0
späť
 

diskuze k tématu: FABIA II jaky motor?

kategórie zaradenia témy: poradna, jaký typ motoru vybrat, automobilky, česká vozidla
Zoula88
počet príspevkov27
dátum registrácie17.09.2014
Sobota 26.11.2016 15:04, FABIA II jaky motor?
Zdravim, chci koupit rodicum fabii s rokem min 2010, rocni najezd kolem 5-7tis. jaky motor vybrat?
reagovať
Martin72
počet príspevkov82
dátum registrácie30.09.2016
Sobota 26.11.2016 17:06, jaký motor
reagovať
Zoula88
počet príspevkov27
dátum registrácie17.09.2014
Sobota 26.11.2016 18:54, hm
tsi se mi prave nelibi, hlavne ta jeho spolehlivost. Jake jine auto by jsi volil? :)
reagovať
Martin72
počet príspevkov82
dátum registrácie30.09.2016
Sobota 26.11.2016 19:59, jaké auto
Já jsem fiatofil, tak jsem ti schopen poradit ohledně italských aut. Z těch s dobrým poměrem cena/výkon bych se nebál pořídit Bravo, klidně od roku 2008 a to jak atmosféru 1.4 16v tak přeplňovanou verzi. Jinak tady kluci doporučují Focuse v atmosferické 1.6. Všechno v benzínu.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Sobota 26.11.2016 23:42, RE: FABIA II jaky motor?
Zoula88 napísal:
Zdravim, chci koupit rodicum fabii s rokem min 2010, rocni najezd kolem 5-7tis. jaky motor vybrat?


Ahoj, Fábii II kombi jsem měl 5 let, model 2010, se slavným motorem 1.2 HTP 51kw a rovnou říkám toto auto není ani spolehlivé, ani dobře vybavené, o místě na šířku ani nemluvě.
Pokud ale rodiče touží po takovém autě, doporučuji jediný částečně spolehlivý motor a to benzínový 1.4 16v 63kw. Motor HTP totiž ani v poslední "vypilované" verzi se nepovedl a abych nevypadal jako negativista, přečti si forum HTP Jinými slovy, pokles tlaku ve válcích je prostě u HTP věc nevyhnutelná a GO motoru vyjde na cca 25000kč.
Velkým nešvarem Fábie II obecně je špatně uložený kabel vedoucí do předních dveří, který se časem ucvikne
U Fábie II je rovněž až absurdní cena za tak málo vybavený vůz, většinou seženeš verzi s mech. klimatizací, 4xairbag,ABS a toď vše.
Přitom za stejnou cenu seženeš např. Ford Focus II s povedeným a spolehlivým motorem 1.6 Duratec s ABS, ESP, ASR, 6xairbag, často autom. klimatizací a hlavně celkově robustnějším zpracování, zejména podvozku, výfukové soustavy, ale i dveří
Z menších povedených aut bych rád jmenoval Hondu Jazz nebo i Ford Fiesta či Fusion, Renault Clio, Peugeot 207 atd. atd..
Zvážil bych i koupit např. novou Dácii Sandero nebo Logan, kde motor 1.2 je dostatečný na běžné ježdění a záruka vozu je vždy příjemným doplňkem vozu
reagovať
gravestone
počet príspevkov105
dátum registrácie14.02.2016
Nedela 27.11.2016 07:20, Fabia II
Tazatel se ptá na Fabii II, tak mu prosím nenabízejte jiná auta. Za mě je slušná volba benzínový motor 1,2 TSI 63 kW a výbava Ambition nebo Elegance od roku 2012. Ze všech příspěvků tady na fóru cítím odpor proti Škodovce resp. VW.
Ano, nejsou to nejlepší auta, ale v ČR jsou nejrozšířenější, mají nejhustší servisní sít a nejdostupnější náhradní díly, třeba i z vrakovišť za zlomkové ceny (od plastových malých dílů až po celé motory), kde mnohdy naleznete i úplně nový díl (za cenu, že musel být vynesen zadem z fabriky). Toto je pro normálního Čecha obzvláště v důchodovém věku rozhodují pro volbu.
Auta vybírám hlavně podle sedaček a brzd, ostatní jsou detaily a v tomto jsou škodovky opravdu lepší průměr.
reagovať
Martin72
počet príspevkov82
dátum registrácie30.09.2016
Nedela 27.11.2016 08:45, RE: Fabia II
gravestone napísal:
Tazatel se ptá na Fabii II, tak mu prosím nenabízejte jiná auta. Za mě je slušná volba benzínový motor 1,2 TSI 63 kW a výbava Ambition nebo Elegance od roku 2012. Ze všech příspěvků tady na fóru cítím odpor proti Škodovce resp. VW.Ano, nejsou to nejlepší auta, ale v ČR jsou nejrozšířenější, mají nejhustší servisní sít a nejdostupnější náhradní díly, třeba i z vrakovišť za zlomkové ceny (od plastových malých dílů až po celé motory), kde mnohdy naleznete i úplně nový díl (za cenu že musel být vynesen zadem z fabriky). Toto je pro normálního Čecha obzvláště v důchodovém věku rozhodují pro volbu.Auta vybírám hlavně podle sedaček a brzd, ostatní jsou detaily a v tomto jsou škodovky opravdu lepší průměr.


