Nedela 08.01.2006 23:24,
Felicia
Krátkou Felicii 1,3 50 kW monovstřik r.v.95 máme v rodině již 10 let, koupili jsme jí novou. Má najeto málo, 77000 km, ale naprosto bez problémů a bez jediné poruchy. Po cca.8 letech a 2 menších nehodách(klasických městských šťouchancích bez narušení podvozku či motoru) začala rezivět v podbězích a blatnících, po opravě a ochranném nástřiku vše OK.
Jízdní vlastnosti bych narozdíl od mnoha nezatracoval, naopak bych řekl, že s ohledem na cenu a rok vzniku této koncepce Škoda s motorem a náhonem vpředu(tzn. vývoj Favoritu cca.1986) předběhly dobu...Uvědomte si, že nelze Felicii srovnávat např.s Golfem III, ale s Golfem II, který vyjel v roce 86, v době vývoje Favorita, ale byl také za minimálně dvojnásobnou cenu...
Na dálnici není problémem jet konstatně 160 km rychlostí, zrychlení na tak malý vůz dostačující, jede-li jeden či dva lidé. Při plném naložení je to mizérie, ale o tom až v kapitole motor. Jinak Felicie sedí jako přibitá, na tak krátký rozvor až neuvěřitelně, a to i v zimě, samozřejmě při dobrém obutí.Světlá výška dostačující i na polní cesty..
Bezpečnost - to je to, co Felicii nejvíce vyčítám a proč bych sí jí nekoupil jinam, než pouze do města. Čelní náraz je poukázkou do rakve, karosérie je málo tuhá, kroutí se, viz.pozdější montáž vzpěr. Deformační zóny i přes vylepšení jsou pořád původním Favoritem a zranění od sloupků volantu a pedálů jsou horší, než u 120..
Motory - druhá slabina Škody, motor 1,3,která se v roce 1994 ještě dala omluvit, ale v roce 2000 ve zvýšeném objemu 1,4 stejná zrůdnost montovaná do Fóbií byla tragická... Ve dvou lidech jede 1,3 50 kW slušně a stačí i na rozumné předjetí, ale v plné náloži se řadí po bok Avií...Spotřeba 7,5-9,5 litrů je na takto malý objem vysoká, převysoká...1.9 Diesel byl na Felicii těžký, auto nadměrně ničil, a hlavně výkonově byl dávno za zenitem..spotřeba také nic extra........1,6 55 kW je asi nejlepší volbou, zachovává si rozumné provozní náklady a autu propůjčuje ucházející dynamiku. Navíc kromě prvního roku byl dodáván s posilovačem, někdy i s klimatizaci a el.výbavou, a to už je pak Felicie i jako rodinný vůz..
Užitné hodnoty - vzhledem k ceně auta, dílů atd. rozumný kompromis..kufr dostačující, ve verzi kombí výborný. 4 lidé z místa A do místa B dojedou i s bagáží, a to také byl účel auta..
Pohodlí a výbava - sedačky mně osobně vyhovovaly , i když jsou krátké a bez bočního vedení. Řízení bez posilovače je práce pro chlapa, a je skoro stejně těžké jako u VAZ blahé paměti..Jinak 90% Felicií je bez jakékoliv výbavy, takže je to skutečně auto "z místa A do B"...
Design - nadčasový, auto je dodnes líbivé a palubní deska jedna z nejzdařilejších..
Shrnuto : Felicii doporučuji ženám do města ve verzi s posilovačem, důchodcům, či mladým začínajícím rodinám coby mnohem lepší variantu než Škodu 120. Narozdíl od technicky téměř stejného Favorita se za Felicii nebudou muset stydět ani v roce 2006 a nezruinuje je jako zahraniční ojetiny v ceně do 100000 Kč...
reagovať