0
späť
 

diskuze k tématu: Škoda Octavia Combi 1.9 TDI 66kW SLX

kategórie zaradenia témy: česká vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 29.07.2006 00:10, To wolf
Tomáš napísal:
řazení s meziplynem není pitomost. sice je fakt, že převodovky osobních aut jsou synchronizované, tudíž při řazení meziplyn nepotřebují, ale kdo chce šetřit převodovku tak s meziplynem řadí. dělají to často řidiče, kteří dříve jezdily se starou Tatrou. U ní byste bez meziplynu ani nezařadil.( Možná s výrazným zvukovým efektem). Obecně čím vyšší otáčky při řazení, tím musí synchronizace vyrovnávat větší obvodové rychlosti ozubených kol, tak pak je meziplyn určitě dobrý.Co se týče životnosti spojk...
Není nutné řadit s meziplynem, jde o cit pro otáčky, který si tím člověk vypěstoval. Schopnost slyšet motor a rotaci spojkového kotouče. Cit pro stroj. Fascinuje mne, jak snado zde lidé sahají po nekompromisním výrazivu (pitomost, nesmysl). Wolf považuje za pitomost, aby spojka vydržela 300 tisíc km. Já prostě po pěti letech psaní o ojetinách říkám, že dobrému řidiči tolik vydržet může. Prava je, že teď nemám ve svém okolí žádný vůz, kterým bych to doložil. Jen kolega fotograf má Lagunu 2,0i r.v. 1996 s původní spojkou, najeto 250 tisíc km (už jí bude muset vyměnit), kamarád automechanik má od nového Fiat Brava 1,6i 16V (r.v. 1999) najeto 240 tisíc km a nic nenasvědčuje tomu, že by se výměna spojky blížila.
Jo a na dvorku mám po kamarádovi co odletěl do USA stařičkou AR 33 1,7ie 16V, co má najeto 220 tisíc a spojku zřejmě také původní (nebo alespoň od 105 tisíc, kdy byl vůz dotažen ze Švýcarska, tu samou).
Jo a vida, mohl bych zavolat strýci, který najel na své felicii kombi r.v. 1997 již 290 tisíc km, osobně si nevzpomínám, že by spojku měnil (ale neručím za to, osobně mi to právě u felicie přijde nepravděpodobné). Všechna uvedená auta mají jedno společné, řídí je od počátku ten samý člověk, který je na ně zvyklý. Když se ve voze střídá více řidičů, z nichž každý střídá více vozů, pak není možné si na zpřevodování dokonale zvyknout a spojka při řazení vždy ubývá. Průšvih pro spojku také obvykle je manželka či přítelkyně za volantem. Proti ženám řidičkám nic nemám, ale jeden nešvar u nic sleduji častěji než u mužů - jsou líné podřadit a auto po zpomalení třeba na 15 km/h s oblibou rozjíždějí přes spojku na trojku. A častěji si na ní vozí nohu řka, že mají tak pocit pohotovější reakce.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 29.07.2006 00:14, RE: Chválím recenzi
wolff napísal:
Pitomost s tou spojkoou a žadění s meziplynem je taky pitomost. Umí to kde kdo i bez spojky,a le kdo to dělá? Pane Vaculík.... Pitomost. Spojka vydrží max 150 - 160 000, apk de do kytek...
Je smutne, ze jsem se neudrzel reaguji na prispevky nízké a ubohé, stejně tak jako je inteligence, tolerance, vzdělání přispěvovatele wolffa. Toto je diskuse o vozech a zkusenostech s nimi. Pokud nekdo napise, ze nejel se spojkou 350tisk km, tak predpokladam, ze pokud se drzi podstaty diskuse "podílet se o zkusenosti s ostatními, tak nevidim duvod to zpochybnovat. Jsou lide, kteri s vozy citi a jsou lide, co ridit neumi, pro vuz nemaji cit (wolff) a pak pisi takoveto nesmysly. Jiz jednou jsem psal, ze na obou vozech, co jsme meli doma delsi dobu, jsme najeli vice jak 250tis aniz by byla menena spojka. Ani v jednom pripade nebyla ani jeji vymena treba. Nyni je v dome BMW, najeto 80 tis km a spojka stoji za starou belu. Pokud je auto s vykonem nizkym jako ma Octavia TDI, tak neni duvod pri citlivem zachazeni se spojkou najet udavane kilometry autorem clanku. Samozrejme ze onech 340tis km nelze brat jako pravidlo, je to extrem, nejedna se tedy o udaj statisticky vypovidajici, ale urcite na druhou stranu jsou lide, co se spojkou neujedou ani 60tis km a nad tim se nikdo nepozastavuje. Tak prosim wolffa o zdrzeni se diskuse, jeho prispevky nejsou relevantni, jsou zaujate.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 29.07.2006 07:59, RE: Chválím recenzi
wolff napísal:
Pitomost s tou spojkoou a žadění s meziplynem je taky pitomost. Umí to kde kdo i bez spojky,a le kdo to dělá? Pane Vaculík.... Pitomost. Spojka vydrží max 150 - 160 000, apk de do kytek...
