0
späť
 

diskuze k tématu: Subaru Forester nebo Nissan X-Trail za 300 tis. Kč?

kategórie zaradenia témy: japonská vozidla, japonská vozidla
Zdeny60
počet príspevkov1247
dátum registrácie08.09.2009
Piatok 20.01.2017 06:01, Naftové Subaru
Jakožto desetiletý Subarista musím nesouhlasit s autorem článku a nákup ojketého naftového Subaru rozhodně nedoporučuji, pokud bych nechtěl následně řešit extrémně nákladnou opravu motoru.
problém boxer dýzlů spočíval ve špatném techickém řešení uložení klikovky, kdy vyjíždělo zadní ložisko, následkem čehž došlo k fatální destrukci motoru. Tento problém byl známý od prvního kusu z roku 2008 až do ... Kdy??? Napře se tvrdilo, že v roce 2010 už to byl vyřešené. Pozorný čitatel subaru světových for zjistil, že tomu tak ale nebylo a problém se zadřenými boxer dýzly koloval světem ještě v roce 2011 a pak i 2012. Jenže to již byly motory se 110kW, kde sice nějaké úpravy proběhly, ale i tak se v inzerci nachází X aut, kde prodávající píše - měněný polomotor atd... ještě z let 11/12.Takže bloky a pajšl je ta horší varianta, která potkala obrovské % boxer dýzlů. Dlaší chuiťovka, o které pisálek nic nenapsal, je silě poddimenzovaná spojka a 2hmotový setrvačník, který dokázal silný dýzl zničí už během 20-25tkm. Opravu servisy odmítaly, protože by přišly na buben a řešily to přehráním SW v ŘJ, která na 1. a 2. stupeň upravovala točivý moment motoru- prostě ho uškrtili, aby byl výkon omezen. Výměna spojky a 2hmoty = 30+tisíc Kč. I tak, po výměně, ale bez úprava SW tento problém trval do roků opět snad až 2012 - pak sand už byl problém vylepšen, nikoliv odstraněn zcela.
Naštěstí spojka a setrvačník není likvidační, i když nepříjemný a ostatní vlatnosti naftového Subaru tento problém spolehlivě odsunou do ústraní a majitel je rád zaplatí. projev motoru je totiž na hony vzdálen konkurenci svým chodem, hladkostí, takže je velmi návykový. Spojku mu rádi odpustíme. Zbytek auta je velmi odolný a to i včetně vstřikovačů, turba a filtru FAP-s tímto nebývají potíže. kdo chce naftové Subaru, nech´t ho má, ale ať má v kešení cca 90-100 tisíc na okamžik, kdy zadře motor kvůli výše zmíněnému problému. AS že přichází i s novějšími modely, se dočte na všech forech, i když u pozdějších modelů to je naštěstí jen sporadický výskyt.
Ač s ezdá 110kW málo, tak Forester i oba osobáky s ním uhánějí velmi velmi svižně. Následkme toho odcházejí poněkud rychleji brzdy a pneumatiky, které však u stálé 4x4 musí být absolutně stejných rozměrů a tlaku, neb za chvíli odejde viskospojka, která nedokáže dlouhodobě snášet rozdílnou rychlost přední a zadní nápravy. Oprava cca 15 tisíc. Z praxe víme, jak řidič kontrolují tlak...No, hot všechno má své.

reagovať
sheogorath
počet príspevkov527
dátum registrácie27.05.2016
Piatok 20.01.2017 10:23, RE
Forester ma viskospojku, ne diff? hmm
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Piatok 20.01.2017 10:48, RE: RE
sheogorath napísal:
Forester ma viskospojku, ne diff? hmm


Nový bohužel ano. Švagr má ještě generaci s diferákama 5-qv. a redukcí, prostě skutečné SUV. Pokrok nezastavíš...
reagovať
subarák
počet príspevkov108
dátum registrácie22.03.2010
Piatok 20.01.2017 11:14, RE: RE
sheogorath napísal:
Forester ma viskospojku, ne diff? hmm


