0
späť
 

diskuze k tématu: Padělání servisních knížek - je to realita?

kategórie zaradenia témy:
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 30.10.2007 12:01, Serviska
Me by zajimalo, jestli pokud dostanu k autu servisku rekneme, ze je to dovoz a zajedu s autem k autorizovanemu servisu jestli jsou schopni mi rict, jestli je to padelek nebo original. Je to mozne zjistit i u dovozu nebo pouze pokud byla serviska vedena v CR?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 30.10.2007 13:20, Nutnost vyhovět zákaznikům!!
Vzhledem k tomu,že dnešní doba si padělání serv. knížek přímo vyžaduje.
Pro příklad vlastnil jsem Škodu Octavii 1.9Tdi 81kw SLX r.v. 1998 koupenou v Č.R. s pravidelným servisem u autorivaného servisu Škoda. Při prodeji měl vůz poctivých 190 000tis. km doložených serv. knížkou v bezvadném stavu. Cena v autobazaru byla 175 000kč. Po půl roce neúspěchu s prodejem, si auto ode mě koupil můj známý, který ho se mnou byl koupit.
Takže kdybych v té době zahodil či padělal serv. knížku a došlo tím ke stočení kilometrů při prodeji bych nejspíš neměl problém.
Dnes každý hledí na počet ujetých km a né na celkový stav vozu.
To bude problém proč se u nás tento nezmar čim dál tim víc rozmáhá.

reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 30.10.2007 13:52, re: mufik martin
mufik.martin napísal:
Me by zajimalo, jestli pokud dostanu k autu servisku rekneme, ze je to dovoz a zajedu s autem k autorizovanemu servisu jestli jsou schopni mi rict, jestli je to padelek nebo original. Je to mozne zjistit i u dovozu nebo pouze pokud byla serviska vedena v CR?
Pokud to není cár papíru natisklý na koleně a zkopčený jako tak, tak nepoznáš. Máš normální čisté origo servisky. Nějak super se to neeviduje, ochranné znaky tam vesměs nejsou. Max vzadu vlepený ten VIN a cosik. S tím zajdeš za kámošem do servisu a ten ti ji vyplní, uškube kopóny a podepíše co se kdy dělalo a orazítkuje. Razítko je, podpisy taky, origo knížka taky. Tak a teď mi řekni co bys tam ty nebo někdo poznal??? A myslíš že nějaký prodejce má náladu nějak důkladně něco zkoumat? K čemu, nic z toho nemá a má s tím práci. Částečná obrana proti tomu, je ten daný konkrétní servis navštívit a hledat záznam i u nich. Tady už tvůj úspěch záleží jak natrefíš. Jak moc jsou namočeni, zda půlka firmy (pak zjistíš kulový) nebo třeba jen jedinec (tady to většinou zjistíš). Ale pokud např. zajdeš se svojí fiatovskou serviskou k nějakému pražskému dealerovi, tak ten nepozná zda ty záznamy z Mnichova jsou reálné nebo vymyšlené na koleně. Oni to vzájemně nesdílí. Sdílí se to až u těch novějších aut, nebo těch co jsou ještě v záruce. U těch starých ne. Taky záleží jak která značka. A druhá možnost je, co dělají firmy. Že se s dealerem/servisem už znají, protože u něj nakupují větší množství aut. Tak servisku jednoduše nepoužíváš a necháš si ji čistou doma ve stole odpočívat. A až před případným prodejem ti ji pak vyplní dle tvého přání - coby pro stálého zákazníka neudělali. Někdy jsou ti bazaristi ale líní, tak servisku sami vyhodí a raději řeknou že se při malování někam ztratila Já proto k autu chtěl doklady všecky= servisku, různé papíry z pojišťoven, staré zelené karty, staré protokoly z dekry (=stk), staré servisní sjetiny atd. Němci jsou pečliví a většinou jsou všude data i stav tacho. Už jen že to majitel má, působí dojmem že o to auto měl zájem. Přecejen tady už máš záznamů hodně a pokud se vzájemně jejich údaje nebijou, tak pravděpodobnost podovodu je nízká. Pak ještě najít původního majitele podle techničáku (žádné čistopisy), tak jsem nakoupil já )) Takové anonymní naleštěné auto bez historie, tomu se směju to není nic pro mě. Proto mě bazaristi nemají rádi. Jinak pokud se na nějakou modelovou řadu auta specializuješ a po léta ji studuješ tak zjistíš, že skoro každý díl má na sobě vyražené číslo. V útrobách auta je spousta samolepek, kódů, štítků. Naučís se jak vypadají origo sváry. Uděláš si metalurgickou zkoušku na VINka, laserem proměříš tloušťku laku na různých místech atd