0
späť
 

diskuze k tématu: Škoda Roomster - MPV po česku

kategórie zaradenia témy: česká vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 07.05.2012 13:29, rada
Na najezd tisic km radsi objednavejte taxi (pripadne primo limuzinu) protoze vas to vyjde nejlevneji
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 07.05.2012 13:49, rada
Abych pravdu řekl, pokud najedu 1000 km za rok (jestli jsem to pochopil správně), tak snad budu jezdit TAXI (jak již bylo řečeno). Při tomhle nájezdu je snad zbytečný si kupovat jakékoli auto. Nebo bych si raději pujčil něco v půjčovně a i tak mi to nesežere půlku platu. Kupovat si auto, při tomhle nájezdu, je nesmysl. Ikdyby to mělo být bůh ví co. Třeba High Torque Performance (HTP)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 07.05.2012 14:26, rada
V dotazu je uvedený roční nájezd 20 000 km a pokud to není nájezd výhradně po městě MHD tak má, podle mě za určitých podmínek, auto smysl.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 07.05.2012 17:30, rada
to ECR: áá ... změna. Takže to byl překlik. V době zveřejnění mého a M.D. příspěvků číslo 20 chybělo. Tak za těchto podmínek už auto opravdu smysl má . Mno přejděme k věci. Co se týče benzínových motorů, tak bych se já osobně vyhnul HTP. A to nepatřím k těm co o High Torque Performance jen sylšeli a nadávají ani v tom nejeli. Rok jsem s ním jezdil a na daný objem se už dělají opravdu lepší motory, výkonnější, spolehlivější a hlavně úspornější. 1.2 HTP 12V je sice malinko lepší (výkonější) ale pořád je to HTP. V úvahu by stála možná 1.4 16V o které jsem bohužel jen slyšel že pružnost je malinko lepší než 1.2 ale spotřeba je o pár deci vyšší ale sám s ním mám nulové zkoušenosti (znalejší mě určitě doplní). Mno ke stařičké 1.6 toho moc nepovím. Na trhu jich je jako šafránu. 1.6 Více sežere ale zase je to spolehlivý motor, který docela drží. Z Dieselů bych doporučil 1.4 TDi. Diesel tříválec ve kterým se budete cítit jak v Zetoru, ale spotřeba fajnová, spolehlivost ucházející. Já bych se po nějakým kousku s 1.4 TDi. Mno a k 1.9 TDi toho bylo napsáno hodně (možná až moc ) ale těch je také jak šafránu, možná ještě míň. Mno další motory, které přibyly později jsou 1.6 TDi stejný výkon jako 1.9 TDi spolehlivost ještě není moc odzkoušená a ten motor se drží dost v pozadí a není o něm skoro slyšet, což může být na jednu stranu i výhoda. Mno a k 1.2 TSI tu byl nedávno článek, k řetězu se vyjadřovat nebudu a spotřeba závisí na stylu jízdy. Moje volba je jasná. 1.4 TDi traktor (doslova) ale úsporák, a pokud se k tomu člověk nebude chovat jako čuně, něco vydrží. Samozřejmě chce to pořádně vybírat, přeji šťastnou ruku
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 07.05.2012 21:52, rada
Hm, když už to musí být Roomster, tak 3-válci v naftě bych se já určitě vyhnul (jaké překvapení, že?). Vozili mě v Fábií s tímto "klenotem" a z dlouhých cest mě normálně bolívala hlava. Ten tříválcový naftový ryk je fakt odporný, mně by nestál ani za spotřebu ani za spolehlivost. Za mě do tohodle vehiklu 1.6 MPi (eši se to tak ještě pořád značí).
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 07.05.2012 21:54, rada
Ja mam skusenosti len s 1.4 TDI a to v seate ibiza, ale je to dobry motor. Len asi nie pre vas, pretoze ak budete jazdit 10km trasy, tak v zime budete nestastny. Niekedy v case, ked budete parkovat v cieli, vam to zacne aj kurit. Pre niekoho mozno blbost, ale mna to hneva dost..
