0
späť
 

diskuze k tématu: Jaký motor u Octavie? 1,6 MPI nebo 1,9 TDI?

kategórie zaradenia témy: poradna, jaký typ motoru vybrat, technické dotazy, česká vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 31.03.2006 00:41, ???
O co je drazsi udrzba TDI - PD 85 kW nez u TDI 66kW????
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 31.03.2006 07:59, RE: ???
Andre napísal:
O co je drazsi udrzba TDI - PD 85 kW nez u TDI 66kW????
O olej WW 506.00, tj. 0W-30 proti obyč WW 505 (klidně 10W-40). Dále u některých PD motorů zkrátili výměny rozvodů až na 60 tis km.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 31.03.2006 08:17, @ pan Vaculik
Pane Vaculik,
jak na tom co se tyce udrzby pak motor TDI 81kw vs. ten 66kw?
Psal jste o cerpadle a vstrikovacich, jsou tato stejna pro oba verze tohto motoru?
Lisi jenom turbodmychadlem a da se rict ze to komplikovanejsi s variab.geom lopatek je citlivejsi?
Co se tyce vymenitelnosti techto komponent ( cerpadlo + vstrikovace), jsou v vseobecnosti "repasovatelne", nebo v pripade potreby je treba sehnat nove?
Diky za odpovedi
S pozdravem
Jan
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 31.03.2006 09:58, RE: ???
Martin Vaculík napísal:
O olej WW 506.00, tj. 0W-30 proti obyč WW 505 (klidně 10W-40). Dále u některých PD motorů zkrátili výměny rozvodů až na 60 tis km.
Dobry den pane Vaculiku, moc si vazim Vasich rad a povazuji Vas za odbornika. Nepovazujte te to za nejaky utok proti Vasi osobe. Jenom chci mit jasno. Ten olej 506.00 neni urcen spise pro normalni TDI? A pro TDI PD (tryska - pumpa) by mel byt spis 506.01? Dekuji
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 31.03.2006 10:19, 1.9 TDI 66kW nic moc
Jeden můj známý měl oktávku s 1.9 TDI 66kW a litoval, že si nekoupil tu silnější verzi. Tenhle motor totiž netáhne tak, jak by člověk u "tédéíčka" očekával, je to plus mínus srovnatelné s tou 1.6kou. Navíc o úspornosti si můžete nechat jen zdát, jezdí to tak za těch 8 litrů nafty na 100km a to je dané tím, že nedostatek výkonu se řidič snaží dohnat tím, že víc šlape na plyn. Pokud jste klidný a umírněný řidič, který auto nehoní, tak budete mít nízkou spotřebu i s tou 1.6kou, okolo 7 litrů není nereálná.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 31.03.2006 10:22, RE: 1.9 TDI 66kW nic moc
Kybergreg napísal:
Jeden můj známý měl oktávku s 1.9 TDI 66kW a litoval, že si nekoupil tu silnější verzi. Tenhle motor totiž netáhne tak, jak by člověk u "tédéíčka" očekával, je to plus mínus srovnatelné s tou 1.6kou. Navíc o úspornosti si můžete nechat jen zdát, jezdí to tak za těch 8 litrů nafty na 100km a to je dané tím, že nedostatek výkonu se řidič snaží dohnat tím, že víc šlape na plyn. Pokud jste klidný a umírněný řidič, který auto nehoní, tak budete mít nízkou spotřebu i s tou 1.6kou, okolo 7 litrů není nereálná.
Jestli to neni tim, ze je tam spatna vaha vzduchu. I 66kW tahne uz od nizsich otacek a 8l spotreba se mi zda dost.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 31.03.2006 10:27, RE: 1.9 TDI 66kW nic moc
Andre napísal:
Jestli to neni tim, ze je tam spatna vaha vzduchu. I 66kW tahne uz od nizsich otacek a 8l spotreba se mi zda dost.
To je možný. Já jsem nějakou dobu s 66 kW jezdil a není problém se při normální jízdě jezdit kolem 5 litrů.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 31.03.2006 10:33, RE: 1.9 TDI 66kW nic moc
Andre napísal:
Jestli to neni tim, ze je tam spatna vaha vzduchu. I 66kW tahne uz od nizsich otacek a 8l spotreba se mi zda dost.
Kazdopadne je to extrem, tych spominanych 8L / 100km i u TDI 66kw.
Tiez to vidim na vau vzduchu. Ak bol dotycny prvym majitelom, nech skusi porovnat spotrebu sucasnu so spotrebou davno predym.
