Vlastnim taky Opel Meriva,ale s motorem 1.7CDTI 81kW automat s filtrem pevnych castic.
Mám úplně ty jstejné zkušenosti co vy. Na volnoběch větší spotřeba zhruba o 2,5l/hod, při jízdě ve městě o 6l/100km, na okresku o 4l/100km při dodržování rychlosti.Regenerace začne kdykoliv( se studeným motorem nebo teplým) V ochodě nám nikdo nic neřekl o regeneraci filtru pevných částic. Jsem si toho všiml, že jsem měl větší spotřebu a na volnoběch šel pronikavý hluk z výfuku dovnitř auta. Začal jsem pátratat co to může být.
Zrovna dneska probíhala regenerace. Měl jsem ujetých 320km. Měl jsem průměrnou spotřebu 5,7 a po regeneraci se zvedla na 5,9 Jezdil jsem trasy 30 km- 100km a bylo jednou mesto se studeným motorem. Regenerace probihala 7.5km. Stalo se me,ze byla aji po 240km,ale tam bylo dost jízd po městě. Co jsem ujel nejdelší trasu bez regenerace bylo 420km a to jsem jel vzdy 100km v kuse. Průměrně regeneraci mám kolem těch 320-350km a regenerace trvá kolem 10km.
Mám na autě ujetýh 10400km. Jak půjdu na servis,tak se schválně nato zeptám a uvidím co mě řeknou.Na servis po 30 000km je blaznoství jít. Půjdu jak budu mět kolem 15 tis.
Pavel Šácha napísal:
Článek pěkný a tak vložím svou praktickou zkušenost jednoho z motorů. Opel 1.7 CDTi 92kW s fitlrem pevných částic, který nemá mnoho najeto (18tis km). Podle návodu má regenerace probíjat cca 1x za 1000km ale jaká je praxe? Za jednu nádrž proběhne regenerace i 3x, tj. na vzdálenosti 800km. Trvá v rozmezí 5-15 minut a navzdory všem vyčteným informacím probíhá i při stojícím vozidle, nikoli jen při jízdě. Při regeneraci je spotřeba mnohonásobně vyšší - příklad: při stojícím vozidle je normální spotřeba 0,5l/hod, při regeneraci 2,8-3,2l/hod. Při jedoucím vozidle, kde je normálně spotřeba 4,6l/100km je při regenraci 11-13l/100km. Nejsem odborník ale kladu si laickou otázku - s filtrem méně škodlivin do ovzduší ale při regeneraci narůstá spotřeba, předpokládám tedy i emise? Za ujetých 18tis km to vypadá tak: normálně by šlo s tímto autem jezdit i za 5,2 litru ale regenrace zvedne spotřebu na 5,7 litru (při 3 regenerací za nádř nafty). Kdy regenerace probíhá? Domníval jsem se, že třeba na dálnici, kde jsou k tomu vhodné podmínky ale algoritmus Opelu je asi úplně jiný - probíhá např. po ukončení jízdy po dálnici a snížení rychlosti (jezdím předpisově), probíhá klidně cca 5 minut po nastartování studeného motoru, probíhá klidně i v městském provozu. Zkrátka mi přijde, že je motoru jedno, jaké jsou podmínky a regeneraci spustí až uzná za vhodné. Nový a zatím opakovaně neotestovaný poznatek je, že interval mezi regeneracemi se protáhne, když občas jedu na čtyřku 80km/h aspoň 15 minut každou novou jízdu autem - ale to je zatím teorie.