0
späť
 

diskuze k tématu: Filtry pevných částic jsou časovanou bombou

kategórie zaradenia témy: česká vozidla, francouzská vozidla, japonská vozidla, francouzská vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 19.08.2010 12:53, RE: Sviicky???
Petr - TipCars.com napísal:
Ono u filtru pevných částic hodně záleží, jak s autem jezdíte. Vy nejspíše dodržujete zásady pro jeho regeneraci - ostřejší jízda atd. Bohužel řada řidičů motor ani jednou pořádnější nevytočí a šolichaj to v nízkých otáčkách hlemýždím tempem.
Např.: už jsem se setkal s majitelem vozu, který raději benzínový motor nevytáčel, protože si myslel, že vysoké otáčky motoru škodí a spíše ho trápil a dusil v nízkých otáčkách. Marně jsem mu vysvětloval, že motor nesnáší jízdu ustálenými otáčky (např. neus...
Můžete nám napsat důvod, proč motor nesnáší ustálené otáčky? A platí to stejně u benzínu a dieselu?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 19.08.2010 16:39, RE: Sviicky???
tomlee napísal:
Můžete nám napsat důvod, proč motor nesnáší ustálené otáčky? A platí to stejně u benzínu a dieselu?
Jediné co mne osobně napadá, proč by se nemělo dlouho jezdit při ustálených otáčkách je to, že při stálých otáčkách může zatuhnout regulace naklápění lopatek turba.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 19.08.2010 18:43, RE: Baterky v Priusu
Vendys napísal:
No pokud se musí vyměnit FAP, k tomu klekne dvouhmota nebo nějaký vstřikovač, tak je to pravda
Jen bych mírně zaoponoval. Kromě FAP mají všechny vámi uvedené součástky (přímé vstřikovače, dvouhmotový setrvačník, často i turbo) také modernější benzínové motory. Jen si kladu otázku, čím budou jezdit zájemci o ojetiny za pár let když mají problémy udržet svá vozidla v dobrém stavu již dnes. V technice tady tvrdí kolik různých věcí v autě nechtějí a co by nikdy nekoupili - pánové budete muset protože za pár let již nebudete mít na výběr. Novější vozy jsou prostě mnohem složitější a ceny oprav či výměn dílů jsou celkem vysoké. Navíc si na novějším voze doma celkem nic neopravíte - prostě jednoduché technice již odzvonilo.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 19.08.2010 19:06, a co D-Cat od Toyoty??
dobrý článek,bohužel postrádám Toyotu,která by měla mít DPF celoživotní. spalování ve filtru je tam řešeno 5.vstřikem.Bohužel to v začátcích soudruzi z Japonska nějak nevychytali,takže se v zimě občas D-Cat mění Liaz po 2 milionech najetých km. Obzvlášt pokud jedete předpisově přes obec a pak chcete zrychlit. To jstepotom jako James Bond,nebo Popelka,jelikož si můžete říkat "mlha přede mnou,mlha za mnou ".Každopádně za vámi jedoucímu řidiči zmizíte z očí nikoliv zrychlením (i když i to je u 177PS dobré),ale tím že se ztratíte v oblacích kouře.Naštěstí tento jev trvá max. 300m,ale i tak je to pro Toyotu hanba. Co jsem slyšel,tak po faceliftu už se toto neděje.Bohužel Toyota se k tomu nestaví jako k výrobní vadě a tak se bohužel musí jezdit tak.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 19.08.2010 22:15, RE: Baterky v Priusu
Pavlik napísal:
