0
späť
 

diskuze k tématu: Škoda Fabia nebo raději Nissan Primera?

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, česká vozidla, japonská vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 02.11.2007 14:50, RE: bez předmětu
anonym napísal:
Proč nikomu nevadí litrové motory v jiných autech, ale když se řekne Fabia HTP je tady hodně "znalých lidí", kterým motor vadí.
Co třeba VW Polo HTP? to už vadit nebude? :))
Kolik k těch znalců zná tyhle motory po uživatelský stránce, že je odsuzuje? To třeba litrovej tříválec z Yarisu? Nejdede? je to na nic? blbej zvuk? Takovouhle diskuzi jsem tady nejště neviděl..
Srovnávejte litrový tříválce s litrovými tříválci, pokud vás to baví.
Pokud chce někdo jezdit starou primerou ať si jí jezdí, j...
Vsichni nadavaji na Fabie HTP prave kvuli takovym jako jste VY!!! Trivalec o objemu 1.2 litru je auto stavene DO MESTA (10 vykricniku, trikrat podtrhnout). A dokud se Cesti Frantik nenauci kupovat si auto podle toho, na co ho potrebuje, bude tady spousta lidi, kteri o autech neco vedi, kteri na tyhle tupce zacnou nadavat a samozrejme si vezmou na paskal, to co tito tupci stale tak nebetycne ostentativne a tupe obhajuji, howgh...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 02.11.2007 14:51, RE: bez předmětu
anonym napísal:
Dělám na nehodovce a je fakt, že Fábia vydrží opravdu hodně. Přední sloupky jsou snad stejně "silné" jako u Octavie. Přední sloupek u Octavie vydržel i pád železobetonového sloupu, který řidič "podťal". Sloupek byl sice silně zdeformován, ale řidič vyvázl pouze s odřeninami...
O tom, ze Fabia je tuha, neni treba se dohadovat. Je to tak.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 02.11.2007 14:53, RE: bez předmětu
anonym napísal:
Proč nikomu nevadí litrové motory v jiných autech, ale když se řekne Fabia HTP je tady hodně "znalých lidí", kterým motor vadí.
Co třeba VW Polo HTP? to už vadit nebude? :))
Kolik k těch znalců zná tyhle motory po uživatelský stránce, že je odsuzuje? To třeba litrovej tříválec z Yarisu? Nejdede? je to na nic? blbej zvuk? Takovouhle diskuzi jsem tady nejště neviděl..
Srovnávejte litrový tříválce s litrovými tříválci, pokud vás to baví.
Pokud chce někdo jezdit starou primerou ať si jí jezdí, j...
Zajimavym faktem ale je, ze za cenu 150 tisic, se da koupit Fabia HTP bez vybavy, nebo Primera 2001 s plnou palbou. Takze kdepak je ten princip noveho auta? Radej si jezdete ve Fabii, aspon se budou prodavat ty krapy porad a zahranicnim kvalitnim vozum klesne cena dolu ku prospechu lidi, co maji v hlave vic nez seno.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 02.11.2007 14:55, RE: bez předmětu
Miky napísal:
Otazkou pak uz jen zustava, zda je jine auto lepsi ci horsi. Objektivni by potom bylo mit ve firme dva druhy aut, pricemz se v pouzivani mezi nimi nebudou delat rozdily, pak bychj to mel za bernou minci, ale muzeme smele tvrdit, ze pokud auto ve firme najezdi 100 tis. km rocne, tak rekneme auto ktere koli znacky bude po 3 letech takto intenzivniho provozu vice mene vrak.
objektivní by to možná bylo,ale já prostě mám možnost soudit právě ty Fábie HTP protože je ve firmě máme. To že auto najezdí 100tkm za rok,přece neznamená že musí bejt v horším stavu než auto který to najezdí za 5 let v rodině. Spíš naopak,jsou prostě denně v provozu.Ono s tím střídáním řidičů to taky není nijak strašný - všichni je maj i k soukromýmu užívání a moc je nepůjčujou.Servisujou se pravidelně dle předepsaných intervalů. Je dost možný že u jinejch značek by to bylo podobný, ale takovej vzorek k dispozici prostě nemám.Jinak jsou ty auta bytelný a rozhodně nejsem nějakej zaslepenej odpůrce značky,jen ty tříválce........
