0
späť
 

diskuze k tématu: Škoda Felicia 1,3 MPI a zkušenosti majitele

kategórie zaradenia témy: česká vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 12.08.2010 00:40, Závady
Většina závad jsou spotřební věci. I když dvoje kotouče po 40 tkm svědčí spíš o nákupu nekvalitních dílů při první výměně.

Jinak servisovat Feldu ve Skotsku musí být asi slušný adrenalin

U 1. auta jsem se rozhodoval podobně. Buď česká klasika Felda za cca 55 tisíc nebo Mazda 626 2,0L za 60-70 tisíc. Moc jsem neváhal a bral Mazdu. Jasně že jsem díly výfuků taky během 85 tkm několikrát měnil. Stejně jako kotouče, destičky a i alternátor mi ke konci odešel. Ale výfuk a kotouče jsou spotřební materiál. Alternátor taky není věčný a u stočeného auta z AAA se dá čekat že může po 300-400 tkm odejít. Problém bych spíš viděl pokud bych musel měnit komplet motor nebo převodovku, nebo měl stále se opakující závady (v elektroinstalaci apod.).
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 12.08.2010 06:27, Felicie
Tak Felicie je vlastně pořád jen přemalovaný Favorit a Favorit bohužel přebral spoustu věcí ze Škody 120 a kdo měl Škodu 120,moc dobře ví jak bylo nutné se starat aby vůbec jezdila (a to nemluvím o korozi)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 12.08.2010 09:06, RE: Felicie
Rover623 napísal:
Tak Felicie je vlastně pořád jen přemalovaný Favorit a Favorit bohužel přebral spoustu věcí ze Škody 120 a kdo měl Škodu 120,moc dobře ví jak bylo nutné se starat aby vůbec jezdila (a to nemluvím o korozi)
Jj, ti, co si prošli klasickou cestou od 120 přes favorita k felicii, potom zákonitě musejí být vytrslí z toho, že se s 1. pořádným autem ocitnou v servisu tak 1-2x za rok na pravidelný servis, a ne 1-2x měsíčně s kdejakou nečekanou závadou.
Ani bych si na to nevzpomněl, nebýt takovýchto článků...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 12.08.2010 09:07, Mondeo
Ja jsem za 20 tis koupil od kamarda mondeo kombi 1995, motor 1.8 TD. Auto melo nove rozvody, olej a bylo po serizeni motoru. Tehdy to byla dobra cena od znameho, jinak se pohybovali v dobrem stavu o cca 10 - 15 tis vyse. Vybava zadna, jen posilovac rizeni, jinak nic. Zadna klima, zadny okna v el. Jen central a posilovac. Najeto pred prodejem 320 tis km, stale slouzi. Zavady: Uhliky v alternatoru, cca 150 kc material, 500 kc prace. Pote jeste jednou uhliky plus nejake kolecko v alternatoru, to uz staclo 500 material a 500 prace. A tekla vodni pumpa, tak jsem koupil v druhovyrobe novou, cena 1500 plus 1000 prace. Takze vse dohromady jsem se vesel do 4 tis za opravy neplanovane. Jinak jen olej, pneumatiky, Auto jsem mel skoro 2 roky, nikdy me neodtahovali, ale mel jsem stesti, ze altik prestal vzdy dobijet v CR, takze domu jsem dojel a opravil to. Spotreba cca 7 litru nafty. Auto neskutecne pohodlne, koroze jen minimalni. Velky kufr, i v 5 lidech pohodlne sezeni, dobre sedelo na silnici.....
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 12.08.2010 09:36, RE: Felicie
Pepe napísal:
Jj, ti, co si prošli klasickou cestou od 120 přes favorita k felicii, potom zákonitě musejí být vytrslí z toho, že se s 1. pořádným autem ocitnou v servisu tak 1-2x za rok na pravidelný servis, a ne 1-2x měsíčně s kdejakou nečekanou závadou.
Ani bych si na to nevzpomněl, nebýt takovýchto článků...
Zase tak zlé to nebylo. Měl jsem 130 GL, r.v. 1986 už pětikvalt, korálová červeň, auto určené na vývoz a do Tuzexu :))) a moc rád vzpomínám a nepamatuji si na nějaké časté či vážné závady (nemělo se na tom totiž co pokazit, oproti současné moderně). Na dnešní poměry jde spíše o nulovou bezpečnost, ale poruchovost...? To ne . Favorita měl můj otec, také bez problémů, u Felicie mne nejvíce mrzelo, že v jízdních vlastnostech skutečně připomínala zastaralého Favorita a výrazná změna přišla až o mnoho let později s Octávií a Fábií.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 12.08.2010 09:46, RE: Felicie
Rover623 napísal:
Tak Felicie je vlastně pořád jen přemalovaný Favorit a Favorit bohužel přebral spoustu věcí ze Škody 120 a kdo měl Škodu 120,moc dobře ví jak bylo nutné se starat aby vůbec jezdila (a to nemluvím o korozi)