Přečti si třetí příspěvek (druhý tazatele) pak tu začni poučovat o nabízení jiných vozů. ;) A tebou navrhovaná motorizace není po technické stránce žádný zázrak s patentem na spolehlivost.

reagovať
gravestone
počet príspevkov105
dátum registrácie14.02.2016
Nedela 27.11.2016 09:44, RE: Fabia II
Martin72 napísal:
gravestone napísal:
Tazatel se ptá na Fabii II, tak mu prosím nenabízejte jiná auta. Za mě je slušná volba benzínový motor 1,2 TSI 63 kW a výbava Ambition nebo Elegance od roku 2012. Ze všech příspěvků tady na fóru cítím odpor proti Škodovce resp. VW.Ano, nejsou to nejlepší auta, ale v ČR jsou nejrozšířenější, mají nejhustší servisní sít a nejdostupnější náhradní díly, třeba i z vrakovišť za zlomkové ceny (od plastových malých dílů až po celé motory), kde mnohdy naleznete i úplně nový díl (za cenu že musel být vynesen zadem z fabriky). Toto je pro normálního Čecha obzvláště v důchodovém věku rozhodují pro volbu.Auta vybírám hlavně podle sedaček a brzd, ostatní jsou detaily a v tomto jsou škodovky opravdu lepší průměr.
Přečti si třetí příspěvek (druhý tazatele) pak tu začni poučovat o nabízení jiných vozů. ;) A tebou navrhovaná motorizace není po technické stránce žádný zázrak s patentem na spolehlivost.


Já číst umím. Od konce roku 2011 jsou motory TSI po úpravě bez vážnějších komplikací a nejsou již známy dřívější porodní bolesti tohoto motoru. Takto byl míněn i můj příspěvek na obavy tazatele z tohoto motoru. Mimochodem je to stále asi nejrozšířenější koncernový motor v ČR, tzn. že je vysoká obeznámenost mechaniků s řešením případných poruch.
reagovať
Pepe
počet príspevkov1136
dátum registrácie09.05.2007
Nedela 27.11.2016 09:57, RE: Fabia II
gravestone napísal:
Martin72 napísal:
gravestone napísal:
Tazatel se ptá na Fabii II, tak mu prosím nenabízejte jiná auta. Za mě je slušná volba benzínový motor 1,2 TSI 63 kW a výbava Ambition nebo Elegance od roku 2012. Ze všech příspěvků tady na fóru cítím odpor proti Škodovce resp. VW.Ano, nejsou to nejlepší auta, ale v ČR jsou nejrozšířenější, mají nejhustší servisní sít a nejdostupnější náhradní díly, třeba i z vrakovišť za zlomkové ceny (od plastových malých dílů až po celé motory), kde mnohdy naleznete i úplně nový díl (za cenu že musel být vynesen zadem z fabriky). Toto je pro normálního Čecha obzvláště v důchodovém věku rozhodují pro volbu.Auta vybírám hlavně podle sedaček a brzd, ostatní jsou detaily a v tomto jsou škodovky opravdu lepší průměr.
Přečti si třetí příspěvek (druhý tazatele) pak tu začni poučovat o nabízení jiných vozů. ;) A tebou navrhovaná motorizace není po technické stránce žádný zázrak s patentem na spolehlivost.
Já číst umím. Od konce roku 2011 jsou motory TSI po úpravě bez vážnějších komplikací a nejsou již známy dřívější porodní bolesti tohoto motoru. Takto byl míněn i můj příspěvek na obavy tazatele z tohoto motoru. Mimochodem je to stále asi nejrozšířenější koncernový motor v ČR, tzn. vysoká obeznámenost mechaniků s řešení případných poruch.