Jen bych mírně zaoponoval. Kromě FAP mají všechny vámi uvedené součástky (přímé vstřikovače, dvouhmotový setrvačník, často i turbo) také modernější benzínové motory. Jen si kladu otázku, čím budou jezdit zájemci o ojetiny za pár let když mají problémy udržet svá vozidla v dobrém stavu již dnes. V technice tady tvrdí kolik různých věcí v autě nechtějí a co by nikdy nekoupili - pánové budete muset protože za pár let již nebudete mít na výběr. Novější vozy jsou prostě mnohem složitější a ceny oprav...
Naštěstí třeba Mazda a Toyota dělá pořád i v roce 2010 celkem úsporné a myslím i spolehlivé atmosférické benzínové motory. S téměř 1,5 tunovou Mazdou 6 2,0L combi doma jezdíme po 3 letech za 7,9L (manželka s ní jezdí často i jen 8 km trasy). A s Yarisem 1,3 za 6,2L. Teď v létě i za 5,2. A především mám klid, protože vím, že se v motoru nemá prakticky co rozbít.
Do nafty bych nešel ani bez DPF při mém nájezdu.
Dvouhmoťáky mají leda silné turbobenzíny ne? Ale obyč. 100kW atmosféry ho snad nepotřebují.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 20.08.2010 10:20, Volvo
šlo by doplnit stanovisko automobilky(dovozce) Volvo?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 20.08.2010 11:47, RE: Baterky v Priusu
Petr S napísal:
Naštěstí třeba Mazda a Toyota dělá pořád i v roce 2010 celkem úsporné a myslím i spolehlivé atmosférické benzínové motory. S téměř 1,5 tunovou Mazdou 6 2,0L combi doma jezdíme po 3 letech za 7,9L (manželka s ní jezdí často i jen 8 km trasy). A s Yarisem 1,3 za 6,2L. Teď v létě i za 5,2. A především mám klid, protože vím, že se v motoru nemá prakticky co rozbít.
Do nafty bych nešel ani bez DPF při mém nájezdu.
Dvouhmoťáky mají leda silné turbobenzíny ne? Ale obyč. 100kW atmosféry ho snad nepotřebují.
S dvouhmotou jste na velkém omylu. Třeba s vaší mazdou technicky příbuzné mondeo 2,0 benzín dvouhmotu má a i v druhovýrobě ne právě levnou. Běžně jsou dvouhmotovým setrvačníkem vybaveny motory od objemu 1,8.
Jinak pohled na volbu diesel / benzín závisí opravdu především na nájezdu km. Já si kupuji auta nová a v dieselu jednoduše proto, že se mi to vyplatí. Za pět let jsem najel 140 tisíc km z toho jsem měl vůz 4 roky v záruce - větší opravy veškeré žádné. Za tu dobu jsem "uspořil" cca 100 tisíc ačkoli má diesel vyšší pořizovací cenu i servisní náklady. Navíc do toho nepočítám, že diesel je mnohem méně náchylný na velkou spotřebu na dálnici - jen na okraj, měl jsem půjčený maloobjemový turbo benzín nejnovější řady a vracel jsem jej velmi rád se spotřebou 9,5 litru dle PP. Můj motor si při stejné trase a rychlosti vezme 5,3 litru.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 20.08.2010 15:48, RE: Baterky v Priusu
Pavlik napísal:
S dvouhmotou jste na velkém omylu. Třeba s vaší mazdou technicky příbuzné mondeo 2,0 benzín dvouhmotu má a i v druhovýrobě ne právě levnou. Běžně jsou dvouhmotovým setrvačníkem vybaveny motory od objemu 1,8.
Jinak pohled na volbu diesel / benzín závisí opravdu především na nájezdu km. Já si kupuji auta nová a v dieselu jednoduše proto, že se mi to vyplatí. Za pět let jsem najel 140 tisíc km z toho jsem měl vůz 4 roky v záruce - větší opravy veškeré žádné. Za tu dobu jsem "uspořil" cca 100 tisíc ...
30 tisíc ročně beru už jako hraniční spotřebu kde bych taky o naftě začal uvažovat.

