0
späť
 

diskuze k tématu: Jaký motor u Octavie? 1,6 MPI nebo 1,9 TDI?

kategórie zaradenia témy: poradna, jaký typ motoru vybrat, technické dotazy, česká vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 31.03.2006 17:06, RE: ???
Andre napísal:
O co je drazsi udrzba TDI - PD 85 kW nez u TDI 66kW????
Např o turbo, které má u PD naklápěcí lopatky,a dost zlobí. Já ho musím nechat vyměnit na 90tis, Kolega má stejný problém. Původní turbo, které u starších verzí mělo lopatky pevné, bylo spolehlivé. Holt, kde nic není, nic se nepo....
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 31.03.2006 18:48, dotaz
Prosim chtěl bych se zeptat když uvažuji o koupi Škody Octavie jaký naftový motor by byl lepší,jestli 66kw nebo 81kw děkuji.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 31.03.2006 18:55, RE: ???
watson napísal:
Např o turbo, které má u PD naklápěcí lopatky,a dost zlobí. Já ho musím nechat vyměnit na 90tis, Kolega má stejný problém. Původní turbo, které u starších verzí mělo lopatky pevné, bylo spolehlivé. Holt, kde nic není, nic se nepo....
A kolik stoji vymena toho turba (TDI PD)?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 31.03.2006 19:07, fagarda
radši žádnej TDi byli dobrý,ale když byl Comonrail ještě v plenkách ted nemá šanci,vstřikovací tlaky už má Comonrail vyšší,vyšší!!!!!!!!§§
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 31.03.2006 19:11, RE: ???
anonym napísal:
A kolik stoji vymena toho turba (TDI PD)?
Jedu v pondělí, domluveno výměnným způsobem na 20K.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 31.03.2006 19:13, RE: fagarda
mickey napísal:
radši žádnej TDi byli dobrý,ale když byl Comonrail ještě v plenkách ted nemá šanci,vstřikovací tlaky už má Comonrail vyšší,vyšší!!!!!!!!§§
No a co? Tak jsou vyšší...Ja mám 81kW - možná trochu nevýhoda naklápěcí lopatky, které je potřeba občas vyčistit. Ale u 66kW je poruchový zase přepouštěcí ventil, takže je to jedno.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 31.03.2006 19:25, Pro Jaroslava
jaroslav Daliman napísal:
Prosim chtěl bych se zeptat když uvažuji o koupi Škody Octavie jaký naftový motor by byl lepší,jestli 66kw nebo 81kw děkuji.
V prvé řadě na 66kw verzi narazíte mnohem častěji. Jednak je služebně starší a prodává se déle a navív se prodávala v různých výbavách. Verze s 81kw se prodávala pouze v nejvyší výbavě a proto mají většinou lepší vybavení, např. kotouče na všech čtyřech. Ta ztáta výkonu se dá jednoduše vyřešit chipem, dnes uz to není problém. Pokud potřebujete vědět nejaké technické věci k motoru tak to vám bohužel neporadím, dle mého laického názoru mezi nima nebude žádný velký technický rozdíl.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 31.03.2006 21:02, RE: ???
watson napísal:
Jedu v pondělí, domluveno výměnným způsobem na 20K.
Džentlmeni, po dlouhé době kultivovaná diskuse o něčem, Asi to bude tím, že narozdíl od krmičů uší fakt s oktávkama jezdíme.
Děkuju a dobrou noc.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 01.04.2006 01:48, pro watson
watson napísal:
Džentlmeni, po dlouhé době kultivovaná diskuse o něčem, Asi to bude tím, že narozdíl od krmičů uší fakt s oktávkama jezdíme.
Děkuju a dobrou noc.
to si ty ten watson ze seznamu?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 01.04.2006 10:47, RE: pro watson
pola napísal:
to si ty ten watson ze seznamu?