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 02.11.2007 15:07, RE: bez předmětu
anonym napísal:
To je presne ono, nekdo napise vcelku dobry argument pro koupeni HTP a pak to shodi tim, a na dalnici to 150 - 160 taky pojede. To je presne ono. Kupte HTP a budete jezdit 160 bez problemu. Kdyby lidi pouzivali ten motor k cemu je staveny, tak tolik kritiky na nej neni. Jak nekdo rkel, proc nikdo nepomlouva trivalce Yarise? Nebo trivalec Opla Corsy? NEbo nizkoobjemove 1.2 vsech znacek? Protoze tam lidi kupuji nizky obsah k tomu, k cemu je urcen, ale nevim proc cesi kupuji nizky obsah a jezdi s t...
No a neni to pravda??? 150 opravdu neni problem......prece kdyz si muzu vybrat, tak nez se sunout okreskama tak pojedu po dalnici. A 150km/h je pro 12V opravdu celkem snadno dosazitelna rychlost, pokud to neni do krpalu...mel jsem moznost otestovat vice aut, ale porad bych si vzal HTP raději, nez nejakou starou 1.4, ktera nejede, akorat 3x vic zere.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 02.11.2007 15:50, RE: bez předmětu
anonym napísal:
No a neni to pravda??? 150 opravdu neni problem......prece kdyz si muzu vybrat, tak nez se sunout okreskama tak pojedu po dalnici. A 150km/h je pro 12V opravdu celkem snadno dosazitelna rychlost, pokud to neni do krpalu...mel jsem moznost otestovat vice aut, ale porad bych si vzal HTP raději, nez nejakou starou 1.4, ktera nejede, akorat 3x vic zere.
150 vám pojede 90% procent aut, ale - když odhlédneme od toho, že je to porušování předpisů, tak ty malé motory na to skutečně nejsou optimální. Jasně, z času na čas se to dá (musí) vydržet, ale určitě bych to nekupoval v případě, že alespoň 50% času trávím na dálnici, osobně mám se starší 1,2 skušenost z Punta I, r.96. Do města ideální, 5 jsem dával v 40km/h, pružný, tichý. Když jsme s tím jezdili párkrát do roka delší cesty, tak i na dálnici jsem víc než těch 110-120Km/h z toho zbytečně nedoloval, k čemu taky? Ano, jel jsem s tím i 150 (kvůli zablokované D1 jsme měli spoždění), ale to byl už hluk jak Tatrovce, volant jsem pevně doslova svíral oběma rukama a nebýt prázdné cesty tak bych to ani nedělal! Teď mám Megana 1,4 a ten taky není právě stavěný na dálnice. Při 130km/h už točí 4000, a ten hluk je tam už prostě slyšet. Optimální je i pro něj těch 100-110. Narozdíl od Punta je však v těch rychloste samozřejmě o moc stabilnější.
No ale tazatel právě psal, že hlavním účelem vozu bude cesta do práce a zpět. A na to bude HTP určitě postačovat + nabídne nízké provozní náklady.
(S Puntem ve 4 osobách + pes + naložený kufr jsme měli na cestách za babičkou - bez dálnice - spotřebu téměr vždy pod 5l, a né podle PC, ale podle dotankování!)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 02.11.2007 16:47, RE: bez předmětu
anonym napísal:
Proč nikomu nevadí litrové motory v jiných autech, ale když se řekne Fabia HTP je tady hodně "znalých lidí", kterým motor vadí.
Co třeba VW Polo HTP? to už vadit nebude? :))
Kolik k těch znalců zná tyhle motory po uživatelský stránce, že je odsuzuje? To třeba litrovej tříválec z Yarisu? Nejdede? je to na nic? blbej zvuk? Takovouhle diskuzi jsem tady nejště neviděl..
Srovnávejte litrový tříválce s litrovými tříválci, pokud vás to baví.
Pokud chce někdo jezdit starou primerou ať si jí jezdí, j...
A co na tom chcete srovnávat??? Polo HTP je to samý akorát není tady tak rozšířené,proto se o tom tolik asi nedebatuje!! A Yaris,resp.japonec? Prosím Vás, snad nechcete srovnávat japonský (benzín.) motor?!!! Ti jsou tak deset let před náma)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 02.11.2007 17:48, RE: bez předmětu
kuko napísal:
150 vám pojede 90% procent aut, ale - když odhlédneme od toho, že je to porušování předpisů, tak ty malé motory na to skutečně nejsou optimální. Jasně, z času na čas se to dá (musí) vydržet, ale určitě bych to nekupoval v případě, že alespoň 50% času trávím na dálnici, osobně mám se starší 1,2 skušenost z Punta I, r.96. Do města ideální, 5 jsem dával v 40km/h, pružný, tichý. Když jsme s tím jezdili párkrát do roka delší cesty, tak i na dálnici jsem víc než těch 110-120Km/h z toho zbytečně nedolo...