visko spojka u subaru plní funkci uzávěrky mezinápravového diferenciálu
S tím co napsal Zdeny lze částečně souhlasit, jen podotýkám že stále mám Outback 2,0D r.v. 2009, tedy ještě ten původní kulatější, euro IV, s 5ti kvaltem, v tuto chvíli najeto 100 tis km.
Pokud bych hodnotil obecně, tak po stránce jízdního projevu je to velice dobrý motor, je tichý, táhne lineárně od 1800 do 4500, kdy umírá, velice úsporný, v létě při běžném ježdění pod 6litrů není problém (p.p. ukazuje 5,5 ), dálnice při tacho 150-170 6,7litru dle dotankování v listopadu 2x Praha - Brno. Velice oceňuji sílu motoru, což se projeví zejména při pružném zrychlení, a to i s karavanem, kdy není problém i s mým 7,5metru dlouhým a 1,5t vážícím drobečkem předjet .
Druhá strana mince je životnost a spolehlivost, mě se zatím problémy vyhnuly, vyjma občas zaseklého vstřikovače, což se projevilo tím, že po nastartování to začalo mlátit, jak jeden vstřik nešel, po vypnutí motoru a opětovném nastartování normálně naskočil, což byl problém, který mi v servisu dlouho nechtěli věřit, protože se to stalo cca 3x do roka, nicméně nakonec je vyndali, otestovali a komplet vyměnili za nové (byť už bylo po záruce, neplatil jsem) a od té doby klid. Jinak spojka, dvouhmota, brzdové kotouče i destičky vše původní, dokonce Zimní Nokiany který mi k tomu dali při koupi (na zimu hrozný, strašně klouzaly) jsem dojížděl jako letní, teď mají najeto 60tis km a mají stále 4mm.
Spojky odcházely jen někomu, a hlavně do r.v. 2011 , kdy se montovaly Valeo, tam byla evidentně kvalita hodně kolísavá a dosti mizerná, pak začali dávat Sachs a bylo po problémech.
S klikama souhlasím, hodně motorů na to skončilo, naopak vstřikovače bych považoval za velice citlivé na kvalitu nafty, navíc (denso) se špatně repasují a nový stojí majlant. DPF je bohužel v jednom hrnci katalyzátorem, takže jeho výměna je opět nákladná
Pokud bych měl poradit, tak ojetého japonce v naftě raději nebrat, riziko drahé opravy je velké, druhovýroba téměř není a originál ND drahý. Pokud by šlo o nový, tak ano.
reagovať
subarák
počet príspevkov108
dátum registrácie22.03.2010
Piatok 20.01.2017 11:17, RE: RE
David V napísal:
sheogorath napísal:
Forester ma viskospojku, ne diff? hmm
Nový bohužel ano. Švagr má ještě generaci s diferákama 5-qv. a redukcí, prostě skutečné SUV. Pokrok nezastavíš...


Doteď jsem tě měl za osvíceného, zklamal jsi mě Dagu Bedmene...
Visko spojku nemá, má lamelovou a to pouze automat,manuály mají stále 3x diferenciál.
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Piatok 20.01.2017 11:25, RE: RE
subarák napísal:
David V napísal:
sheogorath napísal:
Forester ma viskospojku, ne diff? hmm
Nový bohužel ano. Švagr má ještě generaci s diferákama 5-qv. a redukcí, prostě skutečné SUV. Pokrok nezastavíš...
Doteď jsem tě měl za osvíceného, zklamal jsi mě Dagu Bedmene...Visko spojku nemá, má lamelovou a to pouze automat,manuály mají stále 3x diferenciál.


Aha, dík za objasnění. Já se o tom bavil pouze se švagrem a hluboké znalosti o Subaru nemám. Nicméně z rozhovoru vyplynulo, že 6 qv. verze neumožňuje redukci a automat neumožňuje symetrické AWD, z toho mi (pravděpodobně chybně) vyplynulo, že je to něco obdobného Haldexu a tudíž už to není to správné AWD a vztáhl jsem to pro novou generaci i na manuál...
reagovať
subarák
počet príspevkov108
dátum registrácie22.03.2010
Piatok 20.01.2017 11:50, RE: RE
David V napísal:
subarák napísal:
David V napísal:
sheogorath napísal:
Forester ma viskospojku, ne diff? hmm
Nový bohužel ano. Švagr má ještě generaci s diferákama 5-qv. a redukcí, prostě skutečné SUV. Pokrok nezastavíš...
Doteď jsem tě měl za osvíceného, zklamal jsi mě Dagu Bedmene...Visko spojku nemá, má lamelovou a to pouze automat,manuály mají stále 3x diferenciál.
Aha, dík za objasnění. Já se o tom bavil pouze se švagrem a hluboké znalosti o Subaru nemám. Nicméně z rozhovoru vyplynulo, že 6 qv. verze neumožňuje redukci a automat neumožňuje symetrické AWD, z toho mi (pravděpodobně chybně) vyplynulo, že je to něco obdobného Haldexu a tudíž už to není to správné AWD a vztáhl jsem to pro novou generaci i na manuál...