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 08.05.2012 09:31, rada
1.4TDi rozhodně ne, to bych nedoporučoval ani svému nepříteli. Ono je pěkné jezdit mezi 4-5l/100km, ale ne za cenu přijít o sluch. 1.9TDi už je perfektní, ale na tyto krátké trasy nevhodný, i když na nájezd 20t km/rok by se hodil, na tak krátké trasy nikoliv. Vhodné motorizace by mohly být 1.4 16V a 1.6 16V. Doporučoval bych se v obou projet a podle toho se rozhodnout. Servisní náročností na tom budou oba podobně. Mnoho zdaru
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 08.05.2012 14:06, rada
... a sakra ... své doporučení beru zpět ... na vědomí jsem vzal sice 20 000 km za rok ale těch 10 km už ne. Je fakt, že by se TDi za těch 10 km v zimě ani nezahřálo a to nemá smysl. Podle mne v hluku 1.4 TDi oproti 1.9 TDi není až takový rozdíl. Mno ale jak říkal Zigi. Na tohle stačí 1.4 16V což není až tak špatný, nebo pokud seženete 1.6 MPi. 1.4 ale podle mne bohatě stačí ...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 08.05.2012 15:26, rada
Roomster 1.4 TDI máme v práci, taky jsem s tím něco najel jako řidič i pasažér. Obojí je za trest, a to hlavně kvůli hluku. Nad 120 km/h auto jednak absolutně netáhne, jednak neúprosně kvílí. Co se akcelerace samotné týče, do nějakých 80 km/h táhne auto slušně, pak začíná ztrácet dech. Při 10kilometrových cestách se motor nezahřeje a bude trpět. Spotřeba je okolo 5,5 l/100 km (ve městě). Do roomstera bych, když už z těch starších a když už vůbec roomster, volil benzinový motor 1.4 16V 63 kW - ve fabii II je podle mě hlučný, žere mezi 7 až 8 litry bez ohledu na režim, ale za těch 55 tkm se aspoň jeví spolehlivě.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 08.05.2012 16:09, rada
Nedoporučíme. Hlavně ne kvůli geniálním motorům VW. Jsou lepší auta.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 08.05.2012 19:27, rada
Matty: věř že mezi 1.4TDi a 1.9TDi je velký rozdíl...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 08.05.2012 19:28, rada
Ale Romane AX, všechny motory v Roomsteru (resp. od VW) přece nejsou tak špatné. Vím že Koncern je tady na fóru velmi neoblíbený a kope do něj kdo může, ale zkusme tazateli poradit objektivně. V podstatě pokud se tazatel vyhne motorům HTP, TSI a novějším dieselům s DPF, tak nebude mít problém který by neměla i konkurence. Roomster sice vypadá trochu divně ale když jsem se s ním svezl (bohužel se základním HTP) tak mě mile překvapil jízdními vlastnostmi, kterými ve většině případů převyšuje konkurenty. Není to taková "koza" jako třeba Picasso. Taky má osvědčený mechanický základ (modifikovanou př. nápravu z Fabie a zadní z O1). Líbí se mi možnost nastavit zadní sedačky tak, aby bylo auto 4místné, např. pro delší cesty ve 4 lidech ideální. Pro kratší jízdy bych určitě zvolil benzín. 1.4 16V je živý a spolehlivý. Reálná spotřeba tak 7. S 1.6 16V v Roomsteru jsem nejel (jen v Golfu IV a asi to už bude jiné EURO). Mezi něma bude rozdíl při větším zatížení a výkonové špičce. Ale spotřeba bude zhruba stejná.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 09.05.2012 09:05, rada
To Paul: Onen doporučovaný 1,4 16V sice tak nějak žere přiměřeně, jede tak tak, ale ten kravál!!! Budete-li s tím chtít jezdit nad 100km/h delší dobu, a mluvit za jízdy (což se nemá ), dojedete do cíle notně ochraptělý. Vlastní zkušenost. Měl jsem ho zapůjčen jako náhradní po nezaviněné nehodě, a musím říct, že i "zadarmo" drahý... A když jsme v tom měli jet ve 4 někam dál, tak jsem si radši s kolegou prohodil auta, páč to byla tragédie.
