0
späť
 

diskuze k tématu: Škoda Fabia nebo raději Nissan Primera?

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, česká vozidla, japonská vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 02.11.2007 10:19, RE: Nemušte své děti
Riccardo napísal:
Pane Ryšavý, seděl jste už někdy vzadu ve fábii ? Nemučte své děti ...
Tady jsou všichni asi z cukru. Já jsem jel vzadu ve Fábii 400km a v pohodě. Mám 178cm. Stačí se domluvit s tím, kdo sedí před vámi, aby se trochu posunul a je to (a nemusí ani úplně nadoraz).
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 02.11.2007 10:31, RE: Nemušte své děti
anonym napísal:
Tady jsou všichni asi z cukru. Já jsem jel vzadu ve Fábii 400km a v pohodě. Mám 178cm. Stačí se domluvit s tím, kdo sedí před vámi, aby se trochu posunul a je to (a nemusí ani úplně nadoraz).
A ten před Vámi musí mít max. 154 cm...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 02.11.2007 10:31, RE: Nemučte své děti
anonym napísal:
Tady jsou všichni asi z cukru. Já jsem jel vzadu ve Fábii 400km a v pohodě. Mám 178cm. Stačí se domluvit s tím, kdo sedí před vámi, aby se trochu posunul a je to (a nemusí ani úplně nadoraz).
Fabia není špatné auto, ale na takhle dlouhé trasy určitě není. Odpovídá spíš požadavkům tazatele, ale ta cesta na dovolenou se s tím dá udělat. Horší je, že každý chce fabii předjíždět a na dálnici určitě ve zpětném zrcátku respekt nebudí a když spěcháte tak vás nikdo nepustí.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 02.11.2007 10:37, RE: Nemušte své děti
anonym napísal:
Tady jsou všichni asi z cukru. Já jsem jel vzadu ve Fábii 400km a v pohodě. Mám 178cm. Stačí se domluvit s tím, kdo sedí před vámi, aby se trochu posunul a je to (a nemusí ani úplně nadoraz).
A jel jste nekdy v nejakem vetsim aute ? Jako nouzovka je Fabie asi fajn na delsi cestovani, ale jinak nevim nevim.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 02.11.2007 10:49,
Proč nikomu nevadí litrové motory v jiných autech, ale když se řekne Fabia HTP je tady hodně "znalých lidí", kterým motor vadí.
Co třeba VW Polo HTP? to už vadit nebude? :))
Kolik k těch znalců zná tyhle motory po uživatelský stránce, že je odsuzuje? To třeba litrovej tříválec z Yarisu? Nejdede? je to na nic? blbej zvuk? Takovouhle diskuzi jsem tady nejště neviděl..
Srovnávejte litrový tříválce s litrovými tříválci, pokud vás to baví.
Pokud chce někdo jezdit starou primerou ať si jí jezdí, já osobně bych jezdil fabií už jenom z principu novějšího auta, tedy kdybych si chtěl vybírat z těchto dvou a motor bych neřešil, 47kw HTP je dostatečný výkon pro použití v běžném provozu a to i na dálnici.
Co je to termín dlouhá jízda? Přeject tu naší malou zemičku je fakt hrozná vzdálenost..)
Dotaz byl dobrý, odpoveď objektivní.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 02.11.2007 11:04, RE: Primera vs. Fabie
anonym napísal:
Jezdil jsem oběma auty a můžu říct, že porovnávat Primeru 1,6 a Fabii 1,2 HTP nejde. Primera je daleko živejší, jezdí se s ní do 7 litrů v pohodě, kvalitnější, nikdy se mi na ní nestala žádná velká závada, a hodně dílů se dá pořídit na vrakovištích či z druhovýroby, s Fabií 1,2 HTP se za 7 litrů jezdí tak tak, spíš bych počítal 7,5 litru. Pořád tady zaznívají názory, že na Škodovku jsou levné náhradní díly, to je nesmysl, Primera tím, že se vyrábí tak dlouhou dobu, tak skutečně na ní vyjde spous...
