0
späť
 

diskuze k tématu: Škoda Fabia (1,4 MPI Elegance)

kategórie zaradenia témy: česká vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 18.05.2007 22:54, RE: spotreba
anonym napísal:
Spotřebu jsem pořešil pohonem na lpg,kdy mi můj jeep bere i pri svižné jízdě do 23 l lpg.30% město,20% okresky zbytek dálnice cca 130 - 150 km/h.Nechápu jak si můžete kupovat tak předražený auto jako je fabie.Za stejnej peníz mám jeepa s mnoha úpravama,bezpečnej kočár s cenama náhřadních dílů jako na škodovku.A hlavně mám větší šanci přežít, než majitelé těchto minirakví.Podotýkám,že se živím rukama,ročně najedu cca 35000km a průměrné náklady na servis při 10000km jsou cca do 3tis. kč a to jsem...
Ja nevim, jako Jeep neni spatna volba, myslim ted celkvoe velke auto jako SUV nebo proste tereni automobil. Ale ty dily, ze by byli stejny na JEEP stejne jako na skodovku? Pak treba uz vidim, jak s takovou kravou nekdo jezdi po meste, parkuje atd. Je to dobry, kdyz bydlite na horach, ale jinak do mesta je to zbytecna krava. Spotreba 23 litru LPG je tady docela priserna. Ze bude Jeep zrat neco vic chapu, ale 23? to je trosku moc. Pochybuji, ze za cenu fabie na bazaru, sezene nejaky poradny Jeep, ktery nebude stary a ve spatnem stavu. Nehle o komfortu jizdy. A ani ne vsechny tereni auta musi byt bezpecna. Nekdy na velikosti proste nezalezi. Viz auta z Ciny. Kdy probehl test velekho SUV cisnek automobilky a dopadl by pri bouracce mnohme hure, jak zminovana fabia. Ja si myslim, ze kompromis v bezpecnosti je bud nejake vetsi auto nizsi stredni nebo stredni tridy, popripadne nejake klasicke SUV nebo MPV evropske automobilky. Ale staremu JEEPu bych zrovna tak neveril pro havarii.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 19.05.2007 01:00, Spotreba a kvalita paliva.
Jeste by pan testujici mohl prozradit u kterych benzinek bral palivo . Protoze neni benzin jako benzin.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 19.05.2007 06:32, RE: Spotreba, spolehlivost
mufik.martin napísal:
Dost me zarazla spotreba. Vim, ze MPI nepatrili zrovna k uspornym motorum, ale aby to pri 90 zralo pres 7 litur to je orpavdu trosku moc ne? Nevim jak HTP, ale moje Punto pri konstatni 90 na okresce jede za rovnych 5 litru. A pri 130 me to zere 6.5. Nemluvne o poctu oprav, ktere majitele postihly. Nerekl bych, ze to bylo zavineno havarii, spise mel smulu. Ale pokud je auto 2005 jak autor pise, tak mel vetsinu nejspis v zaruce.
Se spozřebou bohužel musím naprosto souhlasit
mám firemní 1,4 MPI a i při lehké noze to nejde pod 7 l
(platím si benzín pro soukromé jízdy,takže mi zajímá spotřeba)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 19.05.2007 14:05, RE: Spotreba, spolehlivost
anonym napísal:
Se spozřebou bohužel musím naprosto souhlasit
mám firemní 1,4 MPI a i při lehké noze to nejde pod 7 l
(platím si benzín pro soukromé jízdy,takže mi zajímá spotřeba)
Mám taky 1,4 MPI najeto 167000 a na palubním PC je průměrná spotřeba 6,5 l.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 19.05.2007 14:14, 1,4 MPi
stačí se podívat na nabídku úprav jednotek od Cimba- nabízí všechno, i Favority MPi, ale jen majitelům Fab 1,4 gratuluje a nechce s tím nic mít...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 19.05.2007 15:02, RE: 1,4 MPi
anonym napísal:
stačí se podívat na nabídku úprav jednotek od Cimba- nabízí všechno, i Favority MPi, ale jen majitelům Fab 1,4 gratuluje a nechce s tím nic mít...