Aj ta 66kw verze tahne pekne bez podrazeni na rovinke na 5 stupni od 100km/h s prehladom, u tej 1.6 by som mal dilemu ci tam vrazit do 4 alebo 3-ky
BTW: Znamy sa hral na rallye s 1.6 MPI, cca 200 km usek, 5-ku tam mal len malokedy, spotreba za 14L/100 km,....to uz radsej fakt tych 5L nafty
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 31.03.2006 10:48, Motor 1,6
Dobrý den, recenze a reakce na ně čtu každý den. Vím, jaké se zde svádějí přestřelky na téma TDI a ostatní motory, koncerny a nekoncerny a pod.
Tak jak se zde často píše, že některé recenze jsou odbyté, myslím si, že výše uvedené popisy nejsou nic moc. Nechci nikoho urazit, je to osobní názor. Na téma TDI bylo napsáno hodně, nejsou to vzhledem ke svému stáří (klasické) špatné motory, pro běžného smrtelníka bohatě stačí 66kW (najel jsem s ním jako se služebním vozem ca 100tis. km).

Co se týká 1,6MPI, moc zmíněk o něm není. Je nutno připomenout, že existují dvě varianty - 74 a 75kW, které ač vychází ze stejného základu dost se liší. Liší se nejen em.normou EUR2xEUR4 (slabší motor byl do konce 2000 - byl i ve faceliftovaných modelech), ale díky úpravě intenzity spalování (závislé na teplotě motoru a jeho zatěžování - řídí elektronika) se snížily emise, ale hlavně spotřeba! V závislosti na stylu
jízdy v rozmezí 0,5-1L/100 km. Pocitově se mi zdá že motor 75kW se chová daleko kompaktněji a má větší tah v nížších otáčkách.
Je pravda, že pokud je nutno rychle předjet, je třeba motor vytočit, ten to ale dělá celkem ochotně. Nevím, hluk mě tedy neobtěžuje ani na delších trasách, při 90km/h motor točí na 5st ca 2700-2800 ot. což není nikterak strašné. Spotřeba 8,5l? možná ve městě a na dálnici. Osobně jsem tuto spotřebu měl v obsazení 5 lidmi, kufr plně naložený, vozík se střední plachtou (váha asi 500kg), motor 74kW a rychlost ca 130-140km/h (600km po dálnici v DE - vím že je to s vlekem hodně). Průměrná dlouhodobá spotřeba na 90 tis. km byla ca 7,2L když jsem auto prodával. Závada byla pouze jediná (za 4 roky) a to vadný snímač teploty chladící kapaliny, na 90 tis. před prodejem jsem dal nové př. destičky (ještě to ale nebylo potřeba) a preventivní výměna rozv. řemenu (radši měním dříve). + 1x nové pneu, 1x svíčky, 1x brzd. kapalina a 4x olej+filtry, 2x vzduch filtr , 1x pylový filtr, 2xžárovka v zad. světlech. Spotřeba oleje = 0. U jednoho Služebního auta začal olej mizet při ca 300tis. km, te člověk ho ale vůbec nešetřil - pořád plnej plyn, jedno jestli studený nebo teplý.
Od r. 2004 mám 75kW (opět kombi), najeto zatím 27tis km, čeká mě první servis. Reklamoval jsem tři věci - odlepující se těsnění na rámu dveří, u rádia přestala svítit některá tlačítka a hluk od motoru - výměna řemenu pomocných agregátů - vše vyměněno v záruce bez průtahů.
Jinak se nic neměnilo. trochu mě překvapila mírná spotřeba oleje - na 25tis jsem doléval 0,5l, může to být ale dáno (samozřejmě nemusí) syrovostí motoru. Průměrná spotřeba je 6,5L/100km, dovolenou ďo Maďarska jsem absolvoval se spotřebou 5,6L/100km v rámci rychlostních limitů, dálnice pouze Brno-Bratislava, klima zapnutá občas,
najeto ca 19 tis.km. Druhým extrémem byla jízda s dvouosým vlekem s autem a spotřeba skoro 11L (1500kg se za tím fakt tahat nesmí).
Možnou výhodou motorizace 1,6 je použití 14" zimních kol, která jsou levnější (ale horší jízdní komfort)-auto má menší kotouče než TDI. Výhodou je dále menší hmotnost motoru, tudíž netrpí tolik př. náprava.
