na hranici života. Po těch bych se kouknul, případně bych sehnal nějaký již faceliftovaný kus od roku 1999 a za menší sumu a zbytek investoval do údržby.
Já jako student začínal s Fiatem Uno 45 s za 35 000 Kč a pak jsem fakt jezdil za pakatel při spotřebě do 5 litrů i v čistě městském provozu, mimo něj se dalo svižně jet i za 4,5 litru. Za rok jsem přesedlal do punta, spotřeba se zvedla o půl litru, ale jinak bylo vše (komfort cestování, bezpečnost, jízdní vlastnosti) na mnohem vyšší úrovni. Punto mi vydrželo dlouho, až do loňska, kdy jsem jej věnoval rodičům. Bylo to vynikající auto, protože mě "nesežralo". Pokud si student na provoz musí vydělávat sám, myslím, že by měl na prvním místě hledat auto s nízkými provozními náklady. Venta jsou už stará a budou vyžadovat investice, aby vůbec mohla jezdit. Pokud se tento faktor při koupi opomene, může se stát, že tazatel nakonec bude jezdit MHD a na auto se chodit po škole koukat na parkoviště.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 16.03.2009 10:38, rada
Vento za 70 tisíc je poněkud nesmyslná volba, za 80 se už dá sehnat v celku slušná Bora 1.6 rok 99/00, sice jsou v bazarech za víc ale dá se usmlovat.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 16.03.2009 11:32, rada
Mám felicii 1.9D která má motor Venta. Najeto cca 400 000 km -bez závad.Pouze jednou mne odtáhli-zapoměl jsem vyměnit žhavící svíčky.Auto doporučuji ale tak kolem 40.000,-Kč.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 16.03.2009 12:24, rada
Taky jsem student, mám Golfa III, což je to samý jak vento, a tohle auto můžu jen doporučit, jsou to neskutečný držáci, auta jsou bytelný, ale přitom jednoduchý, výborně se opravujou, protože je ke všemu perfektní přístup, golf IV, to už je o něčem jiným, mluvím teda u obou o dieselech, u IV. golfa je všechno mnohem komplikovanější..Jinak já mám najeto 330 tkm, mám 1,9 TD, a díly na tyhle auta už jsou pomalu jako na favorita, teď sem řešil převodovku, u který se rozlítl diferák, stála mě 2 tisíce a 1 tisíc práce, motor je v super kondici (perfektní emise, spotřeba), startuje na brnknutí i v mrazech..
Jedinou nevýhodou těchto vozů je, jak už tu někdo zmiňoval, jejich věk, který se může podepsat na stavu karoserie (ale všechny tyhle auta mají už min. 250-300 tkm), takže to je jediný, na co bych bral největší ohled, vše ostatní se dá za pár šupů řešit..Koroze se týká nejčastěji spodku předních blatníků za předním kolem, usazuje se tam pod tím plastovým podběhem bordel ze silnice a drží to vodu, pak možná lemy předních blatníků, a pak zadní kapota (já s tím problém nemám, protože auto bylo několikrát lakováno, takže nestihlo zreznout).
Je pravda, že auta teď jdou hodně nízko, ale já osobně bych šel do venta třeba za 50, a zbytek si nechal na servis.
Příklady nákladů na servis u TD - rozvody 3 t. Kč, čep 300, turbo 3 t. Kč, převodovka 2-3 t. Kč. Jinak pro zarputilé odpůrce TDi, čerpadlo se dá sehnat za 3 tisíce, turba do 5 t. Kč, celý motor TDi kolem 10 t. Kč, u benzínů je to všechno levnější, navíc těch aut jsou mraky, takže díly se seženou vždycky.
Jinak mám ještě A6 2.5 TDi, a povinný ručení platím 3560 Kč ročně, a to bez bonusů! Na 1.9 je to ještě o něco míň..
Hondy nejsou špatný auta, ale třeba známej má H. Prelude (trochu exot, jasný), výměna serva ho stála měsíc shánění (asi za 3 t. Kč), ale v servisu si řekli 6 t. za práci, navíc se mu tam vysralo něco v elektrice a v servisu už se na něj moc netváří, prostě se v tom nikdo nechce vrtat, neříkám, že to platí třeba i pro civica, ale japonci jsou prostě složitější..a ta almera je dobrý vozítko, ale za těch 70 to taky nebude žádnej zázrak, stejně jako se za tyhle peníze nesežene bezproblémovej kousek 1,5 VTEC 84 kW, těch je jak šafránu, spíš je to samá 66 kW..
Bora nebo G IV. za 70 je nesmysl, osobně doporučuju nějakou pěknou GIII/Vento, co se servisu týče, určitě z něj nemusíš mít strach, stejně jako provozní náklady.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 16.03.2009 12:25, rada
pokud chceš spolehlivé auto tak musíš hledat japonce,Honda,Nissan,Toyota.Třeba ten civic je pro mladýho jak dělanej,točivý a rychlý motor,slušný podvozek,spotřeba dobrá.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 16.03.2009 12:51, rada
Na deset a více let starý japonce bych rovnou zapoměl. Zvlášť pokud pan student nemá peněz nazbyt. Ne že bych zpochybňoval jejich spolehlivost a skvělé motory. Ale když se zrovna něco pokazí tak to stojí zato. Na tyto auta musí mít člověk čas a peníze, musí se jim věnovat. Pro běžného spotřebitele, který hledí na korunu a chce jezdit bych opravdu doporučovat něco jednoduchého od Volkswagenu nebo Forda. Náhradní díly jsou za pár korun a je jich velký výběr. A to, že se to pokazí častěji nevadí. Raději budu dvakrát v servise s Golfem III než jednou s civikem. Opravený to budu mít rychleji, bez nervů a shánění. No a možná i levněji.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 16.03.2009 13:19, rada
Zdravím, taky jsem student a nedávno jsem si pořídil Mazdu 323F, 1.6 16V, r. v. 1992. Pro studentíka je to super auto, který drží perfektně na silnici, plní Euro II (poplatek jenom 3000Kč). Mně zbývá jenom vyměnit všechny filtry (ani 1000Kč), termostat (335Kč) a hotovo - auto jako nový. A to má najetých poctivých 177000km. Pokud budeš mít štěstí, tak ji seženeš v pohodě za 25000Kč jako já a zbytek dáš do benzinu. Žere +- 7,5l/100km. Fakt moc pěkná kára a ještě se po tobě budou všichni koukat, co to máš za fáro, protože mrkačku každej nemá :) Díly z druhovýroby jsou levný a hlavně - na 323f.cz ti každý ochotně poradí, když se ti s autem něco stane. A to fakt pomůže!