ja fakt nevim, ale ve fabii mame doma 1.4MPI 50kw a skutecne nechapu jak nekdo muze jezdit 90km/h za 7 apul litru...dyt je to blbost Ja jezdit taky tak 90-110km/h se sporebou okolo 5,8 - 6.2 podle palubniho pocitace. Na dalnici pri 130-140 okolo 7 - 7.5 l. (podle palubniho pocitace).Nechapu kde je chyba. Az na tu nekultivovovanost je motor vcelku v pohode.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 19.05.2007 15:26, RE: Spotreba, spolehlivost
anonym napísal:
Mám taky 1,4 MPI najeto 167000 a na palubním PC je průměrná spotřeba 6,5 l.
Take mam motor 1,4 50 kw a v zime po meste pres 10l/100 km nikdy nejde,pokud to nekomu bere 22l na 100km tak tam ma zrejme motor z liazky.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 19.05.2007 17:13, RE: spotreba
mufik.martin napísal:
Ja nevim, jako Jeep neni spatna volba, myslim ted celkvoe velke auto jako SUV nebo proste tereni automobil. Ale ty dily, ze by byli stejny na JEEP stejne jako na skodovku? Pak treba uz vidim, jak s takovou kravou nekdo jezdi po meste, parkuje atd. Je to dobry, kdyz bydlite na horach, ale jinak do mesta je to zbytecna krava. Spotreba 23 litru LPG je tady docela priserna. Ze bude Jeep zrat neco vic chapu, ale 23? to je trosku moc. Pochybuji, ze za cenu fabie na bazaru, sezene nejaky poradny Jeep, ...
Spotřeba mého jeepa při provozu na lpg je stejná jako kdyby to baštilo 10 l naturalu 95.A to jezdím trvale 4*4,na větších kolech s cca 150kg zátěže navíc oproti sériovce (pevnostní nárazníky,naviják,úpravy na podvozku,rámy,nášlapy,velká zahrádka,tažný,držák rezervy,lpg nádrž na 90 l plynu.Auto má obě pevný nápravy).Ten auťák má se mnou zhruba 2200kg.Sečteno podtrženo - jelikož s ním i tahám matroš na barák a dřevo z lesa,tak si myslím,že spotřeba je víc než dobrá.Jinak ani s parkováním nemám problém,jeho délka je něco málo přes 4,5m a to má dneska každý auto střední třídy.Ceny dílů jsou opravdu za slušný peníz.Samozřejmě bych nešel koupit novou převodovku,rozvodovku,či nápravy.Toto lze celkem vpohodě sehnat za cca 10-20%ceny,z havar.vozů.Ono když na oktávce padne kvaltbedna,tak si taky většina jde pro starší,než dát za novou pomalu 100k.Jinak si fakt jezděte v čem chcete,já se mám rád,tak ve fábii nejezdím.Svezl jsem se v ní párkrát,máme ji u podniku jako služební a ničím mě to auto nenadchlo.O pocitu bezpečí snad může hovořit je ten,kdo přesedlal ze starého favorita a podobnejch vozítek.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 19.05.2007 23:42, LOJOS
Pan testujici nez zacne nejaky produkt testovat tak musi zajistit jeho 100% spolehlivost v odbornym servisu teto znacky aby objektivnost tohoto testu byla veryhodna a nedoslo k jistemu financnimu ovlivnovani kterehokoliv vyrobky za uecelem ziskat nejake financni vyhoody nebo financni vyhody od konkurece. Nazveme trakovou osobo KURVA nebo DEVKA. Testujici predmet je povinny testujici osoba prededem zajistit aby byl tento predmet preskousen ve znackovem servisu na pripadne zavady. Ojee auto neni auto z vyroby A kdyz panovi testujicimu vymenili motor kvuli zaslepky vodniho kanalu jenz v pripade vetsich mrazu nez je schopny fridex nebo jine produkty zabranit zamrezeneni chladici kapaliny Tyto zaslepky jsou ruznych mistech motoru jen kvuli zamrznuti chladici kapaliny. Ten kdo dela desitky let v tomto oboru tak se muze jentakovemu redaktorovi podvodnikovi jen vysmat. Zaslepky ve vsech otvorech motoru nemuzou vpadnout z konstrukcniho hlediska do motoru. Jen nejaky vycurany redaktort zi za recenzi urcitehi produktu chtel vyelat par stovek tisic korun.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 20.05.2007 08:55, nesmysly
Tento článek je plný zavádějících informací, které do kategorie "test obecného vozidla" nepatří.