Nevýhodou je větší objem oleje v motoru (4,5L), tudíž nutnost koupit 5L. Výhodou je nižší povinné ručení, nižší pořizovací cena vozu a nižší havarijní pojištění. Pokud se nenajezdí mnoho km, určitě stojí oba motory na stejné úrovni z hlediska nákladů na kilometr a záleží pouze na tom, zda Vám více "voní" nafta nebo benzín. Ještě jedna poznámka: údajně u motorů 1,6 odchází něco v převodovce, snad diferenciál. Slyšel jsem to od hodně lidí, zatím nezažil - naštěstí.
Tolik můj názor do diskuse. PS já bych ten motor koupil znovu i v Octávii 2, ne tedy FSI, protože je pro český trh nevýhodné - vyčteno-díky úpravěna benzín 95.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 31.03.2006 10:51, Moderni diesel?
Zaskocila mne poznamka "moderni diesel". Pokud vim, tak tento motor se dela uz cca 13 let, takze za moderni ho prilis nepovazuji. S tou hlucnosti po zahrati se mi to take moc nezda. Jiste se ztisi, ale zadny tichoslapek to neni. Kdo nekdy jel treba s HDI pozna rozdil. Ale asi mame kazdy jiny sluch. Jinak souhlas. A co se tyce spotreby. Pokud ten dotycny jezdi svizne tak spotrebe 8l klidne verim. Znamy jezdi hodne svizne s passatem TDI 74kw za 8,5l.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 31.03.2006 11:34, Do Octavie
a na jazdenie mimo mesta jedine 1,8T.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 31.03.2006 11:55, RE: ???
Martin Vaculík napísal:
O olej WW 506.00, tj. 0W-30 proti obyč WW 505 (klidně 10W-40). Dále u některých PD motorů zkrátili výměny rozvodů až na 60 tis km.
a zrovna u toho 85kW
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 31.03.2006 12:50, RE: Motor 1,6
Honza napísal:
Dobrý den, recenze a reakce na ně čtu každý den. Vím, jaké se zde svádějí přestřelky na téma TDI a ostatní motory, koncerny a nekoncerny a pod.
Tak jak se zde často píše, že některé recenze jsou odbyté, myslím si, že výše uvedené popisy nejsou nic moc. Nechci nikoho urazit, je to osobní názor. Na téma TDI bylo napsáno hodně, nejsou to vzhledem ke svému stáří (klasické) špatné motory, pro běžného smrtelníka bohatě stačí 66kW (najel jsem s ním jako se služebním vozem ca 100tis. km).

Co se týká 1...
tak to te chvalim ze si to dal pred prodejem trochu do kupy, ne jako nekteri ktery do olitaj dom.daj a pak daj do bazace...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 31.03.2006 12:52, RE: Motor 1,6
Honza napísal:
Dobrý den, recenze a reakce na ně čtu každý den. Vím, jaké se zde svádějí přestřelky na téma TDI a ostatní motory, koncerny a nekoncerny a pod.
Tak jak se zde často píše, že některé recenze jsou odbyté, myslím si, že výše uvedené popisy nejsou nic moc. Nechci nikoho urazit, je to osobní názor. Na téma TDI bylo napsáno hodně, nejsou to vzhledem ke svému stáří (klasické) špatné motory, pro běžného smrtelníka bohatě stačí 66kW (najel jsem s ním jako se služebním vozem ca 100tis. km).

Co se týká 1...