Zdravíčko! Já měl Favorita 94, teď sem převzal Felicii 1,3 rv99 od rodičů. Chtěl sem něco novějšího, ale vzhledem ke kupní ceně ( 0,- ) a super stavu felicie, bylo jasno. Holt aspoň doplatím hypotéku o 6 let dřív :)
Ani s jedním sem neměl problém, když nepočítám spotřební věci, nemusel sem do servisu.
Favorit byl oproti felicii živější, lehčeji se řídil. Nevím proč. Favorit měl 40kW, Felicie 50kW, ale favorit jezdil od spodu o moc lépe, ve vyšších rychlostech zněl motor o moc lépe......
Rodiče taky neměli žádnou závadu. Nevím čím to je, někdo je v servisu pořád, někdo jednou za dva roky kvůli technický, někdo ani to... Asi byly felice kus od kusu, nebo jsou citlivé na chování jejich majitelů k nim, což si myslím je pravděpodobnější.
Mám najeto cca 130tis., teď sem vyměnil tlumiče (ještě na tom nebyly zle, ale píše se životnost kolem 120tis.), nějakej ten čep... Kotouče původní, desky měněný jen jednou, kus výfuku taky jen jednou.
Jinak nic. Není to extra auto, ale na dojetí do práce a sem tam dovo. po ČR to bohatě stačí... A ta cena náhradních dílů........
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 12.08.2010 10:55, felicie a životnost
Jednu felicii máme v rodině již asi 8 let, je to také 1.3MPi z roku 97 a předělána na LPG v roce 2001, koupeno od jedné firmy, kde sloužilo 5 let jako služební vozidlo a měla najeto přes 150t km... Dneska má najeto 300t km a do asi 280t km se na autě neřešilo nic, pouze spotřební věci- 2x kotouče+desky, 2x tlumiče (jednou odešly vinou špatné montáže v servisu asi po 20t km), pneumatiky (sada zimních na 3roky a sada letních na 4), oleje a filtry a jednou za rok servis LPG zařízení. Ve 280t km prasklo těsnění pod hlavou a jeden místní expert se rozhodl, že místo těsnění vymění celý motor za mladší, no a pak to začalo... Motor horší, než ten co tam byl, do měsíce odešel startér, alternátor, tekla vodní pumpa (zřejmě tam nedal díly, které sme tam měli, ale vymněnil je za nějaké svoje starý) a auto bylo každou chvíli v servisu... Když je nad 25°C tak se motor přehřívá, jízda s tím je teď spíš nutné zlo, než pohoda jako dříve, kdy auto běžně jezdilo po Evropě... I dnes se s ním občas jede někam dál, třeba i do Německa a podobně a auto vždy dojede domů, ale ta důvěra již není tak velká jako dříve... Takže když to shrnu, do toho zásahu amaterského kutila auto jezdilo celou dobu naprosto bez problému, výfuk původní, trochu koroze (ale žádný extrém, jak kolikrát vídám), vždy dojelo kam mělo a vrátilo se zpět... Takže asi je to opravdu kus od kusu, my nemuseli pomalu 7 let řešit jedinou závadu a to i přes vysoký nájezd km a ještě k tomu provoz na LPG, ale za poslední rok, po neodborném zásahu se opravovalo pomalu každý měsíc něco... Naštěstí ty ceny dílů jsou téměr směšné, takže i na dále auto zůstává v rodině a je denně nasazeno desítky km v provozu...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 12.08.2010 14:27, RE: Mondeo
mufik.martin napísal:
Ja jsem za 20 tis koupil od kamarda mondeo kombi 1995, motor 1.8 TD. Auto melo nove rozvody, olej a bylo po serizeni motoru. Tehdy to byla dobra cena od znameho, jinak se pohybovali v dobrem stavu o cca 10 - 15 tis vyse. Vybava zadna, jen posilovac rizeni, jinak nic. Zadna klima, zadny okna v el. Jen central a posilovac. Najeto pred prodejem 320 tis km, stale slouzi. Zavady: Uhliky v alternatoru, cca 150 kc material, 500 kc prace. Pote jeste jednou uhliky plus nejake kolecko v alternatoru, to uz...
Nevykládej - Mondeo bylo první auto které mělo v základu už ABS a jeden airbag. Tak jáká žádná výbava
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 12.08.2010 14:34, Volba
Taky jsem kdysi přemýšlel jestli novější Feldu nebo něco lepšího a o něco staršího. Skončil jsem u Mondea a nelitoval jsem. Závad bylo minimálně - i když to co popisoval autor jako závady byl většinou spotřební materiál - a spotřebního materiálu na Mondeu taky minimálně. Když to srovnám, tak jsem do Mondea dal za 6 let snad míň než autor do Feldy za 2,5 roku. Komfort, jízdní vlastnosti a i spotřeba lepší.

