0
späť
 

diskuze k tématu: Auto do 35000 na cestu do zahranici

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, automobilky, francouzská vozidla
Patris
počet príspevkov1
dátum registrácie25.05.2015
Pondelok 25.05.2015 06:52, Auto do 35000 na cestu do zahranici
Čaute ridiči
potreboval bych poradit s vyberem auta... Jsem mlady ridic (20 let) a rad bych se se svoji pritelkyni podival do zahranici. Letos by jsme chteli projet Italii a kdyz jsme to spocitali, tak celkovy pocet ujetych kilometru by byl cca 7000 Je to slusne cislo a proto potrebuji poradit s vyberem.
Jelikoz spotreba a cena paliva hrajou hlavni roli, tak hledam naftu. Co se ceny tyce, tak maximalne auto do 35000,-.
Nasel jsem treba Forda Focuse hatchback 1,8 TDCi 2000/2002 za 30000 - 35000. Co si o tom myslite ? Mne to pripada pomerne malo, aby s tim nahodou neco nebylo...
Jinak jsem si vedom, ze i kdyby jsem si koupil fungl nove auto, muze se mi v polovine cesty podelat. A proto bych se chtel jeste zeptat, zda s tim nekdo nema nejakou zkusenost? Co mam delat, kdyz mi auto v zahranici odejde ?
Ja vam predem dekuji za pomoc s vyberem auta a za poradu ohledne poruchy auta v zahranici.
Diky, Patrik
reagovať
driver111
počet príspevkov528
dátum registrácie13.03.2013
Pondelok 25.05.2015 11:07, auto do 35 tis
Nerad tě Patriku zklamu, ale olítanou naftu za 35 isíc?! Ty jsi docela blázen a nebo sebevrah a nebo máš rád strašně velká dobrodružství . To budou totální mrtvoly a já bych se s tím bál jezdit okolo komína dál než 50 km od baráku a ne s tím jet na dovolenou do itálie. Pokud však koupíš něco za tuto cenu, tak počítej, že do toho tak minimálně 50 nasypeš, aby to bylo před cestou aspoň v jakéms takém stavu, ale na dovolenou bych určitě byt tebou volil auto z půjčovny. Ono to pro tebe ve finále může znamenat obrovskou úsporu peněz. No, dobordružství zdar
reagovať
tomaskrtek
počet príspevkov982
dátum registrácie18.03.2008
Pondelok 25.05.2015 11:50, RE: Auto do 35000 na cestu do zahranici
Patris napísal:
Čaute ridiči potreboval bych poradit s vyberem auta... Jsem mlady ridic (20 let) a rad bych se se svoji pritelkyni podival do zahranici. Letos by jsme chteli projet Italii a kdyz jsme to spocitali, tak celkovy pocet ujetych kilometru by byl cca 7000 Je to slusne cislo a proto potrebuji poradit s vyberem. Jelikoz spotreba a cena paliva hrajou hlavni roli, tak hledam naftu. Co se ceny tyce, tak maximalne auto do 35000,-. Nasel jsem treba Forda Focuse hatchback 1,8 TDCi 2000/2002 za 30000 - 35000. Co si o tom myslite ? Mne to pripada pomerne malo, aby s tim nahodou neco nebylo... Jinak jsem si vedom, ze i kdyby jsem si koupil fungl nove auto, muze se mi v polovine cesty podelat. A proto bych se chtel jeste zeptat, zda s tim nekdo nema nejakou zkusenost? Co mam delat, kdyz mi auto v zahranici odejde ? Ja vam predem dekuji za pomoc s vyberem auta a za poradu ohledne poruchy auta v zahranici.Diky, Patrik