Jak už zde bylo psáno, pokud vozidlo "zahučí" pádem do pole, lze očekávat sérii následných (skrytých) vad a poruch, které se mohou projevit i mnohem později. Včetně toho nesmyslu s uvolněnými protizámrazovými zátkami.
Spotřeba - je nesmysl,že 1,4MPI může tolik brát!! V KAŽDÉM trochu lepším servise MUSEJÍ přijít na příčinu. Elektronika vstřikování řízení uP totiž nemůže tak malý motor tolik předávkovávat. Jsou pouze asi dva důvody - první - není v pořádku lamba sonda (dovolí vám potom předávkovávat motor, aniž je schopen takové množství paliva spálit) a druhá možnost je nějaká netěsnost v okruhu sání/vstřikování. Tomu by i nasvědčovalo kolísání volnoběžných otáček. Automatika uP totiž se snaží otáčky držet, ale reaguje příliš rychle a dostane se do oscilací.
Takže doporučuji redakci tento test označit za neobjektivní, resp. NESTANDARDNÍ-
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 20.05.2007 09:12,
Já mám s Fabií dost zkušeností, a dle mého názoru je to dobré auto. Problém u pisatele recenze byl zřejmě motor 1.4MPI, který opravdu nebyl povedený. Kdyby si koupil 1.4 16V buď 74kW nebo i 55kW, určitě by takovou spotřebu neřešil, i když podle mě jím uváděné hodnoty spotřeby jsou mírně řečeno nadnesené. Aby auto jelo za 22l/100km po městě, to už musí být řidič opravdu velký umělec, což je asi případ pisatele recenze. Co se týče spolehlivosti, neměl jsem nikdy žádné podstatné problémy, kromě normálních provozních záležitostí. Jen vím, že často odcházeli elektronické součásti posilovače řízení (dělali dva druhy, jeden stál 2.800,-a druhý 3.500,-).Nadčasový design a dobré jízdní vlastnosti - to je podle mě stručná charakteristika tohoto vozu. Co se týče prohlášení, že jsou na fabii drahé náhradní díly, to jen dokazuje, že u pisatele recenze nebude vše v pořádku. Jen namátkou: vnitnřní mřížka - 600,- chromový rám mřížky 1.030,- přední nárazník 2.889,- zadní světlo - 1.000,- mlhovka - 1.000,- přední světlomet 1.990,- blatník - 2.380,- Podotýkám, že se jedná o originál náhradní díly, ceny jsou včetně DPH. Myslím, že to je právě naopak, na fabii jsou díly velmi dostupné.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 20.05.2007 11:50, fabia
asi si takove auto zaslouzis kdyz by jsi sel do nej znovu
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 20.05.2007 12:24, RE: spotreba
mufik.martin napísal:
Ja nevim, jako Jeep neni spatna volba, myslim ted celkvoe velke auto jako SUV nebo proste tereni automobil. Ale ty dily, ze by byli stejny na JEEP stejne jako na skodovku? Pak treba uz vidim, jak s takovou kravou nekdo jezdi po meste, parkuje atd. Je to dobry, kdyz bydlite na horach, ale jinak do mesta je to zbytecna krava. Spotreba 23 litru LPG je tady docela priserna. Ze bude Jeep zrat neco vic chapu, ale 23? to je trosku moc. Pochybuji, ze za cenu fabie na bazaru, sezene nejaky poradny Jeep, ...
