Ahoj, ze všech stran kolem mě, včetně kamaráda, co dělal pro Škodu můžu jen konstatovat: verze 1.2 TSI ve Fábii II je ten nejrizikovějí motor. Všemi deseti můžu doporučit jedině motor 1.4 16v. Tento motor měl otec v Roomsteru a je to spolehlivý motor.
Já jsem v roce 2009 koupil novou Fábii II kombi elegance s motorem HTP 51kw a byl to asi můj nevětší omyl. Nejšlo jen o motor ale celkovou poruchovost či nekvalitu dílů.
- v 70tis.km začlo téct do kufru, rezerva byla po dešti ve vodě
- v 70tis.km začal odcházet potenciometr nastaveni teploty
- v 80tis.km odešel vlnovec
od této chvíle přibližně vůz začal být hlučnější, a už se nepovedlo žádnému servisu to vyřešit
- v 85tis.km začly haprovat el. okno = po více navštěvách serivsu Škoda mi ve foru poradili, že jde o zalomené káble do předních dveří
- v 90tis.km se odporoučel zadní výf. tlumič
- v 95tis.km čep. levého předního kola ko.
- v 120tis.km začly klepat ventily, mě došla trpělivost a vůz jsem prodal, nakonec si to další majtel opravili a jezdí dál abych jen nehanil
Tady jsou moje posřehy z 6 let provozu Fábie II kombi:
+ pohodlný podvozek
+ o třídu lepší sedadla, než ve Fábii I
+ vzadu si pohodlně sednou i dva dospělí
+ měkčený plast na palubce, pěkné čalounění na dveřích
- podvozek je nestabilní na dálnici, při bočním větru, na vodě a nejhroší je na sněhu, prakticky pořád se musí korigovat volantem, nepomůžou ani drahé pneu
- velmi podprůměrné brzdy
- většinou žalostná výbava, často chybí ESP, ASR, jen 4xairbag, vzadu bubnové brzdy
- špatné odhlučnění, divná akustika v interiéru, kdy i při klidné jízdě řidič se neslyší dobře se spolujezdci vzadu
- když to řeknu slušně, auto je dizajnově nepovedené, člověk se moc ráno do něj netěší, když musí do práce. Dokonce letitý Peugeot 206 1.1 byl zábavnější a tichší!
Fábie II jako ojetina není právě ta nejlepší volba. Za 150tis. jsou k mání mnohem dopělejší auta a hlavně spolehlivější.
Za mě budete mít daleko větší radost z těchto aut:
- VW Golf V,VI 1.4/1.6
- Ford Focus II facelift nebo III s klasickými motory 1.6 Durtatec či Ti-VCT
- Honda Civic 1.4/1.8
- Opel Astra 1.4/1.6
- Nebál bych se ani R. Megane 1.6ben., s tím, že se vyhněte turecké verzi Generation
z těch menších pak
- VW Polo 1.4
- Ford Fiesta 1.4
- Honda Jazz 1.3
- Toyota Yaris 1.3
- Suzuki Swift 1.3
- Pokud chcete menší kombík, berte Peugeto 207 sw s tím starším motorem 1.4