Petr S napísal:
Pepe napísal:
Citroenak napísal:
Pepe napísal:
Citroenak napísal:
citácia:
Auto by sloužilo pro přítelkyni do práce na trase 12 km a na víkendové delší jízdy
Dlhsia jazda ako 12 km je 13 a viac km. Nikde nie je zmienka, ze bude jazdit cez vikend 500 km. Napr. na peugeotoch sa filter regeneruje kazdych 800 km pri idealnych podmienkach. Ked bude jazdit 12 km po meste, par prerusenych regeneracii urcite nazbiera. Najhorsie je, ze sa to ani poriadne neda zistit. Jasne, fanusik by povedal, ze sa predsa zvysi aktualna spotreba atd atd a vtedy sa jednoducho pojdem previest. Uz vidim nejaku zenu v octavii, ako pozera na palubak, ci nahodou na tych 12 km nema vyssiu aktualnu spotrebu. A ked to zisti, urcite okamzite vyhlada dialnicu alebo volnu cestu(alebo sa otoci v meste v kolone a pojde opacnym smerom), aby vypalila filter. Len ozajstny fanusik taketo auto pouziva na kratke trasy. Niekto by mohol este obhajovat, ze uz to predsa tak vela nestoji. Nuz, kazdy mame svoje hoby. Moje hobby nie je pravidelne postavat v servise na cistenie fapu. K tomu este pridam, myslim ze v nemecku vyhral chlapik sud, pretoze mu predali naftove auto do mesta a mal s nim problemy. Zaloval predajcu a sud rozhodol, ze predajca ho mal na tuto skutocnost upozornit a neponukat mu do mesta naftu. Neviem to teraz ale najst, lebo vzdy mi najde len vw dieselgate.
Další majitel benzíňáku, který zasvěceně mluví o FAPu. Ano, na čištění jezdím pravidelně, celkem 2x za 8 let a 220tkm
. A to (světe div se), jezdím třeba celej tejden jen po městě! Pak dám na jeden zátah litr... Ale tenhle hon na čarodějnice...máte takovou potřebu ze sebe dělat blbce? Napřed si o tom něco fakt zjistěte, než začnete spamovat takovýma nesmyslama. Nebo si o tom popovídejte s mechanikem při čekání na repasi ruční brzdy na vaší C5... Nebo klapky směšování vzduchu u duální klima, taky chuťovka, co? No ono tohle potkává i 407... Proti tomu je starost o FAP fakt banalita...
Neviem ci ste si vsimli, Pepe, ale v tomto clanku neradime vam. Som rad, ze ked jazdite cely tyzden po meste, potom auto ponahanate na dialnici 'litr' kilometrov, tak je to v pohode. Hovorime tu ale o cloveku, co evidentne nabeha malo a cez vikend trochu viac. Vy teda vravite, ze odpoved na dotaz je, ze si ma kupit radsej naftove auto (aby usetril), a moze behat po meste aj tyzden, ale cez vikend by si mal vyhradit aspon 6-7 hodin a dat 'litr' po dialnici, v ramci toho setrenia? Ach jaj, dalsi majitel naftaku, ktory zo seba robi blbca... A mozno mi neuverite, ale rucnu brzdu a klimatizaciu maju v tejto dobe aj naftove auta, takze sa to moze pokazit aj tam. Neviem preto, co ste tym chceli presne povedat. Mozno mate este naftak bez klimy a rucnej brzdy, aj to sa asi dnes da. Len zopakujem, ze som mal naftove auto, behal som na nom po meste 6km do prace a 6 km spat + cez vikend 160, a na taketo jazdy by som si ho uz urcite nekupil. Teraz sa situacia zmenila, a asi si budem musiet aj ja kupit nejaky naftak. Treba len trochu premyslat, nie kazdemu vnucovat naftu.
Nikomu nic nevnucuju, jen se divím, jak dojemně pláčou nad servisními náklady naftových aut provozovatelé aut benzínových, kteří dle informační kvality svých příspěvků zcela nepokrytě interpretují něčí přenesenou zkušenost (nikoliv svojí), nebo svoje praxí nepodložené domněnky. Zbytečně tady tyhle věci démonizujete, aniž byste s tím měli zkušenost. Stačí to takhle?
Zkušennost mého kamaráda. Od tchána koupil servisované 5 leté Mondeo TDCi r.v. 2003, poctivých 200tkm původně koupené jako předváděčka. Následně ho kámoš pravidelně servisoval. Někdy v průběhu měnil dvouhmotovou spojku za 32 tis. Ve 280 tkm se mu zadřel motor nebo turbo nebo co, protože pod autem našel olej s kovovými šponami. Vzhledem k věku auta 12 let už motor nechtěl opravovat, tak ho dal zdarma na protiúčet proti extra slevě 30 tisíc na nové auto. Nevím kolik během těch 80 tkm ušetřil na palivu a jak se do celkové bilance promítla ta dvouhmotová spojka a následně pád ceny auta skoro k nule při destrukci motoru. Ale myslím že poctivě servisovaný atmo benzín 2.0L z Mondea, by těch 280 tkm v pohodě přežil. Možná že se volba dieslu vyplatila jeho tchánovi co na tom najel těch 200 tkm během 5 let. Ale přijde mi, že pro kámoše to až takové terno nebylo.
Už tady zase bloudíme v kruzích.
Diesel má pouze jednu jedinou výhodu, a to hospodárnější provoz, ale to jen za předpokladu nového nebo zánovního auta s vyhlídkou mnoha najezděných km. U ojetiny starší 6-ti let je to loterie. Buď to mám na poskakování 10 tkm/rok, kde to fakt nemá smysl, ani když se nic nepokazí nebo jdu do rizika připraven, že i přes nějakou tu drahou výměnu se mi to vyplatí. Jenže se obávám, že tuto základní rozvahu si neudělá nikdo s žadatelů, kteří položí dotaz na Tipcars. A my se tady akorát dohadujeme.
Já mám benzín a letos jsem se rozhodl preventivně vyměnit chrastící kat a 2 lambda sondy, což byla desítka. Bohužel se k tomu přidalo i palivové čerpadlo, které de-facto zlobilo od začátku, což bylo 13, ale mám za to, že to byly asi největší investice, které mě u tohoto motoru mohou jednorázově potkat. Najezdil jsem s ním bez mála 80 tkm a věřím, že bude jezdit dál.
Není to o tom, že u benzínu problémy nejsou, jsou také, ale jej jich méně a jsou levnější. Tedy vlastně u atmo benzínu bez přímého vstřiku, kterých ubývá