0
späť
 

diskuze k tématu: SUV jsou zbytečná!

kategórie zaradenia témy:
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 18.10.2007 11:42, velká auta
auta se v poslední době nekontrolovaně rozrostla a podle mě i tohle výrazně snižuje bezpečnost. Když jedu za SantaFe, tak pokud je na silnici nějaký problém, tak to zjistím až když se mu rozsvítí brzdová světla. Při dlouhé cestě tyhle "krávy" předjíždím, ikdyž jedou rozumnou rychlostí. Až budu starší chystám se koupit něco, kde bude výška sedadla ve výšce normální židle, ale nevím proč lézt do auta jako do náklaďáku a taky čekám s čím výrobci příjdou až budou budou všechny auta větší a vliv lepšího rozhledu bude v háji.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 18.10.2007 12:02, RE: Autor je hokynář
anonym napísal:
Autor článku popisuje HLAVNĚ chování vozu při brždění a jeho chování v zatáčkách ve vztahu k vyššímu těžišti SUV. Při havarijním brždění BRZDAMA je pohon 4x4 asi nepodstatnou věcí. Při průjezdu zatáčkou na hranici smyku je 4x4 výhodou. Otázkou ale zůstává, jestli je 4x4 V ZATÁČKÁCH! výhodnější nežli nižší těžiště sportovních a většiny ostatních vozů.
Myslím si, že autor dobře ví, o čem píše.
Bylo by vhodné dodat, že SUV často 4x4 nemají.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 18.10.2007 12:07, RE: Tak tento článek mě opravdu nepřesvědčil... další marný pokus...
anonym napísal:
Nevím na co ještě budou odpůrci SUV útočit, dřív to byla ekologie, teď pasivní bezpečnost a ovladatelnost SUV. Tento týden začínáme SUVčky, kdy příjdou na řadu dlouhé limuzíny, kdy příjdou na řadu sportovní vozy?

Já bych SUV jako "machrkáry" jak jsou mnohdy prezentovány rozhodně neviděl. Dám vám taky jeden příklad - jako spousta dalších lidí jezdím na ryby a to třeba i docela po špatných cestách sypaných kamením - seřizování přední nápravy Octavie 4x4 po půl roce... teď SUV, dva roky stejného ...
Někdy v 91 jsem se svezl v LIAZce, co v 87 jela Paříž - Dakar. Řídil to Moskalik. No, bylo to zajímavý, ten výhled a přehled byl taky zajímavý.
Ale přece kvůli tomu nebudu jezdit náklaďákem.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 18.10.2007 12:29, ach jo
nejak je to o tom, ze by se na komunikacich mela pohybovat srovnatelne priblizovadla, uz to je spatne, ze tam cudi nakladaky, ale s tim se opravdu neda nic delat (i kdyz alespon o vikendech by tam strasit nemusely) Ty ofrouty jsou fakt zbytecny nesmysl, ale je tu rada diskutujicich, kteri si mysli, ze se jim saha na jejich osobni svobodu, no at si teda poridi treba humer a jsou free a cool, treba budou zanedlouho v mode OTcka (obrnene transportery). Jeste je otazka, zda to zakaznici opravdu chteji, nebo vsemocna reklam jim vsugerovala, ze to opravdu musi mit a ze bez radlice vpredu se na ulici vyjet neda.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 18.10.2007 12:35, RE: Kalhotky
Riccardo napísal:
Podle mně jsou zbytečné dámské kalhotky.
No jiste, zvaste v dobe, kdy ma kramy.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 18.10.2007 12:40, RE: velká auta
anonym napísal:
auta se v poslední době nekontrolovaně rozrostla a podle mě i tohle výrazně snižuje bezpečnost. Když jedu za SantaFe, tak pokud je na silnici nějaký problém, tak to zjistím až když se mu rozsvítí brzdová světla. Při dlouhé cestě tyhle "krávy" předjíždím, ikdyž jedou rozumnou rychlostí. Až budu starší chystám se koupit něco, kde bude výška sedadla ve výšce normální židle, ale nevím proč lézt do auta jako do náklaďáku a taky čekám s čím výrobci příjdou až budou budou všechny auta větší a vliv lepš...
Začnou se dělat auta přízemní, aby bylo možno vidět mezi silnicí a podvozkem SUVček.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 18.10.2007 12:59, RE: Pan F
anonym napísal:
Stýblo....a što vy ďélajetě f svajé svabódnoje vrjémjá???
v svabódnoje vrjémja on guljájet v párkje
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 18.10.2007 12:59, RE: velká auta
anonym napísal:
auta se v poslední době nekontrolovaně rozrostla a podle mě i tohle výrazně snižuje bezpečnost. Když jedu za SantaFe, tak pokud je na silnici nějaký problém, tak to zjistím až když se mu rozsvítí brzdová světla. Při dlouhé cestě tyhle "krávy" předjíždím, ikdyž jedou rozumnou rychlostí. Až budu starší chystám se koupit něco, kde bude výška sedadla ve výšce normální židle, ale nevím proč lézt do auta jako do náklaďáku a taky čekám s čím výrobci příjdou až budou budou všechny auta větší a vliv lepš...
S tou hmotnosti to taky neni velky rozdit...Outlander vazi 1655 a nove mondeo combi ma skoro 1600 kilo ..Navic micu ma vestsi kufr a moznost 3 rady sedel.Je jen o 18 cm vyssi....a ma 4x4....Spotreba bude jen o cca pul litriku vetsi.....
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 18.10.2007 13:01, RE: kua
anonym napísal:
ať už stojí palivo 50,- a zákonné pojištění 20tisíc nad 1800ccm.

