0
späť
 

diskuze k tématu: Který benzínový motor zvolit do ojeté Škoda Fabia II?

kategórie zaradenia témy: česká vozidla
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Piatok 30.11.2018 09:54, TSI ve Fábii II je aušus, nebrat
Ahoj, ze všech stran kolem mě, včetně kamaráda, co dělal pro Škodu můžu jen konstatovat: verze 1.2 TSI ve Fábii II je ten nejrizikovějí motor. Všemi deseti můžu doporučit jedině motor 1.4 16v. Tento motor měl otec v Roomsteru a je to spolehlivý motor.
Já jsem v roce 2009 koupil novou Fábii II kombi elegance s motorem HTP 51kw a byl to asi můj nevětší omyl. Nejšlo jen o motor ale celkovou poruchovost či nekvalitu dílů.
- v 70tis.km začlo téct do kufru, rezerva byla po dešti ve vodě
- v 70tis.km začal odcházet potenciometr nastaveni teploty
- v 80tis.km odešel vlnovec
od této chvíle přibližně vůz začal být hlučnější, a už se nepovedlo žádnému servisu to vyřešit
- v 85tis.km začly haprovat el. okno = po více navštěvách serivsu Škoda mi ve foru poradili, že jde o zalomené káble do předních dveří
- v 90tis.km se odporoučel zadní výf. tlumič
- v 95tis.km čep. levého předního kola ko.
- v 120tis.km začly klepat ventily, mě došla trpělivost a vůz jsem prodal, nakonec si to další majtel opravili a jezdí dál abych jen nehanil

Tady jsou moje posřehy z 6 let provozu Fábie II kombi:
+ pohodlný podvozek
+ o třídu lepší sedadla, než ve Fábii I
+ vzadu si pohodlně sednou i dva dospělí
+ měkčený plast na palubce, pěkné čalounění na dveřích
- podvozek je nestabilní na dálnici, při bočním větru, na vodě a nejhroší je na sněhu, prakticky pořád se musí korigovat volantem, nepomůžou ani drahé pneu
- velmi podprůměrné brzdy
- většinou žalostná výbava, často chybí ESP, ASR, jen 4xairbag, vzadu bubnové brzdy
- špatné odhlučnění, divná akustika v interiéru, kdy i při klidné jízdě řidič se neslyší dobře se spolujezdci vzadu
- když to řeknu slušně, auto je dizajnově nepovedené, člověk se moc ráno do něj netěší, když musí do práce. Dokonce letitý Peugeot 206 1.1 byl zábavnější a tichší!

Fábie II jako ojetina není právě ta nejlepší volba. Za 150tis. jsou k mání mnohem dopělejší auta a hlavně spolehlivější.
Za mě budete mít daleko větší radost z těchto aut:
- VW Golf V,VI 1.4/1.6
- Ford Focus II facelift nebo III s klasickými motory 1.6 Durtatec či Ti-VCT
- Honda Civic 1.4/1.8
- Opel Astra 1.4/1.6
- Nebál bych se ani R. Megane 1.6ben., s tím, že se vyhněte turecké verzi Generation
z těch menších pak
- VW Polo 1.4
- Ford Fiesta 1.4
- Honda Jazz 1.3
- Toyota Yaris 1.3
- Suzuki Swift 1.3
- Pokud chcete menší kombík, berte Peugeto 207 sw s tím starším motorem 1.4
reagovať
p.etr
počet príspevkov3
dátum registrácie03.09.2018
Utorok 04.12.2018 09:08, fabia 1,6 benzin 77kw
Zdravím, moje zkušenosti jsou: Fabia 1,2TSI (63KW) vlastněna 1 rok, bohužel mi zkolaboval motor-přeskočil mi ráno po nastartování řetěz a bylo vymalováno....měla najeto 73tis a z toho mnou najeto 11tis. Tuto verzi už nikdy nebudu kupovat.
Další verze byla Fabia 1,4 16V (63KW).....ničím mě nezklamala a ani nenadchnula, byla línější, dl, spotřeba 6,8l, vlastnil jsem ji 2 roky a nájezd cca 30tis...........zřejmě bych možná koupil znova, pokud by nebyla ta verze 1,6 16V:)
Takže aktuálně mám fabku 1,6 (77KW) najeto 64tis, vlastním ji 4 roky a konečně spokojenost, je svižná, tišší a akcelerace je okolo 10,5 vteřin na 100vku a dl spotřebu mám 6,4l..........náklady na servis kromě klasiky jako olej, destičky žádné..............takže za mě jedině benzín 1,6 16V (77KW), toť má zkušenost.
Takže doporučuju projet verzi jak 1,4 tak 1,6 a sám uvidíte rozdíl a pak už je to jen na vás:)...........hezký den.
Petr
reagovať
Fanda
počet príspevkov551
dátum registrácie28.09.2008
Streda 05.12.2018 10:32, RE: TSI ve Fábii II je aušus, nebrat
citácia:
reakce na: BobanHTP, 30.11.2018 09:54 (Ahoj, ze všech stran kolem mě, ...)


