Honza napísal:
Vážený Dane, kde berete tu jistotu, že to jsou všechno nesmysly ? A mimochodem na konci slova nesmysly se v daném pádě píše tvrdé y - nesmysly. Přeji Vám krásný den a pište ve svém životě co nejméně nesmyslů. Já se o to budu ode dneška snažit. Honza.
Asi takle....auto pusobí na první pohled solidně. Konstrukční stáří je znát, nýbrž na poměry v ČR je vzhled Octavie dobrý. Horší je zbytek. Motory TDi jsou obzvláště v Octavii dost hlučné. Málo žerou-velký klad ale jedou stejně jako konkurenční nafty. Váhy vzduchu a turba se kazí, ale to říkat nemusim. Kámošova Octava v TDi 81 kW ma najeto 230.000km a už spotřebovala 3 váhy vzduchu. Teď zlobí turbo, takže pujde do frcu, chudák nový majitel, to Vám řeknu. Vnitřek Octavií je taky nešťastný. Staré modely měly nevzhlednou až nechutnou palubní desku, ty nové jsou lepší. Sedadla taky žádný med. Při vyšších rychlostech slyšíte proudící vzduch kolem zrcátek snad víc než u Feldy a valivy hluk od kol je tez na vysoke urovni. To ubira komfortu vcelku hodne. Podvozek je dobry, rychle se ale opotrebuje a se spatným tlumicem je to des. Řazení i řízeni me prekvapilo, tusil jsem ze to bude horší. Misto vzadu?? Ve Fabii je ho vic. :(
Tak nějak tohle je můj názor na Octavii. V současnosti scháním auto okolo 300.000.-, ale Octavie to nebude. Asi se přikloním k Mondeu TDCi 96 kW z roku 2003/4. O motorech TDCi se říká dost špatných věcí, ovšem akustická pohoda a jízdní výkony jsou nezanedbatelné. Navíc od roku 2003 se závady na čerpadlech moc nevyskytují. MOndeo je mnohem vyváženější auto, které oktávii překoná o třídu a půl snad úplně ve všem.
66kW - tichý, líný traktor
81 kW - hlučný, ale jede dobře
96 kW 6-kvaltů - tichý dravec, ale na toho nemáte (ja taky ne)