a taky důsledné kontroly FÚ u všech OSVČ a je vymalováno.
typický komančosocan. Přes závist si nevidí ani na špičku nosu, ale ví přesně, co nemají ostatní dělat/kupovat
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 18.10.2007 13:19, RE: Trošku nadhledu
anonym napísal:
Aka je vyhoda SUV oproti povedzme, kombi? Ked si to vezmem realne, nalozim tam tolko isto (kombi), je to nizsie, lepsia aerodynamika, nizsia hmotnost-lepsie jazdne vlastnosti, nizsia spotreba...lepsi vzhlad (subjektivne) ...Teraz mierim na taky golf plus napriklad (viem, ze nejde o cistokrvne SUV, ale bolo to spomenute).
SUV má jen výhody. Proč bys dával za gumu 2,5 tis, když můžeš koupit pořádnou gumu na SUVéčko za 7? Když tomu šlápneš za krk, tak to žere i trávu kolem cesty a PHM zbytečně nevodnatí v nádrži. Hlavní výhoda je, že když jedeš v SUVéčku, tak každý ví, že na to prostě máš. Navíc to prý skvěle kompenzuje mindár z malých věcí, kterými jsi vybaven a za prachy je koupit nedostaneš.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 18.10.2007 13:28, RE: Na svobodné společnosti je krásné, že si každý může koupit co chce.
anonym napísal:
Určitě jo, kdo si koupil auto za milion zaplatil statu na DPH podstatne vic nez kdo si koupil auto za dve kila. takze vsichni muzem byt radi ze si bohadi lide kupuji draha auta
To je demagogie. Na DPH zaplatíme státu všichni ze stejné příjmové skupiny +- stejně. Když ty prachy neutratím za auto, můžu je třeba prochlastat nebo prožrat atd. Možná i obráceně - když je utratím u tuzemských firem, ještě ze zisku na mě ty firmy něco odvedou, kdežto když je utratím za drahé auto (je na 99% cizí), tak se prachy ztratí v cizině. Takže nejenže je to demagogie, ale i lež. Je to spíš obráceně.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 18.10.2007 13:51, RE: Trošku nadhledu
anonym napísal:
Tak to jsem na tom názorově (naštěstí) úplně jinak než autor článku. MPV, SUV ani off-road nemám, ale s SUV 4x4 na silnici plně souhlasím (kdybych nejezdil příliš dlouhé trasy, měl bych ho také). Za prvé si myslím, že je z něj daleko lepší rozhled než z "připrdlého" a zemi olizujícího sporťáku. Mě se zdají ohromně nevkusná tahle "ponížená" auta s nízkou světlou i celkovou výškou. Trošku "hrdosti" by to chtělo. Zejména nízká světlá výška je vážně "výhodou" na českých silnicích. Kde autor jezdí, v...
S autorem originálního článku naprosto nesouhlasím (možná je citově poznamenaný svojí zkušeností na dálnici, jak sám psal . Naopak souhlasím s Vaší reakcí. Automobily typu SUV jsou velkým přínosem dnešní doby, jsou všestranné, víceůčelové, dobře se do nich nastupuje a jsou rozhodně při střetu s běžným osobním automobilem bezpečnější viz např.www.adac.de. Jízdní vlastnosti jsou samozřejmě díky vyššímu těžišti horší, ale tento typ automobilu si nepořizuje závodník (i když např. nové X5 s aktivním řízením si s většinou výkonných sedanů vytře zad.., i na silnici). Sám SUV nevlastním, ale během mých zkušeností s testováním automobilů, bych SUV jednoznačně preferoval)))
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 18.10.2007 13:59, Forester
Podla mna je Subaru Forester idealny voz, aj do terenu, aj na cesty a pritom to nieje mastodont jak SUV, taky voz by mali robit vsetky znacky....
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 18.10.2007 14:03, proč GOLF PLUS?
Taky mi Golf Plus připadal zbytečný až jsem si ho nakonec koupil. Nestísněná kabina, žádný zbytečný převisy karoserie, 8 airbagů, aktivní opěrky hlavy, ABS, ASR, climatronic, elektrika, diesel, slušný podvozek a nakonec vyšel levněji než stejně vybavený GOLF V nebo OCTAVIA II
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 18.10.2007 14:08, RE: trochu fyziky, pane autore
anonym napísal:
Pane Samale,