Tak já ti nevím, čéče. Na jednu stranu je to spolehlivý auto, na druhou je výhoda servisní sítě a hromad ND na vrakovištích... To se hodí, až ho oněm důchodcům ukradnou, můžou si poskládat auto jiný, třeba i z dílů auta původního .
Ale ano, teď už jsou 1,2 TSI asi vychytanější. Kdyby něco, tak pána uklidní, že si může lehce sehnat nový motor...
reagovať
Martin72
počet príspevkov82
dátum registrácie30.09.2016
Nedela 27.11.2016 10:26, RE: Fabia II
Pepe napísal:
gravestone napísal:
Martin72 napísal:
gravestone napísal:
Tazatel se ptá na Fabii II, tak mu prosím nenabízejte jiná auta. Za mě je slušná volba benzínový motor 1,2 TSI 63 kW a výbava Ambition nebo Elegance od roku 2012. Ze všech příspěvků tady na fóru cítím odpor proti Škodovce resp. VW.Ano, nejsou to nejlepší auta, ale v ČR jsou nejrozšířenější, mají nejhustší servisní sít a nejdostupnější náhradní díly, třeba i z vrakovišť za zlomkové ceny (od plastových malých dílů až po celé motory), kde mnohdy naleznete i úplně nový díl (za cenu že musel být vynesen zadem z fabriky). Toto je pro normálního Čecha obzvláště v důchodovém věku rozhodují pro volbu.Auta vybírám hlavně podle sedaček a brzd, ostatní jsou detaily a v tomto jsou škodovky opravdu lepší průměr.
Přečti si třetí příspěvek (druhý tazatele) pak tu začni poučovat o nabízení jiných vozů. ;) A tebou navrhovaná motorizace není po technické stránce žádný zázrak s patentem na spolehlivost.
Já číst umím. Od konce roku 2011 jsou motory TSI po úpravě bez vážnějších komplikací a nejsou již známy dřívější porodní bolesti tohoto motoru. Takto byl míněn i můj příspěvek na obavy tazatele z tohoto motoru. Mimochodem je to stále asi nejrozšířenější koncernový motor v ČR, tzn. vysoká obeznámenost mechaniků s řešení případných poruch.
Tak já ti nevím, čéče. Na jednu stranu je to spolehlivý auto, na druhou je výhoda servisní sítě a hromad ND na vrakovištích... To se hodí, až ho oněm důchodcům ukradnou, můžou si poskládat auto jiný, třeba i z dílů auta původního .Ale ano, teď už jsou 1,2 TSI asi vychytanější. Kdyby něco, tak pána uklidní, že si může lehce sehnat nový motor...