A k výběru pneumatik - dát 6000 za nějakou Lassu i s vyvážením, když za nižší cenu seženu Goodyear, Continental nebo jiné, to jsou vyhozené prachy.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 12.08.2010 15:23, zanedbaná felda
Já myslím že hlavním problémem, proč musel nový majitel řešit tolik problémů s feldou byla (z toho co jsem vyčetl) asi dost zanedbaná údržba od předchozího majitele a ten nový si to prostě vyžral a ještě pohnojil (opět z toho co jsem vyčetl) nákupem co nejlevnějších dílů.

Jen malá oprava v r. 96 se používalo v 1.3 ještě vstřikování Bosh monomotronic tzn. jednobodové, až po faceliftu se dodávalo Mpi (multipoint injectio,tzn. vícebodové). Pokud to není správně klidně mě opravte ;o) To by měl být ten problém s poměrně vysokou spotřebou a taky špatně seřízené ventily (u staré 1.3 se musí seřizovat ručně podložkou). Kamarád má 1.3 jednobod a jezdí důchodcovským stylem za 7+, já jezdil s Mpi svižným tempem za 6.5 - 7

Mé zkušenosti s feldama jsou různé, v té co jsem občas jezdil (1.3 po faceliftu, cca 50 tkm poctivých) se pořád něco kazilo - vibrovalo řízení (geo dobrá, vyvážení taky ???), blbnul motor - lambda, váha vzduchu, a taky rezla - opravdu "levné" auto na opravy, o maličkostech nemluvím
Kamarádova 1.3 r. 96 má přes 200 tkm a kromě rzi jen spotřebák a prkotiny.
Nevím jak vám, ale mě příjdou feldy před faceliftem (pokud nepočítám nějaké "super" konečné edice) nějak líp udělané.

Jinak v porovnání s Favoritem má felda menší rejd a tužší řízení (dáno konstrukcí, prej kvůli airbagům a výztuhám, ale nevím jistě) ale zase přesnější řazení a v případě Mpi menší spotřebu.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 12.08.2010 15:34, RE: felicie a životnost
Rider.23 napísal:
Jednu felicii máme v rodině již asi 8 let, je to také 1.3MPi z roku 97 a předělána na LPG v roce 2001, koupeno od jedné firmy, kde sloužilo 5 let jako služební vozidlo a měla najeto přes 150t km... Dneska má najeto 300t km a do asi 280t km se na autě neřešilo nic, pouze spotřební věci- 2x kotouče+desky, 2x tlumiče (jednou odešly vinou špatné montáže v servisu asi po 20t km), pneumatiky (sada zimních na 3roky a sada letních na 4), oleje a filtry a jednou za rok servis LPG zařízení. Ve 280t km pra...
Jen kůli těsnění měnit celý motor??? Co to je za kravinu?? Motor 1.3MPI byl suveréně nejlepší motor do felicie. Vydrží 500 000 km. Já měl Felicii telecom 50KW a jezdila jako z praku. Motor najeto 266000 km. Když jsi to nehonil dalo se jezdit za 5.5 litru. Ale to muselo se jet 90 podle tacho.. Ted mám Fabii.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 12.08.2010 18:52, RE: Váha vzduchu.
Paul napísal:
Já myslím že hlavním problémem, proč musel nový majitel řešit tolik problémů s feldou byla (z toho co jsem vyčetl) asi dost zanedbaná údržba od předchozího majitele a ten nový si to prostě vyžral a ještě pohnojil (opět z toho co jsem vyčetl) nákupem co nejlevnějších dílů.