dekuji za prispevek.
Ve svem clanku jsem nezpochybnil vyhodu tezsiho vozu pri stretu s lehcim vozem. Jen jsem upozornil na druhou stranu mince - na zhorseni dynamiky tezsiho a vyssiho vozu a tim na zmenseni sance se kolizi vyhnout. Ucelem clanku nebylo unudit ctenare k smrti popisovanim teorie plastickeho razu dvou teles (tak se totiz da zjednodusene stret vozidel popsat). Veta kterou jste citoval se teto teorii a fyzice jako takove nijak neprici...
ani autor clanku se nezaloguje? Asi jsem jedinej trouba, co se zaregistroval...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 18.10.2007 14:17, Jestli je slavomir styblo
automobilovy konstrukter, tak ja jsem panna orleanska a sezeru hov-n-o a kilo mydla k tomu. je to normalni koumoussky rudohovado.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 18.10.2007 14:19, Reakce autora
Zdravim vsechny diskutujici.
Vsem slusnym prispevovatelum do diskuse: diky za prispevky. Vam ostatnim: a vy mi taky muzete…
Chtel bych tady na par veci zareagovat. Predne k me odbornosti/neodbornosti. Pracuji jako automobilovy konstrukter v jedne nejmenovane automobilce v jedne nejmenovane zemi (mimo CR). Shodou okolnosti ma prace castecne smeruje i do SUV. Dobry paradox, SUVeckari se do me obouvaji a za par let si mozna koupi vozitko na kterem parave makam… Jo a nejsem pan Vaculik, jak si nejaky “spion” mysli
Takze mou odbornost posudte sami a clanek si vemte k srdci nebo ne, je to na vas.
Sam ziju pomerne cilym zivotem: mam rodinu, autem tahame kola, lyze, jezdime do hor. Stejne me porad vychazi kombik jako nejvhodnejsi vuz. Nikomu to necpu, je to ciste moje zkusenost.
Muj clanek miril predevsim na to, jak zvysujici-se hmotnost a vyska vozidel negativne ovlivnuje jejich chovani. SUV jsem vypichl jako zarny priklad techto jevu. Sam jsem nekolika SUV jel a delim je do dvou skupin: jeny jsou prilis mekke, projedou slusne lehci teren, ale na silnici to je na morskou nemoc. Pak jsou tu SUV, ktere jsou tvrde jako kamen aby zvladali vrazedne vykony svych motoru a do terenu jsou naprosto nevhodne. Jejich smysl mi unika predevsim. Ale prodejni uspechy ukazuji, ze pro styl jsou lide ochotni lecos obetovat (nejen u aut, co?).