Tak to jsi Wolffe trošku přestřelil, na dodávce (P Boxer, 70% jízda po městě) jsme se střídali 3 řidiči, při naložení a couvání jsem jí párkrát málem upekl (než jsem se s tím něco naučil), měněna při 180 tkm, a to se v servisu tvářili jako že nic moc... Beru, že je lépe dimenzovaná, ale taky tahá jinou váhu... Kvůli volným synchronům jsem se byl nucen naučit řadit dolů s meziplynem, což je asi nejlepší trénink, jak vystihnout záběr spojky. Takže proč by 1 šofér neměl mít spojku na pár set tkm?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 29.07.2006 09:05, RE: Chválím recenzi
Pepe napísal:
Tak to jsi Wolffe trošku přestřelil, na dodávce (P Boxer, 70% jízda po městě) jsme se střídali 3 řidiči, při naložení a couvání jsem jí párkrát málem upekl (než jsem se s tím něco naučil), měněna při 180 tkm, a to se v servisu tvářili jako že nic moc... Beru, že je lépe dimenzovaná, ale taky tahá jinou váhu... Kvůli volným synchronům jsem se byl nucen naučit řadit dolů s meziplynem, což je asi nejlepší trénink, jak vystihnout záběr spojky. Takže proč by 1 šofér neměl mít spojku na pár set tkm?
Jeden můj známý si u mě objednal spojku (prodávám autodíly) na C15 1.8D první majitel najeto 300 000 tis. z důvodu že začal obtížně řadit a myslel si že spojka už má nárok na výměnu. Po demontáži mně spojku přinesl ukázat a věř kdo chceš lamela ještě nebyla na nýtech asi 40% stav a přítlačák bez známek opotřebení ! Závada byla v " zaschlé " hřídeli vypínací páky spojky která prochází hliníkovým obalem převodovky - stačilo jen promáznout !
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 29.07.2006 09:19, RE: Mazda 6 v naší společnosti
petr napísal:
No a není náhodou ještě v záruce? Tak proč ty ceny ....
Záruka na vůz dle podmínek byla 1 rok bez omezení případně 2 roky nebo 100000km. Nám se auto začalo sypat při 102 000 km, takže jsme si vše museli platit.
Pokud se týká poruch vstřikovací soustavy, auto celou dobu tankuje naftu u č.s. Aral, OMV či Shell.
Dle statistiky TUV jsme si mysleli, že kupujeme kvalitní auto, nicméně my potřebujeme auto na ježdění, nikoliv na koukání. Zřejmě vycházejí z km proběhů 15 000 km ročně. Potom bych s tím autem byl spokojený také, protože by za 3 roky najelo jen 50 000km.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 29.07.2006 09:57, RE: Mazda 6 v naší společnosti
Autor článku napísal:
Záruka na vůz dle podmínek byla 1 rok bez omezení případně 2 roky nebo 100000km. Nám se auto začalo sypat při 102 000 km, takže jsme si vše museli platit.
Pokud se týká poruch vstřikovací soustavy, auto celou dobu tankuje naftu u č.s. Aral, OMV či Shell.
Dle statistiky TUV jsme si mysleli, že kupujeme kvalitní auto, nicméně my potřebujeme auto na ježdění, nikoliv na koukání. Zřejmě vycházejí z km proběhů 15 000 km ročně. Potom bych s tím autem byl spokojený také, protože by za 3 roky najelo jen 50 000km.
To je blbosť. Taká Mazda 6 v Nemecku najazdí to čo Passat, či Octávia. Takže TUV by som veril. Aj prieskum JD Power hovorí že nemci sú spokojnejší s Japoncami. Horší kus sa vždy nájde. Choď na www.autorecenze.cz a tam si daj VW Passat, alebo Octaviu a uvidíš že aj tam máš niekoľko zlých skúsenosti. Podľa toho že máte vo firme nepodarok nemôžeš hodnotiť všetky Mazdy 6. Kolega ju má od nova najazdené 210 000km a žiadny problém. Všeko pôvodne. Je veľmi spokojný.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 29.07.2006 10:38, RE: Môže byť ale?
