anonym napísal:
Autor v článku opakovaně pojednává o aktivní a pasivní bezpečnosti, zcela demagogicky však opomíjí přínos pohonu 4x4, který je VÝZNAMNÝM příspěvkem k AKTIVNÍ bezpečnosti, a který je typický právě pro vozy typu SUV a off-road. Jinak řečeno, autor chce působit dojmem technického odborníka s patřičným nadhledem, v článku však používá jen to, co se mu hodí do krámu. Pane autore, když už znáte jen pohon 4x2, jak by se Vám líbilo, kdyby Vaše auto brzdilo jen na přední nebo zadní nápravu? A co takhle ú...
Autor článku popisuje HLAVNĚ chování vozu při brždění a jeho chování v zatáčkách ve vztahu k vyššímu těžišti SUV. Při havarijním brždění BRZDAMA je pohon 4x4 asi nepodstatnou věcí. Při průjezdu zatáčkou na hranici smyku je 4x4 výhodou. Otázkou ale zůstává, jestli je 4x4 V ZATÁČKÁCH! výhodnější nežli nižší těžiště sportovních a většiny ostatních vozů.
Myslím si, že autor dobře ví, o čem píše.