V diskusi se objevuji prispevky, ktere znovu a znovu poukazuji na bezpecnost SUV. Upozornuju, ze se jedna o bezpecnost pasivni, ne celkovou. Vzhledem ke snizene bezpecnosti aktivni neni hodnoceni celkove bezpecnosti jednoduche! Tento problem jsem si nevymyslel, ten existuje viz. treba zde: http://www.safecarguide.com/exp/suvs/idx.htm; nebo zde: http://www.citizen.org/autosafety/suvsafety/
Osobne SUV za bezpecne nepovazuji. A trosku me desi, ze mnoho majitelu SUV se citi bezpecnejsi a podle toho se na silnicich chova. Jsem proti jakemukoliv “praseni” na silnicich, ale “praseni” za volantem SUV je skutecne jeste nebezpecnejsi nez s beznym nebo sportovnim autem. Pokud si teda nekdo koupi SUV protoze chce byt v bezpeci, necht jezdi defenzivne a mysli na to, ze ovladatelnost jeho vozu je v krizove situaci ponekud problematicka.
Byl jsem nazvan “hokynarem” protoze jsem si bral ke svemu clanku jen argumenty co se mi “hodily do kramu” a zamerne jsem tedy zatajil, ze SUV pouzivaji pohon 4x4. Tak to tedy napravuji: kdyby jste to nekdo nevedel, SUV pouzivaji pohon 4x4! I kdyz ani to nebude brzo uplne pravda az z Himalaje dorazi Yetti (nebo az dorazi Krakonos z podkrkonosi?).
Pohon 4x4 ma skutecne pozitivni vliv na aktivni bezpecnost. Bohuzel statistika nehod nam rika, ze prevazna vedsina ridicu v krizove situaci pouze brzdi. Zkusenejsi ridic dokaze brzdit a zatacet, ale malokdy vede k zachrane pouziti hnaci sily. Navic vyssi a tezsi automobil, jak jsem uvedl v clanku, trpi pri manevrech ztratou prilnavosti a kde neni prilnavost neni mozno prenest ani silu hnaci. Je tedy nemozne obecne rict, ze SUV vybavene 4x4 je v tomto ohledu lepsi nez limuzina s pohonem dvou kol! Jiste je, ze nejlepsi bude limuzina s pohonem 4x4 a takovych aut je na trhu dostatek. Takze je pohon 4x4 argumentem pro koupi vozu SUV?

Problematicky je tez zminovany vyhled z SUV. Ridic SUV vidi lepe, ale ridici kolem nej naopak hure, takze je to plus nebo ne?

Nebo zminka o kvalite silnic. Muzem udelat dohodu, prestanem z nasich dani platit silnice uplne a budem vsichni jezdit off roadama jako v Africe, ne? Neni lepsi tlacit na nase zastupitele a vymoci si za nase penize kvalitni silnice? Alespon v zapadni Evrope tento model funguje o poznani lepe nez ten Africky.

