rohYpnol napísal:
To, co píšete, není myslím žádná novinka. Ale to přeci neznamená, že z různých vozů bude pak stejný pocit z jízdy. To taky můžu napsat, že kastli mají všechna auta (až na vyjímky Al Audi kompozit BMW apod.) z oceli ze země XY a proto to bude jezdit stejně, protože se taví v těch samejch pecích, dělají tam ti samí robotníci apod. ;)
Také jste si tak jistý, že pro výrobky z té stejné firmy pro různé odběratele platí ta samá výstupní kontrolní kritéria (např. pro zmíněné plasty na palubky)??? Oprav...
Dobrý den,
Pokusím se malinko odpovědět na vaše dotazy.
V pvní řadě nedokážu odpovědět na potahové látky, či na použité materiály v tlumiči apod. S touto výrobou jsem se nesetkal. Za sebe vám můžu říct, jak to chodí v "lisovnách" plastů, respektive, tam kde se lisují různé komponenty pro X značek.
Ve většině případů materiál pro lisování není různý, ale stejný. V tomto oboru mezi lisaři se tomuto materiálu říká "granulát", dodává se z 99% na euro paletách balení o hmotnosti 1000kg. Tato paleta se přistaví ke vstřikolisu, rozbali se, a do materilálu se "zapíchne" sání - rozumějte jakoby vysavač - oelová trubka, která si v určitém intervalu nasává granulát do zásobníku a odtud to pak jde přes podavač do vyhřívání až do trysek..... Granulát - většinou kuličky v průměru 2-3 mm, někdy i malé válečky. Z tohoto materiálu se pak jedou série pro různé výrobce. např. Ford, Jaguar, Opel, BMW. Granulat s označením např 104050 je černé barvy, což jsou i tyto výlisky černé barvy, je to jednodužší, nemusí se nic dobarvovat, a oblsuha lisu pouze mění formy a program. Takže udělá se např. 500ks jednotek pro Ford, hned na to se forma vyndá a dá se tam např. pro Jaguar. Materiál zůstává stejný. Obsluha přehraje z diskety program pro Jaguar(protože je jednotak větší, víc materiálu, takže větší dávky, atd), a ješte se ručně doladí teploty - pokud je to potřeba. A jede se série třeba 600ks Jaguar ze stejného materiálu.
Dále, když přijdou na řadu různě barevné jednotky, tak se použije materiál - granulát který není už od výrobce černý, ale naopak průhledný, a tento materiál se dobarvuje na požadovanou barvu. Např. jednotka pro IVECO má být zelená nebo červená, tak se při lisování používá speciální zařízení které do rozehřátého materiálu přimíchává v určitém poměru barvu. Označení použitého materiálu je pak třeba 104040 - průhledný, ale stejné kvality jako černý.
Nechci to tu rozebírat do detailů, už tak sme mimo téma, jen jsem chtěl malinjko objasnit, že takové věci v průmyslu je opravdu z 99% ze stejného materiálu. Zas to ale neberte tak, že třeba palubka v Dacia je ze stejného materiálu jako palubka v BMW, to zas ne.
Nicméně, jak už jsem psal, vše pak záleží jen na finální podobě vozidla, oni sice auta můžou mít stejné materály +-, ale jestli je uchycení toho a toho dílu takové a takové, pak se to v provozu jeví tak a tak. Např někdo třeba palubku ucyhtí tak, druhej výrobce zas tak, celkový dojem je pak takový, žě nějaká značka je známá vrzáním paubky, některá se ani nehne, protože má pod paulbkou lepší "vystlání" nebo lépe řešený ucyhcení. To samé jednotky, jsou udělané v jedné fabrice, stejně kvalitně, ale jde to pak do různých značek, a tam to už maj oni vyřešený po svým, způsob ucyhcení, a jestli jim to dělá nějakou neplechu nebo ne, je to jejich boj.
Jinak to že se dělaj takové věci na jedný lince nebo v jedný fabrice, ještě neznamená, že to je nekvalitní. Naopak, kvalita je si myslím poměrně vysoká a se 100% jistotou můžu říct, že to co se dělá v německu na lince, je stejně kvalitní, když se pak to samé dělá v ČR ve fabrice. Rozumějte tomu tak, že linka se přestěhuje do čech, a tady si něměcké vedení(nebo německý dozor) z 99% nasadí tak přísné požadavky, že ani oni sami to tak nedělali. Chtěj mít takové a takové tolerance, štítek musí být nalepený v tomto rozsahu, potisk tak a tak, přitom oni to mívaj o X procent "volnější".Prostě když se pak linka převeze do ČR, požadavky na kvalitnu jsou pak ještě větší, a za méně peněz
Ve finále tohle ale nikdo nemůže poznat, protože víte prd, jestli je výrobek někde v přístrojovce dělaný s tolerancí +- 0,10 mm nebo +- 0,15mm.
Další zajímavá zkušenost, je, když zmiňovaná výroba jela v německu, tak si tam němci (dělníci) z velké části dělají jen ranní a odpolední směny, např norma 150 kusů za směnu a naprosto pohoda za cca 1500-1700 eur měsíčně (i víc, žáleží na kraji - tohle byl chudší kraj). Po převezení linky do CZ se zvedla norma na 220ks, poté 250 až na neuvěřitelných 380ks na směnu, na tři směny a 11-12t.kč čistého měsíčně pro ženskou a to opravdu kmitaj. Ale to už jsem odbočil dost vedle, bylo jen pro zajímavost, jak to prostě chodí. Nicméne můžeme být rádi, že se sem vůbec dáva výroba z neměcka a i odjinud, je práce.
Když to shrnu - němci dělají auta velmi kvalitně, je jedno jestli to je BMW, Audi, nebo VW nebo jejich škoda, a pokud se nějaká výroba něčeho přesune do čech, je kvalita minimálně stejná a většinou lepší, respektive dohled na kvalitu přísnější.
PS: ohledně cen tlumičů BMW vs Fabia od stejné značky, do hospody nechodím a netlachám tam o nesmyslech, ceny jsou z katalogu výrobce který vám ukáže kdejakej solidní servis, automechanik, a taky si je můžete vytáhnout na netu - to je to nejmenčí, nicméne střílet do vzduchu že je jen o 100kč dražší a tak podobně, to zavání hospodou víc než skutečné ceny
ale to už nemá cenu řešit a dohadovat se.
naschle.