0
späť
 

diskuze k tématu: Peugeot 307 SW 2.0 HDI - jaký je po 145 tis. km?

kategórie zaradenia témy: francouzská vozidla
Fanda
počet príspevkov551
dátum registrácie28.09.2008
Sobota 24.08.2013 09:29, RE: Spotřeba HDI 79kW
Pepe napísal:
David V napísal:
Pepe napísal:
Fanda napísal:
Zdeny60 napísal:
Fanda napísal:
Zdeny60 napísal:
Dle výkonu se domnívám, resp. jsem si na 100% jistý, že tento model je osazen FAP. Měl jsem to stejné v Pežotu 807, což je o kus větší a těžší auto. Můj měl najeto při prodeji asi 195.000km a jezdil v tzv. "služebním režimu", tedy na čas a na ostro. Ač se jezdilo hodně i po dálnici (Rakousko, Německo), u ás, Polsko, nikdy jsem emněl spotřebu větší, než nějakých 7-7,5l/100 km a při běžné jízdě, tedy 100/140km/h byla spotřeba hurbě pod 7l/100km. Nechápu, jak majitel P307 jezdí za takovou spotřebu. Po nějaké době jsem nechal v Linzi v Pežotu (za firmení peníze nainstalovat Power Box, zvýšeil s evýkon na 97kW (což bylo setsakra znát) a k tomu se spotřeba paradoxěn nepatrně snížila a nebo zůstala stejná, ovšem při větší dynamice jízdy. Jinak srovnávat HDI vs. TDIO81kW nelze, protože TDI 81kW je zýáležitost, která už nikdy nebude a všechny naftové chrochtolety stejného objmeu a podobného výkonu už mají spotřebu jako slušný 2l benzíňák. Osobně nevidím žádný důvod, pořizovat si ojetou naftu s 2litrem a očekávat nějakou úsporu. Naopak, provozně bude ojteý dýzl jasně dražší, pokud se mu ovšem dostává předepsané péče. To, že někdo na servis akšle a pak tvrdí, že jezdí za levno, je jen cesta do pekel pro dalšího majitele takto servisovaného vozu.To byla jen poznámka na okraj mimo mísu.
Pan Vaculík nedávno testoval Octavii 3 s motorem 1.6 TDI EA 288 a napsal že dynamická dostatečnost zejména na dálnici ho doslova dostala,navíc spotřeba i při velmi dynamické jízdě nejde nad 6 l.Dále píše že tento motor se vyrovná slavnému 1.9 TDI 81 kw.Článek si je možné přečíst speciál Svět Motorů 3/2013.
Ke srovnání 1,9TDI 81kW a 1,6TDI (výkon nevím): měl jsem tuto motoritaci půjčenou na 14 dní, než mi opravili auto, které mí jeden dobrák naboural. protože TDI 81kW jsem měl dvě a najel jsem s nimi více než 350tkm, mohu prohlásit, že jejich projev znám, jak svý boty. Stručně, tato 1,6 se srovnat s 81kW nedá ani omylem. TDI81kW je motor, který je daleko dravější, při opravdu brutálním způsobu jízdy spotřeba nepřelezla nikdy přes 6,5/100 (pozor, nezaměnit s provozem po pražských parkovištích, ale mám na mysli přesun na trase např. Lipno-Šumperk, kteréžto trasy jsem jezdil ca 5x do měsíce a znám je tedy také napzpamět). Abych byl schopne dostat se z Vyššího Brodu domů (ŠUmperk) v co njekratším čase, tak plynový pedál znal jen dvě pozice-na podlaze a volbnoběh. Nic mezi tím. Tak o tomto způsobu jízdy mluvím, čili plynulá, ale hodně drsná jízda, o čemž svědčí to, že v noci jsem byl schopen tutuo trasu zvládnout za 3,25 minut Tak v tomto stejném režimu jednak 1,6TDI prostě nedosahuje takového výkonu (znovu opakuji, že nevím, kolik měl ten motor kW, bylo to auto ČP, ne moje) a hlavně, spotřeba byla v průměru dost přes 6/100 při stylu jízdy "normál". Když jsem potřeboval fakt spěchat na jednání a pod, klidně tento menší motor schlamstnul k 7,5-7,7/100km. Jasně, v porovnání s benzínem to je stále ještě dobré, ale jak pravím, 81 a 66kW jsou motory, které se zapsaly do historie nesmazatelným způsobem a myslím si, že není a nebude již žádný dýzlový motoro, který by širokou veřejnost takto oslovil. To je vše, co mohu ke srovnání napsat.
Určitě jste měl ještě motor řady EA 188,Octavie 3 má již řaduEA 288,ostatně jsem přesvědčen,že pan Vaculík má také jistě možnost porovnat a nemá důvod si vymýšlet.Sám jsem měl taky leta auto s TDI 81 kw,ale například s TDI pd 85 kw se to nedá srovnat.Ten 85 kw si bere o něco víc,ale jede podatatně lépe.
Jestliže Martin Vaculík píše něco pozitivního o VW Gruppe, tak to rozhodně nebude výmysl, na rozdíl od stáda podchycených "novinářů".
Bohužel se s tím úplně neztotožňuji. Já si vzpomínám na jeho nezávislé články z dob zde na Tipcars, které byly výborné, ale cokoliv ze Světa Motorů mi přišlo od něj dost tendenční. Nechci nikomu křivdit, ale takový je můj dojem.
Úroveň článků ve SM nemohu hodnotit, ale články zde tendenční byly. Právě tím, že na produktech VW nezůstala nit suchá (ale vždy po právu). Takže pokud se MV někde vyjadřuje o VW kladně, tak už to musí něco znamenat...


Má tam spoustu opravdu zajímavých článků,které stojí za přečtení.K produktům VW vyjadřuje svůj názor dle mého objektivně.Pěkně tam například popsal problémy motoru 2.0 TDI,rovněž několikrát upozornil na problémy motrorů TSI.Ale pokud se mu líbí parametry poslední řady 1.6 TDI,tak proč by se nemohl v článku k motoru vyjádřit kladně aniž by za tím něco muselo být?Něco podobného bylo posledně,když pan Janda testoval Octavii 3 s nejslabším TSI rovněž nové generace.Rovněž byl osočen,že je to od škodovky zaplacené a podobné bláboly,tak si s tím dal práci,článek upřesnil a doplnil videi,které potvrzují naměřené parametry.Navíc pozdější testy dopadly podobně.
reagovať
nicco
počet príspevkov49
dátum registrácie15.12.2010
Sobota 24.08.2013 22:14, potvrzuji spotrebu
Kamos ma tenhle motor a sviti mu tam furt 7-8litru, takze je to vlastnost. FAP to nema, staci se podivat na vyfuk, jak je cerny.
reagovať
Mati
počet príspevkov13
dátum registrácie09.12.2008
Utorok 27.08.2013 08:13, RE: spotreba ?
escorpion napísal:
Spotreba 8 litrov ? Ja som mal 79 kW break a pod 6 litrov nebol problém.

ale jo, teďka jezdím už dva týdny každý den 25km mimo město tam a zpět. Tak jsem vynuloval PP a mám tam 900km a spotřebu 6,1L/100km
U mě se dost podepisuje převaha městského provozu.
Martin



reagovať
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.