Zdravím,Bobane ještě jsi zapomněl napsat,jak Tě fábka zradila na dovolené v CHorvatsku.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Streda 05.12.2018 12:31, RE: RE: TSI ve Fábii II je aušus, nebrat
citácia:
reakce na: Fanda, 05.12.2018 10:32 (Zdravím,Bobane ještě jsi zapom ...)

Ahoj Fando, tehdy to bylo infarktové, venku 40 stupnu, ostrov Brač, v autě dvouletá dcerka a najednou hláška chyba motoru, odstavte auto, konktaktujte servis
Dojel jsem ještě 500m k apartmánu a nechal auto celý den stát, naštěstí pak hláška zmizela, ale od té chvíle začal motor divně klepat za studena.
V servisu mí říkali, že někdy můžou jakési výparu splašit čidlo, nevím no
Ale jak jsem psal šlo o motor HTP, ten TSI trpí jinými problémy.
reagovať
p.etr
počet príspevkov3
dátum registrácie03.09.2018
Piatok 07.12.2018 13:03, nesmysly.....
Ahoj Oldo,
tak prosím tě, ten názor co ti napsal ten pisálek Mašek vůbec neber vážně. Mašek tutově v těch Fábiích 1,4 a 1,6 nejspíš ani nejel, protože to jsou strašné bláboly co ti radí a jen opsal z různých článku ten problém o TSi, je to ta samá věta co je v těch jiných článkách:)).........takže nechápu proč ti právě v závěru článku doporučuje starší 1,2TSi?????:((((.
Doporučuje ti 1,4ku nebo 1,2TSi, což je přesně ten průser co ti každý kdo ty auta vlastní nebo má vymluví.
Další blábol, prý po roce 2011 rozvody už skoro nekolabují...tak já jen, že moje byla z 8/2013 a zkolabovala. Další blábol je, že 1,6 je hlučnější a víc bere....tak zase je to obráceně, viz můj příspěvek výše....a jen doplním, že jsem je měl současně obě a právě proto že 1,6 byla tišší a citelně živější a s o 0,4l menší spotřebou (dálnice 130-140km/h), jinak stejnou spotřebou, tak to byl ten důvod že jsem prodal 1,4ku a tuhle 1,6ku si nechal, kdyby to tak nebylo, prodal bych 1,6ku:)))
Na závěr bych jen dodal, že nechápu na Tipcarsu ,smysl těchto rad od rádoby odborníků co píšou o autech se kterými ani nejezdily a pouze kopírují věty z různých recenzí a článků...........ještě, že jsou tu fóra obyčejných lidi, kteří ty auta skutečně znají a mají s nimi zkušenost:))))...........tak se nenech Maškem zblbnout a přeji hezký den.

