to ECR: áá ... změna. Takže to byl překlik. V době zveřejnění mého a M.D. příspěvků číslo 20 chybělo. Tak za těchto podmínek už auto opravdu smysl má
. Mno přejděme k věci. Co se týče benzínových motorů, tak bych se já osobně vyhnul HTP. A to nepatřím k těm co o High Torque Performance jen sylšeli a nadávají ani v tom nejeli. Rok jsem s ním jezdil a na daný objem se už dělají opravdu lepší motory, výkonnější, spolehlivější a hlavně úspornější. 1.2 HTP 12V je sice malinko lepší (výkonější) ale pořád je to HTP. V úvahu by stála možná 1.4 16V o které jsem bohužel jen slyšel že pružnost je malinko lepší než 1.2 ale spotřeba je o pár deci vyšší ale sám s ním mám nulové zkoušenosti (znalejší mě určitě doplní). Mno ke stařičké 1.6 toho moc nepovím. Na trhu jich je jako šafránu. 1.6 Více sežere ale zase je to spolehlivý motor, který docela drží. Z Dieselů bych doporučil 1.4 TDi. Diesel tříválec ve kterým se budete cítit jak v Zetoru, ale spotřeba fajnová, spolehlivost ucházející. Já bych se po nějakým kousku s 1.4 TDi. Mno a k 1.9 TDi toho bylo napsáno hodně (možná až moc
) ale těch je také jak šafránu, možná ještě míň. Mno další motory, které přibyly později jsou 1.6 TDi stejný výkon jako 1.9 TDi spolehlivost ještě není moc odzkoušená a ten motor se drží dost v pozadí a není o něm skoro slyšet, což může být na jednu stranu i výhoda. Mno a k 1.2 TSI tu byl nedávno článek, k řetězu se vyjadřovat nebudu a spotřeba závisí na stylu jízdy. Moje volba je jasná. 1.4 TDi traktor (doslova) ale úsporák, a pokud se k tomu člověk nebude chovat jako čuně, něco vydrží. Samozřejmě chce to pořádně vybírat, přeji šťastnou ruku