pokud něco skutečně naftového tak jedině staré předkomůrkové Peugeoty/Citroeny 1.9 což je v praxi téměř nesehnatelné v dobrém stavu, možná HDi 66kW třeba v 306/406 nebo Xsara, 1.9JTD od Fiatu-Mareu apod.nebo nesmrtelné koncernové 1.9 D/SDi a je jedno v čem to bude (mimo Felicie která bude shnilá). možná Polo, Ibiza, Cordoba... ale stejně musíte udělat minimálně rozvody a sehnat si repasované čerpadlo ev. turbo na cestu s sebou...a samozřejmě nějaké cestovní pojištění, asistenční službu. každopádně to bude dobrodružství )) hodně štěstí, budete ho potřebovat. já bych rozhodně volil benzín, na takovou dálku bude rozdíl ve spotřebě minimální, komfort cestování znatelně lepší a riziko závady agregátu podstatně nižší.
reagovať
stréc od piva
počet príspevkov652
dátum registrácie23.11.2007
Pondelok 25.05.2015 12:08, uspora
K čemu je mi motor co má spotřebu 5-6l/100 když na něm jen čekají opravy v řádu desetitísíců ?
Není lepší si koupit běžný benzínák s spotřebou 6-7 a v klidu jen jezdit?

V ČR totiž valná většina řidičů s naftovými auty jezdit neumí...
9 z 10 naftových aut přijede na benzínku a okamžitě vypíná motor....
reagovať
Muroň
počet príspevkov71
dátum registrácie10.06.2008
Pondelok 25.05.2015 12:34, Rada nad zlato
Vím o několika dieselových autech ve vaší cenové relaci, se kterými se jejich provozovatelé vydávají (nebo nebojí vydat) na podobné "on the road" dovolené. Většinou jsou osazeny 1,9 TDi s rotačkou a společné mají to, že je o ně pečováno a že nejsou na prodej. Kdo prodává 10ti a více letý diesel s spolehlivým motorem (kam lze i ten 1,8 TDCI u Focusu s jistou dávkou optimismu zařadit), většinou z důvodu nutných investic přesahujících hodnotu auta.
Raději si snižte limit na nákup vozu na 5tis. Kč, kupte cokoli, ale hlavně nezanedbejte přípravu na cestu. Vezměte si pouze tolik bagáže, kolik unesete ve dvou batozích a vezměte si kvalitní obuv. Z auta rozprodejte vše, co nebrání provozuschopnosti. Trasu si naplánujte nad údolími a roklemi po kopcích a skalách, ze kterých v případě nepojízdnosti auto shodíte.
Šťastnou cestu!
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Pondelok 25.05.2015 13:44, RE: uspora
stréc od piva napísal:
K čemu je mi motor co má spotřebu 5-6l/100 když na něm jen čekají opravy v řádu desetitísíců ? Není lepší si koupit běžný benzínák s spotřebou 6-7 a v klidu jen jezdit?V ČR totiž valná většina řidičů s naftovými auty jezdit neumí...9 z 10 naftových aut přijede na benzínku a okamžitě vypíná motor....


A co je na tom "okamžitě po příjezdu k benzince vypnout motor" špatného? Když tak to specifikuj např. takto: Motoru resp. turbu takové chování škodí jen při zastavení bezprostředně po dost rychlé jízdě po dálnici (u mých aut 150+) nebo jízdě s vysokou zátěží, kdy je turbo a celý motor velmi teplotně namáhán, kdykoli jindy je tzv. "dochlazování turba" hloupost a lidový výmysl.
reagovať
Petr S
počet príspevkov1250
dátum registrácie28.11.2008
Pondelok 25.05.2015 15:37, RE: auto do 35 tis
driver111 napísal:
Nerad tě Patriku zklamu, ale olítanou naftu za 35 isíc?! Ty jsi docela blázen a nebo sebevrah a nebo máš rád strašně velká dobrodružství . To budou totální mrtvoly a já bych se s tím bál jezdit okolo komína dál než 50 km od baráku a ne s tím jet na dovolenou do itálie. Pokud však koupíš něco za tuto cenu, tak počítej, že do toho tak minimálně 50 nasypeš, aby to bylo před cestou aspoň v jakéms takém stavu, ale na dovolenou bych určitě byt tebou volil auto z půjčovny. Ono to pro tebe ve finále může znamenat obrovskou úsporu peněz. No, dobordružství zdar