Je to dost složitý, kupříkladu Outback 3,6 benzin do r.v. 2013 je automat a má taky 3diferenciály, současný variátor je mi trochu záhadou, v zásadě se to hodně blíží haldexu. Manuály byly vždy s 3mi diferenciály, 5ti kvalty (mimo nafty) s redukční převodovkou, přesněji takovou poloredukční- převod je jen 1,5:1, offroudy mají i víc než 3:1. Její raritou je, že je plně synchronizovaná, takže ji klidně můžeš zařadit i za jízdy. Tu visko spojku tam tvůj švagr má taky, jak již jsem psal, plní fci uzávěrky, proč to tam je ti je asi jasný.
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Piatok 20.01.2017 12:28, RE: RE
subarák napísal:
David V napísal:
subarák napísal:
David V napísal:
sheogorath napísal:
Forester ma viskospojku, ne diff? hmm
Nový bohužel ano. Švagr má ještě generaci s diferákama 5-qv. a redukcí, prostě skutečné SUV. Pokrok nezastavíš...
Doteď jsem tě měl za osvíceného, zklamal jsi mě Dagu Bedmene...Visko spojku nemá, má lamelovou a to pouze automat,manuály mají stále 3x diferenciál.
Aha, dík za objasnění. Já se o tom bavil pouze se švagrem a hluboké znalosti o Subaru nemám. Nicméně z rozhovoru vyplynulo, že 6 qv. verze neumožňuje redukci a automat neumožňuje symetrické AWD, z toho mi (pravděpodobně chybně) vyplynulo, že je to něco obdobného Haldexu a tudíž už to není to správné AWD a vztáhl jsem to pro novou generaci i na manuál...
Je to dost složitý, kupříkladu Outback 3,6 benzin do r.v. 2013 je automat a má taky 3diferenciály, současný variátor je mi trochu záhadou, v zásadě se to hodně blíží haldexu. Manuály byly vždy s 3mi diferenciály, 5ti kvalty (mimo nafty) s redukční převodovkou, přesněji takovou poloredukční- převod je jen 1,5:1, offroudy mají i víc než 3:1. Její raritou je, že je plně synchronizovaná, takže ji klidně můžeš zařadit i za jízdy. Tu visko spojku tam tvůj švagr má taky, jak již jsem psal, plní fci uzávěrky, proč to tam je ti je asi jasný.


On má Forestera z roku 2010 "symetrical AWD" s 5q. mauuálem. Jak to má Sůbo s uzávěrkou (uzávěrkama) jsem vlastně nikdy nevěděl. Tady asi mluvíme jen o mezinápravové uzávěrce.
reagovať
sheogorath
počet príspevkov527
dátum registrácie27.05.2016
Piatok 20.01.2017 12:58, RE
Aha, takze je to "simulace" limited slip diffu? Ja se prave lekl, ze tam dali haldex. To by byla hodne degradace pro subaru
reagovať
driver111
počet príspevkov528
dátum registrácie13.03.2013
Piatok 20.01.2017 13:03, X-trail
A co tak něco k tomu X-trailu, to by mě zajímalo taky, neví někdo?
reagovať
subarák
počet príspevkov108
dátum registrácie22.03.2010
Piatok 20.01.2017 13:37, RE: RE
David V napísal:
subarák napísal:
David V napísal:
subarák napísal:
David V napísal:
sheogorath napísal:
Forester ma viskospojku, ne diff? hmm
Nový bohužel ano. Švagr má ještě generaci s diferákama 5-qv. a redukcí, prostě skutečné SUV. Pokrok nezastavíš...
Doteď jsem tě měl za osvíceného, zklamal jsi mě Dagu Bedmene...Visko spojku nemá, má lamelovou a to pouze automat,manuály mají stále 3x diferenciál.
Aha, dík za objasnění. Já se o tom bavil pouze se švagrem a hluboké znalosti o Subaru nemám. Nicméně z rozhovoru vyplynulo, že 6 qv. verze neumožňuje redukci a automat neumožňuje symetrické AWD, z toho mi (pravděpodobně chybně) vyplynulo, že je to něco obdobného Haldexu a tudíž už to není to správné AWD a vztáhl jsem to pro novou generaci i na manuál...
Je to dost složitý, kupříkladu Outback 3,6 benzin do r.v. 2013 je automat a má taky 3diferenciály, současný variátor je mi trochu záhadou, v zásadě se to hodně blíží haldexu. Manuály byly vždy s 3mi diferenciály, 5ti kvalty (mimo nafty) s redukční převodovkou, přesněji takovou poloredukční- převod je jen 1,5:1, offroudy mají i víc než 3:1. Její raritou je, že je plně synchronizovaná, takže ji klidně můžeš zařadit i za jízdy. Tu visko spojku tam tvůj švagr má taky, jak již jsem psal, plní fci uzávěrky, proč to tam je ti je asi jasný.
On má Forestera z roku 2010 "symetrical AWD" s 5q. mauuálem. Jak to má Sůbo s uzávěrkou (uzávěrkama) jsem vlastně nikdy nevěděl. Tady asi mluvíme jen o mezinápravové uzávěrce.

