0
späť
 

diskuze k tématu: Peugeot 405 MI16 je silný i po letech

kategórie zaradenia témy: francouzská vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 19.10.2008 15:16, Francouzká auta
Tak si tak pročítám některé příspěvky a zjišťuji, že někteří čtenáři stále žijí v domění, že co je z Francie, je na houby. Přidám-li k tomu ještě stáří víc jak 15 let, je neštěstí ůplné... Peugeoty 405 byly dlouhá léta oblíbenými auty taxikářů, a ti věděli, co si mají kupovat, aby se jim to rentovalo a zároveň vydrželo. Peugeoty řady 405, ne ale všechny verze, byly svou dobu výbavou hodně popředu a spolehlivost byla také výborná. Záleželo jen na majiteli, jak se staral.
To stejné platilo i o Renaultech. Výbava a komfort byla na takové úrovni, jakou dlouho po nich málokdo z výrobců měl. Co taková klima nebo ABS, či vše v elektrice a k tomu alarm v roce 1986? Samozřejmě, že to bylo za příplatek, ale bylo to. Vlastnil jsem R21 s motorem 2,1 TD. Vím jaká byla historie toho auta, kolik lidí se na něm vystřídalo a co zažilo. Přesto jsem zhruba po 14-ti letech na něm teprve začal měnit měnit původní díly. Dalo se to čekat, byla už to stará "herka", ale po takové době nešetrného provozu měnit původní součástky za nové? Myslím, že o takové periodě by si dnes mohl VW a jemu podobní nechat zdát. A pozor, nejednalo se o motor! Kromě vodní pumpy a kladek na rozvodech, které jsem raději preventivně nechal vyměnit, jezdí dodnes v takovém stavu, v jakém opustil výrobní závod. Na emisích také procházel stále oficiálně a bez problémů. No, dost bylo chvály. Snad se tehdy dělala auta střední třídy více poctivěji a nebylo to tzv. spotřební zboží... Ještě jednu perličku k zmiňované R21. Motor měl "pouhých" 63 kW. Měl ale výbornou, tzv. krátkou převodovku. Tuningoví hrdinové našich silnic si pravidelně prohlíželi zadní světla tohoto auta a co víc, chyběl tam 6-tý rychlostní stupeň To vše při spotřebě do 7 litrů nafty! Není to paráda na auto, vyvýjené někdy od roku 1982 do 1986 kdy se začalo vyrábět?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 24.10.2008 15:39, Já bych to nehrotil...
Tak hele nevím kde jste se praštil do hlavy !!! ,,Migáč" je sice francouzský ,,medvěd", zatraceně rychle jezdit umí taky, ale psát o něm, že je bez problémoví a brzdy má vynikající může vážně jenom člověk, který o ,,rychlých Peugeotech 80.let" neví vůbec nic!!! 1.Když budete jezdit brzda plyn (vašich slavných 7000 ot/min) a nezkontrolujete si provozní náplně(cladící kap., olej), tak vás při troše štěstí bude čekat jen výměna těsnění pod hlavou (které se nedá pořádně sehnat) při větší smůle spečené pískní kroužky a prasklá 16.ventilová hlava (tzn.můžete vaší Mi16 vzít a poslat do šmelce). 2.Brzdy byly vynikající v letech výroby, ale po čase na francouzských vozech přibývá problémů z elektrikou a ty vaše slavné brzdy s ASR řídí takové malinké relé za 5000 Kč tak se připravte!!! Vím co mluvím jako majitel Mi16x4 r.v. 1992, Mi16 r.v.1995 a 309 GTi Limited P.S.Jestli je po starším člověku tak bych jí používal už jen jako rodiný sedan né jako sporťák jinak se chudinka rozpadne, protože byla zvyklá na tempování ve vyhřátý garáži a jednou týdně jela na chalupu a zpátky...Jinak přeji mnoho šťastných kilometrů z posledním opravdovým potomkem rallyové skupiny B !!!
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 24.10.2008 15:52, RE: Francouzká auta
pablo.rice napísal:
Tak si tak pročítám některé příspěvky a zjišťuji, že někteří čtenáři stále žijí v domění, že co je z Francie, je na houby. Přidám-li k tomu ještě stáří víc jak 15 let, je neštěstí ůplné... Peugeoty 405 byly dlouhá léta oblíbenými auty taxikářů, a ti věděli, co si mají kupovat, aby se jim to rentovalo a zároveň vydrželo. Peugeoty řady 405, ne ale všechny verze, byly svou dobu výbavou hodně popředu a spolehlivost byla také výborná. Záleželo jen na majiteli, jak se staral.
To stejné platilo i o Re...
Já vlastnil také jednu R21, ale v 1.7 stříkačce r.v.1986 centrál, okna v el. byla samozřejmostí a kdyby jsem ho nekupoval už značně prorezivělého tak jezdí dodnes. Motoricky v naprostém pořádku a jak se zmiňoval pablo o zadních světlech své ,,chrochty" ,tak já jsem byl úplně stejný, ale já závodil se služebními stříbrnými oktávkami až do 200km/h!!!, a bavilo mě se dívat do zpětného zrdcádka na brunátné tváře těch dotyčných řidičů, jak je možné, že je ten zrezlý starý rencek takhle dává...a to všechno při výkonu 66kw
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 03.11.2008 14:45, RE: Já bych to nehrotil...
Buba napísal:
Tak hele nevím kde jste se praštil do hlavy !!! ,,Migáč" je sice francouzský ,,medvěd", zatraceně rychle jezdit umí taky, ale psát o něm, že je bez problémoví a brzdy má vynikající může vážně jenom člověk, který o ,,rychlých Peugeotech 80.let" neví vůbec nic!!! 1.Když budete jezdit brzda plyn (vašich slavných 7000 ot/min) a nezkontrolujete si provozní náplně(cladící kap., olej), tak vás při troše štěstí bude čekat jen výměna těsnění pod hlavou (které se nedá pořádně sehnat) při větší smůle speč...
V případě brzd Peugeota nejde o žádné ASR. To měl v té době pouze Mercedes-Benz a bylo to něco úplně jiného (v zásadě to co dneska). Spíše jde o to, že brzdy na 405 Mi 16 (pouze do modernizace), mají hydraulický posilovač u něhož je tlak v brzdovém ssytému vyvozován elektrickým čerpadlem. A to řídí ono relé. Je fakt, že stojí opravdu ty staršné peníze.
reagovať
  1 ... 3 4 5


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.