Záleží jak se počítá ta spotřeba. Nemá cenu uvažovat jednu jízdu, ale spíš dlouhodobé průměry víc aut. Třeba u Mazdy 6 je rozdíl mezi benzínem a naftou podle spritmonitoru cca 1,5L/100km. U Yarisu ještě trochu míň. 140 tkm pak znamená úsporu cca 63 tisíc při ceně paliva 30kč. Pokud je auto o 30 tisíc dražší a ještě se třeba podělá čerpadlo za 40 tisíc, tak už se to nemusí vyplatit (+ vyšší cena garanček, rozvody řemen vs. řetěz atd).

S oběma autama doma jezdíme jen 10-12 tisíc ročně, takže nebylo co řešit.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 21.08.2010 06:30, RE: Baterky v Priusu
Petr S napísal:
30 tisíc ročně beru už jako hraniční spotřebu kde bych taky o naftě začal uvažovat.

Záleží jak se počítá ta spotřeba. Nemá cenu uvažovat jednu jízdu, ale spíš dlouhodobé průměry víc aut. Třeba u Mazdy 6 je rozdíl mezi benzínem a naftou podle spritmonitoru cca 1,5L/100km. U Yarisu ještě trochu míň. 140 tkm pak znamená úsporu cca 63 tisíc při ceně paliva 30kč. Pokud je auto o 30 tisíc dražší a ještě se třeba podělá čerpadlo za 40 tisíc, tak už se to nemusí vyplatit (+ vyšší cena garanček, rozv...
Ono to jedna jízda nebyla (s tím turbobenzínem), měl jsem jej půjčený na 4 dny a najel +- 650 km. Jen to byly mnou obvykle ježděné trasy a obvyklá rychlost. Samozřejmě že se s ním bude dát jezdit za méně - ale již ve stylu "něco za něco" - takže buď snížit rychlostní průměry nebo se krotit v akceleraci atd. To mě ale nebaví, takže když mám na výběr jdu do toho co mi vyhovuje.
Úspora na palivu je u mě celkem velká, protože beru jako srovnatelný ekvivalent motor 1,6 benzín ( u nižší střední třídy málokdo navízí 1,8 a 2,0 benzín je dražší než diesel) - tak mi díky denním dálničním přesunům jezdí za 8 litrů. Můj diesel totéž zvládá za 5,3.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 21.08.2010 11:50, Pochvala
Chvalim autora a obdivuji jeho odvahu jit s nelichotivou pravdou ven.
Je to tak, dejte to pryc rovnou z auta. Preprogramujte a upravte soft a mate klid. Auto jezdi lepe a ekonomicteji.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 22.08.2010 12:51, RE: Pochvala
mibfox_novy napísal:
Chvalim autora a obdivuji jeho odvahu jit s nelichotivou pravdou ven.
Je to tak, dejte to pryc rovnou z auta. Preprogramujte a upravte soft a mate klid. Auto jezdi lepe a ekonomicteji.
SOUHLASÍM!! Bohužel vlastním taky diesel s DPF a přečtl jsem o této problematice už mraky.mám najeto 115000km.a jediné řešení vydím v tom,že ho nechám vykuchat ven,než platit také prachy za tokovou kurvárnu (DPF)Jediné čeho se bojím jsou emise na STK.,ale všude píšou,že to v pohodě projde.Máte někdo skušenosti s STK?
PS:Ford C-Max 1.6 80KW.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 22.08.2010 14:52, Za 150t auto na leasing - před 10lety OK, dnes problém.
----- máme se dobře, dobře nám tak -----
Před deseti lety si méně majetní lidé koupili auto za 100-150t a většínou fiungovalo pouze s běžným servisem.

Dnes moderní vozy neuvěřitelně ztrácí na hodnotě, a kdo koupí třeba na leasing, měl by se často dát na modlení.

