lukash1 napísal:
Pepe napísal:
lukash1 napísal:
Pepe napísal:
lukash1 napísal:
Rozhodně se doporučuji vyhnout naftovým motorům, zejména 1.6 HDI. Ten motor je peklo na zemi. Sice papírově nabízí rozumné parametry, spotřeba je také pěkná, ale spolehlivost je strašná. Zvlášť u olítaných kusů, které budou v bazarech. Za 80-100 tisíc budou mít najeto 200k a více. To vás čeká kromě DPF (minimálně 20 tisíc) i vstřikovače (kolem 40 tisíc) a spojka se setrvačníkem (20 tisíc). Pak to auto bude sloužit nějakou dobu dobře a budete řešit "jen drobnosti", jako u každého auta s podobným nájezdem. Pokud se chcete těmto velkým investicím v ceně dalšího kusu vyhnout, běžte do benzínu ...
A na tyto moudra, jste vážený pane, přišel kde? Osobní zkušenost s FAP máte jakou? Na jakých autech jste měnil vstřiky (za 40tKč - hádám tak 8válec
). Jen klasický hospodský kecy a mystifikace (Tonda kamarád říkal, woe...)
Osobní zkušenost mám s Fordem Focus 1.6TDCi, 80kW, DPF. Odborník Vašeho formátu (který jezdil jenom s benzínem) určitě ví, že to jsou motory stejné. Při 180 tisících kilometrech hláška na PP: Engine system fault. Druhý den servis Ford, výsledek 2 vstřiky mrtvé (kapaly), dva načaté. Nechal jsem vyměnit všechny 4, práce + vyčištění palivového systému 42 tisíc vč. DPH. To vy, který jste v autě s tímto motorem jenom jako spolujezdec, nemůžete vědět. Dále nedokončené regenerace DPF ředí olej naftou. To snižuje jeho mazivost a zvyšuje namáhání dalších částí motoru. Když při 220 tisíc začal klepat setrvačník a houkalo turbo, auto šlo do výkupu. Vzhledem k tomu, že mělo 4 roky, očekávám, že ho sundají tak na polovinu. Pak si ho koupí nějaký nešťastník, který se na foru tipcars dočetl, že ty motory jsou super a všechno ostatní jsou hospodský kecy.
"Jezdil jen s benzínem"
. S tím skákala manželka po městě... Já mám na starosti firemní park cca 10 aut od osobáků přes pickupy po dodávky, proto mám detailní přehled, jaký jsou náklady na onu C5 - někdy ve 160tkm měněn EGR (7tis Kč), jinak nic. Repase vstřiků v "normálním" servise (jezdím do dílny se specializací na PSA) 6-7 tKč/ks (preventivně zjištěno, dělá to pro ně diesel servis externě). Nedokončená regenerace - úsměvné - ona když ta kontrolka svítí, tak se nemá vypínat motor (ale to by se musel přečíst manuál, že jo). Osobně jezdím se 406 2,2 HDi, FAP to má taky. Kupovaná jako ojetá s nájezdem 140tkm, dnes po 5,5 letech 314tkm. "Provoz" FAPu za celou tu dobu vyšel na cca 10 tKč (předchozí majitel se toho zbavil včas, takže první dolití aditiva i vyčištění bylo na mě, pak byl přesně 160tkm klid). Asi to bude taky o zacházení, 220 tkm mě vydrží spojka i na dodávce, ta 406 má spojku, turbo, vstřiky pořád původní. Takže mi z toho vychází, že jste se k tomu choval jak k benzínu, a ještě z Vás měli v servisu velkou radost (a srandu k tomu). Jinak naftová 1,6 je kupodivu nejdoporučitelnější motor do 307 - já bych se verze 110k nebál navzdory přítomnosti FAPu, ale kdo se bojí, ať si vezme 90k bez něj. Benzínová 1,6 je při plném zatížení na dnešní poměry slabá, občas zůstanou viset ventily (mně se to naštěstí nestalo), 2 litr žere a nejede. Ještě do r. 2000 (měl jsem ho v předchozí 406) byl v poho, ale s novou euronormou šel do kytek. Takže asi takhle.
Vaše zkušenosti se 406 jsou zde naprosto irelevantní, je to auto o 10 let starší, než jaké si chce tazatel koupit. Přiznám se, že s auty v rukavičkách nezacházím. Auto slouží mně, ne já jemu. Když někam přijedu a musím jít pryč, tak jdu pryč, nečekám, až zhasne kontrolka, to ať si vyřeší výrobce. A tak to dělá většina majitelů aut (nehledě na to, že drtivá většina těchto aut byla ve firmách, kde na to řidiči kašlou dvojnásob). Já jsem s tím autem byl celkem spokojený, jak se přestalo vyplácet, šlo do výkupu. Racionální přístup. Ale nedokážu si představit, že bych někomu doporučil, ať si takové auto koupí. Při už tak napjatém rozpočtu se jakákoliv větší oprava stává důvodem pro odstavení auta ... Tento motor je dobrý v novém autě, kde se na něm najezdí 150-200 tisíc a jde pryč (což je případ i té C5, o kterou se staráte, předpokládám), nikoliv však doporučeníhodná koupě pro někoho, kdo hledá levné a spolehlivé auto.
Ta 406 je výroba 2003, provoz 2004, 307 se tuším prodávala od 2002. Rozdíl 10 let hledám marně, pomozte mi, pls
. Pán se ptal konkrétně na 307 v naftě, tak jsem zkusil poradit. Nevydal jsem se cestou častého místního folklóru, abych mu nutil něco jiného - jsem zvyklý odpovídat na otázku. Řekl bych, že jsem v rámci zadání sesumíroval jakous takous odpověď, která ovšem není dogmatická. Ojetou 307 bych si nekoupil ani v benzínu, jedině tak po sobě. Ale na to se mě nikdo neptal
. Vaše "ceny" jsou lehce mimo, i ta spojka s 2 hmotou se dneska dá pořídit levněji. U některých motorů se dá nahradit jednohmotou, netvrdím, že u 307, nezjišťoval jsem. Ale zbytečně zde šíříte poplašné zprávy, aniž by jste nabídl řešení - "jít do benzínu" je moc krátká info. Ta by měla být vyvážená, takže když vychrlíte odstavec plamenných slov co ne, očekával bych podobné kvantum informací co ano.