Já za sebe mohu naspat párzkušenostíé s P807 2,0HDi 79kW FAP r.v. 2005. Toto auto jsem měl asi 2,5 roku jako služebního dělníka. Ač mám rád P obecně (měl jsem a mám dnes), tak tohle MPV bych už nechtěl. Přesto, že je to velké auto, je v něm pramálo místa pro řidiče, vzadu to není o moc lepší. Motor je slabý, při plném naložení sice jedete po dálnici těch 160, ale je to tak na hraně. ALE! Mohl jsem to porovnat se Sharany, které ve stejné době měli moji čtyři firemní kolegové a výsledek je následujícíc: Sharan 1,9 96kW 6M daleko lepší motoricky, předními sedačkami ale tím to knčí. Hluk uvnitř, hučení, rezonance, to v P807 neexistuje. Sedačky má lepší P807, v Sharanu jkov ostatních koncernech si připadám (snad svýjimkou Suzperbu) jako ve vlaku 3. třídy v 60. letech.
Čili - za mě ani jedno ani druhé, spíše bych se poohlédnnul po nějaké verzi Mondea kombi, nebo zmíněná V70 (drahá na servis). Ale podlé mého názoru MPV je půdorysně stejné jako např. to Mondeo, jen je o kus vyšší a to nemá pro praktické použití pozitvní význam. Naopak, co se týče spotřeby PHM.
K Renaultu? dnes jezdím s kolegou služebně často s Meganem, 1,6i. ANo, jde o jiný než tázaný vůz, ale musím objektivně říci, že pomalu přehodnocuji svůj vztak k <>. Motor je excelentní, nejen výborný, protože to, co musí vydržet tato 1,6 se 122,000km, je k nevíře, na 5ku i 30km/h, to když se telefonuje a nejde řadit (pozor-neřídím já
, olej se leje tak 15.000km po intervalu, bezklíčové strtování bez chyby, podvozek komfortní, náprava netrpí jkao Š/VW/Seat/Audi. Sedačky velkorysé a hlavně, hooodně místa uvnitř. Mluvím o Meganu z r. 2005/2006. Čili mimo výměny oleje (když se tedy najde čas) a pneu, nic. 0 závad.A to auot se nešetří, protože když se jede na čas k zákazníkovi, tak se moc kolem seebe nehledí. A při tom všem - spotřeba 7-8l/100km naturalu, 80kW bohatě stačí a motor není skoro ani slyšet. Tolik k Renaultu. Apropos, nedělá náhodou Renault taky do F1?? To o něčem svědčí.... Nechválím své auto, neb R nemám, ale tohle je má zkušenost.