0
späť
 

diskuze k tématu: Koupit Octávii s nájezdem 297000km ?

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, automobilky, česká vozidla, typ vozidla, osobní
rojack
počet príspevkov145
dátum registrácie06.01.2009
Piatok 09.05.2014 11:26, Jsem dlouholetý uživatel OI i OII
Takže - ty kachny o rozpadajících se OII s motorem 2,0 103kW si nechejte od cesty. Jezdí stejně dobře jako kterýkoli jiný O motor. Mám na ní 260tis. a s motorem není vůbec nic v nepořádku. Do této doby pouze oprava turba.
A teď k OI 1,9TDi. U těch jsem projel snad všechny výkonové varianty, ve firmě je máme. Jasně, hlučný motor, velmi nízká spotřeba (někteří tvrdí, že jim to naftu i vyrábí), horší podvozek, málo místa vzadu, to všichni vědí.
Ale motor vydrží navěky. Žádný se nám nerozpadl, klasika je oprava či výměna turba. S tím počítejte, i kdyby ho předchůdce měnil, může při stavu přes 300 tis. nastat čas i druhé výměny. Jinak nic, čeho by se musel člověk bát. Budete řešit normální opravy co u všech aut, repase podvozku (díky našim silnicím je to nekonečný příběh), výměna zvlněných kotoučů (to je taky bolest O), děravá klimatizace, další maličkosti, apod., prostě normální jako u všech podobných aut. Nikdy jsme neměli problémy s elektronikou, asi proto, že je jí tam jak šafránu. Já bych do toho po podrobné prohlídce asi šel. Záleží na ceně.
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Piatok 09.05.2014 14:01, RE: Jsem dlouholetý uživatel OI i OII
rojack napísal:
Takže - ty kachny o rozpadajících se OII s motorem 2,0 103kW si nechejte od cesty. Jezdí stejně dobře jako kterýkoli jiný O motor. Mám na ní 260tis. a s motorem není vůbec nic v nepořádku. Do této doby pouze oprava turba.A teď k OI 1,9TDi. U těch jsem projel snad všechny výkonové varianty, ve firmě je máme. Jasně, hlučný motor, velmi nízká spotřeba (někteří tvrdí, že jim to naftu i vyrábí), horší podvozek, málo místa vzadu, to všichni vědí. Ale motor vydrží navěky. Žádný se nám nerozpadl, klasika je oprava či výměna turba. S tím počítejte, i kdyby ho předchůdce měnil, může při stavu přes 300 tis. nastat čas i druhé výměny. Jinak nic, čeho by se musel člověk bát. Budete řešit normální opravy co u všech aut, repase podvozku (díky našim silnicím je to nekonečný příběh), výměna zvlněných kotoučů (to je taky bolest O), děravá klimatizace, další maličkosti, apod., prostě normální jako u všech podobných aut. Nikdy jsme neměli problémy s elektronikou, asi proto, že je jí tam jak šafránu. Já bych do toho po podrobné prohlídce asi šel. Záleží na ceně.