Nemyslím si, že by ty dnešní byly vychytanější .
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=142637
https://1200cctsiengine.wordpress.com/other-cases-of-tsi-engines-defects/
reagovať
PatM
počet príspevkov199
dátum registrácie07.08.2016
Nedela 27.11.2016 12:57, RE: Fabia II
Pepe napísal:
gravestone napísal:
Martin72 napísal:
gravestone napísal:
Tazatel se ptá na Fabii II, tak mu prosím nenabízejte jiná auta. Za mě je slušná volba benzínový motor 1,2 TSI 63 kW a výbava Ambition nebo Elegance od roku 2012. Ze všech příspěvků tady na fóru cítím odpor proti Škodovce resp. VW.Ano, nejsou to nejlepší auta, ale v ČR jsou nejrozšířenější, mají nejhustší servisní sít a nejdostupnější náhradní díly, třeba i z vrakovišť za zlomkové ceny (od plastových malých dílů až po celé motory), kde mnohdy naleznete i úplně nový díl (za cenu že musel být vynesen zadem z fabriky). Toto je pro normálního Čecha obzvláště v důchodovém věku rozhodují pro volbu.Auta vybírám hlavně podle sedaček a brzd, ostatní jsou detaily a v tomto jsou škodovky opravdu lepší průměr.
Přečti si třetí příspěvek (druhý tazatele) pak tu začni poučovat o nabízení jiných vozů. ;) A tebou navrhovaná motorizace není po technické stránce žádný zázrak s patentem na spolehlivost.
Já číst umím. Od konce roku 2011 jsou motory TSI po úpravě bez vážnějších komplikací a nejsou již známy dřívější porodní bolesti tohoto motoru. Takto byl míněn i můj příspěvek na obavy tazatele z tohoto motoru. Mimochodem je to stále asi nejrozšířenější koncernový motor v ČR, tzn. vysoká obeznámenost mechaniků s řešení případných poruch.
Tak já ti nevím, čéče. Na jednu stranu je to spolehlivý auto, na druhou je výhoda servisní sítě a hromad ND na vrakovištích... To se hodí, až ho oněm důchodcům ukradnou, můžou si poskládat auto jiný, třeba i z dílů auta původního .Ale ano, teď už jsou 1,2 TSI asi vychytanější. Kdyby něco, tak pána uklidní, že si může lehce sehnat nový motor...


Jj spolehlivé auto, ale občas se musí vyměnit i celý motor
reagovať
Zoula88
počet príspevkov27
dátum registrácie17.09.2014
Nedela 27.11.2016 19:51, :)
noo, hned aby si koupili nahradni motor k tsi asi bude nejvyhodnejsi ta 1.4 16v 63kw, jenze tech moc na internetu neni, je to boj vybrat neco slusneho.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Pondelok 28.11.2016 10:23, RE: :)
Zoula88 napísal:
noo, hned aby si koupili nahradni motor k tsi asi bude nejvyhodnejsi ta 1.4 16v 63kw, jenze tech moc na internetu neni, je to boj vybrat neco slusneho.


Ahoj, existuje možnost předělat starý poruchový systém rozvodů 1.2 TSI na ten novější. Dělají to ve větších Škoda servisech a vyjde to tak na 15000kč. Dají tam už širší ozubené kola a řetěz, takže budeš už mít motor jako v Rapidech do roku 2015. Bohužel můj kamarád automechanik už měl na dílně i potkaný motor 1.2 TSI v Rapidu, snad to byla jen výjimka ...
Jinak koncernové motory 1.4 16v se dávaly i do VW Polo, Golfu a Golfu+, Seatí Ibizy a Leonu, takže je z čeho vybírat. Zejména Golf+ velmi doporučuji pro starší lidi, posed je vyšší, s dobrým výhledem a auto je celkově prostornější než Fábie II
reagovať
eCORE
počet príspevkov94
dátum registrácie12.03.2014
Pondelok 28.11.2016 10:29, Jiné auto
Mám zkušenost s Fabií II se zmiňovanou 1,4 16v a doporučil bych jiné auto. Motor je sice spolehlivý (auto rv. 2012 je v rodině od nova a dosud bez problémů), ale ve Fabii II prostě nejede, zřejmě kvůli převodovce. Když se člověk pokusí vyždímat výkon vyššími otáčkami, motor hodně hlučný, spotřeba jde rapidně nahoru, ale na dynamiku to nemá zásadní vliv. Možná se musí točit k 6000/min, ale to jsem s ohledem na nepříjemný hluk jen vyzkoušel, ale cestovat se tak delší dobu nedá. Na druhou stranu, pokud někdo F II vysloveně chce, tak s 1,4 bývají s lepší výbavou.

Za sebe bych hledal Hondu Jazz, Mazdu II, Mitsu Colt - lepší motory i výbava.
reagovať
Pepe
počet príspevkov1136
dátum registrácie09.05.2007
Pondelok 28.11.2016 15:50, RE: Jiné auto
eCORE napísal:
Mám zkušenost s Fabií II se zmiňovanou 1,4 16v a doporučil bych jiné auto. Motor je sice spolehlivý (auto rv. 2012 je v rodině od nova a dosud bez problémů), ale ve Fabii II prostě nejede, zřejmě kvůli převodovce. Když se člověk pokusí vyždímat výkon vyššími otáčkami, motor hodně hlučný, spotřeba jde rapidně nahoru, ale na dynamiku to nemá zásadní vliv. Možná se musí točit k 6000/min, ale to jsem s ohledem na nepříjemný hluk jen vyzkoušel, ale cestovat se tak delší dobu nedá. Na druhou stranu, pokud někdo F II vysloveně chce, tak s 1,4 bývají s lepší výbavou.Za sebe bych hledal Hondu Jazz, Mazdu II, Mitsu Colt - lepší motory i výbava.