Myslím, že pro objektivní srovnání téměř nesrovnatelného udělal autor maximum...Chtěl bych dodat jen k cenám ND - názor na ceny ND vychází z praxe - většina lidí kupuje ND na šrotištích- a ceny spolu s dostupností v tomto případě opravdu vyznějí jednoznačně pro Fabii. Potvrzuji i z vlastní zkušenosti - přestože nejsem žádná "socka", jak mě určitě někdo obviní, nevidím důvod živit prodejce silně předražených origo dílů - radši si obvolám 3 šrotiště, která mám v dosahu 20 km, a tam mi nabídnou, co potřebuji, v několika úrovních ceny, a tedy i kvality. Vzhledem k tomu, že mám Fabii téměř v max. výbavě, starou a hodně jetou, volám fakt často ))
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 02.11.2007 11:05, Ceny
Taky se mi zdá, že na rozumný dotaz přišla rozumná odpověď, asi se dá říct, že ať zvolí jak zvolí, špatně to asi nebude. Pihou na kráse jsou ceny náhradních dílů, kde se dá vybrat pouze výfuk a kotouče. Obvykle mě nezajímají ceny světlometů, blatníků a kapot, neboť auto kupuji za jiným účelem, než je sestřelování ostatních. Tedy bych uvítal rozdíly v cenách brzdových desek, zadních paken (nebo desek), tlumičů, ramen, stabilizátorů, možná spojkového kompletu nebo třeba finanční náročnost výměny oleje a různých filtrů.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 02.11.2007 11:08, RE: bez předmětu
anonym napísal:
Proč nikomu nevadí litrové motory v jiných autech, ale když se řekne Fabia HTP je tady hodně "znalých lidí", kterým motor vadí.
Co třeba VW Polo HTP? to už vadit nebude? :))
Kolik k těch znalců zná tyhle motory po uživatelský stránce, že je odsuzuje? To třeba litrovej tříválec z Yarisu? Nejdede? je to na nic? blbej zvuk? Takovouhle diskuzi jsem tady nejště neviděl..
Srovnávejte litrový tříválce s litrovými tříválci, pokud vás to baví.
Pokud chce někdo jezdit starou primerou ať si jí jezdí, j...
K té bezpečnosti.....občas máme technický výjezd k nehodě. Většinou, když je účastníkem Fabie, dopadne téměř zdaleka nejlíp. Nevím jak to auto dělali, a vždycky mám pocit, že je snad odlité z jednoho kusu. To se o starších Japoncích říci nedá, ikdyž jsou větší a působí bezpečněji. Vámi zmiňovanou Primeru jsem osobně videl po střetu se strým BMW5 (rok cca 1991). Nissan dopadl katastrofálně. Jinak ještě k jízdním vlastnostem. Pokud chce tazatel jezdit po okreskách a nekoupí verzi junior s koly 13/155 nebo 14/165, myslím si, že Fabie bude mnohem agilnější. Zažil jsem obrovský rozdíl práve díky kolům, a stači klidně 14/185, rodíl mezi 165 a 185 je překvapivě hodně výrazný.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 02.11.2007 11:12, RE: bez předmětu
anonym napísal:
K té bezpečnosti.....občas máme technický výjezd k nehodě. Většinou, když je účastníkem Fabie, dopadne téměř zdaleka nejlíp. Nevím jak to auto dělali, a vždycky mám pocit, že je snad odlité z jednoho kusu. To se o starších Japoncích říci nedá, ikdyž jsou větší a působí bezpečněji. Vámi zmiňovanou Primeru jsem osobně videl po střetu se strým BMW5 (rok cca 1991). Nissan dopadl katastrofálně. Jinak ještě k jízdním vlastnostem. Pokud chce tazatel jezdit po okreskách a nekoupí verzi junior s koly 13/...
Tady neplatí, že víceprvek je všechno, třeba nová astra a golf. (o focusu nemluvim, ten je skutečně o třídu jinde). Ale astra, která má obyčejné zavěšení drží s golfem krok a řekl bych, že je možná i lepší. Takže bych nesoudil jizdni vlastnosti Primery podle víceprvku. Vsadil bych se že bude v zatáčkách oproti Fabce více neohrabaný a bude ujíždět zadek. Nevím jak jezdí fabia combi, ale krátká se jen tak neutrhne a drží.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 02.11.2007 11:19, RE: bez předmětu
anonym napísal:
Tady neplatí, že víceprvek je všechno, třeba nová astra a golf. (o focusu nemluvim, ten je skutečně o třídu jinde). Ale astra, která má obyčejné zavěšení drží s golfem krok a řekl bych, že je možná i lepší. Takže bych nesoudil jizdni vlastnosti Primery podle víceprvku. Vsadil bych se že bude v zatáčkách oproti Fabce více neohrabaný a bude ujíždět zadek. Nevím jak jezdí fabia combi, ale krátká se jen tak neutrhne a drží.
myslím že bez nějakýho nákladu v kufru je stejná krátká jak dlouhá
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 02.11.2007 11:25, RE: Ceny
David V napísal:
Taky se mi zdá, že na rozumný dotaz přišla rozumná odpověď, asi se dá říct, že ať zvolí jak zvolí, špatně to asi nebude. Pihou na kráse jsou ceny náhradních dílů, kde se dá vybrat pouze výfuk a kotouče. Obvykle mě nezajímají ceny světlometů, blatníků a kapot, neboť auto kupuji za jiným účelem, než je sestřelování ostatních. Tedy bych uvítal rozdíly v cenách brzdových desek, zadních paken (nebo desek), tlumičů, ramen, stabilizátorů, možná spojkového kompletu nebo třeba finanční náročnost výměny o...