Nekolik diskutujicich zminilo, ze mame demokracii a kazdy si muze koupit auto jake chce. S tim nezbyva nez souhlasit. Trosku me zarazilo, ze z nejakych prispevku trci osten sporu “bohati majitele SUV vs. slusnaci s normalnimi auty”. Tak problem skutecne nevnimam! Cena vozidel SUV zacina dnes pomerne nizko a utoky typu “sam na SUV nemas tak kritizujes” jsou smesne. Na SUV mam a presto ho nevlastnim. Nevidim k tomu duvod.
Chtel jsem poukazat na to, ze “hospodska” pravda o bezpecnosti SUV tak uplne neplati. Pokud nekdo uvazuje o koupi vozu a muj clanek mu pomuze s rozhodovanim, budu rad.


Autor Slavek Styblo

reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 18.10.2007 14:32, RE: Trošku nadhledu
anonym napísal:
Tak to jsem na tom názorově (naštěstí) úplně jinak než autor článku. MPV, SUV ani off-road nemám, ale s SUV 4x4 na silnici plně souhlasím (kdybych nejezdil příliš dlouhé trasy, měl bych ho také). Za prvé si myslím, že je z něj daleko lepší rozhled než z "připrdlého" a zemi olizujícího sporťáku. Mě se zdají ohromně nevkusná tahle "ponížená" auta s nízkou světlou i celkovou výškou. Trošku "hrdosti" by to chtělo. Zejména nízká světlá výška je vážně "výhodou" na českých silnicích. Kde autor jezdí, v...
No tebe fyzika asi ani nepohladila. MPV se mi líbí, některý SUV taky, ale nezbejvá než souhlasit s autorem článku. Fyziku prostě nepřechčiješ. Asi si nepochopil, že vysoký těžiště je problém, o kterým autor píše. A elektronika na autech funguje tak že přibržduje kola křížem, snímá, jak prohluzujou kola ale, ale s težištěm nic neudělá. A dokud budou lidi jako ty SUVčka se budou vyrábět, protože se prodaj. Tak si to neber osobně, třeba si zrovna nějakej dobrej manager nebo obchodník, tam fyziku nepotřebuješ, jenom image a "hrdost"
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 18.10.2007 14:40, RE: Trošku nadhledu
anonym napísal:
S autorem originálního článku naprosto nesouhlasím (možná je citově poznamenaný svojí zkušeností na dálnici, jak sám psal . Naopak souhlasím s Vaší reakcí. Automobily typu SUV jsou velkým přínosem dnešní doby, jsou všestranné, víceůčelové, dobře se do nich nastupuje a jsou rozhodně při střetu s běžným osobním automobilem bezpečnější viz např.www.adac.de. Jízdní vlastnosti jsou samozřejmě díky vyššímu těžišti horší, ale tento typ automobilu si nepořizuje závodník (i když např. nové X5 s aktivn...
i když např. nové X5 s aktivním řízením si s většinou výkonných sedanů vytře zad.., i na silnici ----- asi jsi myslel s aktivními stabilizátory, aktivní řízení je spíše na škodu, ju
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 18.10.2007 15:06, Subaru je nejlepsi
Vazeni, myslim si, ze opravdu nejlepsim, nejbezpecnejsim a nejspolehlivejsim autem dnesni doby je Subaru, Forester nebo Outback. Spojuje prednosti SUV - pohon vsech kol, redukcni prevodovka, schopnost projet lehcim terenem´, a dokonale jizdni vlastnosti. A cenove - novy Forester stoji 760 tisic, stejne jako treba Golf 2.0. tdi v lepsi vybave, ale Subaru v porovnani s Golfem, je to jako nebo a zeme, a spolehlivost bohate vynahradi o par litru vetsi spotrebu
reagovať
  1 2 3 4 ... 8


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.