Robe napísal:
Trochu tu debatu odlehčím a rozčísnu :
1) BMW x drive je permanentní 4x4, základ je elektronicky řízená lamelová spojka, ale ta stále za běžných podmínek přenáší výkon v poměru 40:60, (a ne 95:5 jako Haldex) při horší adhezi ji přerozděluje dle potřeby, daleko rychleji než Haldex (vysokorychlostní elmotor, 100 ms a ne čerpadlo jako u Haldexu). Na spotřebu je to jedno, stále (až do cca. 160 km/h, na cyklus měření spotřeby dle EU to nemá vliv) jsou poháněny OBĚ NÁPRAVY !
2) Subaru není Audi (Tor...
Ahoj všichni,
kupoval jsem nového Outbacka po faceliftu v roce 2007, kdy ještě nebyl Boxer Diesel, takže jsem logicky šáhnul po benzinu 2,5 121kW. Za 3 roky provozu a najetí cca 100 tis.km musím říct, že je to skvělý motor. Pro toto auto úplně postačující - výborný poměr výkon a spotřeba. Pokud chcete jet na pohodu, bez prudkých akcelerací a do 110 km/hod vystačíte se spotřebou kolem 8 litrů (takhle s ním jezdí manželka). Pokud chcete využít potenciál auta a motoru (nad 3 tis. otáček táhne fakt nádherně - jde za plynem a ten dunivý zvuk až do 6 tis. otáček) bude spotřeba cca 10 litrů (tak jezdím já), což si myslím je docela v pohodě. Při dálničním provozu a rychlostech kolem 180 km/hod se mi spotřeba dostala na 11,2 litru, což bylo maximum. Jel jsem s naftovým předváděcím Outbackem a je pravda, že motor je možná o něco živější (zátah turba a vysoký max.krouťák v širokém spektru otáček), ale celkově mi vadila hodně krátká 1 a 2 v 6st. man.převodovce a s jinou se tenhle motor nedodává.
A teď něco pro Robeho (trošku ho zase učísnu) :
1) BMW X drive je určitě dobrý pohon - druhý nejlepší po Subaru AWD. Haldex, kdy se přiřadí zadní náprava až po prokluzu předních kol je na hov..
2) Nevím proč motáš dohromady dvě věci - mezinápravový diferenciál a spojku k němu. Audi využívalo (využívá??) mezinápravový diferenciál Torsen, což je diferák se zvýšenou svorností a šnekovým převodem bez spojky. Subaru využívá samosvorný diferák s viskózní spojkou, která zabezpečuje rozdělení sil na kola s lepší adhezí (stejně jako to dělá u BMW el.řízená lamelová spojka). Mimochodem viskózní spojka má také lamely, ale je využívána klasická fyzika bez použití elektroniky.
3) Máš pravdu, že motory BMW patří k tomu nejlepšímu, co se v autech vyskytuje, ale Boxer Diesel se se svojí živostí, kultivovaností a spotřebou kolem 6 litrů také neztratí. Je pravda, že jeho max.výkon 150 koní není nic moc, ale krouťák 350Nm je víc než dobrý. Max výkon je omezen kvůli debilním normám EU na emise.
4) to jsem nepochopil - nic zajímavého jsem na tom webu nenašel
5) Proč sem pořád motáš Legacy (sv.výška 160mm) když testovaný byl Outback (sv.výška 200mm). A věř tomu, že v závějích sněhu nebo mírném terénu by Outback dojel dál než tvoje BMW (není to prostě jen silniční kombík...). Na suchu by BMW ujelo ne díky podvozku, ale pouze pokud by mělo silnější motor (u BMW je širší paleta výkonějších naftových motorů). U Subaru by jsi musel mít 2,5GT nebo WRX (nepleť si to s WRC - závodní speciál pro MS) nebo STI, což jsou "normální" sériovky stejně jako u BMW úprava "M".
6) každý máme svoji značku, myslím že obě jsou dobré, akorát každá klade důraz na jiné přednosti auta a motorů ...