Taky jsem ( brzy uz nebudu) majitelem Punta akorat II. generace. Auto jsem kupoval na Dojizdeni v nedeli z Prahy do Pardubic a v patek zpatky domu, o vikendu slouzilo auto po meste a nebo se z Prahy jelo jeste v patek nebo v sobotu na chatu k Benesovu. Puntem jsem jezdil 80% dalnice, ale jel jsem pohodicka klidek okolo 110 motor si tocil nejakych 2500, spotreba nekde na tech 5 litech, hluk byl jeste na nizke urovni a stacilo me to. Nejvice jsem taky z auta dostal 160, ale proc takto jezdit? Kdyz budu chtit jezdit rychle vzal bych jiny typ auta a motor. Chtel jsem nizkou pojistku, aby to jelo bez problemu 120 na dalnici a aby to minimalne zralo. A to vse me motor a celkove Punto splnilo. A verim, ze Fabia HTP by v mych sluzbach taky nezklamala. Takze nizky obsah ano, ale musi se pouzivat k tomu, k cemu byl urcen
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 02.11.2007 18:16, RE: bez předmětu
mufik.martin napísal:
Taky jsem ( brzy uz nebudu) majitelem Punta akorat II. generace. Auto jsem kupoval na Dojizdeni v nedeli z Prahy do Pardubic a v patek zpatky domu, o vikendu slouzilo auto po meste a nebo se z Prahy jelo jeste v patek nebo v sobotu na chatu k Benesovu. Puntem jsem jezdil 80% dalnice, ale jel jsem pohodicka klidek okolo 110 motor si tocil nejakych 2500, spotreba nekde na tech 5 litech, hluk byl jeste na nizke urovni a stacilo me to. Nejvice jsem taky z auta dostal 160, ale proc takto jezdit? Kdyz...
Ten kto tvrdí že Primera sedí na ceste rovnako ako Octava I, je uplne mimo a nikdy s Primerou nejazdil. Primera P11 ma lepší podvozok ako Octava II. Aj vo viacerých testoch Primeru prirovnavaju jazdnými vlastnosťami k BMW. Take ako Passat, Octavie, Laguny na ňu skratka nemaju. Ešte k bezpečnosti, ide aj o to ako sa auta stretnu a nie len aké auta sa stretnu. Primera P11 mala 3* čo bolo na svoju dobu normálny dokonca slušný výsledok. V tomto článku sa ale bavia o P11c-144 čiže o faceliftovanej P11 ktorá sa robí od 1999. Tá sice už euro-ncap neabsolvovala ale myslím že by 4* určite získala. A nakoniec interier, niektoré verzie mali veľmi podarené kombinácie farieb v interiery a kvalita je vynikajúca, jazdím v mnohých vraj interierovo kvalitných autách a Primera oproti ním vôbec nezaostáva a mnohých aj prevyšuje hlavne v tom že v Primere fakt nič nedrnčí, palubka je kvalitne zmontovaná.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 02.11.2007 18:35, RE: bez předmětu
anonym napísal:
Proč nikomu nevadí litrové motory v jiných autech, ale když se řekne Fabia HTP je tady hodně "znalých lidí", kterým motor vadí.
Co třeba VW Polo HTP? to už vadit nebude? :))
Kolik k těch znalců zná tyhle motory po uživatelský stránce, že je odsuzuje? To třeba litrovej tříválec z Yarisu? Nejdede? je to na nic? blbej zvuk? Takovouhle diskuzi jsem tady nejště neviděl..
Srovnávejte litrový tříválce s litrovými tříválci, pokud vás to baví.
Pokud chce někdo jezdit starou primerou ať si jí jezdí, j...
Souhlasím s Vámi, článek je velmi dobře napsaný. Ohledně HTP, je to na svojí třídu výborná motorizace. Ve škodovce mají několik povedených pohonných jednotek: 1.8 TSI, HTP, 2.0 TDI. Redaktoři na auto.cz automobilům opravdu rozumí, klobouk dolu.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 02.11.2007 18:39, RE: bez předmětu
anonym napísal:
Ten kto tvrdí že Primera sedí na ceste rovnako ako Octava I, je uplne mimo a nikdy s Primerou nejazdil. Primera P11 ma lepší podvozok ako Octava II. Aj vo viacerých testoch Primeru prirovnavaju jazdnými vlastnosťami k BMW. Take ako Passat, Octavie, Laguny na ňu skratka nemaju. Ešte k bezpečnosti, ide aj o to ako sa auta stretnu a nie len aké auta sa stretnu. Primera P11 mala 3* čo bolo na svoju dobu normálny dokonca slušný výsledok. V tomto článku sa ale bavia o P11c-144 čiže o faceliftovanej P1...
