brin napísal:
Co se týče spolehlivosti, jsou ta auta v podstatě obdobná. Ale nepočítejte, že budete mít stejné náklady jako na Octavii 4x4 s dieselem. To je jednoduše nereálné. Subaru je tak trochu výjimečná kategorie. Když mu dáte veškerý nezbytný pravidelný servis, odvděčí se působivými jízdními vlastnostmi a spolehlivostí a navíc budete jezdit stylově. Ale počítejte s tím, že když se tam rozbije něco, co by vás u oktávie vyšlo na pár stokorun, tady to může být klidně několik tisíc, protože druhovýroba často neexistuje. Kamarád dělá do subaru, najdete ho na bazoši (přezdívka subatech), ten by vám poradil víc.Co se týče motorizace, nebojte se verzí turbo apod. Benzínové motory obvykle u subaru drží. A třeba Forester má i v nejsilnější verzi velmi dobré jízdní vlastnosti právě díky podvozku z Imprezy. Jde li vám o prostor, tak ovšem jděte do Outbacku, vyhněte se 3,0R (je to celkem past) a jděte do 2,5. Mimochodem, pokud byste někde vyškrábal více peněz, tak nové diesely od Subaru už jsou OK.
Ach jo. Tak abych to uvedl na pravou míru: právě H6 180kW (tedy 3,0T) je to nej, co Subaru kdy opstavilo. Ovšem nesmí se do toho vrazit LPG - to je pak zásadní problém. Přesto i tyto přestavby existují. Na 3,0R odchází pouze chronicky jedna klapka (nová 1700,- svépomoc asi 8 pětek za ložisko SKF typové řady). Rozvody včetně napínáku neprůstřelné. Katalyzázory vydrží cca 200-250tkm. podovzej je festovní, není s ním vůbec problém.
Co se stát může-občas praskne těsnění pod hlavou. To pka je cca 60 tisíc Kč za srovnání bloku, nová těsnění a další drobnosti, ale za se je nový motor na 300tisíc km. H6 není vůbec žádná past. A protože jsem tento motor měl ve Legacy SpecB, tak prozradím, že je jak úsporný (pod 9/100 s auomatem je nádhera, ne?), ale dá se s ním i vyřádit, ovšem pak to je za 15-17. Jinak výhodou Outbacku s 3,0R je, že má - stejně jako SPecB - vzadu samosvorný diferenciál. Nevím, kdes přiel na to, že to je past. Naopka, co JE past, jsou 2,5 XT - u nich odchází motory na klepání na klice celkem často a můžeš dělat co chceš a mnoho lidí to stejně potká.
Jinak podvozek z Imprezy je pouze na Forester do nové generace, co přišla v roce 2008-ten je už zásadně jiný.