atd. Odhalit se dá VŠECKO!!! Není pravda že ne, ale řekni mi kdo je letitý fanda na jednu modelovou řadu jak já a má čas si s tím vším hrát a jezdit do německa a tam vybírat auto skoro dva roky. S tím si nikdo nepohraje, většina lidí má auto jako uživatelskou věc. A když hlavní znaky sedí tak to vezmou a to prodejci dobře vědí. Je to jen přetahovaná na kočku a myš a kdo si víc urve. Nebo myslíš že v áčkách a vyberauto jsou všecky ty naleštěné auta bez historie a na plecháčích se stejnýma poklicema a tradičníma 130tkm jsou poctivý? Ne to už je takový sport. Něco jak mnozí taxiáři v Praze účtují 2-3-4 násobek ceny. Tak ojeté auto = na 80% - 90% upravné auto. Problém je, že to nikoho už ani nesere. Vem to z pohledu bazaristy, vydělám na autě 10% ceny nebo to lehce zašulím a mám 30% ? Hm??? Ideály jsou fajn, ale ZISK se počítá. Nikdo tě u nás nakupovat nenutí, nekoupíte vy, tak koupí jinej. A co já s tím že nějaký Franta mohl koupit lépe, jsem podnikatel a ne lidumil. Tak vítej v reálném světě a pak se pochlub co bude po Puntu, jsme zvědaví
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 30.10.2007 14:17,
no, samozřejmě, se dá serviska koupit nová v autorizovaném servisu. Ale např. na starší octavku už servisku nikde nekoupíte, a pokud mám ke staré octavce servisku, na které je vyfocená nová, tak je to přeci nesmysl. Co se týče koncernových vozů, většinou je na titulní stránce papírový štítek s identifikačními znaky auta (ten samý bývá v kufru auta na podlaze), který koupit nikde nejde, a nedovedu si představit, jak by ho kdo dělal. Je tištěný na třívrstvém papíru, navíc na zvláštní tiskárně, takže jakýkoliv pokus ho napodobit, musí být znatelný na první pohled. Podotýkám, že papír je chráněn od toho aby ho mohl někdo přelepit, prostě to nejde.
Takže já si nemyslím, že by to bylo zase až tak jednoduché. Navíc, co se týče auto kupovaných u nás, tam se ty servisní úkony skutečně dají ověřit, u aut ze zahraničí je to sice horší, ale lze to také při troše snahy.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 30.10.2007 14:26, RE: re: mufik martin
Ráďa napísal:
Pokud to není cár papíru natisklý na koleně a zkopčený jako tak, tak nepoznáš. Máš normální čisté origo servisky. Nějak super se to neeviduje, ochranné znaky tam vesměs nejsou. Max vzadu vlepený ten VIN a cosik. S tím zajdeš za kámošem do servisu a ten ti ji vyplní, uškube kopóny a podepíše co se kdy dělalo a orazítkuje. Razítko je, podpisy taky, origo knížka taky. Tak a teď mi řekni co bys tam ty nebo někdo poznal??? A myslíš že nějaký prodejce má náladu nějak důkladně něco zkoumat? K čemu, ni...
No ja ani tak nenarazel jestli kdyz kouknou na servisku, jestli poznaji original razitko od padelku, ale spise jestli existuje nejaky centralni server, takze pokud auto napriklad z Brna dovezu do nejblizsiho servisu te znacky i kdyz u nich nidky nebyl, jestli maji pristup k databazi k servisu v soudesnim meste nebo tak. Defacto podle toho co jsi rekl, je vlastne serviska ze zapadu nanic, protoze v CR ji neoveris, neexistuje propojeni. Takze jedine vzit telefon a volat na zapad, jestli to auto u nich bylo a jestli souhlasi ty kilometry a datumy v servisce s tim, co maji oni v pocitaci je to tak? Ja se v aute moc nevyznam a jet si pro auto sam na zapad pro me nepriapda v uvahu, takze jedine ceske bazary nebo dovoz a zakazku pres firmu. Co bude po Puntu jsem taky sam zvedavy, mozna nic, protoze se rozmyslim, ze po navratu do CR si najdu praci a kdyz nesezenu nic co by me vyhovovalo tak pujdu zpatky do UK, mel bych uz primo tady v Oxfordu zarizenou praci. Sice debilni prace, ale za ty prachy co to budu delat bych klidne libal sefovi i zadnici a v CR na takovy plat nedossahne ani vetsina managementu. zustal bych tu tak rok, dva a pak se vratil do CR s nejakou hotovosti, ktera padne spise na bydleni nez na auto.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 30.10.2007 15:56, RE: Nutnost vyhovět zákaznikům!!
anonym napísal:
Vzhledem k tomu,že dnešní doba si padělání serv. knížek přímo vyžaduje.
