mikes napísal:
Tak o tom ze by byla kabina nejak zasadne mensi by se dalo uspesne pochybovat, takze velky kufr na ukor vnitrniho prostoru je trochu vystrel do tmy. A co asi tak ma koncern VW z vyssich cen ojetych aut nevim, ja myslel ze oni prodavaji nova auta, nebo maji nejakou provizi z ojetin? :o) S tim, ze je O2 postavena na podvozku Golfu a mistni znalci maji hystericky zachvat z toho ze ji nejake statistiky radi do stredni tridy, s tim se asi moc delat neda. Spis je ostuda pro ony mnohe stredni tridy, ze...
Pochybovat o velikosti kabiny nemusíte, na to stačí najít rozměry v nějakym německym testu - třeba Auto Moto Sport. A logicky je velikost kufru na úkor kabiny - ono by to ani nijak nešlo, že? Když uděláte delší rozvor, máte větší kabinu, stabilnější (a komfortnější) jízdní vlastnosti, a logicky menší kufr. Zkuste si to namalovat z profilu a snad vám to dojde.
VW taky jednu dobu "vymyslelo" předsadit motor před přední nápravu a tak i s malým rozvorem docílit větší kabiny, pak máte auto ale zase nedotáčivé. Prostě kdyžř to uděláte správně, je prostor buď v kabině, nebo v kufru. Jasný jednoduchý, malůvka auta z profilu to vystihuje nejlíp. oktávka je nejtypičtější příklad malýho rozvoru a ZA zadní kola protaženýho kufru. PROTO jí od začátku vyčítali nedostatek místa na kolena na zadních sedadlech, protože i když zadní sedačky jsou narvaný až na nápravě, malej rozvor to prostě limituje. Ale výsledkem této konstrukce je obrovský kufr. Já dám přednost náročnější a dražší konstrukci s větším rozvorem (a klidně ať se zavazadla nebo nákup mačkaj).
Provizi má samozřejmě z nových aut a že lidé stále kupují (a jako vy nadšeně obhajují) extrémně zastaralý motor je jistě těší. Dáte-li přednost VHS před DVD a skleněný obrazovce před LCD nebo plasmou je to vaše věc, ale smiřte se s tím že (abych citoval výrobce motorů TDi): Byla to slepá cesta vývoje, končíme výrobu a přecházíme na common rail.
Oktávii do střední třídy řadí pouze v česku a nejde o hysterický záchvat, je to pouze (pravděpodobn zaplacená)levárna a demagogie, nic víc.
Proč má klasické auto střední třídy i přes větší rozvor uvnitř podobně místa jsem vám vysvětlil, přece si opravdu nemyslíte že ve všech automobilkách na světě auta navrhují idioti a jen v montovně v Mladé Boleslavi jsou géniové chytřejší než všichni konstuktéři na světě dohromady. To spíš ne, že? Vám prostě vyhovuje (stačí) levnější konstrukce auta, respektive nevadí vám to v čem je horší, náročnější technicky znalý kupec samozřejmě sáhne raději po něčem jiném.
Neurazte se, ale je vidět že konstrukci opravdu nerozumíte (nebo jste placen koncernem?) tak proč se za tu oktávku tak bijete? Nebo fakt myslíte že je tak skvělá?