Ne.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 01.04.2006 10:56,
a co 1,8T 150ps?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 01.04.2006 11:43, Vlastní zkušenost
Dobrý den, moje první Octavie byla mé 8-mé auto v pořadí, přesedlal jsem do ní z Felicie combi 1.9 D r. v. 2000.
Octavie byla r.v. 1997, 1.6 74kW SLX. Auto jsem vlastnil zhruba rok a byl jsem s ním velmi spokojen. Byl jsem 2. majitel, najeto 90 tis., serviska a navíc po paní, která na zadních sedadlech vozila akorát pejska.
Co se týká jízdních vlastností, motor skvělý, pružný, nádherně se dal vytáčet, první auto, které mi při akceleraci zvedalo čumák.Jezdil jsem denně do práce takže provoz mix dálnice a Praha se rovnala průměru 7.5l/100. Samozřejmě záleželo na noze, pokud jsem jel rychlostí do 120 km a z kopce přibržďoval motorem, měl jsem na PC průměr po cestě 6l, pokud jsem auto honil brzda plyn, tak i 13l. Ale např. cesta do HR s plně naloženým autem, s rakví na střeše a 4 osoby svižnou jízdou po dálnici se dala zvládnou za 7.6l.Dynamika motoru byla dostačující, maximálka podle tach. 210,ale to už je na naší D1 skoro na sebevraždu.
Po roce jsem auto vyměnil za to samé, ale novější, již to bylo 75kW.
Bohužel jsem byl zklamán, auto tolik netáhlo, měl jsem pocit, jako by ten výkon byl naopak slabší a i spotřeba byla zhruba o litr horší.Přitom mělo najeto cca 40 tis., r.v. tuším 2002. A tak jsem jej vyměnil za 1.9 TDi 66kW. r.v. 2003, najeto cca. 45 tis.Z počátku jsem si musel opět zvykat na jiný styl řazení a chod motoru, ale dnes bych za 1.6 už zpět neměnil. Auto nádherně bere odspodu, velmi slušně se dá i vytočit , do 170 km/h se chová kultivovaně, jede volně a pořád ještě zrychluje.Při mém dost agresivním způsobu jízdy jsem se nikdy nepřehoupnul přes 6.1 l/.Jen bych doporučoval standardně ABS, já jej nemám a Octáva se ráda po hamtnutí na brzdu začíná klouzat....
Ještě jedna maličkost, pokud nejezdíte s čepicí na hlavě a vajíčkama na zadním okně, tak nebrat starší 1.6 55kW...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 01.04.2006 13:33, Když benzín, tak 1,8T
Dle informací v záhlaví soudím, že tazatel je buď víkendový nebo sezónní motorista. Při jízdě mimo město bych o TDI nepochyboval, ovšem při proběhu 15 tkm/rok mi nepřijde optimální. Proto kdybych jezdil autem jen "pro radost", neváhal bych o 1,8 20V turbo, stejné povinné ručení jako 1,6, ale o trochu více muziky. Servisem bude sice trošku nákladnější, ale pokud nějaký trouba neupeče turbo, tak musí bez problémů vydržet (při té porci km/rok) ještě nějakých 5-7 let bez výrazných investic... Osobně mám zkušenosti jak s 1,6 (75 kW), 1,8T i TDI 66 kW, z téhle trojice se mi však jeví 1,6 vhodá jen pro nenáročného a klidného motoristu. Ale je to jen můj pohled.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 01.04.2006 13:45, RE: 1.9 TDI 66kW nic moc
Kybergreg napísal:
Jeden můj známý měl oktávku s 1.9 TDI 66kW a litoval, že si nekoupil tu silnější verzi. Tenhle motor totiž netáhne tak, jak by člověk u "tédéíčka" očekával, je to plus mínus srovnatelné s tou 1.6kou. Navíc o úspornosti si můžete nechat jen zdát, jezdí to tak za těch 8 litrů nafty na 100km a to je dané tím, že nedostatek výkonu se řidič snaží dohnat tím, že víc šlape na plyn. Pokud jste klidný a umírněný řidič, který auto nehoní, tak budete mít nízkou spotřebu i s tou 1.6kou, okolo 7 litrů není nereálná.