Ano, viskospojka supluje uzávěru mezinápravy, zadní diferenciál je "se zvýšenou svorností", což je cca 30% uzávěra, současná generace s variátorem má pak "terénní" mod zvaný XMODE, kdy do 40km/h převodovka upraví chování auta a dokáže přes brzdy blokovat protáčející se kola, takže teoreticky vyjedeš s jediným kolem, které má adhezi
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Piatok 20.01.2017 14:27, RE: RE
subarák napísal:
Ano, viskospojka supluje uzávěru mezinápravy, zadní diferenciál je "se zvýšenou svorností", což je cca 30% uzávěra, současná generace s variátorem má pak "terénní" mod zvaný XMODE, kdy do 40km/h převodovka upraví chování auta a dokáže přes brzdy blokovat protáčející se kola, takže teoreticky vyjedeš s jediným kolem, které má adhezi


To by mi stačilo i 2-kolce. Diferenciál se zvýšenou svorností a přibrzďované protáčející se kolo je podle mě funkční řešení. Akorát bych asi o trošku častěji kupoval gumy. By mě zajímalo, zda by tu svornost nešlo řešit elektromagneticky, že by čepy satelitů byly feromagnetické, klec by měla udělané vinutí kolem jejich čepů a při špatných adhezních podmínkách, by sis do toho pouštěl proud (nebo automatika), čímž bys satelity brzdil (zvyšoval svornost) a gumy by netrpěly.
reagovať
subarák
počet príspevkov108
dátum registrácie22.03.2010
Piatok 20.01.2017 15:33, RE: RE
David V napísal:
subarák napísal:
Ano, viskospojka supluje uzávěru mezinápravy, zadní diferenciál je "se zvýšenou svorností", což je cca 30% uzávěra, současná generace s variátorem má pak "terénní" mod zvaný XMODE, kdy do 40km/h převodovka upraví chování auta a dokáže přes brzdy blokovat protáčející se kola, takže teoreticky vyjedeš s jediným kolem, které má adhezi
To by mi stačilo i 2-kolce. Diferenciál se zvýšenou svorností a přibrzďované protáčející se kolo je podle mě funkční řešení. Akorát bych asi o trošku častěji kupoval gumy. By mě zajímalo, zda by tu svornost nešlo řešit elektromagneticky, že by čepy satelitů byly feromagnetické, klec by měla udělané vinutí kolem jejich čepů a při špatných adhezních podmínkách, by sis do toho pouštěl proud (nebo automatika), čímž bys satelity brzdil (zvyšoval svornost) a gumy by netrpěly.


svornost nápr. diferenciálů se většinou řeší "minihaldexem" což je levné a poměrně efektivní, existují i zařízení pracující na zcela mechanickém principu, třeba automatická uzávěrka, která zjednodušeně řečeno dovolí otáčet kolem rychleji než protilehlé, ale ne pomaleji. Výhoda je, že nepotřebuje žábné ovládání, nevýhoda je cvakání při rychlejším otočení oproti protilehlému, třeba v zatáčce. Možností je spousta, ale asi bychom neměli dál rozvíjet diskusi o něčem, co nebylo původní otázkou.
Nahradit uzávěru difu regulací prokluzu kol jde jen tam, kde auto moc často nejezdí do terénu, jinak by to ty brzdy asi brzo sežralo.
O Xtrailu moc nevím, motor je Renault, na trhu jich moc nebude. Původní Xtrail se v podstatě reinkarnoval do dnešní Dacie Duster.
reagovať
gepardo
počet príspevkov129
dátum registrácie19.10.2014
Sobota 21.01.2017 07:13, Naftové subaru
Zdeny, zase si pleskáš játra ?? Před rokem jsi všem a na všechno doporučoval bmw 540i a výš. Údajně letité zkušenosti s touto značkou !! A na jednou desetiletý subarista Jsi k pláči !
reagovať
Zdeny60
počet príspevkov1247
dátum registrácie08.09.2009
Sobota 21.01.2017 07:53, RE: Naftové subaru
gepardo napísal:
Zdeny, zase si pleskáš játra ?? Před rokem jsi všem a na všechno doporučoval bmw 540i a výš. Údajně letité zkušenosti s touto značkou !! A na jednou desetiletý subarista Jsi k pláči !