Presne. Pujcte si na tu Italii auto. Pri cene 700 kc/den vas to za 14 dni vyjde na 10 tisic vcetne pojistek a mate klid.
reagovať
martin.volek1FB
počet príspevkov13
dátum registrácie12.11.2013
Pondelok 25.05.2015 15:47, smart for two
Koupil bych smarta a udělal si u povinka pořádnou maxi asistenčku u allianz. Jen bych po každých 150km dělal přestávky, aby to smart ujel. Jel jsem něco podobného před lety se suzuki swift a taky jsem se v pohodě vrátil.












reagovať
TomasV01
počet príspevkov16
dátum registrácie25.05.2015
Pondelok 25.05.2015 16:59, RE: Auto do 35000 na cestu do zahranici
Auto je možné sehnat, ale před koupí řádně prověřit technický stav. Nějaké investice budou jistě nutné (běžně opotřebené: brzdy-spojka-tlumiče-náprava/čepy/silentbloky-výfuk?). A najít takovou ojetinu v dobrém stavu nebude tak snadné. Většina se takových zbaví před nutností servisu... A těm, kterým pořád slouží, si jej nechají jako druhé auto na popojížďky...

Je vhodnější volit prověřený motor. Například z koncernu VW 1.9D, 1.9SDI. Takové motory jsou při správné údržbě "nesmrtelné". Doporučuji si pročíst článek:

"10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle"

Máme v rodině dvě VW Polo 1.9D 47kW, r.v. 1996 a 1998. A během let žádná větší porucha. U obou se cca po 100-150 tkm měnily jehly vstřikovačů (500Kč/kus - projevovalo se pocukáváním při 1900-2200 ot./min.), jednou žhavící svíčky (doporučuji jen originál Bosch, nejlevnější vydržely sotva jednu zimu). U staršího pak bylo nutné jen přetěsnit rotační čerpadlo za cca 7000 Kč, ovšem po přetěsnění motor startuje jako benzínový, po prvním otočení. Obě auta mají nájezd okolo 200 tkm a motor u obou šlape jako hodinky a ještě nějaký čas bude. Po 150 tkm se měnily tlumiče a kotouče. Rozvod se mění po 90 tkm a rozvodová sada stojí jen 1500 Kč. Auto "držák"...

Zrovna u toho Focuse bych se bál stavu vstčikovačů, stavu turba, podvozku... Je jistější možná volit nějaký benzín, který nežere moc olej...

A ještě jedna rada na závěr:

Pokud uvidíte auto, co má svůj věk a má najeto pod 100 tisíc, moc tomu nevěřte - na 100% stočené km u takového auta poznáte tak, že má ve stavu km úvodní nulu. Jako jedna Mazda 121 nebo Mercedes do 35 tisíc Kč - uváděný stav cca 081 123 km = při stočení většinou neodmažou úvodní nulu - tam tam být nemá.
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Pondelok 25.05.2015 17:44, RE: auto do 35 tis
Petr S napísal:
driver111 napísal:
Nerad tě Patriku zklamu, ale olítanou naftu za 35 isíc?! Ty jsi docela blázen a nebo sebevrah a nebo máš rád strašně velká dobrodružství . To budou totální mrtvoly a já bych se s tím bál jezdit okolo komína dál než 50 km od baráku a ne s tím jet na dovolenou do itálie. Pokud však koupíš něco za tuto cenu, tak počítej, že do toho tak minimálně 50 nasypeš, aby to bylo před cestou aspoň v jakéms takém stavu, ale na dovolenou bych určitě byt tebou volil auto z půjčovny. Ono to pro tebe ve finále může znamenat obrovskou úsporu peněz. No, dobordružství zdar
Presne. Pujcte si na tu Italii auto. Pri cene 700 kc/den vas to za 14 dni vyjde na 10 tisic vcetne pojistek a mate klid.