Jinak se nic neměnilo. trochu mě překvapila mírná spotřeba oleje - na 25tis jsem doléval 0,5l, může to být ale dáno (samozřejmě nemusí) syrovostí motoru. -----

no tak to je zcela normalni a uplne v pohode.... sou daleko vetsi spotreby
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 31.03.2006 14:10, Poruchovost modelu sharan alhambra,a galaxy
Přeji hezký dobrý den,už několikátí rok čtu o poruchovosti vozu Sharan, Alhambra, a Galaxií.Každoročně je zveřejnuje německý motpristický časopisADAC,a pokaždé se nachází na konci řebříčku.Muj dotaz -je opravdu fakt,že tyto auta jsou tak poruchová.Jaký je Vaš názor?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 31.03.2006 14:21, Octávia
Obě tyto verze máme v rodině. Na benzinové 1.6i je najeto 180tis a dieslové 1.9 je 357tis. Obě auta byla kupovaná jako nová takže nějaké zkušenosti s nima mám. Do teď ani na jednom autě nebyla vážná závada( jen centrál a pružiny u kufru). Těžko radit jakou verzi si vybrat, obvzlášť pokud najedete pouze 15tsi km ročně. Rozdíl ve spotřebě není nikterak velký a provozní náklady téměř totožné. Dlouhodobá spotřeba u TDi je 5.2l. Motor zabírá krásně od spodu. Někdo tady psal že ne, dle mého názoru se bude jednat o váhu vzduchu. Spotřeba 8l je totální nesmysl ( u dlouhodobé) to by asi majitel zapomněl, že auto má i 4a5 př. stupeň. Průměrná spotřeba u benzinu 7.4l a to jezdím velmi svižně. Motor začíná zabírat už od 2000 ot ale samozřejmě jako u většině benzínu jeho největší síla je až od 3000ot a více. S oběma motory se jezdí uplně jinak. Diesel táhne od spodu a sepnutí turba je velmi příjemné, dá se točit do 4000ot ale pak jde výkon rychle dolů a je lepší přeřadit. U benzinu je to naopak, tomu vyšší otáčky nevadí. Naopak pokud chcete jet svižně je nutné někdy podřadit. Není to motor do F1 ale na běžné ježdění je zcela dostačující. Za ty nízké spotřeby vděčíme časté výměně kvalitních olejů. Používám castrol magnatec 5w-40, plná syntetika. Na oleji nešetřit a auto se vám za to bude vděčné. A nakonec ty opravy kolem 100tis km. Asi ta nejdůležitější jsou rozvody které by se měli dělat v 90tis km. Dále bych se zaměřil na brzdy, v tuto dobu jsou většinou na řadě kotouče a už se můžou měnit i destičky(už po druhé). Výhoda benzinové verze- nízké pov. ručení a nižší pořizovací cena. Výhoda dieselu.- o něco málo menší spotřeba ( asi 1.5l) a větší zůstatková hodnota.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 31.03.2006 14:32, RE: Do Octavie
jozko napísal:
a na jazdenie mimo mesta jedine 1,8T.
hloupost a zbytečnost, mimo město jedině TDI...zkušenost je zkušenost
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 31.03.2006 14:50, Motor
Nevim, ale kouknul bych se na to z ekonomickyho hlediska ... do 1,6ky se leje pouze benzin a olej. A pokud se neco pokazi, tak to jsou veci ktere by se pokazili i u jine oktafky. U Dizlu je toho k niceni dost .. vaha vzduchu, cerpadlo, turbo atd. A jak uz se tu psalo za dizl ve stejnem stavu das vic nez za tu 1,6ku.
Mam starou 74kW (mechanicky plyn) a spokojenost (186tkm), na dalky (mimo dalnici) 6L neni problem a 8,5 dlouhodoba (spis po meste). Dyz je potreba tak pojede lip nez ta TDI 66kW. TDI bych kupoval snad pouze pokud bych hodne jezdil po dalnici. Ale tech 15tkm je o nicem...
Ale v TDI budes mit lepci pocit ze ti to jede lip odspoda a honit si brko ze mas na kufru napis TDI :) (nic proti... jsou to sveli motory)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 31.03.2006 15:15, RE: Motor 1,6
krakatit napísal:
tak to te chvalim ze si to dal pred prodejem trochu do kupy, ne jako nekteri ktery do olitaj dom.daj a pak daj do bazace...
No, jsem fakt asi "hlupák", ale kromě toho přidávám i veškeré účty a pod.. Faktem je, že se takové auto lépe prodá, jestli dostanu o 3.tis méně mě fakt nezabije a lidi za mnou příjdou ne kvůli vynadání ale spíše se zeptat, jestli nebudu něco prodávat. Např. teď prodávám rodičům Felicii, před prodejem dám nové pneu (2mm se mi zdají málo), nechám udělat servis, protože by se během 2měs. stejně dle knihy musel dělat, STK taktéž. Stačilo to říct pár lidem a během 2 dnů jsem měl kupce - podotýkám že cena je na horní hranici trhu. Spokojenost mi dělá větší potěšení než to, že jsem někoho napálil.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 31.03.2006 16:18, RE: Motor 1,6
anonym napísal:
No, jsem fakt asi "hlupák", ale kromě toho přidávám i veškeré účty a pod.. Faktem je, že se takové auto lépe prodá, jestli dostanu o 3.tis méně mě fakt nezabije a lidi za mnou příjdou ne kvůli vynadání ale spíše se zeptat, jestli nebudu něco prodávat. Např. teď prodávám rodičům Felicii, před prodejem dám nové pneu (2mm se mi zdají málo), nechám udělat servis, protože by se během 2měs. stejně dle knihy musel dělat, STK taktéž. Stačilo to říct pár lidem a během 2 dnů jsem měl kupce - podotýkám že ...
nejsi hlupak, jsi good man :o)
reagovať
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.