LX napísal:
mám Octaviu 1.4Lx 44Kw, má už 650 000km. Bežne vozím 950kg uhlia. Spotreba oleja 0L, Ide ako strela. Všetko pôvodne. Spojka a tlmiče vydržia ešte 2x toľko. Spotreba 6L v meste, mimo 4.5L. Obrovské pohodlné a rýchle auto so super výbavou za nízku cenu. Odporčam. Minule som na križovatke vyškolil BMW 320d . Ešte najazdím 1000 000 km a predám. Potom kúpim Fabiu 1.2 HTP 40Kw s klímou. Vraj tiež ide ako strela.
magore,vyškolil jsi 320d protoze se řidič dloubal v nose a jeste telefonoval...octavia 1,4 je nejlinejsi auto v jakem jsem kdy jel...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 29.07.2006 13:16, RE: Môže byť ale?
anonym napísal:
magore,vyškolil jsi 320d protoze se řidič dloubal v nose a jeste telefonoval...octavia 1,4 je nejlinejsi auto v jakem jsem kdy jel...
anonyme, to bolo myslené od autora ako ťažká irónia, prečítaj si to ešte raz.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 29.07.2006 16:25,
Slováku vole, ty umíš jen v každé recenzi provokovat a blbě pindat. Nech se vykastrovat, at se ti sklidní hormon.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 29.07.2006 17:41, RE: bez předmětu
čobolák napísal:
Slováku vole, ty umíš jen v každé recenzi provokovat a blbě pindat. Nech se vykastrovat, at se ti sklidní hormon.
Ano na somariny, ktoré sa tu uvádzajú musím reagovať. Ja diskutujem nie pindam. Pindaš tu ty!
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 29.07.2006 17:45, RE: pre čoboláka
čobolák napísal:
Slováku vole, ty umíš jen v každé recenzi provokovat a blbě pindat. Nech se vykastrovat, at se ti sklidní hormon.
Mimochodom riadne ťa pravda serie čo. Z tvojich vulgárnych príspevkov to vidieť. Klídek jo!
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 29.07.2006 17:52, RE: Môže byť ale?
LX napísal:
mám Octaviu 1.4Lx 44Kw, má už 650 000km. Bežne vozím 950kg uhlia. Spotreba oleja 0L, Ide ako strela. Všetko pôvodne. Spojka a tlmiče vydržia ešte 2x toľko. Spotreba 6L v meste, mimo 4.5L. Obrovské pohodlné a rýchle auto so super výbavou za nízku cenu. Odporčam. Minule som na križovatke vyškolil BMW 320d . Ešte najazdím 1000 000 km a predám. Potom kúpim Fabiu 1.2 HTP 40Kw s klímou. Vraj tiež ide ako strela.
Zase jeden autor zcela mimo realitu. Mercedes je asi proti skodovce sunt. LX to napsal krasne.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 30.07.2006 09:25, RE: Mazda 6 v naší společnosti
pre autora článku napísal:
To je blbosť. Taká Mazda 6 v Nemecku najazdí to čo Passat, či Octávia. Takže TUV by som veril. Aj prieskum JD Power hovorí že nemci sú spokojnejší s Japoncami. Horší kus sa vždy nájde. Choď na www.autorecenze.cz a tam si daj VW Passat, alebo Octaviu a uvidíš že aj tam máš niekoľko zlých skúsenosti. Podľa toho že máte vo firme nepodarok nemôžeš hodnotiť všetky Mazdy 6. Kolega ju má od nova najazdené 210 000km a žiadny problém. Všeko pôvodne. Je veľmi spokojný.
Jak jsem již psal, netvrdím, že všechna auta jedné značky musí být jen dobrá či jen špatná. Jelikož každý z nás najezdí okolo 100 000 km ročně, snažíme se vybírat spolehlivá auta. Navíc, když je na 36 měsíční leasing a danému řidiči prostě ty 3 roky musí vydržet. Navíc pochybuji, že v je bordel každě firmě, co dává auto na pravidelné kontroly do značkového servisu.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 30.07.2006 09:40, Diskuze o spojce
Jak jsem již psal, podklady pro tuto recenzi byly převzaty z 3 leté fakturace servisu. S autem jezdil pouze jeden člověk na střední a delší vzdálenosti. Mám rád turbodieslové motory pro jejich pružnost, tzn. neřadím tak často, jako u benzínového. Domnívám se, že jako ex-učitel autoškoly řadit umím. U mé předchozí Octavie 1.6i jsem v městském provozu spojku měnil při 150 000 km.
Jinak jsem zklamán některými výrazy, vulgárností a tzv. "ironií" v diskuzi, kde jsem předpokládal objektivní názory ostatních uživatelů tohoto stroje.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 30.07.2006 10:25, RE: Diskuze o spojce
Autor článku napísal:
Jak jsem již psal, podklady pro tuto recenzi byly převzaty z 3 leté fakturace servisu. S autem jezdil pouze jeden člověk na střední a delší vzdálenosti. Mám rád turbodieslové motory pro jejich pružnost, tzn. neřadím tak často, jako u benzínového. Domnívám se, že jako ex-učitel autoškoly řadit umím. U mé předchozí Octavie 1.6i jsem v městském provozu spojku měnil při 150 000 km.