Nová, moderní auta ztrácí mnohem rychleji na hodnotě, a k běžnému servisu přibývají.
1. Vadné vstřikovače a čerpadla - nafta, čím modernější auto, tím horší
2. Dvouhmotové setrvačníky
3. Filtry pevných částic
4. Další zbytečná elektronika nutná pro plnění eko norem EU
----------------------------------------------------
xxxx ?hybrid? xxx
Proč asi výrobci ve svých pokusech s "hybridními" automobily za peníze zákazníků, používají záměrně zastaralé technologie nekvalitních baterii jako NiCd, nebo NiMh (vzpomeňte si na své první mobilní telefony a paměťvý efekt), když existují lepší Li-Lon technologie, relativně bez paměťového efektu? Kolik stojí Baterie do Priusu? 180.000kč. A kolik stojí ojetý Prius :) ?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 23.08.2010 09:12, RE: Sviicky???
RudolfD napísal:
Asi se budu muset vratit zpatky do skamen, az se radne poobracim v hrobe: autor uvadi, ze pricinou poruchy na motoru byvaji svicky... Odkdy ma dieselovy motor svicky??? Chodil autor vubec do nejake skoly? A kdyz tomu nerozumi, proc mu nekdo v redakci dovoli psat o automobilismu?
Problem s filtry pevnych castic je prosty: nedostatecne teploty ve vyfukovem systemu zpusobi, ze saze se nespali a casem ucpou filtr, vozidlo ztraci na vykonu... Nejcasteji jsou postizeny vozidla s dieslovymi motory z ko...
Pokud mě paměť neklame, tak i dieselový motor používá svíčky. Někdo je kdysi nazval "žhavící" a slouží k předehřívání komory pístu, aby se při studeném startu lépe vznítila nafta. Po nastartování pak svíčky ještě pracují v režimu zvaném dožhavování do doby, než motor dosáhne určité teploty...

Doufám....
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 26.08.2010 10:19, Trochu pravdy o DPF
Článek po slohové stránce bez potíží, nicméně myslím, že to šlo napsat kratším způsobem - při stejném množství potřebných informací.

Filtry pevných částic si majitelé vozů většinou nevybírají pro své "zelené smýšlení" ale proto, že je do vozu fabrika zkrátka montuje a jiná možnost není. Do doby nedávno minulé některé automobilky nabízeli dva identické diesely - jeden s a druhý bez DPF, bohužel prodeje motorů s filtrem byly mizerné (jak by ne, když je auto dražší) takže se to sjednotilo a většina značek už najela na pouze diesely vybavené DPF.

Pokud si běžný uživatel pročte příručku ať už k novému či ojetému vozu, nevidím proč by při inteligenci alespoň šimpanze, měl mít problém se svítící kontrolkou a zaneseným filtrem.

Tedy kontrolka se rozsvěcí v případě, že je filtr částečně zanesen (záleží na daném nastavení automobilky cca 70-90%/!/ zanesení, navíc v kombinaci s tím, že nedojde k úspěšné regeneraci filtru většinou 3x krát) a v ten moment se hlavně NESMÍ VYPÍNAT MOTOR, problém je totiž v tom, že daný majitel motor vypne, čímž opět znemožní regeneraci, což v případě dalšího zopakování může vézt k úplnému ucpání filtru - tím pádem jeho zničení a k nepojízdnosti vozu (ucpání filtru sebou samozřejmě může nést další následky ve formě poškození motoru!). Doporučovaný postup při rozsvícení kontrolky filtru totiž většinou není vyrazit do servisu, ale umožnit filtru regeneraci, uvádí se obvykle - zvýšené otáčky motoru při rychlosti vyšší než 50km/h po dobu delší než 15 minut. Poté kontrolka SAMA ZHASÍNÁ.
Takže histerie naznačená v tomto článku je částečně i zbytečná, myslím že to není natolik zaviněno autorem, ale některými zavádějícími údaji.

Z praxe, životnost filtru může být dokonce jen cca 100 000km, zažil sem už několik vozů u kterých se tyto museli měnit i dříve. Problém je většinou dán nesprávným zacházením uživatele, někdy je fabrika ochotna uznat záruční opravu, ikdyž jde o mechanicky opotřebitelný díl, tedy vyjímku ze záruky. Celková výměna filtru pevných částic za nový výjde na např. na nový VW Passat na cca 50 000,- Kč, takže určitě nejde o zanedbatelnou částku. V tomto případě opět z praxe doporučuju "vypreparování" filtru z výfuku a přeprogram řídící jednotky, přičemž je problém odstraněn "na vždy" při měření emisí není žádný problém. "Opravy" filtrů pevných částic z principu nedoporučuju, nevím jak u naznačovaných "oprav" u Citroenu aspol., ale já mám zkušenosti s filtry používanými Opelem a koncernem VW - a reálná oprava NENÍ MOŽNÁ! Filtr je vyroben jako jednorázová záležitost, stejně jako například zmiňovaný katalyzátor. Čištění je proces přesně nastavený pro podmínky jedoucího vozu - jakékoli pokusy jej "čistit" vapkou, zapalovačem nebo třeba hořákem svářečky jsou úplně mimo realitu, jak již opět bylo uvedeno, k regeneraci - tedy vypálení filtru je zapotřebí teploty cca 500-600°C po dobu cca 15ti minut ... simulace těchto podmínek vapkou ... )))))

