David V napísal:
Článek je rozhodně přínosný a s chutí jsem si jej přečet, ačkoliv Roomster není můj šálek čaje. Nicméně se mi nelíbí opět dogmatické doporučení naftového motoru. To přece záleží na využití, délce tras a návratnosti financí.
Benzínové alternativy 1,4 a 1,6 jsou popsány jako bezproblémové, ovšem doporučen je diesel s varováním na filtr pevných částic. Proč? Jen kvůli tomu, že bude mít o 1,5 nebo 2 litry nižší spotřebu?
1.9 TDI-PD je vhodná pro všechny, kdo Roomstera budou aktivně využívat a budou jezdit často dlouhé cesty. Ideálnější motor do roku výroby 2010 prostě není. Motoru 1.2 HTP se doporučuji vyhnout, zejména pak 47 kW verzi vyráběné do roku 2007. Verze s 51 kW se hodí maximálně do města či na krátké vzdálenosti. Čtyřválec 1,4 16V není špatný motor, je však vhodný pro méně náročné motoristy. O něco lepší je 10,6 16V.
Vznětový tříválec 1.4 TDI-PD je robustní a vcelku nenáročný motor. Ovšem jeho hlučnost je příliš vysoká a jeho výkon 51 nebo 59 kW je dostačují akorát pro kratší vzdálenosti. Verze s 51 kW má oproti 59 kW verzi širší spektrum využitelných otáček a hodí se tak do městského provozu. Verze s 59 kW do 2000 ot./min. nepředvádí vůbec nic, na touto hranicí pekelně táhne aby se při cca 3500 ot./min. odmlčela. Škoda u silnější verze použila těžší zpřevodování, proto je vhodnější pro použití mimo město.