Jinak jsem zklamán některými výrazy, vulgárností a tzv. "ironií" v diskuzi, kde jsem předpokládal objektivní názory ost...
V nekolika predchozich diskuzich jsem se uz zminoval, ze jsem mel sluzebni Octavii 1.8 20V a najel s ni 270 tis. km a spojka menena nebyla. Jezdila ale hlavne dlouhe trate CR - Ukrajina. Ale zas kamarad ma 1.9 TDI a spojku menil uz kolem 140 tis. Takze zalezi hlavne na ridici a taky na motorizaci a k ni dostacne dimenzovanych dilech.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 30.07.2006 13:11, RE: Môže byť ale?
martin napísal:
A ty jsi asi nikdy neseděl v TDi-PD, jinak by jsi takovou hovadinu nenapsal. Kdysi jsem najel kamiónem po evropě a asii cca 1,5 miliónu kilometrů, na osobácích cca 400 tisíc km. Chytráku. Tdi 66 kW a 81 kW je něco úplně jiného než 74 kW v Octávii Tour!!!!!
a v čem je hlavní podstata vašeho příspěvku??
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 30.07.2006 14:32, Ach jo
Když konečně někdo napíše sice subjektivní (neboť právě jen svou) zkušenost s vozem, kterou se ale snaží max objektivně podat (jak propastný rozdíl od předchozího příspěvku o Fabii, co s ní jezdí půlka našich umělců), tak je hned podezírán z překrucování skutečnosti.
No ano, některé údaje nejsou typické, ale to neznamená, že neexistují. Někteří z vás jistě znají Gaussovu křivku rozložení. Spojka která vydrží okolo 300.000 je prostě na jednom konci intervalu s velmi malou pravděpodobností výskytu, řekněme 5%, stejně tak jako na druhém konci intervalu bude výměna třeba okolo 50.000 km. a ta naprostá většina - 2/3 budou třeba mezi 120 až 180 tis km. A podle toho bude množství ohlasů dle jednotlivých zkušeností pisatelů. Já osobně měnil spojku ve 180.000, ale prvních 150 jsem to nejezdil já, nová má zatím 130 a zatím v pohodě. Ale netuším - najedu ještě to samé? Ale jsestli ne, nebudu psát že pisatel si vymýšlí, že jsem už 2x měnil a on ani jednou. Statisticky to zkrátka odpovídá, pravděpodobnost najetí 300 tis na jednu spojku je prostě malá, nikoliv nulová. A proč by si autor za své oblíbence vybral právě spojku a přední tlumiče a ne třeba zadní a např kotouče... Kotouče měním asi po 120 -150 tis, on po 70. Prostě něco na jeho autě drží víc něco míň. Otázkou je, zda to je zásluha auta či řidiče, ale to už je jiná otázka - on se snažil být objektivní a kolik takových sem napíše. Buďme rádi
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 30.07.2006 14:59, Cena dílů
Zarazilo mě hodnocení ceny dílů. U jiných značek je tato cena podstatně vyšší.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 30.07.2006 22:45, pro Slováka
123 napísal:
Zarazilo mě hodnocení ceny dílů. U jiných značek je tato cena podstatně vyšší.
Tak já jsem fašoun jo? A proč máte na tísícikoruně Andereje Hlinku?
Co Hlinkova Národní garda za II. sv. válce? Proč také né farář Tisso nebo dajaký Váš spojenec z II. sv, války? Třeba Mussolini? Co výběry Vašich židů a arizace majetku ? Už nepamatuješ? Zeptej se svojej starej mami. Jestli nejsi Goldštein i ták nějak? Máte krátkou pamět.
A omlouvám se, vím že to sem nepatří! Hasič
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 30.07.2006 23:17, RE: pro Slováka
Hasič napísal:
Tak já jsem fašoun jo? A proč máte na tísícikoruně Andereje Hlinku?
Co Hlinkova Národní garda za II. sv. válce? Proč také né farář Tisso nebo dajaký Váš spojenec z II. sv, války? Třeba Mussolini? Co výběry Vašich židů a arizace majetku ? Už nepamatuješ? Zeptej se svojej starej mami. Jestli nejsi Goldštein i ták nějak? Máte krátkou pamět.
A omlouvám se, vím že to sem nepatří! Hasič
Milý Hasičko, síce nie som ten, komu si tú svoju trapnost adresoval, ale musím ti oznámit, že tvoje príspevky sú úbohé na plnej čiare. Podávajú nám všetkým výpoveď o tvojom intelekte. Pokiaľ nemáš čo k téme, radšej pomlč, urobíš nám všetkím veľkú službu.
reagovať
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.