Filtr samotný není zas tak úplně k ničemu, skutečně zachytává pevné částice z výfukových plynů, kdy dieselové motrory jsou hlavně "více prašné" než motory benzínové a vnikání většího množství (dlouhodoběji) těchto prachových částic do plic je zaručená "objednávka rakoviny". Realita je, že výfuky vozů s tímto filtrem většinou nejsou černé od sazí, jako u klasických dieselů, kteří jsou svým "přikuřováním" velmi známé, bohužel to jejich majitelé sami mnohdy nevidí Praktické uplatnění těchto filtrů je hlavně v podzemních garážích, kde se zplodiny tak snadno nedostanou do ovzduší a lidé kteří se v garážích pohybují se nadýchají mnohem více.

U vozů provozovaných pouze ve městě na VELMI krátké pojížďkdy - typu 2km denně, se kontrolka filtru rozsvěcí klidně každých 100km, u vozidla, které alespoň jednou za měsíc jede po dálnici, se uživatel s rozsvícením kontrolky vůbec nemusí setkat, protože systému se bez problémů daří regenerace - není tedy nutné ještě obtěžovat řidiče kontrolkou.

Z uvedeného tedy jednou větou - pročítat pozorněji manuály a v případě poruchy filtr klidně odstranit - u ojetých vozů věnovat filtru pevných částic zvýšenou pozornost.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 01.09.2010 15:58, Sharan
Dobrý článek...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 01.09.2010 16:01, RE: Sharan
anonym napísal:
Dobrý článek...
..ale kde v něm je o těch svíčkách a cívkách? Nevidím to..
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 17.11.2010 09:02, Vyponutí filtru - žádnej problém
Osobně jsem si necal filtr vyndat (vykuchat) a softwarově vypnout a pohoda. Stálo mě to necelejch 8000,- Kč a mám po starostech. Kdyby nekdo chtěl tak to je takdy: http://www.autochip.eu/cz/vypnuti-dpf/zakladni-informace/ nebo jejich homepage www.autochip.eu ... jsou v Praze, kousek za Černým mostem.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 25.08.2011 15:16, RE: a co D-Cat od Toyoty??
dattlik napísal:
dobrý článek,bohužel postrádám Toyotu,která by měla mít DPF celoživotní. spalování ve filtru je tam řešeno 5.vstřikem.Bohužel to v začátcích soudruzi z Japonska nějak nevychytali,takže se v zimě občas D-Cat mění Liaz po 2 milionech najetých km. Obzvlášt pokud jedete předpisově přes obec a pak chcete zrychlit. To jstepotom jako James Bond,nebo Popelka,jelikož si můžete říkat "mlha přede mnou,mlha za mnou ".Každopádně za vámi jedoucímu řidiči zmizíte z očí nikoliv zrychlením (i když i to je u 177P...
Také by mě to zajímalo. Mám D-CATa a rád bych věděl, jak to ovlivňuje výkon a spotřebu (o kolik je to první nižší a to druhé vyšší) Jestli je to celoživotní nebo se musí měnit - po jakých intervalech. Jestli se dá dát úplně do pr...., teda pryč atd. Ví někdo? A podělí se o své vědění?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 10.03.2012 07:59, Opel 1.7 CDTi 92kW s fitrem v praxi