Pro příklad vlastnil jsem Škodu Octavii 1.9Tdi 81kw SLX r.v. 1998 koupenou v Č.R. s pravidelným servisem u autorivaného servisu Škoda. Při prodeji měl vůz poctivých 190 000tis. km doložených serv. knížkou v bezvadném stavu. Cena v autobazaru byla 175 000kč. Po půl roce neúspěchu s prodejem, si auto ode mě koupil můj známý, který ho se mnou byl koupit.
Takže kdybych v té době zahodil či padělal serv. knížku a došlo tím ke s...
Aha, to jako chceš říct, že když po mně hodně lidí bude chtít levné rohlíky, tak je začnu plácat z hlíny ?

Tohle jsou jenom výmluvy podvodníků. Lidi by časem pochopili, že chtějí něco, co nemůžou mít, ale podvodníci jsou obvykle rychlejší, a rádi jim to dodají.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 30.10.2007 16:03, Serviska - řídící jednotka - výrobce či dovozce
Každá serviska se dá fyzicky padělat či originál doplnit později.
Já jsem si (možná naivně) myslel, že třeba počet najetých km se zapisuje do řídící jednotky auta či do více řídících jednotek (pokud je auto má) a nejdou nijak smazat. A servis je může přečíst. Je to tak?

Serviska by podle mě měla fungovat tak, že servis udělá na autě úkon, zapíše to do servisky a zároveň zadá to do centrálního serveru výrobce či dovozce. Co už se jednou do servru zadalo nejde smazat.
Já budu kupovat ojetinu. Dostanu či nedostanu servisku, pravou či padělanou. Je mi to fuk. Zajedu za dovozcem či výrobcem a ten mi (třeba za poplatek) vyjede co kdy a kdo při kolika km s autem dělal.
Rázem bych pak věděl zda je serviska OK či padělek.
No ono to tak nefunguje?! ... ...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 30.10.2007 16:58,
Padělat se dá asi vše, je třeba nakupovat hlavou. Například já jsem kupoval v nechvalně proslulém AAA Ford Mondeo z Německa, auto v supr stavu, jenom chyběla jedna origo poklice, origo serviska byla v autě, což mě překvapilo. Poslední servis v 90t. km, auto mělo najeto 103t. km. Moc jsem tomu nevěřil(auto staré 6 let), ale budiž. Ovšem při důkladné prohlídce jsem našel v kastlíku faktury z něm. servisu, kde odpovídaly všechny údaje(datum, km, VIN, psané na jednoho majitele). byly tam všechny faktury přesně podle předepsaných servisních prohlídek a dokonce i lístky z platebního terminálu, ze kterého byly tyto faktury placeny. Němci jsou opravdu důslední. Tohle se už zfalšovat opravdu nedá, navíc kdo by to proč dělal?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 30.10.2007 17:17,
servisku třeba na skodovky není problém koupit originál..je to pár měsíců cvo nejakej frajer na aukru prodával za pár korun několik nevyplněných servisek..Kámoš jednu koupil, šel za známím do servisu a ten mu vše vyplnil jak si přál! takže mě zajímá opravdu vše, celkový stav, sváry, lakování, popřípadně proplacené opravy...Libor
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 30.10.2007 18:11, RE: Nutnost vyhovět zákaznikům!!
Riccardo napísal:
Aha, to jako chceš říct, že když po mně hodně lidí bude chtít levné rohlíky, tak je začnu plácat z hlíny ?

Tohle jsou jenom výmluvy podvodníků. Lidi by časem pochopili, že chtějí něco, co nemůžou mít, ale podvodníci jsou obvykle rychlejší, a rádi jim to dodají.
Jo k těm rohlíkům bych to přirovnal. Správně. Bohužel už to tak dneska je.
