MP napísal:
Ta 1.6 je od pohledu škaredý motor. Třeba není tak špatný jak vypadá, ale na to, že to má být zatím "vrcholový" benzín, tak by mne k připlacení nepřesvědčil. Pravděpodobně je to motor SOHC. Netuším kam se ubírají nové motorové trendy, ale jinde se spíš objevují DOHC motory.
Netuší někdo, čí to je motor a pro jaká auta a kdy byl vyvinutý?
VW má motory 1,6 za poslední dobu celkem dvě. První je tzv SR s osmiventilovým rozvodem OHC a výkonem původně 100 koní, dneska třeba v 2 generaci Audi A3 cca 102 koní. Jedná se o motor z roku cca 1997-1998. Po roce 2000 začalo lidem u VW docházet, že všichni ostatní již mají 1,6 s rozvody DOHC a 4 ventily na válec (Japonci je mají už od 80 tých let
)).), tak svůj původní motor přetvořily na dvouvačkový se 16 ventily. Původní SR mělo proměnnoui délku sacího potrubí, zdali to zůstalo i u 4 ventilu, nevím. Výkon 4 ventilu byl zkraje 76 kW, a dával se třeba do Golfa Mk4, Bory. V nové Fabii se může jednat o tentýž motor, ale také nemusí. Záleží na označení. U VW se totiž stává, že dva na pohled naprosto stejné motory jsou označeny úplně jinak. Zřejmě mají jiné dodavatele důležitých komponentů, jinak si to neumím vysvětlit. Když se zeptáte v servisu, určitě Vám to řeknou o jaký motor jde, zda je zcela nový, nebo pouze vylepšený ten stávající.