Jestli ale bude pán jezdit 10km tam a z5 max 80-90 km/h, tak proč ne. Ale já bych šel o dům dál...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 09.05.2012 10:36, rada
S 1.4 16V jsem se ve Fabii I něco najezdil a hluk motoru ve vyšší rychlosti je poslední věc na co bych si stěžoval. Naopak, motor mi přišel tichý a kultivovaný, výrazněji se ozvýval až ve vysokých otáčkách při předjíždění, to mi ale nijak nevadí. Rád jsem s ním jezdil. Možná je to tím, že ta "moje" Fabie měla pod kapotou protihlukový koberec. To asi ještě Škoda (i ostatní výrobci) nešetřili za každou cenu... Nicméně není problém si koberec dokoupit, na vrakáči se dá sehnat za pár korun. Jeho nevýhoda je, že si v něm rády dělají doupata lasičky a podobná havěť (proto jsem ho tenkrát na vrakáči do O1 sháněl).
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 09.05.2012 11:53, rada
to Paul: Problém s hlučností 1,4 16V není u Fabie II a Roomsteru o protihlukové dečce kapoty (ta sníží hluk uvnitř vozu minimálně), ale o "uspoře" na odhlučnění motorové přepážky. Ve Fabii 1 bylo odhlučnění motoru o poznání lepší.
Nicméně je to spolu s 1,6 MPI nejvíce doporučení hodný motor do daných podmínek provozu - když už to tedy musí být škoda roomster.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 09.05.2012 12:46, rada
Řeším podobný problém... hledám "malé a zároveň velké" auto na ježdění po městě a do práce 5 + 5km... Váhám mezi Fabií II., Roomstrem - oba 1,4 a nebo Nissanem Notem 1,4. Room vede variabilitou, Fabia možnou nižší spotřebou, oba pak dostupným servisem, Note motorem, ale zase má nejmenší kufr, i když po posunutí lavice to jde... sme dva a i kdyby bylo baby, nepotřebuje místo na nohy minimálně 4 roky... Každopádně počítám na dovolené s rakví na střechu... Spousta zdejších rádců doporučuje "něco jiného", ale už nenapíší co... takže, pánové, prosím o vyjádření....
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 09.05.2012 13:00, rada
to escaso: ta úvahu, že s málým dítětem není třeba místo na nohy je docela chybná právě, protože dítě v autosedačce potřebuje toho místa před sebou jako dospělý člověk, ne-li víc, protože právě kvůli té sedačce je dítě posunuto mnohem víc dopředu.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 09.05.2012 13:09, rada
To ascaso: Nota jsem koupilů v roce 2007, výva acenta pack, motor 1,4. Absolvoval jsem v něm cestu do Španělska ve 4 dospělých s bagáží bez problémů. Po cca 8000 km jsem jej prodal svému dodavateli a ten s tím jezdí po městě a příměstkém provozu, aktuálně najeto cca 75000 km, bez závad, spotřeba při klidné jízdě pod 6 litrů, razantněji okolo sedmi... Kdybych měl potřebu auta této kategorie, šel bych do Nota nebo Jazzu.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 09.05.2012 14:02, rada
to Ascaso - alternativou je například Nissan Note (o málo menší kufr než roomster, o několik tříd lepší motor 1,4; variabilita stejná), Honda Jazz (menší variabilita a kufr proti roomsteru, lepší motor i povozek), Citroen C3 Piccaso (lepší než roomster po všech stránkách kromě občasných pazvuků z palubní desky), Hiunday ix20 (lepší po všech stránkách než roomster, ale je mladší a tedy zatím dražší), Renault Modus (lepší než roomster po všech stránkách s motorem 1,2; ale má neprakticky vyřešené světlomety s extrémně obtížnou výměnou žárovek).
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 09.05.2012 14:24, rada
ascaso: Jak píše Pavlik: Nissan Note a Honda Jazz, rozhodně lepší než Roomster. Přeci jen je ta jistota u Japonců, než u koncernu, kterej má teď nějaký trable furt. U toho Picassa si nejsem zase až tak jistej, přeci jen je to Francouz a nevím jak si zrovna C3 Picasso vede. Jednou jsem v tom jel, není to špatný auto ale Honda je Honda IX20 taky žádná sláva, co různě čtu tak už i ten Rommster je na tom lépe Mno a Renault bych zavrhnul. Je to prostě Renault a co se týče mne, o auto s p**ou ve znaku bych si ani kolo nevopřel. Jeden v rodině mi stačil. Málem mi kvůli němu praskla vzteky cévka v mozku
reagovať
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.