Tak to má asi špatný motor a nebo neumí jezdit. S tímto motorem se běžně jezdí kolem 5 litrů. Kdyby byla spotřeba taková, jakou uvádíte, pochybuji, že by byla oktávka s tímto motorem tolik oblíbená.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 02.04.2006 02:22, RE: 1.9 TDI 66kW nic moc
Kybergreg napísal:
Jeden můj známý měl oktávku s 1.9 TDI 66kW a litoval, že si nekoupil tu silnější verzi. Tenhle motor totiž netáhne tak, jak by člověk u "tédéíčka" očekával, je to plus mínus srovnatelné s tou 1.6kou. Navíc o úspornosti si můžete nechat jen zdát, jezdí to tak za těch 8 litrů nafty na 100km a to je dané tím, že nedostatek výkonu se řidič snaží dohnat tím, že víc šlape na plyn. Pokud jste klidný a umírněný řidič, který auto nehoní, tak budete mít nízkou spotřebu i s tou 1.6kou, okolo 7 litrů není nereálná.
Po přečtení Vašeho článku jsem přesvědčen, že s motorem TDI nemáte pražádnou zkušenost, zřejmě máte 1.6 a proto ji takto hájíte, ale myslím, že příspěvky v této rubrice by měly být objektivní.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 02.04.2006 22:04, Octavia Combi 1.6 75kW
Nový napísal:
Po přečtení Vašeho článku jsem přesvědčen, že s motorem TDI nemáte pražádnou zkušenost, zřejmě máte 1.6 a proto ji takto hájíte, ale myslím, že příspěvky v této rubrice by měly být objektivní.
Mam Octavii Combi 1.6 75kW model 2003. Kupovano nove. V te dobe jsem se rozmyslel, jestli koupit dieasel nebo benzin. Ale ja ujedu tak 20tisic za rok. Jen po Praze nebo dalnice. Tak jsem se nakonece rozhodl pro bemzin. V te dobe mi to vychazelo ze rozdil na spotrebe byl asi 8-10 000 za rok ve prospech dieselu a zase naopak benzin usetril asi 2 500 na povinnem ruceni. Auto jezdi pekne. Ted na nem mam 60000 km. jak tady nekdo psal pri vyssich rychlostech je hlucnejsi. Ale da se to s tim jet. Spotreba pri jizde prevazne po Praze 85% a zbytek dalnice 15% v lete 7,2 l a v zime tak 7,6l. Auto je celerocne garazovano. Zatim zadna zavada. Hodne stesti pri vyberu.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 02.04.2006 23:43, RE: 1.9 TDI 66kW nic moc
Kybergreg napísal:
Jeden můj známý měl oktávku s 1.9 TDI 66kW a litoval, že si nekoupil tu silnější verzi. Tenhle motor totiž netáhne tak, jak by člověk u "tédéíčka" očekával, je to plus mínus srovnatelné s tou 1.6kou. Navíc o úspornosti si můžete nechat jen zdát, jezdí to tak za těch 8 litrů nafty na 100km a to je dané tím, že nedostatek výkonu se řidič snaží dohnat tím, že víc šlape na plyn. Pokud jste klidný a umírněný řidič, který auto nehoní, tak budete mít nízkou spotřebu i s tou 1.6kou, okolo 7 litrů není nereálná.
