mastercar napísal:
Ano je to čtivě napsáno, ale zkušenost mám trochu jinou
Všechny tyto kritické závady motoru D4-D 85kw jsem četl už mockrát, ale v praxi jsem jich moc neviděl. Osobně jsem na tomto motoru najel bezmála 120 000km a nic podobného se nekonalo. Ve firmě jsme měli dalších 7 exemplářů a rovněž nic ze zmíněných vstřikovačů denso neodešlo. Tankovali jsme u kvalitních pump, nikdy ne v JZD, přilévali jsme aditiva a chovali se k motoru jako lidi a bylo to v pohodě! Všechna tato vozidla byla zakoupena jak...
Dobrý den
Nedá mi abych nereagoval. Víte, ona zkušenost určitého člověka s tím, či oným autem má svoji váhu pouze omezeně. Jednak to, že se někomu v profilech uvedené závady nestaly, neznamená, že se jiným nestávají. Většina závad v ranném věku automobilů bývá způsobena tím, čemu já a někteří z mých blízkých kolegů říkají pochybení výrobce. Tím nemusím být automobilka samotná (ta je původcem dílů skutečně málokdy), ale i dodavatel té konktétní součásti. Vinou toho zážehové avensisy s motory 1,6 a 1,8 vyrobené v prvních letech bezostyšně konzumují olej. Některé z nich se tak přirozeně i zadřely, když majitel jaksi opomenul občas se podívat na olejovou měrku. Naopak některé závady jsou důsledkem značné choulostivosti některých částí. Třeba vámi zmíňovaný dvouhmotový setrvačních prostě jednou odejde úplně každému a na každém voze. Někomu se to stane v 80 000 km, jinému ve 250 000 km, jeho výměna však nemine žádný vůz hlavně se vznětovým motorem (dvouhmotáky mají i zážehové motory, jen se to moc neví). To, že vám setrvačník neodešel je prostě proto, že jste buď velmi citlivý a ukázněný řidič, nebo máte vůz se samočinnou převodovkou, která žádný dvouhmoťák šamozřejmě nepotřebuje. Z článku je až příliš vidět, že podkladem pro něj byl jistý časopis, píšící o ojetých autech, případně katalog ojetin, vydávaný stejnou redakcí. Text sice čtivý, ale já jsem se nic nového bohužel nedozvěděl.