Ano, Primera byla dobrý auto, ale jen 1.generace od 1990 (přední multilink+nízká hmotnost. Od té doby je jen horší a ta současná, v zatáčkách je jako kachna na Octavii II nemá ani náhodou!
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 02.11.2007 18:50, RE: bez předmětu
Miky napísal:
O tom, ze Fabia je tuha, neni treba se dohadovat. Je to tak.
no kolega otestoval tuhost fábie čelně proti oktávce a zas tak moc tuhá nebyla
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 02.11.2007 18:58, RE: bez předmětu
anonym napísal:
Ano, Primera byla dobrý auto, ale jen 1.generace od 1990 (přední multilink+nízká hmotnost. Od té doby je jen horší a ta současná, v zatáčkách je jako kachna na Octavii II nemá ani náhodou!
Na Octavii nemá nic. Octavia je najlepší kára pod sluncem povída se v hlavne v české hospode
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 02.11.2007 19:29, RE: bez předmětu
anonym napísal:
Na Octavii nemá nic. Octavia je najlepší kára pod sluncem povída se v hlavne v české hospode
Ja nevim jak vy, ale u kazdeho auta je pri 150 uvnitr hluk, pochybuju ze je ta primera tissi jak fabie. A bezpecnost je snad bez komentare. Tloustka sloupku fabia je 3x vetsi jak u primery. Nehlede na to, ze ta primera vypada tak jeste o 7 - 10 let starsi nez doopravdy je, palubku bych priradil nekam renaultu 19:)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 02.11.2007 19:31, RE: bez předmětu
anonym napísal:
Ja nevim jak vy, ale u kazdeho auta je pri 150 uvnitr hluk, pochybuju ze je ta primera tissi jak fabie. A bezpecnost je snad bez komentare. Tloustka sloupku fabia je 3x vetsi jak u primery. Nehlede na to, ze ta primera vypada tak jeste o 7 - 10 let starsi nez doopravdy je, palubku bych priradil nekam renaultu 19:)
AUDI BMW MB FORD ALFA VOLVO.....vse ostatní je pouze kompromis
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 02.11.2007 19:59, RE: bez předmětu
anonym napísal:
objektivní by to možná bylo,ale já prostě mám možnost soudit právě ty Fábie HTP protože je ve firmě máme. To že auto najezdí 100tkm za rok,přece neznamená že musí bejt v horším stavu než auto který to najezdí za 5 let v rodině. Spíš naopak,jsou prostě denně v provozu.Ono s tím střídáním řidičů to taky není nijak strašný - všichni je maj i k soukromýmu užívání a moc je nepůjčujou.Servisujou se pravidelně dle předepsaných intervalů. Je dost možný že u jinejch značek by to bylo podobný, ale takove...
S Fábií HTP mám zkušenost dobrou, za pět let žádná závada a v autě nebyly slyšet žádné pazvuky, takže je auto dělané fortelně. Ovšem já jezdím v autě 95 % času sám a ve městě, do práce a z práce, do Makra či Teska. Jezdím slušně a auto se mi odměnilo spotřebou 5,5 v létě a to ve městě. Připomínám že to byla 8 vent. verze 40 kW, která má z principu lepší zátah od nižších otáček a má proto i paradoxně i těžší převod v rozvodovce. Na horší zátah z nižších ot. si kolega s 47 kW verzí hodně stěžoval. Čtyřicítka zase nemá výk. špičku. Samozřejmě, kdo cestuje s rodinou každý den ve třech čtyřech lidech, měl by se poohlídnout so silnější verzi. Ostatně, proto se dělají.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 02.11.2007 20:30, Primera
anonym napísal:
AUDI BMW MB FORD ALFA VOLVO.....vse ostatní je pouze kompromis
Resil jsme stejne dilema pul rok nazpet. U me zvitezila 5dver Primera P11, 1998. Je to ale o zpusobu pouziti. Auto pouzivam na cesty do prace 10km celkem a pak pravidelne rodine vikendove cesty po dalnici. Vyhodou Primery je prostornost, do kunfru dam vsechny kramy+ kocarek, ktery se tam ztrati. Mala kdyz sedi vzadu v sedacce, muzeme ji pri spani podsunout sedacku a stale ma natazene nohy. Kdyz ridi manzelka, muzu za ni mit nohu pres nohu, kolik je tam mista. Jizda po dalnici je velice prijemna, v zatackach sedi auto velice dobre.
Nevyhodou Primery je velky polomer zataceni, casto si musim couvnout.
