mikes napísal:
1. pletete si prumernou a maximalni spotrebu (7,5 neni vasich 10,9)
2. zajedte testovaci okruh s tim ze na to budete slapat, jsem zvedav jestli to bude za 10.x :o)
3. 1.4TSi, prip. se sedmikvaltem DSG povazuju za dobrou volbu (pro zajimavost - takova automobilka Citroen ktera je v konstrukci vozidel udajne svetelne roky napred nabizi ve svem aktualnim modelu stredni tridy C5 k benzinovemu motoru pouze 4 rychlostní automat :o)
4. Moudrejsi a zkusenejsi si voli predevsim podle potreb, ne podle zna...
4. To přeci VŮBEC NEmá co dělat s "rychlostí"?!? To PODSTATNÉ je, že vůz se "lépe/příjemněji" řídí - jestli jste ve výsledku je klidně o 5 km/h rychleji - to NEní příliš "důležité"
Doporučuji NAFTU - protože tam je POVEDENĚJŠí (což jistě sám víte), pokud bych hledala malý 1.4 a 1.6 BENZÍN, tak bych sahla po 150 PS 1.6ce od bmw .... když se bavíme o MOTORech - "skloubit" nej- motor a nej- auto docela TĚŽKÉ bývá (i PROTO to "vidění" JEN "automobilek" - TA je "špatná", ta zas "skvělá" až "směšné" bývá - neb TEN zrovna novější ... např. motor má, ten DRUHÝ zas "lepší/novější" podvozek například ..... ve výsledku se na STEJNOU cenu dostanou ... já bych tedy ten bmw/citroën (tam se vyrábí) 1.6 asi do podvozku té mazdy dala (ale s tím naftovým 1.6 HDi bych se v nižší střední "spokojila" a DLOUHODOBĚ tuto "kombinaci" za NEJ( - lepší a NEJ - podceňovanější pokládám
3. Já NEřekla že to snad "špatná" varianta je, jen na maličký motor mi spotřeba až "příliš" VELKÁ přišla (a tuto "kombinaci" motoru převodovky bych třeba Rudlovi Muroňovi do POLO přála - do Octavie mi prostě 1.8 přijde "vhodnější" "lepší" a přitom NE o moc dražší)
Docela POVEDENÝ a ŠESTIstupňový automat se s benzínovým motorem do C5 dával již v minulé generaci (ostatně MÁM ho!) a dává se tam pořád - že se DO ČESKA NEvozí, to "je jiná" (a časem - třeba při faceliftu - dorazí asi-skoro-určitě i "dál" k dalším motorizacím ... ale bohužel je "normální" že starší technologie se firmy "nadoraz" snaží využít - třeba pumpe-düse v novém Superb - ty možná TAKÉ při faceliftu "skončí" - TAK to prostě "chodí" - BOHUŽEL) - že se DO ČESKA mnohé varianty NEvozí, třeba STOP/START systém - to já u ČESKÉHO citroën již DÁVNO KRITIZUJI (mimochodem na Slovensko myslím ANO - NEuvěřitelné, že? - o německu atd NEmluvě ...) prostě ČESKÉ zastoupení Citroën je "divné" - a právě OPAČNOU cestou než např. v Deutschland či doma ve France jdou .... pro vás to možná PŘEKVAPENÍM může být, ale tam (např. i na NEJVĚTŠÍM evropské m trhu - v Deutschland) patří vozy Citroën k těm DRAŽŠíM (v česku jdou cestou právě OPAČNOU - OMEZIT výbavy - třeba C4 tu donedávna NEprodávali s xenony - NEPOCHOPITELNÉ!! - OMEZIT nabídku motorů, OMEZIT nabídku příslušenství ... vlastně nabízet JEN ty "levné" verze - teď jde na trh "malý autobus" C3 Picasso - opět BEZ nejvyšších výbav a BEZ nejlepšího motoru - pro čechy toho prý NEtřeba - to NEmá co dělat se ZNAČKOU - to je MÍSTNÍ rozhodnutí - jak jsem již řekla, i na "srovnatelném" slovensku je situace/nabídka "lepší/širší" - PROČ to věru NEtuším)
2. Já Brumlu už docela "otestovala", sice NE na okruhu, ale při jízdě "trochu nadoraz" (po natankování a následujících 75 km až do českých hranic) jsem spotřebu 16,5 km měla (a fotkami "zdokumentovala", na stránkách ukázala) - TO je asi MAXIMUM co Brumla "umí" (a spotřeba by asi/možná byla ještě maličko "nižší", kdybych NEmusela brzdit/zpět na těch 210-220 km/h zrychlovat - ostatně fotka "výpisu" počítače o rychlosti, spotřebě i průměrné rychlosti během těch 75 km mi na stránce ještě "visí" - JISTĚ lze dosáhnout "lepších" hodnot - to byl "jen" na podporu (pro "ověření" toho co píši) dodaný "důkaz" z jedné normální cesty z Deutschland (je to "měřeno" na kousku nové dálnice na Nürnberg natankováno u ÖMV, vynulováno a ... při JINÝCH podobných situacích se dá dostat na MAXIMUM okolo 20ti litrů, ale to odpovídá tomu NEJBRUTÁLNĚJŠÍMU zacházení na okruhu, tak se už NEDÁ po silnicích jezdit - prostě MAXIMÁLNí spotřeba (starého) citroën V6 3.0 s automatem "v reálném světě" a "jde-li to" udržování cestovní rychlosti okolo 220 km/h činí 16.5 litru na 100 km).
Když ČAS (a chuť) mít budu, znám místa kde VYŠŠí maximální i průměrné rychlosti NENí problém dosáhnout a když tam "ve správnou" dobu "měření" budu dělat, tak možná/asi i MENŠí spotřeby (i když asi NE o moc ..) lze dosahnout - NEbudu vás "napínat" - mé "oblíbené" místo pro 300 km/h apod je dálnice z München na Ingolstadt, ale je NUTNÉ tam v nějakou VELMIbrzkou ranní - nejlépe nedělní - být
1. Ale (pochopitelně) NEpletu - pokud to NEpřeháním s poskakováním po městě a NEjedu trvale 220 km/h, tak NENí problém mít spotřebu POD 10 litrů (opět "nafoceno" - dlouhodobý průměr 9,7 litrů) - ale HLAVNĚ srovnáváme skoro dva "extrémy" - tedy možnánejmenší motor ve voze o kategorii níž a skoronejvětší (já VÍM v passat je 3.6 .-) ve voze o dost (o třídu) větším/TĚŽŠíM (navíc s automatem) - já JEN chtěla poukázat, že spotřeba NENí na litráž 1.4 zrovna "skvělá" a já osobně bych prostě do octavie povedený 1.8 doporučila (škoda že 2.0 TFSi si vw do svých "lepších" modelů "šetří" - TEN klidně NAPLNO pochválím)
PS: A OPRAVDU bych v této třídě přednost "spíše" té mazdě 3 (a ano s dieslem 1.6 HDi) dala .... to je totiž mé "nižšístředotřídní" OPTIMUM/MAXIMUM