Ony je také otázkou, jestli mu nějaká půjčovna auto půjčí. Většinou požadují minimálně dva roky praxe v řízení a někde i min. 21 let věku.
reagovať
gottak
počet príspevkov208
dátum registrácie10.06.2010
Pondelok 25.05.2015 17:52, RE: Auto do 35000 na cestu do zahranici
TomasV01 napísal:
Auto je možné sehnat, ale před koupí řádně prověřit technický stav. Nějaké investice budou jistě nutné (běžně opotřebené: brzdy-spojka-tlumiče-náprava/čepy/silentbloky-výfuk?). A najít takovou ojetinu v dobrém stavu nebude tak snadné. Většina se takových zbaví před nutností servisu... A těm, kterým pořád slouží, si jej nechají jako druhé auto na popojížďky...Je vhodnější volit prověřený motor. Například z koncernu VW 1.9D, 1.9SDI. Takové motory jsou při správné údržbě "nesmrtelné". Doporučuji si pročíst článek:"10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle"Máme v rodině dvě VW Polo 1.9D 47kW, r.v. 1996 a 1998. A během let žádná větší porucha. U obou se cca po 100-150 tkm měnily jehly vstřikovačů (500Kč/kus - projevovalo se pocukáváním při 1900-2200 ot./min.), jednou žhavící svíčky (doporučuji jen originál Bosch, nejlevnější vydržely sotva jednu zimu). U staršího pak bylo nutné jen přetěsnit rotační čerpadlo za cca 7000 Kč, ovšem po přetěsnění motor startuje jako benzínový, po prvním otočení. Obě auta mají nájezd okolo 200 tkm a motor u obou šlape jako hodinky a ještě nějaký čas bude. Po 150 tkm se měnily tlumiče a kotouče. Rozvod se mění po 90 tkm a rozvodová sada stojí jen 1500 Kč. Auto "držák"...Zrovna u toho Focuse bych se bál stavu vstčikovačů, stavu turba, podvozku... Je jistější možná volit nějaký benzín, který nežere moc olej...A ještě jedna rada na závěr:Pokud uvidíte auto, co má svůj věk a má najeto pod 100 tisíc, moc tomu nevěřte - na 100% stočené km u takového auta poznáte tak, že má ve stavu km úvodní nulu. Jako jedna Mazda 121 nebo Mercedes do 35 tisíc Kč - uváděný stav cca 081 123 km = při stočení většinou neodmažou úvodní nulu - tam tam být nemá.



Zrovna tyhle motory bez problémů vydrží 1 milion, takze najezd 200 tkm mi prijde smesny, to i ta Felda v benzinu obvykle prezije pul mega...
reagovať
cubec
počet príspevkov92
dátum registrácie28.04.2010
Pondelok 25.05.2015 19:20, nesmysl
V rozpoctu bych se prepravoval mezi destinacemi autobusem a primo na miste si pujcil auto...to bude asai jistejsi a mozna ve vysledku trochu levnejsi...Jedina nadeje by byla, kdyby to byl preklep a bylo to 35000€....
reagovať
kristian2
počet príspevkov273
dátum registrácie31.03.2015
Pondelok 25.05.2015 19:39, k
no co - otazka je jestli to chce i na cestu zpěta cemu řika zahranici?koupi auto odjede dovolenou mozna i zpět a předá dalšímu a 35 000 kč v kopru.za to by bylo slusne toulani po cizine
reagovať
PetrT
počet príspevkov1076
dátum registrácie24.05.2009
Pondelok 25.05.2015 20:35, astra
Vím že chceš diesel, ale ten je trochu scifi za ty prachy.
Koupil bych astru G v kombiku, 1,6 55kW (8v). Je to naprosto blbovzdorný auto, opraví to i línej Mario v garáži a když pojedeš normálně bere do 7l. Když se ti na tom cokoliv posere nezrujnuje tě to, nikde v Evropě. A dá se v tom přespat. Lehce orezlou ji seženeš do 25t.
reagovať
Fanda
počet príspevkov551
dátum registrácie28.09.2008
Pondelok 25.05.2015 21:28, ?
Se zapůjčením vozu to u dvacetiletého mladíka bude problém.Spousta půjčoven půjčuje vozy ,až od dovršení 21 let,navíc se musí prokázat mezinárodní platební kartou,na které musí být násobně vyšší částka peněz,než stojí půjčení vozu.Vůbec celé to nedává smysl.Na vůz má částku 35 000 kč a chce cestovat po Itálii ,kde jsou dálnice hodně drahé.
reagovať
stréc od piva
počet príspevkov652
dátum registrácie23.11.2007
Pondelok 25.05.2015 22:50, turba
ještě k tomu turbu..zde screen z manuálu k modernímu CR motoru


