Fanda napísal:
Pavlik napísal:
Fanda napísal:
Motor 1.8 Tsi je absolutně perfektní motor,pokud funguje,jak má.Pvní problém je napínák rozvodového řetězu,to bylo vyřešeno hned z počátku výroby.druhý problém je velmi tenké pístní kroužky,1 mm a velmi malé otvory ve stíracím kroužku,který se ucpal karbonem a motor měl vysokou spotřebu oleje.Částečně se tomu dá předcházet tankováním kvalitního benzínu a nezatěžováním motoru dokud nedojde k jeho zahřátí na provozní teplotu.Vhodným zacházením dokáže motor najet bez problémů slušnou porci km.Dále je dnes možnost vyměnit písty se silnějšími pístními kroužky.Ojnice se již dnes měnit nemusí.Nejlepší je,ale zakoupit ,jak již zde bylo napsáno vůz roku výroby 2012 a výše.
Nemáš pravdu - vyměnit písty nestačí, respektive to nelze udělat. Bavíme se přece o koncernu, tak proč neudělat konstrukční hloupost/schválnost i při opravě původního problému - originální konstrukčně upravené písty s (již snad) bezproblémovými širšími kroužky mají totiž (velmi příhodně) jiný průměr pístního čepu a tedy se musí vyměnit společně s ojnicemi. Existuje i sada pístů z druhovýroby, kde je stejný průměr čepu, ale cenově to vychází skoro stejně....
Pavlíku,máš pravdu,Ty máš vždycky pravdu.Akorát si ji upravuješ,jak se Ti právě hodí.Já vím,že písty se širšími kroužky mají i tlustší pístní čepy 23 mm místo 21 mm ,takže při výměně bylo potřeba vyměnit i ojnice,materiál včetně šroubů,těsnění a práce vyšel přibližně na 80 000 kč,naštěstí specialisté z Motoservis Kasl v Řevnicích zjistily,že písty se širšími kroužky ,ale otvorem pro tenčí pístní čep dodává NÜRAL jako náhradní díl pro servisy.Zmíněná poctivá generálka tak vyjde přibližně na 40 000 kč a i to není málo,proto když 1.8 Tsi,tak nejraději rok 2012 a výše.Celé je to pěkně popsáno ve světě motorů 5/2016 v seriálu ,Motory ve škodovkách.
Mám pravdu, a nevím o tom, že si ji upravuji. Že existuje sada pístů z druhovýroby (nevyžadující společnou výměnu ojnic) jsem zmínil. Kolegovi na Passatu CC s touhle koncernovou "bombou" pod kapotou cca před rokem a půl nabídli ve VW servisu GO za 65 000,- s originální sadou nebo za 50 000,- s druhovýrobou. Dopadlo to "nečekaně" - prodáno bez opravy ...
Promiň ale prostě nevidím důvod kupovat si auto s prokazatelně problémovým motorem.