Problémy motorů 2,0 TDI PD 103kw nejsou kachna, jen se netýkají všech variant - rizikové jsou 16 ventilové verze. Druhým velkým problémem tohoto motoru je DPF, který si se vstřikování PD vůbec ale vůbec nerozumí.
Stejně tak vlnění kotoučů u O 1, je to především problém neznalosti technologického postupu výměny - škodovka sama předepisuje výměnu kotouče společně s nábojem kola. Pokud to neuděláte, nový kotouč si na "vymačkaný" náboj správně nesedne a velmi rychle se opět zkroutí.
reagovať
xantijka
počet príspevkov1
dátum registrácie04.05.2009
Piatok 09.05.2014 21:28, ochcávka
Ochcávka byla a bude vždycky jen ochcávkou. A ochcává celé roky úspěšně. Marketing lidový koncern zvládl na jedničku a vnutil čehůňům názor o českém autě a českých dílech, které jsou nejlevnější, o levném servisu . Opak je pravdou. Dále vždycky české motoristické plátky porovnávaly ochcávky s auty o třídu výše - Mondeo, Passat, Peugeot 406, 407, T Avensis apod. Ale ochcávka je nižší střední třída jako je O ASTRA, Fo Focus, R Megan, VW Golf apod. Pak Šrotperby byly zase porovnávány s E klasse, BMW 5 apod. , . No čehůni to pisálkům žrali.
Jinak je Ochcávka I samozřejmě nejlepší volbou, pokud se s ní zacházelo dobře a je jistota historie. Sice se dozadu vejdou mizerně jen malé děti, ale zase do kufru dá správný čehůň 2 prasata, pytel šrotu, pytel brambor a ještě zbyde místo na nákup v kauflandu. Ochcávky I tu budou ještě jezdit a ochcávky II a III s 2,0 TDI a slavnými TSI budou dávno na šrotišti. Teda pokud se za nekřesťanské peníze nebudou držet při životě. Mj., kolik vídáte na silnicích ochcávek II 2,0 TDI RS. Skoro žádné, co? Ty už jsou téměř všechny dávno po smrti.
Shrnuto - dobré auto, jen je třeba si uvědomit kam patří! Jinak TDI trpí všemi známými bolestmi koncernu VW, jako VW Golf, Audi A3, A4............. váhy vzduchu, turba, teče olej, chrochtají, padají turba, pozor na častou výměnu rozvodů, jinak je motor po smrti, reznoucí brzdy . brzriče, poruchy ABS atd. atd. atd. Na internetu toho najdete tisíce, co šťastní majitelé koncernu VW řeší za potíže.
reagovať
driver111
počet príspevkov528
dátum registrácie13.03.2013
Piatok 09.05.2014 22:07, RE: ochcávka
xantijka napísal:
Ochcávka byla a bude vždycky jen ochcávkou. A ochcává celé roky úspěšně. Marketing lidový koncern zvládl na jedničku a vnutil čehůňům názor o českém autě a českých dílech, které jsou nejlevnější, o levném servisu . Opak je pravdou. Dále vždycky české motoristické plátky porovnávaly ochcávky s auty o třídu výše - Mondeo, Passat, Peugeot 406, 407, T Avensis apod. Ale ochcávka je nižší střední třída jako je O ASTRA, Fo Focus, R Megan, VW Golf apod. Pak Šrotperby byly zase porovnávány s E klasse, BMW 5 apod. , . No čehůni to pisálkům žrali. Jinak je Ochcávka I samozřejmě nejlepší volbou, pokud se s ní zacházelo dobře a je jistota historie. Sice se dozadu vejdou mizerně jen malé děti, ale zase do kufru dá správný čehůň 2 prasata, pytel šrotu, pytel brambor a ještě zbyde místo na nákup v kauflandu. Ochcávky I tu budou ještě jezdit a ochcávky II a III s 2,0 TDI a slavnými TSI budou dávno na šrotišti. Teda pokud se za nekřesťanské peníze nebudou držet při životě. Mj., kolik vídáte na silnicích ochcávek II 2,0 TDI RS. Skoro žádné, co? Ty už jsou téměř všechny dávno po smrti. Shrnuto - dobré auto, jen je třeba si uvědomit kam patří! Jinak TDI trpí všemi známými bolestmi koncernu VW, jako VW Golf, Audi A3, A4............. váhy vzduchu, turba, teče olej, chrochtají, padají turba, pozor na častou výměnu rozvodů, jinak je motor po smrti, reznoucí brzdy . brzriče, poruchy ABS atd. atd. atd. Na internetu toho najdete tisíce, co šťastní majitelé koncernu VW řeší za potíže.