A lepší to rozhodně nebude.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 30.10.2007 20:25, RE: bez předmětu
anonym napísal:
servisku třeba na skodovky není problém koupit originál..je to pár měsíců cvo nejakej frajer na aukru prodával za pár korun několik nevyplněných servisek..Kámoš jednu koupil, šel za známím do servisu a ten mu vše vyplnil jak si přál! takže mě zajímá opravdu vše, celkový stav, sváry, lakování, popřípadně proplacené opravy...Libor
Neznám ostatní značky, ale znám víc než deset let Fiat a AR. Servisku na tyto značky si u nás nekoupíte, prostě to nelze, nikdo mi je nedodá. Dokonce je to už u importu dnes zavedeno tak, že pokud zákazník ztratí svou servisku, tak už duplikát nedostane, má smůlu.. Navíc pro každý stát jsou servisky jiné... Auta co vozí k nám do bazaru z Itálie mají pravidelně oraženou v servisce první max druhou prohlídku a pak už nic, pak už tam všichni jezdí do neautorizovaných servisů, protože to je levnější. A já přece nemůžu dobouchat servisku za minulé čtyři roky razítkem českého dealera, když auto má čistopis dva měsíce.... Co se týče zapisování km do jednotky, tak tato skutečnost už byla maníky co stáčí km dávno odhalena a např. u stila si překupníci nechávají stočit tacho i jednotku... pak už se můžete jen dohadovat, kolik to těch km vlastně má... Raději prodávám auto s těmi km tak jak je, nemám zájem, aby mi to pak někdo omlátil o hlavu...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 30.10.2007 21:01,
Kdysi jsem byl taky "podlým" bazarníkem - jednou za mnou přijel slušně oblečený pán a nabídl nám služby své firmy - te´d si nemohu vzpomenout na ten správný obrat - výroba,vyplňování...servisních knížek - prostě co si budem přát,to tam bude...specializujem se na servisní knížky Škoda............Mluvil a mluvil,mně to začalo pomalu docházet,začínalo mně polívat horko,tehdy jsem se s tím ještě opravdu nesetkal...přišlo mi to už opravdu příliš.... - milej pán letěl,že ani nevěděl jak...
co se týče aut,nedělam si o ničem vůbec žádné iluze.........mimo jiné i proto už bazarník nejsem....mam totiž k autům nějaký vztah...i k lidem.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 30.10.2007 22:15, Nové auto = čistá serviska
anonym napísal:
Kdysi jsem byl taky "podlým" bazarníkem - jednou za mnou přijel slušně oblečený pán a nabídl nám služby své firmy - te´d si nemohu vzpomenout na ten správný obrat - výroba,vyplňování...servisních knížek - prostě co si budem přát,to tam bude...specializujem se na servisní knížky Škoda............Mluvil a mluvil,mně to začalo pomalu docházet,začínalo mně polívat horko,tehdy jsem se s tím ještě opravdu nesetkal...přišlo mi to už opravdu příliš.... - milej pán letěl,že ani nevěděl jak...
co se týč...
Co je nebo bude dál... Člověk koupí auto a dostane servisku. V záruce si jí nechá vyplnit a pak na to kašle. No a až auto za několik let prodává tak se stočí tacho. Udělá se pár bramborovejch razítek několika náhodných servisů (ideální je razítko nějakýho garážníka). Serviska se dopíše a je vymalováno. Já mam k ojetině taky servisku. Nějak jsem jí nestudoval, auto bylo levné, jelo a mělo nalítáno 155 tis což už je trochu nad stáčecí limit.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 31.10.2007 07:17, RE: Nutnost vyhovět zákaznikům!!
Riccardo napísal:
Aha, to jako chceš říct, že když po mně hodně lidí bude chtít levné rohlíky, tak je začnu plácat z hlíny ?

Tohle jsou jenom výmluvy podvodníků. Lidi by časem pochopili, že chtějí něco, co nemůžou mít, ale podvodníci jsou obvykle rychlejší, a rádi jim to dodají.
Správne. Ak by ich kupovali tak je o.k.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 31.10.2007 08:01, RE: re: mufik martin
mufik.martin napísal:
No ja ani tak nenarazel jestli kdyz kouknou na servisku, jestli poznaji original razitko od padelku, ale spise jestli existuje nejaky centralni server, takze pokud auto napriklad z Brna dovezu do nejblizsiho servisu te znacky i kdyz u nich nidky nebyl, jestli maji pristup k databazi k servisu v soudesnim meste nebo tak. Defacto podle toho co jsi rekl, je vlastne serviska ze zapadu nanic, protoze v CR ji neoveris, neexistuje propojeni. Takze jedine vzit telefon a volat na zapad, jestli to auto u ...
