Lukas605 napísal:
neřešme tu pravopis a pravé významy slov, myslím, že všichni pochopili co tím chtěl říct. Byl bych rád, kdyby ještě někdo uvedl časté opravy u toho motoru.
Cokoliv se na tomto motoru pokazi to auto pravděpodobně nezastaví... O1 s tímto motorem mám. Koupeno jako třiapůl leté s 36tisíci km, v srpnu bude mít 10 let a cca 180 tísík km. Co mě na vozidle potkalo a kvůli čemu bych nedojel do cíle je volnoběžka alternátoru, která se náhle odporoučela a vozidlo přestalo dobíjet (9 let a 170 tkm), výměna s prací do 2000Kč. naštěstí ve městě a blízko mého servisu. Věci, které jsem dělal preventivně nad rámec běžné údržby, aby vozidlo bylo v kondici (razím zásadu, že když chci, aby mi vozidlo spolehlivě sloužilo, musím se i já o něj náležitě starat) : vyčištění regulace turbodmychadla (cca 3000Kč), výměna podtlakových hadic (nějaká potvora mi překousla hadičku k turbodmychadlu, tak jsem při té příležitosti vyměnil většinu podtlakových hadic, stejně byly již takové věkem opotřebované), občas do nádrže přidám přípravek na dekarbonizaci vstřikovačů. Jednou jsem absolvoval výměnu brzdových válečků na zadní nápravě, tekly. 1x jsem nechal zavařit trubku výfuku, hrozilo, moc nechybělo a praskla úplně. Jinak výfuková soustava je stále originální. mám nové manžety na předních poloosách, už byly špatné (150tkm), mám nové čidlo teploty chladicí kapaliny (170tkm).Po osmi letech jsem si nechal promazat řazení, hodně klesnul odpor řadicí páky. Přední brzdy mám aktuálně 2 sadu kotoučů a třetí brzdové obložení. Zadní brzdy kupodivu pořád originální a na STK prošly. Několikrát měněno uložení přednícho stabilizátoru a jendou měněny silentbloky předních ramen. Letos jsem chtěl vyměnit komplet uložení na obou nápravách ale bylo mi doporučeno neměnit jako zbytečné s tím že až kolem 300 tisíc km obvykle je uložení náprav na výměnu. Po osmi letech jsem nechal vyměnit tyče řízení, čepy byly mrtvé a nešla udělat geometrie. Jednou výměna spínače zpětných světel po 6ti letech, 2x výměna brzdového spínače. Po sedmi letech preventivní výmena akumulátoru za nový. (Starý fungoval jinde ještě další dvě zimy). Co beru jako vážnou závadu je mrtvé přední ložisko po 4 letech a 37 tisíci km a druhé zhruba v 80 tisíci km. Škodovka tam prostě dala zmetky. Nepamatuji si, že by ale vozidlo někdy nedojelo do cíle, možná proto, že dost věcí dělám preventivně, na druhou stranu i věci, které mě potkaly náhodně, vozidlo nedokázaly zastavit.
O1 není špatné auto, když se smíříte s tím, že zadní sedadla jsou i oproti Felicii málo prostorná, že naftový motor ve vozidle duní, že v zimě prvních cca 10 km auto netopí, že se vozidlo trochu více houpe a naklání, tak si jej klidně kupte. Pro nájezd menší než 15 tisíc kilometrů bych ale raději volil benzín. Neduní, méně se houpe a náklady s naftou budou nastejno.
Jinak nesouhlasím s porovnáním O1 versus O2. V práci máme druhou generaci octavií, vše 1.6 benzín s nájezdem hrubě přes 300 tisíc km a na těch vozidlech to není poznat. Vedle nich stojí jedna O1 z roku 2004, ta již má přes 450 tisic km, ale ač stále jezdí, je na ní vidět opotřebení v mnohem větší míře (vypínače, osvětlení, ovládání oken, dveřní spínače atd...). Na těch O2 stejné opotřebení nepozoruji. Auta mají cca 50 řidičů podle potřeby.