Auto je možné sehnat, ale před koupí řádně prověřit technický stav. Nějaké investice budou jistě nutné (běžně opotřebené: brzdy-spojka-tlumiče-náprava/čepy/silentbloky-výfuk?). A najít takovou ojetinu v dobrém stavu nebude tak snadné. Většina se takových zbaví před nutností servisu... A těm, kterým pořád slouží, si jej nechají jako druhé auto na popojížďky...
Je vhodnější volit prověřený motor. Například z koncernu VW 1.9D, 1.9SDI. Takové motory jsou při správné údržbě "nesmrtelné". Doporučuji si pročíst článek:
"10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle"
Máme v rodině dvě VW Polo 1.9D 47kW, r.v. 1996 a 1998. A během let žádná větší porucha. U obou se cca po 100-150 tkm měnily jehly vstřikovačů (500Kč/kus - projevovalo se pocukáváním při 1900-2200 ot./min.), jednou žhavící svíčky (doporučuji jen originál Bosch, nejlevnější vydržely sotva jednu zimu). U staršího pak bylo nutné jen přetěsnit rotační čerpadlo za cca 7000 Kč, ovšem po přetěsnění motor startuje jako benzínový, po prvním otočení. Obě auta mají nájezd okolo 200 tkm a motor u obou šlape jako hodinky a ještě nějaký čas bude. Po 150 tkm se měnily tlumiče a kotouče. Rozvod se mění po 90 tkm a rozvodová sada stojí jen 1500 Kč. Auto "držák"...
Zrovna u toho Focuse bych se bál stavu vstčikovačů, stavu turba, podvozku... Je jistější možná volit nějaký benzín, který nežere moc olej...
A ještě jedna rada na závěr:
Pokud uvidíte auto, co má svůj věk a má najeto pod 100 tisíc, moc tomu nevěřte - na 100% stočené km u takového auta poznáte tak, že má ve stavu km úvodní nulu. Jako jedna Mazda 121 nebo Mercedes do 35 tisíc Kč - uváděný stav cca 081 123 km = při stočení většinou neodmažou úvodní nulu - tam tam být nemá.