Petr
reagovať
xicht
počet príspevkov4
dátum registrácie14.10.2015
Piatok 07.12.2018 13:27, takže nic...
Takže pokud nechci Fabii výhradně pouze na cestu do práce v podstatě to znamená, že žádný vhodný motor neexistuje, 1,2 a 1,4 jsou zdechliny, 1,6 hlučná a žíznivá, 1,2 TSi vhodná pro dlouhé cesty... Do práce pak stačí 1,2 51 Kw, ale bude stát nesrovnatelně jinak než třeba Getz... To není úplně plodná "poradna", koukám že je lepší se podívat do diskuze pod článkem...
reagovať
Fanda
počet príspevkov551
dátum registrácie28.09.2008
Sobota 08.12.2018 18:45, RE: nesmysly.....
citácia:
reakce na: p.etr, 07.12.2018 13:03 (Ahoj Oldo,tak prosím tě, ten n ...)


/smazáno admin/ 1,2 tsi jsi měl z roku 2013, v 2014 ti odešel motor,pak jsi měl dva roky 1,4 63 kw a v současné době jsi 4 roky spokojeným majitelem 1,6. Ve které už jsi roce?
reagovať
p.etr
počet príspevkov3
dátum registrácie03.09.2018
Pondelok 10.12.2018 10:34, RE: RE: nesmysly.....
citácia:
reakce na: Fanda, 08.12.2018 18:45 (Sám zde blábolíš. 1,2 tsi jsi ...)


/smazáno admin/, v článku jsem se zmínil, že se mi ta auta překrývali doma...........manželka a syn, tak co /smazáno admin/...aha.....ti nedošlo co..., /smazáno admin/ prober se.
Petr
reagovať
Fanda
počet príspevkov551
dátum registrácie28.09.2008
Pondelok 10.12.2018 12:24, RE: RE: RE: nesmysly.....
citácia:
reakce na: p.etr, 10.12.2018 10:34 (Hlupáku, v článku jsem se zmí ...)


Stejně ti to nevychází,1,2 tsi z druhé půlky roku 2013,koupil jsi jí s 60 000 km,dejme to mu,že by je najela za rok,ale moc tomu nevěřím,dále jsi ji měl rok,nežli ti přeskočil řetěz,to by mohl být rok 2015 a pote jsi tedy zakoupil další dvě fabky,jednu z nich údajně vlastníš 4 roky.Oni si zde někteří neskutečně vymýšlí.
reagovať
danet - redakce TipCars
počet príspevkov562
dátum registrácie16.11.2012
Utorok 11.12.2018 09:51, Odpověď autora článku
citácia:
reakce na: p.etr, 07.12.2018 13:03 (Ahoj Oldo,tak prosím tě, ten n ...)


Dobrý den, vkládám odpověď autora článku a prosím přítomné diskutující o návrat k věcné debatě bez vulgarismů a urážek:
Dobrý den Petře, děkuji za komentář. Možná to může být pro některé čtenáře, kteří získávají informace jen na internetových fórech překvapivá zpráva, ale ano, motor 1,2 TSI první generace (ať už ve verzi CBZA, nebo CBZB) může být pro některé řidiče dobrou volbou. Jak píšu v článku, pokud řidič s tímto motorem jezdí na delší trasy, nebude jednotka ani karbonovat, ani se nebude vytahovat rozvodový řetěz (ten dostává na frak hlavně při podtáčení), který už je ale ve vozech od poloviny roku 2011 širší a nebývají s ním takové problémy. Pokud si článek přečtete pozorně, uvidíte, že i přes tyto skutečnosti je jednotka TSI v mém výčtu zařazena až na poslední místo za osvědčenou atmosférickou čtrnáctistovku - právě z důvodu, že je ideální jen pro specifický jízdní režim. A na závěr dodám, že se všemi motorizacemi Fabie první, druhé i třetí generace mám osobní zkušenost, tyto vozy jsem měl v minulosti zapůjčené na redakční test. Mějte hezký den, František Mašek.
reagovať
gottak
počet príspevkov208
dátum registrácie10.06.2010
Štvrtok 13.12.2018 13:25, RE: TSI ve Fábii II je aušus, nebrat
citácia:
reakce na: BobanHTP, 30.11.2018 09:54 (Ahoj, ze všech stran kolem mě, ...)