Jen malá oprava v r. 96 se používalo v 1.3 ještě vstřikování Bosh monomotronic tzn. jednobodové, až po faceliftu se dodávalo Mpi (multipoint injectio,tzn. vícebodové). Pokud to není správně klidně mě opravte ;o) To by měl bý...
Felicie má nějakou váhu vzduchu??? To slyším poprvé?? Je videt že těm autům nerozumíš.Váhu maj snad auta s turbem NE?? A tudíš nestaráš a pak se nediv že se ti to furt sere... Je vidět že firemní automobily jsou na tom skutečně lépe. Pravidelný servis......PS: Nejlepší je jak někdo říká že koupil auto po Babičce a Důchodci.... To se musim smát...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 12.08.2010 19:36, RE: Váha vzduchu.
Kama napísal:
Felicie má nějakou váhu vzduchu??? To slyším poprvé?? Je videt že těm autům nerozumíš.Váhu maj snad auta s turbem NE?? A tudíš nestaráš a pak se nediv že se ti to furt sere... Je vidět že firemní automobily jsou na tom skutečně lépe. Pravidelný servis......PS: Nejlepší je jak někdo říká že koupil auto po Babičce a Důchodci.... To se musim smát...
Buď si děláš pr*el, nebo jsi takový ten radil z hospody u piva. Váha vzduchu naprosto nesouvisí s turbem, ale s elektronickým vstřikováním paliva, protože řídící jednotka potřebuje vědět, kolik je vzduchu a kolik má dát paliva, aby se namíchala správná směs. A jestli jsou firemní automobily lepší, to je teprve otázka. Sice se u nich dodržují servisní intervaly, ale málokdo se k nim chová jako k vlastním, je to pro uživatele spotřební materiál, který když se pokazí, tak se prostě vymění.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 12.08.2010 19:49, RE: felicie a životnost
Kama napísal:
Jen kůli těsnění měnit celý motor??? Co to je za kravinu?? Motor 1.3MPI byl suveréně nejlepší motor do felicie. Vydrží 500 000 km. Já měl Felicii telecom 50KW a jezdila jako z praku. Motor najeto 266000 km. Když jsi to nehonil dalo se jezdit za 5.5 litru. Ale to muselo se jet 90 podle tacho.. Ted mám Fabii.
Bohužel sem byl zrovna na dovolené a opravář tchánovi nakecal, že má v garáži motor, co má 80 najeto a že to vyjde skoro na stejné peníze to vyměnit než spravovat to těsnění... Samozřejmě hloupost, ale tchán se nechal ukecat a já se nestačil divit, když sem dojel z dovolené...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 12.08.2010 19:54, RE: zanedbaná felda
Paul napísal:
Já myslím že hlavním problémem, proč musel nový majitel řešit tolik problémů s feldou byla (z toho co jsem vyčetl) asi dost zanedbaná údržba od předchozího majitele a ten nový si to prostě vyžral a ještě pohnojil (opět z toho co jsem vyčetl) nákupem co nejlevnějších dílů.

