Cena servisu je jaká je. Vzhledem k tomu, že jsem vlastnil dvě Oktávky dýzla navbíc Superba 2,5TDI, vím, kolik jsem platil za servis ve Škodovce. Vím, kolik platím za servis 2 Subau v autorizáku. A věř mi, běžný sercvis je u SUbaru levný. Rozvody - jak se někdo pohoršoval - jsou předepsané výrobcem pouze řemen - díl za asi 2500,- plus práce. kladky předepsané NEJSOU, ale kdo je perfekcionalista, nechá je vyměnit. Já jsem, tak jsem to udělal. Kladky byly ve stavu, že by najezdil x set tiscí dalších km.
Páčka blinkrů - to fakt netuší anikde na žádném z našich for jsem nezahlídnul, že by tento díl kdo kdy sháněl. o brzdách jsem psla. O ventilových vůlích taky. Mj, mám dojem, že předepsaná kontrola vent. vůlí není jen u Subaru, protože řada dnešních aut už nemá hydralickém seřizování, ale mechanické. Aspň tedy japnci to tak mají, včetně Lexuse. Motor se na kontrolu vytahovat nemusí, na seřízení jak u kterého modelu. Jinak ano, toto je drahá věc - jedna podložka stojí cca 800Kč a je jich tam 16
Naštěstí se dají vhodně nakombinovata stačí jích v nejhorším případě polovina, ale u benzínu opět nepamatuji, že by je někdo někdy měnil. U LPG ano. S tím se musí počítat (ale zase u jako u ostatních aut).
Výfuk po 9 letech měněn, ačkoliv po zavaření malé dírky v rozdvojení by dále sloužil, ale jak říkám, jsem perfekcionalista, tudíž je tam nový. Cena asi 11 tisíc za střední díl. Není to málo. Ale některé jiné vozy za tu doby mění 2x. Zase- kdo chce, koupí díl v Polsku za asi 3 tisíce. Takže cesty jous. Jen je třeba znát a nebo se v nouzi zeptat.
Co dál: snad jen to, že interier Legacy s 200tkm vypadá po 9 letech jako nový, sedačka řidiče není prosezená ani omylem - Oktávku s 200tkm jsem měl doma. Další dvě v práci. Takže zde si obrázek udělá každý sám. Pežoty jsou třídou samo o sobě... Koroze kastle jsem už psal: nula. Nápravy: přední náprava vyžaduje občas vyměnit silnetblokytlumení torzních kmitů - dva kusy za cca 300Kč. Sranda. Spodní raemno - zadní čep asi 1800 - nevím, jestli je to málo nebo ne, ale měnil jsem jeden preventivěn - byl trošku volný, nicméně neklepal. Tlumiče - dosud původní, po 200tkm opotřebení na asi 78%. krása. Zadní tlumiče bez problémů. U LPG auta se mění časem pružiny, protože torid s náplní po několika letech způsobí, že auto vzadu trochu poklesne. Benzínu se to netýká.
Když to sečtu sumasumárum, já servis udělal, ale nyní mám klid a jistotiu, že na dalších x let se na nic nemusí sáhnout. Neznám problém s elektrikou, neznám problém s brzadmi (u Oktávky byly kotouče zvlné po pás tisících kmn a bylo jedno, co jsem tam dal a zkusil jsem užsnad vše, totéž Superb). Přední kotouče měněé ve 185tkm, protože bylo třeby vyměnit desky. Tkaž jako celek. Zadní se dávaly před vánocemi ve skoro 200tkm a to je proto, že měly orezlé hrany, které by zničily nesjpíš nové desky-měněné poprvé ve skoro 200tkm. Ruční brzda-bez nutnosti měnit, pouze seřídit chod.
Katalyzátory: bez potíží, lambdy bez potíží, různá čidla bez potíží, prostzě nestěžuji si. Za naši rodinu jsem absolutně spokojeni se spotřebou, počítali jsem s vyšší, naftový Superb žral 8 nafty. V zimě nemám problém, pohon fakticky funguje a jako bonus mám 10 rychlostních stupňů. Kdo tahá vozík, ocení. Já sice tažné nemám, ale v terénu (sníh pod sjezdovkou a pod. se to někdy hodí). Nic to nestojí.
Pohiodlí a ticho za jízdy jsem zmiňoval stejě, jako špičková sedadla. Tady doporučuji každému si do legacy aspoň sednout (ale pozor.musí to být model PŘED FL), který měl velice povedené sedačky vpředu. Nechápu, proč po FL od nich upustili... Že nic po 200tkm neklepe a nevrže jsem už taky říkal.
Neobhajuji, jen konstatuji.