Jdi už s tou GB do dupy. Tady není chat ani seznamka.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 31.10.2007 08:54, RE: Nové auto = čistá serviska
anonym napísal:
Co je nebo bude dál... Člověk koupí auto a dostane servisku. V záruce si jí nechá vyplnit a pak na to kašle. No a až auto za několik let prodává tak se stočí tacho. Udělá se pár bramborovejch razítek několika náhodných servisů (ideální je razítko nějakýho garážníka). Serviska se dopíše a je vymalováno. Já mam k ojetině taky servisku. Nějak jsem jí nestudoval, auto bylo levné, jelo a mělo nalítáno 155 tis což už je trochu nad stáčecí limit.
též jsem sprostý a podlý bazarník!!!ale pokud má auto orig. servisní knížku vždy ji nechám i když je více najeto,i dnes se najdou lidé kteří to ocení i když 80% lidí jsou debilové!!!mám zkušnosti z sharany,kupuji tak 2004 a mladší a není problém že mají i 150.000km,lidi se diví že to má moc najeto a raději si mnohdy koupí u konkurence r.v.2001 najeto zaručeně 80.000km!!!musím se smát jejich najivitě,takže si to stáčení dělají sami a dobře jim tak když pak fňukají,že se nechali napálit!!!A že se stáčejí auta dovezený a koupený v ČR ne!!!Cha,cha!!!to si lidi taky jenom přejí!!!Každopádně přeji hodně stěstí při nákupu a s rozumem!!!
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 31.10.2007 09:50, RE: Serviska
mufik.martin napísal:
Me by zajimalo, jestli pokud dostanu k autu servisku rekneme, ze je to dovoz a zajedu s autem k autorizovanemu servisu jestli jsou schopni mi rict, jestli je to padelek nebo original. Je to mozne zjistit i u dovozu nebo pouze pokud byla serviska vedena v CR?
Mě k servisce dal prodejce i kopie všech účtů pravidelných servisních prohlídek i mimořádných oprav. Měl auto na firmu a vytáhnul to z účetních dokladů. Dvě opravy jsem ověřil přímo u servisů a souhlasily.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 31.10.2007 09:51, otázka trhu
Je to jen důsledek tolik vychvalovaného volného trhu, potažmo nabídky a poptávky :
Chcete Octavii, nemáte moc peněz, takže rok 97-98, ale málo najetých km, tak 60 000 a servisku k tomu ? OK, přijďte zítra, budete to mít nachystané - náš zákazník, náš pán...
Chcete si v Tescu koupit vepřovou konzervu, ale levně ? Tady ji ,máte, za pár Kč...Že to vedle prasátka ani neleželo ? To jste neříkal, požadavek byl malá cena...a náš zákazník, náš pán...
Jinak opravdu jsou lidi divní - když mi při prodeji zákazník tvrdí, že auto se mu líbí, cena taktéž, a vzal by ho, ale brání tomu vysoký proběh km, nelze mu, než s úsměvem odpovědět : Dobře, přijďte zítra - a kolik chcete, aby to mělo najeto ? Samozřejmě je to nadsázka, ať mě zbytečně nekamenujete, ale na jazyk se to opravdu tlačí...))
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 31.10.2007 10:43, mazda
7 let stará mazda, serviska vyplněná najeto 117 tis, při první návštěvě v servisu mazdy věděli z PC vše,kdy byla prodana nova v cr, komu, vsechny ukony co byly v servisce dokonce mi vytiskli doklad k servisu v 80 tisicich protoze jsem chtel videt zda menili rozvody.
ted mam 150 tis a uz do autoriz. servisu nejezdim protoze historii auta znam a jinak jsou dost drahy.vlastně jsem od ty doby jen menil olej a nechal zavařit utrzeny svarenec u vyfuku, s autem spokojenost a necham si ho dokud bude jezdit.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 31.10.2007 11:52, Masox
Zrovna nedávno jsem řešil duplikát servisky u služebáku před odprodejem. Toyota (aspoň to mám ověřeno u Tsusha) má zásadu, že 1) servisní úkony se evidují ve sdíleném IS, přístupném všem značkovým autorizovaným servisům, 2) duplikát je oprávněn vydat pouze "mateřský" servis, kde bylo auto poprvé prodáno, 3) servisní knížka je viditelně označena jako duplikát, 4) v duplikátu se samozřejmě mohou objevit jedině úkony, provedené a evidované některým autorizovaným servisem a následně IS, 5) vydání duplikátu není nárokové a musí být schváleno šéfem servisu. Který to samozřejmě může odmítnout, zejména v případech kdy bylo auto servisováno mimo autorizovanou síť.
reagovať
1 2 3


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.