Přesně tak. Bezpečné auto po havárii=třeba totálně rozšlehané, ale uvnitř posádka relativně jen málo zasažená. Nepříliš bezpečná=třeba z venčí jen relativně málo pomuchlaná, vevnitř však posádka "pomuchlaná" až nepříjemně dost. Proto třeba poměrně velký počet těžce zraněných či mrtvých při dopravních nehodách v USA v jejich velkých pick-upech. A osobně bych raději absolovoval (kdybych si musel vybrat) nehodu třeba v A6 než v Hummeru 1. A o tom to je. Dronte Mauricijský.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 20.05.2007 21:07, RE: Spotreba, spolehlivost
anonym napísal:
Za 4 roky jsem se služební fabíí combi 1.4 mpi najel cca 70 tis. a s článkem plně souhlasím. Šlápnout tomu za krk, tak žere i trávu kolem cesty. Doplnil bych, že po 40 tis. šla do kytek lambda (4.5 tis Kč), po 50 tis. vyteklo servo řízení a o opravach ostřikovače zadního skla, při které je třeba rozebrat půl auta ani nemluvím. Zda-li bych ještě někdy takové auto chtěl? Nikdy, aspoň ne s tím motorem.
Jako podle kopíráku:
1) Lambda
2) Servo
3) Zadní ostřikovač
Se žroutem šťávy taky plně souhlásím...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 20.05.2007 21:34, RE: Spotreba, spolehlivost
anonym napísal:
Jako podle kopíráku:
1) Lambda
2) Servo
3) Zadní ostřikovač
Se žroutem šťávy taky plně souhlásím...
Otec jezdil s Fabii za 7,5 ( 70% silnice, 30% město ) při delší jízdě po okreskách a dálnicích by to mělo být míň, nemyslím ,že by Fabia 1.4 MPi byla tak špatná třeba oproti Felicii 1.3, ňáký pokrok tam byl a dopředu, když se podíváma na Š 1000 MB a Š 100 tak ten pokrok byl spíš dozadu a když budu pokračovat se 105-kama tak je to asi ještě horší, takže buďme rádi za 1.4 MPi a taky ,že teďka už se nedělá :P
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 20.05.2007 22:54,
Fábku 1,4 MPI 44 kw jsem měl dva roky a najeli jsme na ní 30 tis. Co se týče jízdních vlastností a komfortu svezení celkem v poho. Ale ten motor. Ten mě docela pozlobil. Studenej kuckal jek stará stodavacítka. Ve značkovým s. chtěli měnit vstřiky, lambdu, řídí jednotku.......... a potom jeden šikovnej mechoš vyčistil klapku sání vzduchu a auto bylo OK. Oprava trvala 15 min. Spotřeba do 8 litrů včetně dálničních jízd v rychlosti kolem 140. Poruc moc nebylo, spíš spotřebák. Ale kotouče sem měnil za 30 tis. dvakrát a když sem auto prodával byly už zase zvlněný. Jako poruchu to mělo jen podělaný nějaký čidlo na servu. Jinak nic.
Vždycky se směju, jak někdo píše, jakou má spotřebu na služebáku. Já se svým autem jezdím do 6 litrů. Služební mám úplně stejný a spotřebu mám 8. Čím to asi bude?...........tím že to neplatím. Ze služebním většina jezdí jako prase.
K recenci. 1,4 MPI r.v. 2005?