Článek pěkný a tak vložím svou praktickou zkušenost jednoho z motorů. Opel 1.7 CDTi 92kW s fitlrem pevných částic, který nemá mnoho najeto (18tis km). Podle návodu má regenerace probíjat cca 1x za 1000km ale jaká je praxe? Za jednu nádrž proběhne regenerace i 3x, tj. na vzdálenosti 800km. Trvá v rozmezí 5-15 minut a navzdory všem vyčteným informacím probíhá i při stojícím vozidle, nikoli jen při jízdě. Při regeneraci je spotřeba mnohonásobně vyšší - příklad: při stojícím vozidle je normální spotřeba 0,5l/hod, při regeneraci 2,8-3,2l/hod. Při jedoucím vozidle, kde je normálně spotřeba 4,6l/100km je při regenraci 11-13l/100km. Nejsem odborník ale kladu si laickou otázku - s filtrem méně škodlivin do ovzduší ale při regeneraci narůstá spotřeba, předpokládám tedy i emise? Za ujetých 18tis km to vypadá tak: normálně by šlo s tímto autem jezdit i za 5,2 litru ale regenrace zvedne spotřebu na 5,7 litru (při 3 regenerací za nádř nafty). Kdy regenerace probíhá? Domníval jsem se, že třeba na dálnici, kde jsou k tomu vhodné podmínky ale algoritmus Opelu je asi úplně jiný - probíhá např. po ukončení jízdy po dálnici a snížení rychlosti (jezdím předpisově), probíhá klidně cca 5 minut po nastartování studeného motoru, probíhá klidně i v městském provozu. Zkrátka mi přijde, že je motoru jedno, jaké jsou podmínky a regeneraci spustí až uzná za vhodné.
Nový a zatím opakovaně neotestovaný poznatek je, že interval mezi regeneracemi se protáhne, když občas jedu na čtyřku 80km/h aspoň 15 minut každou novou jízdu autem - ale to je zatím teorie.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 18.03.2012 12:15, RE: ok článek
*autofans* napísal:
Chválím za článek jen jsem tam nenašel dost podstatnou informaci která v konečném důsledku může stát majitele daleko více - klidně i nový motor. Při každé regeneraci dochází k pronikání nespálené nafty do olejové naplně a tím pádem k ředění oleje což má za následek 2 věci.
- v autě přibývá olej a to i nad risku, netřeba asi rozvádět co se stane až se přes odvětrání klikové skříně dostane do sání a hořící olej roztočí motor na max. otáčky
- kvůli degradaci oleje dochází k nadměrnému opotřebení ma...
Nerozumím tomu, jak se u probíhající regenerace může nespálená nafta dostat do olejové náplně motoru? Můžete to někdo blíže vysvětlit? Že by se tak dělo přes netěsné pístní a stírací kroužky?!
Jinak mě zřejmě ucpaný filtr DPF potkal u Corsy 1,3 CDTI, s níž jezdí manželka trasy převážně 8 - 25 km. Svítí stále servisní kontrolka, Motor jsem zkoušel vytočit do cca 2 km kopce - zdál se mi línější a nešel na plné otáčky cca 90%. Takéjsem zjistil, že i při zahřátém motoru bere při volnoběhu až cca 3 l/100 km (dříve to bylo cca 0,6).
Napadá mě,jestli by nebylo nejjednodušší demontovat filtr a vyhřát ho na ohni,nebo v kamnech (nevím ještě, zda čidla podtlaku jsou pevnou součástí filtru). Problémem bude asi udržet teplotu ohniště v mezích tak, aby nedošlo k destrukci vnitřní keramické výplně. (byla by asi lepší žíhací pec s regulací teploty). Rozhodně bych to však zkusil, zjistí-li odborníci v servisu, že filtr je nutno vyměnit, pak už o nic nejde. Konec konců, když by náplň vypadla, dostane počítač od čidel pouze hlášení o tom, že nedošlo ke zvýšení tlakového spádu a snad by neměl pak vůbec spouštět regenerační cyklus?? Co vy na to?
reagovať
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.