POkud bych nejedil casto mimo mesto, koupil bych mensi auto s mensi spotrebou a provoznimi nakl.
Druhou veci je svezeni s Primerou. Zatacky primo miluje, 2l motor jede od trech 3tisic jak prase. Spotreba cca 8-8,5l.Pri mem najezdu 15tkm, je rozdil 1-2l benzinu v pohode. Auto jsem koupil za 70tkc a do pocatecniho servisu dal 25 tkc vcetne novych pneu. Vybava: ABS, klima, 4 arbagy. ZA fabii s vybavou date dvojnasobek. Spolehlivost Primery je dobra. Servis budete delat stejny.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 02.11.2007 20:53, RE: Primera
anonym napísal:
Resil jsme stejne dilema pul rok nazpet. U me zvitezila 5dver Primera P11, 1998. Je to ale o zpusobu pouziti. Auto pouzivam na cesty do prace 10km celkem a pak pravidelne rodine vikendove cesty po dalnici. Vyhodou Primery je prostornost, do kunfru dam vsechny kramy+ kocarek, ktery se tam ztrati. Mala kdyz sedi vzadu v sedacce, muzeme ji pri spani podsunout sedacku a stale ma natazene nohy. Kdyz ridi manzelka, muzu za ni mit nohu pres nohu, kolik je tam mista. Jizda po dalnici je velice prijemna,...
No, já jak to tady čtu, tak zjišťuji, že spousta lidí neví o čem píše, ale musí se vyjádřit. Přístrojovky v obou vozech jsou jednoznačně otázkou vkusu. Nicméně zatracovat kvalitní, ale zvláštní přístrojovku Primery (model 2000+) proti strohé a bezduché přístrojovce Fábie mi přijde fakt maso. Jinak se auta nedají srovnávat vůbec, protože je to rozdíl dvou tříd, ale to tady mockrát zaznělo. Pokud bych jezdil opravdu kratičké cesty převážně po městě, tak asi ta fábka, ale pokud bych už vozil nějaké lidi a jezdil kolem 20km mimo obec, tak není o čem. Fábii osobně považuji za nouzovku do města a lidi, kteří s ní musí absolvovat delší štreku upřímně lituji. Jel jsem v ní cca. 250km a bylo to hrozné!!! Vím, že tady píše spousta lidí, jak je to v pohodě a že se dá posunout přední sedáky, ale ti lidé jsou asi masochysté, nebo prostě neví,co je pohodlí. Jasně vydržet se dá cokoliv, ale lidi vydželi i koncentrák a přesto na to neradi vzpomínají Na závěr: Myslím, že je daleko vhodnějších kandidátů, např. Almera by posloužila daleko lépe, ale není v combi verzi
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 02.11.2007 21:34, RE: Primera
Šakal napísal:
No, já jak to tady čtu, tak zjišťuji, že spousta lidí neví o čem píše, ale musí se vyjádřit. Přístrojovky v obou vozech jsou jednoznačně otázkou vkusu. Nicméně zatracovat kvalitní, ale zvláštní přístrojovku Primery (model 2000+) proti strohé a bezduché přístrojovce Fábie mi přijde fakt maso. Jinak se auta nedají srovnávat vůbec, protože je to rozdíl dvou tříd, ale to tady mockrát zaznělo. Pokud bych jezdil opravdu kratičké cesty převážně po městě, tak asi ta fábka, ale pokud bych už vozil něja...
A podle čeho soudíte, že ti lidé neví o čem píšou?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 02.11.2007 21:47, RE: Primera
anonym napísal:
A podle čeho soudíte, že ti lidé neví o čem píšou?
Proto, že se tady srovnávají jízdní valstnosti Primery s Octávií! Já chápu, že spousta lidí jezdí hodně v klidu a nepotřebují žádný špičkový podvozek, ale nedá se tady zase zastírat fakta, že primera je po technické stránce úplně někde jinde.(motory, podvozek,výbava v základu) Spousta lidí ani neví, že od roku 2000 je Primera po faceliftu a že i přístrojovka je vylepšená. A k těm nehodám vám můžu sdělit jen jedno: Kolega měl nehodu s P11 (nedal mu přednost Passat r.v.1998) a nevyšla z toho zase tak špatně. Co je důležité, že osádka vozu odešla po svých a v pohodě, což u toho Passatu nebylo. Velký díl na tom mělo to, že Passat to zchytal z boku. Řidič to málem nedal a spolujezdec na tom taky nebyl nejlíp. Viděl jsem fotky a P11ky bych se co se bezpečnosti týče určitě nebál!
reagovať
  1 ... 3 4 5 ... 9


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.