Spíš bych to viděl tak že pokud koupím novější fabii jezdím a dělám běžný servis a smiřuju se s pádem ceny auta. Pokud koupím starou primeru řeším tyhle větší opravy, nejezdím, sháním díly a kdo mi to udělá, peníze vrážím do údržby. Pokud jezdím, poslouchám co je zas novýho.. a jsem z toho špatnej. Takže bych koupil novější auto a jezdil
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 02.11.2007 11:33, RE: Ceny
anonym napísal:
Spíš bych to viděl tak že pokud koupím novější fabii jezdím a dělám běžný servis a smiřuju se s pádem ceny auta. Pokud koupím starou primeru řeším tyhle větší opravy, nejezdím, sháním díly a kdo mi to udělá, peníze vrážím do údržby. Pokud jezdím, poslouchám co je zas novýho.. a jsem z toho špatnej. Takže bych koupil novější auto a jezdil
asi tak...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 02.11.2007 11:34, RE: bez předmětu
anonym napísal:
Tady neplatí, že víceprvek je všechno, třeba nová astra a golf. (o focusu nemluvim, ten je skutečně o třídu jinde). Ale astra, která má obyčejné zavěšení drží s golfem krok a řekl bych, že je možná i lepší. Takže bych nesoudil jizdni vlastnosti Primery podle víceprvku. Vsadil bych se že bude v zatáčkách oproti Fabce více neohrabaný a bude ujíždět zadek. Nevím jak jezdí fabia combi, ale krátká se jen tak neutrhne a drží.
Každopádně primeru.fabiu jedině jako auto do města.I když je konstrukčně starší tak je celkově technicky lepší po všech stránkách snad kromě designu interiéru.A tady sakra platí že ta náprava v primeře je o dost lepší než u škodovky.Jízda v zatáčkách jak po kolejích a náklon minimální.dá se to srovnávat akorát s BMW.Motor je jak 1.6 tak 2.0 velmi živý a výkonný a spotřeba u mého 2.0 je na 7.5l dlouhodobý průměr.Ale bonbonek nakonec a to spolehlivost-od koupi vozu jsem do něho neinvestoval víc než nový olej,filtr a pneumatiky(mám ho 2roky koupen jako ojetý z I).fabii má manželka.mějte se.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 02.11.2007 11:35, RE: bez předmětu
anonym napísal:
K té bezpečnosti.....občas máme technický výjezd k nehodě. Většinou, když je účastníkem Fabie, dopadne téměř zdaleka nejlíp. Nevím jak to auto dělali, a vždycky mám pocit, že je snad odlité z jednoho kusu. To se o starších Japoncích říci nedá, ikdyž jsou větší a působí bezpečněji. Vámi zmiňovanou Primeru jsem osobně videl po střetu se strým BMW5 (rok cca 1991). Nissan dopadl katastrofálně. Jinak ještě k jízdním vlastnostem. Pokud chce tazatel jezdit po okreskách a nekoupí verzi junior s koly 13/...
Dělám na nehodovce a je fakt, že Fábia vydrží opravdu hodně. Přední sloupky jsou snad stejně "silné" jako u Octavie. Přední sloupek u Octavie vydržel i pád železobetonového sloupu, který řidič "podťal". Sloupek byl sice silně zdeformován, ale řidič vyvázl pouze s odřeninami...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 02.11.2007 11:38, Zadání?