Podobnou zkušenost mám s tímhle motorem z Roomstera. Strašnej kravál...
reagovať
Zoula88
počet príspevkov27
dátum registrácie17.09.2014
Pondelok 28.11.2016 18:25, Můj názor na všechny tsicka
bohuzel tsi skáče i v novych octavii, proto se toho lidi po zaruce zbavují,navíc další problém nadměrná spotřeba oleje. Proto sem rychle zamítnul takový motor. Ty motory mají životnost kolem 200tis km, ještě sem neviděl žádný s velkým nájezdem :) proto chci pro ne klasiku což je ta 1.4 :)
reagovať
Fanda
počet príspevkov551
dátum registrácie28.09.2008
Pondelok 28.11.2016 19:52, HTP
Na tento nájezd bych neváhal a koupil HTP 51 kw,je to již motor bezproblémový s malými provozními náklady.Ještě lepší volba by byla 1.4 63 kw ,ale je jich málo.Nevěř tomu,že to nejede.Opak je pravdou.1.2 Tsi není na tento nájezd dobrá volba,dlouze se ohřívá a málo topí.
reagovať
Stormrider
počet príspevkov1
dátum registrácie27.09.2013
Pondelok 28.11.2016 21:03, 1.2 HTP 51 kW
Souhlasím s tím, že na malý nájezd a městský provoz není pozdější HTP špatná volba. Tento motor máme již téměř 7 let v Roomsteru (ještě verze před modernizací, po které je motor údajně ještě lepší), auto jezdí cca 5 tis. km/rok a slouží na krátkých trasách.

Díky krátkým převodům reaguje v nízkých rychlostech lépe než 1.4 16V, rychle se ohřívá a spotřeba se dá snadno udržet na rozumných hodnotách (u Roomsteru do 8 litrů ve městě, při aspoň trochu delších trasách pak kolem 6,5, rekordu 4,5l jsem dosáhl na 100 km dlouhé trase, to už ale byla extrémní jízda). Důležitý je fakt, že 7 let do motoru dáváme jen benzín, olej, filtry a svíčky - pravda nájezd 35 tis. km není velký, ale podle toho, co jsem slyšel např. o prvních TSI, tak ani v takovém případě není bezproblémový provoz samozřejmostí. Každopádně je to spíše městský a příměstský pohon pro řidiče, který netouží závodit - pokud rodiče častěji cestují po dálnici, asi bych zvažoval jiný motor nebo dokonce jiné auto.
reagovať
ivan2
počet príspevkov118
dátum registrácie11.11.2010
Utorok 29.11.2016 10:50, 1,2 htp
Máme stejnou zkušenost jako Stormrider, ve fábce I máme tenhle motor, jezdí se s tím spíš po městě a kratší trasy do 50km a doteď tj. po nějakých 13 letech bez problému. Najeto máme asi jenom 70tis.km.
reagovať
Ma007
počet príspevkov197
dátum registrácie26.11.2013
Utorok 29.11.2016 13:23, RE: 1,2 htp
ivan2 napísal:
Máme stejnou zkušenost jako Stormrider, ve fábce I máme tenhle motor, jezdí se s tím spíš po městě a kratší trasy do 50km a doteď tj. po nějakých 13 letech bez problému. Najeto máme asi jenom 70tis.km.


Chlapi, neberiem Vám vaše skúsenosti, ale 70.000 km sa fakt nemá čo pokaziť (duplom za 35.000) a nájazd 5.000km za rok skôr hovorí o tom, že auto sa vytiahne z garáže 2x do týždňa. Ja mám na Peugeote 207 za 8,5 roka najazdené 175.000 systémom dennodenného poskakovania po meste a blízkom okolí. Čo sa motoru týka menené boli 2x sviečky, 2x termostat, + daký predsuvník na vačke za 70€
reagovať
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.