kliknutím zobrazíte originálny obrázok
reagovať
stréc od piva
počet príspevkov652
dátum registrácie23.11.2007
Pondelok 25.05.2015 22:51, RE: turba
stréc od piva napísal:
ještě k tomu turbu..zde screen z manuálu k modernímu CR motoru

kliknutím zobrazíte originálny obrázok


jestli někdo přiletí 130km/h k benzínce, a hned to chcípne tak je to s propimuním idiot....
reagovať
Petr S
počet príspevkov1250
dátum registrácie28.11.2008
Pondelok 25.05.2015 23:53, RE: ?
Fanda napísal:
Se zapůjčením vozu to u dvacetiletého mladíka bude problém.Spousta půjčoven půjčuje vozy ,až od dovršení 21 let,navíc se musí prokázat mezinárodní platební kartou,na které musí být násobně vyšší částka peněz,než stojí půjčení vozu.Vůbec celé to nedává smysl.Na vůz má částku 35 000 kč a chce cestovat po Itálii ,kde jsou dálnice hodně drahé.


Treba mu uz v lete 21 bude Nevim jak v Cechach, v zahranici mi pri pujceni auta vetsinou deponuji na karte 300 EUR, to neni snad az tak moc. Jinak kazda platebni karta vydana v ceske bance je snad mezinarodni, VISA, VISA Electron, Mastercard i Maestro (ve vetsine EU doufam funguji).
reagovať
Fanda
počet príspevkov551
dátum registrácie28.09.2008
Utorok 26.05.2015 06:21, RE: ?
Petr S napísal:
Fanda napísal:
Se zapůjčením vozu to u dvacetiletého mladíka bude problém.Spousta půjčoven půjčuje vozy ,až od dovršení 21 let,navíc se musí prokázat mezinárodní platební kartou,na které musí být násobně vyšší částka peněz,než stojí půjčení vozu.Vůbec celé to nedává smysl.Na vůz má částku 35 000 kč a chce cestovat po Itálii ,kde jsou dálnice hodně drahé.
Treba mu uz v lete 21 bude Nevim jak v Cechach, v zahranici mi pri pujceni auta vetsinou deponuji na karte 300 EUR, to neni snad az tak moc. Jinak kazda platebni karta vydana v ceske bance je snad mezinarodni, VISA, VISA Electron, Mastercard i Maestro (ve vetsine EU doufam funguji).


Jestli mu v létě bude 21,to jsou dohady.Částka na kartě se bude odvíjet od doby zapůjčení.Mě,ale připadá nelogické,že na auto má max. 35 000 a jenom náklady na palivo a poplatky by mladého muže vyšli přibližně na 50% pořizovací částky auta.
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Utorok 26.05.2015 08:52, RE: turba
stréc od piva napísal:
stréc od piva napísal:
ještě k tomu turbu..zde screen z manuálu k modernímu CR motoru

kliknutím zobrazíte originálny obrázok
jestli někdo přiletí 130km/h k benzínce, a hned to chcípne tak je to s propimuním idiot....


S poslední větou se dá souhlasit, já vyřazuji (podle podmínek) 500-1000 metrů před sjezdem a dojíždím setrvačností, motor tak jede minimálně minutu na volnoběh.
PS: docela mě zajímá, odkud jsi to kopíroval. Měl jsem už dost dieselových aut, dva commonraily mám doma, a u žádného jsem takovou tabulku v manuálu neměl a nemám (a to manuály na rozdíl od drtivé většiny lidí opravdu poctivě čtu).
reagovať
1 2


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému

podobné vozidlá v ponuke:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.