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 16.03.2009 15:38, rada
Máme Vento v rodině 12 let motor TDI nemůžu si vůbec stěžovat a i když bych si již dávno mohl koupit mové auto nemám zájem, protože jsem opravdu velmi spokojen!
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 16.03.2009 17:28, rada
doporucuji tdi 66 kw, tip motoru AHU,jsou to drzaky.Spotreba 5-5.5 litru nafty,slusny zatah a dostacujici zrychleni. Preji stastnou ruku pri vyberu.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 16.03.2009 20:16, rada
ahoj vento je dobrý kup měl jsm 1.9 nafta 700000 bez problému náhradní díly cenově přijatelné
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 16.03.2009 23:08, rada
Já bych ti doporučil třeba seat toledu 1,9 TDI výbornej poměr mezi cenou,spotřebou a výkonem. A oproti například tomu Ventu nebo fábii je zde úplně jiný požitek z jízdy....Já jsem taky student tak vím jak jsou důležité provozní náklady. Já jezdím s citroenem Xsara 2002 2.0 HDI a můžu ho jen doporučit. Starší verzi seženeš za těch zmíněných 70 tisíc. Ještě mě napadá jako alternativa Alfa 156 1,9 JTD. A Audi A4 1.8 nebo 1,9 TDI ...bude to sice trošku starší cca rok 96-7 ale zase to bude audi...byt tebou tak se rozmyslím mezi alfou,toledem a A4....hodně štěstí při výběru..
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 17.03.2009 00:42, rada
Určitě neprohloupíš ani s eskortem 1.6 16V, slušný výkon i spotřeba, velký výběr po bazarech, moc se nekrade, čtyři varianty karoserie. rok výroby bude za tvé peníze okolo roku 98-99 a dobrém stavu.
Každé auto má své neduhy, ale pokud se v něm budeš cítit dobře, dost překousneš.
Nezáleží na značce, ale na stavu konkrétního kusu !!!!!!!
Hodně štěstí při hledání tvého vozu.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 17.03.2009 09:26, rada
Ja mam velmi dobre skusenosti z Oplom osobne som pouzival Vectra 1,7D nieje to ziaden lamac rychlostnych rekordov ale spotreba a poistenie je vydorne a aj zaobstaravacia cena je v poho v tvojej cenovej relacii zozenies tak 98-99 a su to velmi spolahlive auta.(ceny ND su priatelne)Vela stastia pri kupe
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 17.03.2009 09:44, rada
Dobrý den,prosím o radu.Nevím,jestli Nissan X-trail či Toyota Rav4.Jezdím většinou po silnicích horšího stavu a tak jednou,dvakrát do týdne středně těžký terén.Bydlím v podkrkonoší,tak že sníh a sem tam potřebuji zdolat blátivou cestu.Delší cesty nad 200km jsou jen párkrát do roka.Rozhodně ale naftu,dost toho najezdím.Cenová relace je do 300 tis. korun,nebo snad jiný vůz?Předem děkuji Kaplan
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 17.03.2009 11:02, rada
já jsem taky student a mám Favorita za 10 papírů a nemůžu si stěžovat...díly za facku a opravy taky...žádnej fašounskej wergl...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 17.03.2009 14:00, rada
To: Domin
Tak to máš ale SudetenLand Wergl. Když máš FašounWergel tak jsou zas náhradní díly za 3 minuty strachu.
Tazateli bych doporučil zvažovat jen a pouze podle skutečného stavu a prokazatelnosti historie. Za danou cenu je to docela drahá nabídka, ale pokud by byl velmi zachovalý vůz... Já osobně bych si raději přeplatil NAPŘ. 10 tisíc za klid místo toho, abych vybíral mezi o 10 tisíc levnějšími šunkami. A rozhodně bych volil raději konstrukčně zastaralejší vůz, který je jednoduché servisovat (což Vento je), ve vynikajícím stavu než novější vůz ve stavu vyvolávajícím pochybnosti.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 17.03.2009 16:09, rada
Taky se přikláním ke stavu.... Jeden takovej příklad (prosím nesrovnánvat co do velikosti atd.)
Příklad: za 50 000kč
se dá koupit felicia dědek voňavka edition rok výroby 2 000 s najetýma neskutečnýma 60 000 km
a nebo ochcávka mardka vylítaná edition 4x bouraná rok výroby 1996 stočená z půl mega na 200 tkm.
Rozhodně koupit raději auto dle stavu než dle třídy (pokud se tu bavíme o autě za pár korun), tím nechci říct at si koupí felicii. Každej at si to přebere jak chce.
reagovať
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.