Tak ten tvůj známej asi neumí jezdit. Když budu jezdit klidně a inteligentně tak není problém s 1.9TDi jezdit 4,5-5l a když tomu začnu opravdu šlapat na krk tak si to vezme 7l !!! A výkon a zátah není tak špatný...Srovnával jsem to právě s tou 1.6 a ta byla teda fakt hrozná a schválně jsem pak půjčil tomu majiteli své TDi a docela koukal. Jinak musím přiznat, že silnější verze je opravdu více živější a je to více zábavné jí řídit...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 03.04.2006 11:45, RE: 1.9 TDI 66kW nic moc
Libor napísal:
Tak ten tvůj známej asi neumí jezdit. Když budu jezdit klidně a inteligentně tak není problém s 1.9TDi jezdit 4,5-5l a když tomu začnu opravdu šlapat na krk tak si to vezme 7l !!! A výkon a zátah není tak špatný...Srovnával jsem to právě s tou 1.6 a ta byla teda fakt hrozná a schválně jsem pak půjčil tomu majiteli své TDi a docela koukal. Jinak musím přiznat, že silnější verze je opravdu více živější a je to více zábavné jí řídit...
Vykon ma 1,6 74 lepci ... zatah ma zas lepci 1,9 66 ... Ale dyz kouknete do papiru na hodnoty zrychleni 0-100km/h tak je tam rozdil ±2 sec pro 1,6 ku ..... U benzinu se musi tocit (kdo netoci nejede)... u dizlu staci slapnout na plyn, turbo auto nakopne a vam se zda ze tam mate 3litr sestivalec, jenze stopky ukazujou neco jineho :)
Neporovname?? Moje 1,6 74kW proti vasi TDI 66kW??
Pac a pusu...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 03.04.2006 16:58, 1,6
Je zajímavé jak se motory 1,6 - tj.- s výkony 74 nebo 75 kW liší. Jeden z Vás 75 kW chválí a druhý ne. Asi záleží jak jej kdo zajede a možná je chyba na straně výrobce. Jám mám 1,6 74 Kw, zatím spokojen, jde o bouračku ze SRN. původně najeto 30.000 km nyní 40.000 km zatím bez vad. Spotřeba směs Praha a okolí v létě do 6,4 v zimě do 7,2. Jezdím ale obezřetně, nikoliv však pomalu. Je pravdou, že na dálnici max. do 120. Ale já si vychutnávám jízdu, stavitelná sedačka i s bederní opěrkou, vyhřívaná a klima, no skoro Mercedes. Hluk do 110 km v normě potom trošku vyšší, ale dá se to. Jen aby jí někdo neukradl, ale jde o starý model, tak uvidím. Před tím jsem měl Focuse, combi, 1,6 a odešla vodní pumpa, byla i vyšší spotřeba, i hluk při jízdě byl vyšší. Také měl horší sedačky, ty přední a to rozhodlo, proto jsem jej prodal.Měl i mělčí kufr, také i korodoval, zejména 5-té dveře a spodky dveří a lemy blatníků. Tedy zatím bravo Škoda!
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 05.04.2006 00:08, RE: 1.9 TDI 66kW nic moc
anonym napísal:
Vykon ma 1,6 74 lepci ... zatah ma zas lepci 1,9 66 ... Ale dyz kouknete do papiru na hodnoty zrychleni 0-100km/h tak je tam rozdil ±2 sec pro 1,6 ku ..... U benzinu se musi tocit (kdo netoci nejede)... u dizlu staci slapnout na plyn, turbo auto nakopne a vam se zda ze tam mate 3litr sestivalec, jenze stopky ukazujou neco jineho :)
Neporovname?? Moje 1,6 74kW proti vasi TDI 66kW??
Pac a pusu...
Vážený kolego. Je pravda, že 1.6 100- PS má uvedené zrychlení o 1.2 s lepší, než TDI 90 PS, ale to není v běžném provozu až tak podstatné. Hlavní výhodou TD je právě zátah motoru již v nízkých otáčkách, což je důležité při předjíždění a jak sám uvádíte 1.6-ku musíte při stejném jízdním tempu více točit a samozřejmě spotřebuje více paliva. Při stejné jízdním stylu si benzin vezme cca o 2 litry více a to je v těch "papírech" uvedeno také.
Zdravím všechny příznivce Octavie.
reagovať
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.