Zas nepřeháněj, já sám jsem s tím na firmě nalítal 400 tisíc s původním turbem, kolega taktéž skoro 400 s původním turbem, jen se měnila váha a nic zásadního a doma mám 81 kW a taky kromě turba jsem na tom nic nedělal, kromě spotřebáku a teď mám cca 310.Ty děláš, jak kdyby se to turbo měnilo co 20 tis. kilometrů. Váha vzduchu se dá sehnat za tisícovku, turbo kolem 10ky a při nájezdu 300 tisíc, snad už i to turbo má nárok na výměnu, kdyby se pokazilo. Myslím, že toto byly nejpovedenější diesly ( 66 ,81 kw). Olej jsem z těchto aut taky neviděl téct a vůbec nerozumím co píšeš o rozvodech, jaké časté výměny? Výměna je cca 90 tisíc, to se ti zdá často? Reznoucí brzdy, to slyším prvně, poruchy ABS, to jsem taky nějak minul, Jestli to hodnotíš podle toho co jsi si koupil za vranu, tak bohužel je to tvůj problém. Ale těch aut mám a měl jsem v okolí spoustu a žádné tebou popisované chronické problémy ty vozy neměly. klidně přijeď ukážu ti na místě 3 naprosto splehlivé kusy
Jinak co píšeš o těch II a III včetně RS, tak s tím musím souhlasit, zrovna jedno RS II má kamarád a toho to stálo už pěkný balík.No ale chtěl RS...
reagovať
Zdeny60
počet príspevkov1248
dátum registrácie08.09.2009
Pondelok 12.05.2014 07:30, Máme 445.000km
Jde o 66kW verzi z roku asi 2002. Je to služebák, který má asi tisíc pánů. Je to vylítan plečka, obouchaná, odřená, ale ani po 12 letech a skoro půl mega najetých km nikde nehnije a motor stále jede. Sice výkon už klesá, což je znát zejména při dálniční jízdě ve vícero lidech a táhlém stoupání, ale zatím nežere ani olej, převodovka řadí. Nepamatuji, že by garážmitr říkla něco o výměně turba či váhy. te´d ji ale čeká asi servo, protože řve nahlas jak postřelený jelen.Celkově je OI v dýzlu dopravní prostředek, který človeka doveze bez emocí a s notnou dávkou nudy z bodu A do bodu B za nízké náklady na PHM, ale nic více se od ní čekat nedá. Je to nezmar a ze silnice ho odstraní snad jen nařízení EU o povinném sešrotování. Měl jsem i jako soukromu (verzi 81kW, poté načipována od Cimbu na 97kW), sloužila věrně asi 100.000km, ale bez slzy v oku jsem ji prodal. Nízká spotřeba je sice hezká, ale na jízdu v autě se musím těšit. V OI jsem se netěšil. Je to ideáln auto pro lidi, kteří jen potřebují někam dojet a neřešit, JAK tam dojedou.
reagovať
Paul
počet príspevkov773
dátum registrácie07.11.2008
Pondelok 12.05.2014 14:09, Octavia, Fabia a Superb 1. gen - české Mercedesy
,,Nicméně auto je to fakt kvalitní a dvojka a ani trojka oktávka již takové nájezdy s minimem problémů nikdy mít nebude. VW tenkrát musel udělat auto, na kterém by značku škoda pozvedl a udělal jí jméno, takže oktávka dostala kvalitní techniku, neříkám, že vrchol doby, ale své ovoce to neslo a auta pokud mají pravidelný servis, tak jsou bezproblémů. Navíc, každý mechanik to potvrdí, že takové držáky se už nedělají, automobilky potřebují hold vydělat a ne dělat bezporuchové vozy.´´

Přesně tak! Fabia, Octavia a Sup 1. generace jsou nejkvalitnější auta, co kdy škodovka udělala a pochybuju, že to ještě překoná. Nemůžu být nezaujatý, protože máme v rodině Oktávku 81 kW téměř od novoty, dnes najeto kolem 300 000 km, často i v extrémních podmínkách (kromě dalekých cest na dovolené s plným autem a často na plný plyn, cesty na ryby, do lesa, neustálý převoz stavebního materiálu, techniky a jiných bordelů težce přes max. povolené zatížení, nespočet schytaných menších ran od idiotů na cestách i vlastními blbostmi...) a je to už v podstatě takový věrný majordomus na kterého nedáme dopustit. Samozřejmostí je pravidelná údržba a i investice nad rámec byly - nové turbo v 270 000 (už fest zatuhlá regulace... a při ceně orig nového turba, nemělo cenu řešit repas), spojka v 280 000 (dvouhmota ale OK). Jinak prkotiny a auto jezdí jak drak, navíc když se pořádně umyje a vysaje, tak pořád vypadá dobře. Koroze se řešila jen povrchová na odřených místech, když se to zanedbalo a hned neopravilo, jinak i podvozek je zatím ,,čistý´´, výfuk je po 13 letech původní! Měli jsme i Fabii 1 a šla pryč jen proto, že se musela (a mohla) vyměnit za něco většího a silnějšího, ale kvalita a bytelnost z ní jen dýchala a měla výborné jízdní vlastnosti i při rychlostech kolem 180 km/h. Jediné malé auto, co jsem kdy řídil, ve kterém jsem se cítil jako v plnohodnotné nižší střední třídě, snad ještě v současném VW Polo. U novějších škodovek, hlavně u Fabie 2, je cítit, že kvalita šla dolů a samozřejmě Oct. 2 a 3 a Sup 2 jsou i technicky složitější auta. Jinak máme v rodině auta různých značek vč. frantíků a asiatů, a dáme víc na zkušenosti než předsudky, takže nejsme jen koncernofilové, abych nebyl nařčen z neobjektivity
reagovať
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.