Mno, tak ta 1.4 16V není odspodu žádný zázrak, začíná zabírat kolem 2500 rpm, ale pak táhne celkem solidně, mám naježděno 15 tkm ve F II kombi (aktuálně 75 tkm, takže už trochu zajetá) a spotřeba s lehkou nohou kolem 6 L.
Skutečný výkon není 63kW, ale cca 70kW, ve SM testovali předělanou na CNG, a na brzdě nameřili s benzínem 74kW, což je docela slušné....
Při dobrém nešizeném servise nebude problém najezdit, řeknu bratru, no 400 tkm...úplně v pohodě.
Klidnému řidiči můžu s klidným svědomím doporučit ...
reagovať
palan
počet príspevkov2
dátum registrácie19.02.2019
Sobota 14.03.2020 19:39, 1.6 16V naopak brát!
Nevím, kdo přišel na to, že je 1.6 hlučná, dunivá a že nějak extrémně žere...
Jenom si člověk musí uvědomit, že je to atmosféra a ne oturbený třívalec. Tedy chci výkon = musím točit. Kolem 4-5 tis. otáček jede pěkně svižně a ani zvuk není k zahození! Navíc v porovnání s jinými 1.6 tento motor zvládá i poměrně nízké otáčky - dá se podtočit na 800-1000 otáček a nijak se "nezakuckává" ani "neskáče".

2 roky měřím spotřebu, jezdím celkem svižně a výsledky:
- krátké jízdy po Praze (semafory, 3 km na nákup, apod.) = spotřeba 8l/100
- jízda čistě dálnice (130km/h dle GPS) = spotřeba ca 7l/100
- delší trasy bez dálnice = spotřeba 6l/100

V rodině máme 2 auta s 1.6, Na jednom autě najeto 110k km, mění se jen olej a svíčky. Motor stále jak nový. Na druhém autě je dokonce už přes 200k km - tam už jsou při vytáčení trochu slyšet zdvihátka, ale opět - na motoru se měnil jen olej a svíčky.

Takže 1.6 bych určitě nezavrhoval!
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Pondelok 16.03.2020 10:40, RE: 1.6 16V naopak brát!
citácia:
reakce na: palan, 14.03.2020 19:39 (Nevím, kdo přišel na to, že je ...)

Ahoj, určitě souhlas, 1.6 MPI je skvělý motor a to i s LPG.
Já dávám přednost Golfu a Jettě, protože je tam motor o třídu lépe odhlučněný.

Co je parádní, tak dobře snáší LPG, teď jsem slavili 300tis.km na Jettě a poruchy nic. Mění se klasické spotřebáky jenom. Co mě dojímá, tak furt původní spojka a výfuk(2006), to už je něco...
reagovať
Puk82
počet príspevkov21
dátum registrácie07.07.2018
Sobota 28.03.2020 10:46, RE: RE: 1.6 16V naopak brát!
citácia:
reakce na: BobanHTP, 16.03.2020 10:40 (Ahoj, určitě souhlas, 1.6 MPI ...)


Poprosil bych Bobana o radu.
Vyměnil jsem preventivně u svého 1.6 MPI BSE svíčky,dle servisky měněny před 30tis km,jsou to orig BERU - foto zde: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200319/d662bb8f841b379e6a9ed3d9b2880f71.jpg
Koupl jsem nové NGK BKUR6ET-10 (výroba Francie) a od výměny: chvíli trvá, než naskočí motor, auto je lenivější, zvedla se spotřeba o cca 0.8l. Se starými svíčkami žádné problémy nebyly.
Mám koupit jiné svíčky? Zase BERU, nebo jakou značku? Děkuji.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Pondelok 30.03.2020 10:39, RE: RE: RE: 1.6 16V naopak brát!
citácia:
reakce na: Puk82, 28.03.2020 10:46 (Poprosil bych Bobana o radu. V ...)