Zadání pro novináře? Jasně, je pátek, tak něco od VW, to vystačí přinejmenším do neděle (jelikož bude hnusně), možná až do úterý... Ale pan Hrdlička zadání splnil výborně, to se musí nechat. Ač se mi fabie nelíbí (hlavně uvnitř) a mám k ní spoustu výhrad, tak jako 2. auto do rodiny bych si ji dokázal představit - právě na to pojíždění po městě. Používat to jako rodinné je ale opravdu znouzectnost...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 02.11.2007 11:43, Mám P11
Fabii přesně neznám, najezdil jsem v ní pouze několik tisíc km. Nicméně mnoho let jsem jezdil s felicií a měl jsem ji rád až do doby, kdy jsem ji obrátil přes střechu na dálnici. Potom jsem hledal jiné auto a narazil jsem právě na zachovalou primeru P11 benzín 1,8 ročník 2000, se kterou již jezdím 4 roky a jsem zcela maximálně spokojen. Já se domnívám, že rozhodující je, s čím jezdil tazatel doteď. Pokud to bylo malé auto (například ta felicie), tak by měl jít do Fábie. Problém je v tom, že od většího auta cesta zpět již nevede. Rozdíl z Felicie do Primery u mne byl propastný. Úžasný komfort jízdy, výkonná automatická klimatizace, v zimě vyhřívané sedačky a hlavně skvělý podvozek a dynamika jízdy byly fascinující a nádherné a hrozně rychle jsem si zvykl. Když jsem potom po pouhých několika měsících jel jako spolujezdec ve felicii bylo to dost ošklivé - všechno bylo malé, nemohl jsem se vejít, cítil jsem se nebezpečně jak v plechovce od coly - a můžete mi věřit, že nejsem žádný snob. Dnes si vůbec nedovedu představit, že bych jezdil ve Fabii a ještě k tomu v tak slabé. Prostě bych měl strach, že se zabiju když neodhadnu akceleraci při předjíždění či výjezdu z hlavní na vedlejší, že vjedu příliš rychle do zatáčky (primera sedí jak přibitá v zatáčkách, ve kterých bych felicii vůbec neudržel na silnici). Takže rada (a to obecná, nejenom fabie versus primera). VŽDY nové auto musí být alespoň o chlup větší a výkonnější než staré. NIKDY nechoďte níž. Nezvyknete si. Já jsem jenom několik měsíců jezdil v USA s Chevroletem Impalou 4,5 litru a POTOM se mi hrozně těžko vracelo do "MALINKATÉ A SLABOUNKÉ" Primery.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 02.11.2007 11:45, RE: Ceny
anonym napísal:
Spíš bych to viděl tak že pokud koupím novější fabii jezdím a dělám běžný servis a smiřuju se s pádem ceny auta. Pokud koupím starou primeru řeším tyhle větší opravy, nejezdím, sháním díly a kdo mi to udělá, peníze vrážím do údržby. Pokud jezdím, poslouchám co je zas novýho.. a jsem z toho špatnej. Takže bych koupil novější auto a jezdil
No nevím, mám ojetý auto, dělám běžný servis a za 4 roky jsem měl jedinou opravu, která auto výrazně omezila na provozu (přestalo dobíjet). Stálo 3 dny, než bylo v servise volno. A domů i do servisu jsem ze závadou dojel po vlastní ose. Takže mám zkušenost jinou. Ono vychytávání dětských nemosí u novýho auta taky není nic neobvyklého. Zastáncem ojetých aut paušálně nejsem, ale finanční úspora je tam značná, aspoň z mé zkušenosti, proto je zatím volím.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 02.11.2007 12:18, RE: Nemušte své děti
anonym napísal:
Tady jsou všichni asi z cukru. Já jsem jel vzadu ve Fábii 400km a v pohodě. Mám 178cm. Stačí se domluvit s tím, kdo sedí před vámi, aby se trochu posunul a je to (a nemusí ani úplně nadoraz).
Měřím 192 a nepřipadám si ve svém okolí jako největší ... prostě většina chlapů je dnes nad 185 a ve Fabii rozhodně nemůžu pusunout sedačku do předu ani milimetr, ba naopak bych potřeboval o nějakej ten cenťák dozadu. No a za mne se pak nevleze ani naše tříletá žabička v dětské sedačce. Prostě tam odmítá sedět, " plotoze ji tam bolí nozicky " .... co dodat.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 02.11.2007 12:37, RE: Nemušte své děti
anonym napísal:
Měřím 192 a nepřipadám si ve svém okolí jako největší ... prostě většina chlapů je dnes nad 185 a ve Fabii rozhodně nemůžu pusunout sedačku do předu ani milimetr, ba naopak bych potřeboval o nějakej ten cenťák dozadu. No a za mne se pak nevleze ani naše tříletá žabička v dětské sedačce. Prostě tam odmítá sedět, " plotoze ji tam bolí nozicky " .... co dodat.
To je pěkná blbost, měřím 197 a problémůs si za mě sedne přítelkyně 170 cm. Asi záleží na sklonu sedačky, ale za volantem se má seděť a ne ležet! ... co dodat
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 02.11.2007 12:38, RE: Mám P11
anonym napísal:
Fabii přesně neznám, najezdil jsem v ní pouze několik tisíc km. Nicméně mnoho let jsem jezdil s felicií a měl jsem ji rád až do doby, kdy jsem ji obrátil přes střechu na dálnici. Potom jsem hledal jiné auto a narazil jsem právě na zachovalou primeru P11 benzín 1,8 ročník 2000, se kterou již jezdím 4 roky a jsem zcela maximálně spokojen. Já se domnívám, že rozhodující je, s čím jezdil tazatel doteď. Pokud to bylo malé auto (například ta felicie), tak by měl jít do Fábie. Problém je v tom, že od ...
mám podobnou skušenost s návratem do menšího - taky jsem ve Státech pár měsíců jezdil s Pontiacem Bonneville Brougham, ročník 81 (největší řada u Pontiacu) a pak jsem se vrátil do rodinného Punta....Amerika je Amerika
reagovať
  1 2 3 ... 9


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.