Tak si plač, ty tajtrdlíku. Aktuálně mi doma stojí dvě Suba, jedno se prodalo předloni. Jezdím na nich od roku 2009 - TÉMĚŘ DESET LET, ZAOKROUHLENO.


Jinka tvoje teorie má značné trhliny. Já myslím, že řada už pozanal, že jsem zarytý anti-BMW. Ale kvalitu 540i nezpochybňuji, protože to je slušné auto, ještě z doby, kdy opravdu lsušná auta BMW umělo. A že s ním mám dostatek zkušeností? Aby ne - vždyť ho velmi často využívám s kamarádem pro převoz audio techniky, ty malamute. Ono po cca 4-5 letech i jako nemajitel o tom autě dost pochopíš.
reagovať
PatM
počet príspevkov199
dátum registrácie07.08.2016
Sobota 21.01.2017 10:52, Nissan
Jak to tak čtu tak bych vzal na 100% NIssana a na Subaru se nešel ani podívat. 100 tisíc do motoru narveš až při několikáte opravě(je otázka jestli k nějaké vůbec dojde) Nebudeš muset před každou jízdou kontrolovat tlak a vzorek pneu, aby jsi něco nezničil a taky majitelé Nissanu mi přijdou ze všech ostatních Japonckých značek nejvíce normální a ne, že je každý druhý magor
reagovať
Reno
počet príspevkov1352
dátum registrácie30.03.2010
Sobota 21.01.2017 11:30, Hgtv gfghvd. Zrnfjvg
Dodnes se za bricho popadam, jak tu byl manik, co popisoval jak je Mazda RX spolehlive auto, pokud se dodrzuje nasledujici - a zabralo tri strojopisne stranky:) ale Subaru se ti odvdeci a jeho dýzl je doslova návykový a 150 koní s tím autem doslova cvičí! Na stovce jsi než bys do dvaceti napočítal:(
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Nedela 22.01.2017 11:12, x-trail
Za mě x-trail. Mám druhou generaci třetím rokem, motor 2,0 DCi 110 kw (od Renaultu) 4x4. Prostornost auta i pohodlí je výborné, trochu slabší je odhlučnění podvozku - odvalování pneu. Nevím o žádných servisních pastech vyjma ložisek na klice - prý jsou už vyřešené, ale já je stejně ve 150 tisících nechám vyměnit. Za těch 8 tisíc korun včetně práce v autorizáku mi ten klid stojí. Jízdní vlastnosti solidní, trochu se naklání v zatáčkách, ale stopu drží při normální jízdě dobře. Kufr pro mě víc než dostatečný. V dolní části kufru je přes půl šířky šuplík na menší věci, aby nelítaly po celém kufru, já dokoupil ještě druhý z příslušenství. Super věc jsou přídavná dálková světla ve střešních nosičích - opravdu doporučuji. Zatím najeto 70 tisíc km, tři servisní prohlídky (co 20 tisíc km) po 6-8 tisících korun. Jinak bez opravy a problémů, spotřeba oleje nulová, spotřeba paliva +- 6,5 litru. V terénu s ním nejezdím, sníh a jiné radosti na silnici zvládá bravurně. Běžné polní cesty i ostrý zlom v nájezdu na chatu úplně v pohodě - to ale zvládne i normální auto.
reagovať
stréc od piva
počet príspevkov652
dátum registrácie23.11.2007
Nedela 22.01.2017 21:25, peníze
za 300 bych šel do Dustra..když přihodíte ještě stovku tam to máte v plné výbavě..

nezapomente že Dacii Duster vyrání Nissan..jen ji nedává svůj brand..to jen pro rýpaly pro které NISSAN je Nissan

reagovať
Zdeny60
počet príspevkov1247
dátum registrácie08.09.2009
Pondelok 23.01.2017 05:52, RE: Subaru - Nissan


A co myslíš, ty orangutane, že v 540 nejde vozit technika? Víš jakou vozíme? Nevíš. V kontextu matematiky můžeš 8 ZHRUBA zaokrouhlit na deset, ty malamute. Takže, co tam máš dál? Vypadá, že ti brzy praskne žilka. Už aby to bylo.
reagovať
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.