Jen malá oprava v r. 96 se používalo v 1.3 ještě vstřikování Bosh monomotronic tzn. jednobodové, až po faceliftu se dodávalo Mpi (multipoint injectio,tzn. vícebodové). Pokud to není správně klidně mě opravte ;o) To by měl bý...
My máme rok 1997, ale ještě to není facelift a už máme taky MPi...
Vibrující volant už nikdo neřeší, naučili se s tím jezdit, jak to je, protože to dělalo pořád, a mohla se dělat geometrie a vyvážení třeba každý den... Lambda nám nikdy neodešla ani jedna (provoz LPG), váha vzduchu taky ne, jednou jen benzínové čerpadlo, ale to spíš kvůli tomu, že se na benzín jezdilo jen v zimě, přes léto to půl roku na benzín ani nestartovalo...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 12.08.2010 20:03, RE: Váha vzduchu.
Kama napísal:
Felicie má nějakou váhu vzduchu??? To slyším poprvé?? Je videt že těm autům nerozumíš.Váhu maj snad auta s turbem NE?? A tudíš nestaráš a pak se nediv že se ti to furt sere... Je vidět že firemní automobily jsou na tom skutečně lépe. Pravidelný servis......PS: Nejlepší je jak někdo říká že koupil auto po Babičce a Důchodci.... To se musim smát...
Teď nevím, jestli ji má i felicie, ale jinak ty jsi vedle, protože váhu vzduchu má i spousta benzínových motorů a bez turba (ty novější už asi všechny) a ne jen turbodiesely.... Takže příště si prosím sám o autech něco aspoň přečti, než budeš říkat druhým, že tomu nerozumí...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 12.08.2010 20:10, Zase bych to tak nehrotil - spotřebu atd...
Feldu jsem měl docela dlouho, a spotřeba se pohybovala v městě mezi 7,5-,8,5l (nárazovitě do 9l, když jsem lítal v centru a stál v koloně), naopak při chladnějším počasí si brala méně, než když bylo 33 stupňů. Mimo město (okresky, nebo obchvaty) jsem se vešel do 6l a dálnice podle kvaltu mezi 6,5 až 7,5. Psal jsem si km a spotřeba po ujetí cca 30.000km a následném prodeji auta mě vyšla celkme na 6,87l . Auto jsem měl téměř od nova, a při prodeji mělo málo přes 40.000 t.km.

Náklady na provoz : Dostala se ke mě s nájezdem 8.500km (dědictví po dědovi, bohužel, moc si ji neužil). v roce 2004, vyměnil jsem olej, brzdovku, chladící směs a baterku (poslední rok skoro stála a baterka to odnesla). 2006 (22.t.km) olej+filtr, 2007 (33t.km) pneumatiky a 2008 (41.850) olej+filtr a brzdovku na prodej. Takže jak vidíte, na autě se skutečně nic nerozbilo. Buď jsem měl štěstí, (ono taky 42.000km moc není), nebo to bylo dáno "vychtaností" všech dřívějších neduhů tohoto modelu - dělala se 7 let a šlo o poslední skladovky....krom kontrolky světel mi nepraskla jediná žárovka a všude jse vždycky dojel......
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 12.08.2010 21:11, RE: Váha vzduchu.
Koloss napísal:
Buď si děláš pr*el, nebo jsi takový ten radil z hospody u piva. Váha vzduchu naprosto nesouvisí s turbem, ale s elektronickým vstřikováním paliva, protože řídící jednotka potřebuje vědět, kolik je vzduchu a kolik má dát paliva, aby se namíchala správná směs. A jestli jsou firemní automobily lepší, to je teprve otázka. Sice se u nich dodržují servisní intervaly, ale málokdo se k nim chová jako k vlastním, je to pro uživatele spotřební materiál, který když se pokazí, tak se prostě vymění.
Nesouvisí s turbem????? Tak to bych se hádal. Turbo žene pod tlakem vzduch do válců. NE?? U felicie žádný čidlo není u vzduchového filtru... B*zeranti
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 12.08.2010 21:30, RE: Zase bych to tak nehrotil - spotřebu atd...
logins01 napísal:
Feldu jsem měl docela dlouho, a spotřeba se pohybovala v městě mezi 7,5-,8,5l (nárazovitě do 9l, když jsem lítal v centru a stál v koloně), naopak při chladnějším počasí si brala méně, než když bylo 33 stupňů. Mimo město (okresky, nebo obchvaty) jsem se vešel do 6l a dálnice podle kvaltu mezi 6,5 až 7,5. Psal jsem si km a spotřeba po ujetí cca 30.000km a následném prodeji auta mě vyšla celkme na 6,87l . Auto jsem měl téměř od nova, a při prodeji mělo málo přes 40.000 t.km.

Náklady na provoz :...
Ono psát komentář o felicii co má najeto něco málo přes 40 000 km. Mi příjde trochu mimo mísu. A žes měl štěstí?? To je tím že to má ho*no najeto.......
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 12.08.2010 21:30, RE: Váha vzduchu.
Kama napísal:
Nesouvisí s turbem????? Tak to bych se hádal. Turbo žene pod tlakem vzduch do válců. NE?? U felicie žádný čidlo není u vzduchového filtru... B*zeranti
Hádat se můžeš jak chceš, je ti to prd platný.
reagovať
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.