sheogorath napísal:
Forester ma viskospojku, ne diff? hmm
visko spojka u subaru plní funkci uzávěrky mezinápravového diferenciálu
S tím co napsal Zdeny lze částečně souhlasit, jen podotýkám že stále mám Outback 2,0D r.v. 2009, tedy ještě ten původní kulatější, euro IV, s 5ti kvaltem, v tuto chvíli najeto 100 tis km.
Pokud bych hodnotil obecně, tak po stránce jízdního projevu je to velice dobrý motor, je tichý, táhne lineárně od 1800 do 4500, kdy umírá, velice úsporný, v létě při běžném ježdění pod 6litrů není problém (p.p. ukazuje 5,5 ), dálnice při tacho 150-170 6,7litru dle dotankování v listopadu 2x Praha - Brno. Velice oceňuji sílu motoru, což se projeví zejména při pružném zrychlení, a to i s karavanem, kdy není problém i s mým 7,5metru dlouhým a 1,5t vážícím drobečkem předjet .
Druhá strana mince je životnost a spolehlivost, mě se zatím problémy vyhnuly, vyjma občas zaseklého vstřikovače, což se projevilo tím, že po nastartování to začalo mlátit, jak jeden vstřik nešel, po vypnutí motoru a opětovném nastartování normálně naskočil, což byl problém, který mi v servisu dlouho nechtěli věřit, protože se to stalo cca 3x do roka, nicméně nakonec je vyndali, otestovali a komplet vyměnili za nové (byť už bylo po záruce, neplatil jsem) a od té doby klid. Jinak spojka, dvouhmota, brzdové kotouče i destičky vše původní, dokonce Zimní Nokiany který mi k tomu dali při koupi (na zimu hrozný, strašně klouzaly) jsem dojížděl jako letní, teď mají najeto 60tis km a mají stále 4mm.
Spojky odcházely jen někomu, a hlavně do r.v. 2011 , kdy se montovaly Valeo, tam byla evidentně kvalita hodně kolísavá a dosti mizerná, pak začali dávat Sachs a bylo po problémech.
S klikama souhlasím, hodně motorů na to skončilo, naopak vstřikovače bych považoval za velice citlivé na kvalitu nafty, navíc (denso) se špatně repasují a nový stojí majlant. DPF je bohužel v jednom hrnci katalyzátorem, takže jeho výměna je opět nákladná
Pokud bych měl poradit, tak ojetého japonce v naftě raději nebrat, riziko drahé opravy je velké, druhovýroba téměř není a originál ND drahý. Pokud by šlo o nový, tak ano.