Ahoj, opravdu nevím, snad tu chlapi poradí. NGK jsem dal na starého Peugeota 206 1.1i a nic se nedělo, startovalo to právě dobře. Do Roomstera 1.4 MPI jsem dával jen originál, takže zkušenosti chybí holt..
Jenom co si pamatuji, můj automechanik silně nedoporučoval jiné než originál svíčky do Focusu II 1.6 Duratec 74kw, tam to mohlo dělat problémy prý.
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Pondelok 30.03.2020 11:56, RE: RE: RE: RE: 1.6 16V naopak brát!
citácia:
reakce na: BobanHTP, 30.03.2020 10:39 (Ahoj, opravdu nevím, snad tu ...)


NGK jsem kdysi kupoval do Opelů a byly to dobré svíčky a po pročtení fór jsem do Fordu nechal dát originál Motorcraft, protože všichni, co dal něco jiného, tak pak zpětně přecházeli na originál. ady souhlasím s Bobanem.
Nejsem žádný svíčkový guru, ale i svíčky krom geometrie mají i parametry, které něco vypovídají např. o pracovní teplotě atp. Odpovídají ty NGK katalogovému ekvivalentu pro typ motoru?
reagovať
Puk82
počet príspevkov21
dátum registrácie07.07.2018
Pondelok 30.03.2020 15:52, RE: RE: RE: RE: RE: 1.6 16V naopak brát!
citácia:
reakce na: David V, 30.03.2020 11:56 (NGK jsem kdysi kupoval do Opel ...)


Ano odpovídají.
Na fóru mi doporučili NGK nebo denso a ať se obloukem vyhnu Briskům a Boschkám.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Pondelok 30.03.2020 17:58, RE: RE: RE: RE: RE: RE: 1.6 16V naopak brát!
citácia:
reakce na: Puk82, 30.03.2020 15:52 (Ano odpovídají. Na fóru mi do ...)

Ahoj, zkusil bych dát zpět staré svíčky jestli opravdu je to svíčkama. Neměnil jsi i rozvody?
reagovať
anubis
počet príspevkov1
dátum registrácie11.09.2020
Piatok 11.09.2020 06:23, Motor 1,2 TSI,Skida Fabia II, vynechávanie zapaľovania
Poprosím kohokoľvek o radu.
Mám kúpenú jazdenku škoda Fabia combi 1 2 tsi,2011, a pri štartovani pri 0 rýchlosti zistené po diagnostike že nepravidelne vynecháva zapaľovanie v 1 a 4 valci.System má upozornil na to hladkou porucha motora s chýba systému ESP.Predtym menené zapaľovacie sviečky Bosch aj káble.V servise povedali že nevedia bez skúšania jednoznačne zistiť pricinu,nech jazdím a prídem keď sa prejaví porucha.Neviem či mám dať vymeniť aj zapaľovacie cievky Alebo používať nejaký benzín premium.Dakujem za akýkoľvek tip na odstránenie poruchy.
reagovať
KoobaS
počet príspevkov1042
dátum registrácie23.04.2014
Piatok 11.09.2020 08:14, RE: Motor 1,2 TSI,Skida Fabia II, vynechávanie zapaľovania
citácia:
reakce na: anubis, 11.09.2020 06:23 (Poprosím kohokoľvek o radu.Mám ...)


Pokud jdou prohodit cívky mezi sebou, tak prohodit cívky. Pokud jsou cívky špatné, tak diag vypíše chyby na jiných válcích. Možná by taky stálo za to změřit tlaky válců - rozhodně je to lepší varianta než náhodně měnit díly...
reagovať
1 2


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému

podobné vozidlá v ponuke:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.