Zdravim vsechny diskutujici.
Vsem slusnym prispevovatelum do diskuse: diky za prispevky. Vam ostatnim: a vy mi taky muzete…
Chtel bych tady na par veci zareagovat. Predne k me odbornosti/neodbornosti. Pracuji jako automobilovy konstrukter v jedne nejmenovane automobilce v jedne nejmenovane zemi (mimo CR). Shodou okolnosti ma prace castecne smeruje i do SUV. Dobry paradox, SUVeckari se do me obouvaji a za par let si mozna koupi vozitko na kterem parave makam…
Jo a nejsem pan Vaculik, jak si nejaky “spion” mysli
Takze mou odbornost posudte sami a clanek si vemte k srdci nebo ne, je to na vas.
Sam ziju pomerne cilym zivotem: mam rodinu, autem tahame kola, lyze, jezdime do hor. Stejne me porad vychazi kombik jako nejvhodnejsi vuz. Nikomu to necpu, je to ciste moje zkusenost.
Muj clanek miril predevsim na to, jak zvysujici-se hmotnost a vyska vozidel negativne ovlivnuje jejich chovani. SUV jsem vypichl jako zarny priklad techto jevu. Sam jsem nekolika SUV jel a delim je do dvou skupin: jeny jsou prilis mekke, projedou slusne lehci teren, ale na silnici to je na morskou nemoc. Pak jsou tu SUV, ktere jsou tvrde jako kamen aby zvladali vrazedne vykony svych motoru a do terenu jsou naprosto nevhodne. Jejich smysl mi unika predevsim. Ale prodejni uspechy ukazuji, ze pro styl jsou lide ochotni lecos obetovat (nejen u aut, co?).
V diskusi se objevuji prispevky, ktere znovu a znovu poukazuji na bezpecnost SUV. Upozornuju, ze se jedna o bezpecnost pasivni, ne celkovou. Vzhledem ke snizene bezpecnosti aktivni neni hodnoceni celkove bezpecnosti jednoduche! Tento problem jsem si nevymyslel, ten existuje viz. treba zde: http://www.safecarguide.com/exp/suvs/idx.htm; nebo zde: http://www.citizen.org/autosafety/suvsafety/