Pisatel považuje za vadu, když se mu při střetu s ptákem rozbije mřížka kapoty. To by se mu na jiným autě nestalo. Sem se zasmál. Ten motor je fakt skáza, ale jinak si myslím, že Fábka je auto solidní.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 21.05.2007 09:11, RE: Spotreba, spolehlivost
dukem napísal:
Otec jezdil s Fabii za 7,5 ( 70% silnice, 30% město ) při delší jízdě po okreskách a dálnicích by to mělo být míň, nemyslím ,že by Fabia 1.4 MPi byla tak špatná třeba oproti Felicii 1.3, ňáký pokrok tam byl a dopředu, když se podíváma na Š 1000 MB a Š 100 tak ten pokrok byl spíš dozadu a když budu pokračovat se 105-kama tak je to asi ještě horší, takže buďme rádi za 1.4 MPi a taky ,že teďka už se nedělá :P
Máme ich vo firme 9 s rovnakým motorom a spotreba sa pohybuje na každej okolo 8 litrov. Karoséria je dobrá ale motor otras.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 21.05.2007 12:33, RE: Spotreba, spolehlivost
anonym napísal:
Máme ich vo firme 9 s rovnakým motorom a spotreba sa pohybuje na každej okolo 8 litrov. Karoséria je dobrá ale motor otras.
Chtěl bych tady reagovat na tu věc, s velikostí auta a bezpečností. Víte o nic nejde, ale jsem profesionální hasič a nevěřte všemu, co vidíte v reklamě a v testech!

Je to smutné, ale často musíme vyřezávat posádku z aut a někdy poskytujeme první pomoc i v autě, pokud to nejde dost rychle vyprostit. Slyšel jsem strašnou chválu na Fabii a její bezpečnost, kdyby to nebylo tak tragické, musel bych se smát. Nikdy bych nezveřejnil žádné fotky s nehodami, protože mi to zakazuje etika a morálka, ale kdybyste viděli ty fabie a podobná malá auta, je to k pláči.

Opravdu mi věřte, že když do Fábky vlítne 5 BMW, tak z ní nic nezůstane a teď co je lepší? Osobně mám starší větší auto, na nové velké nemám (díky tomu, co dělám) a na Fabii mám až moc rád sebe a svou rodinu.

Nikomu nechci radit, jaké si má koupit auto, ale nevěřte těm pohádkám o def. zónách a dalších prvcích, jasně, něco na tom je, ale velké auto má vždy větší šanci. Přeji hodně štěstí a ať se potkáme jen na soutěžích a plesech!
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 21.05.2007 12:35, RE: Spotreba, spolehlivost
anonym napísal:
Chtěl bych tady reagovat na tu věc, s velikostí auta a bezpečností. Víte o nic nejde, ale jsem profesionální hasič a nevěřte všemu, co vidíte v reklamě a v testech!

Je to smutné, ale často musíme vyřezávat posádku z aut a někdy poskytujeme první pomoc i v autě, pokud to nejde dost rychle vyprostit. Slyšel jsem strašnou chválu na Fabii a její bezpečnost, kdyby to nebylo tak tragické, musel bych se smát. Nikdy bych nezveřejnil žádné fotky s nehodami, protože mi to zakazuje etika a morálka, ale ...
Bohužel je to tak, ale lidé věří víc mýtům Simply Clever.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 21.05.2007 12:48, RE: Spotreba, spolehlivost
anonym napísal:
Chtěl bych tady reagovat na tu věc, s velikostí auta a bezpečností. Víte o nic nejde, ale jsem profesionální hasič a nevěřte všemu, co vidíte v reklamě a v testech!

Je to smutné, ale často musíme vyřezávat posádku z aut a někdy poskytujeme první pomoc i v autě, pokud to nejde dost rychle vyprostit. Slyšel jsem strašnou chválu na Fabii a její bezpečnost, kdyby to nebylo tak tragické, musel bych se smát. Nikdy bych nezveřejnil žádné fotky s nehodami, protože mi to zakazuje etika a morálka, ale ...
Sice to nebudu srovnávat s BMW, ale před 2 lety jsem vletěl vlastní vinou čelně do policajtů.. Já Fábie, oni Felda. Já prasklý nárazník, oni na odtahovce o půl metru kratší. Takže zase taková trága to nebude. Prostě každé auto má svůj účel a je jasné, že co se týká bezpečnosti tak větší znamená povětšinou lepší, ale ve srovnatelné třídě je Fábie opravdu pevná a bezpečná.
reagovať
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.