mufik.martin napísal:
Me by zajimalo, jestli pokud dostanu k autu servisku rekneme, ze je to dovoz a zajedu s autem k autorizovanemu servisu jestli jsou schopni mi rict, jestli je to padelek nebo original. Je to mozne zjistit i u dovozu nebo pouze pokud byla serviska vedena v CR?
Pokud to není cár papíru natisklý na koleně a zkopčený jako tak, tak nepoznáš. Máš normální čisté origo servisky. Nějak super se to neeviduje, ochranné znaky tam vesměs nejsou. Max vzadu vlepený ten VIN a cosik. S tím zajdeš za kámošem do servisu a ten ti ji vyplní, uškube kopóny a podepíše co se kdy dělalo a orazítkuje. Razítko je, podpisy taky, origo knížka taky. Tak a teď mi řekni co bys tam ty nebo někdo poznal??? A myslíš že nějaký prodejce má náladu nějak důkladně něco zkoumat? K čemu, nic z toho nemá a má s tím práci. Částečná obrana proti tomu, je ten daný konkrétní servis navštívit a hledat záznam i u nich. Tady už tvůj úspěch záleží jak natrefíš. Jak moc jsou namočeni, zda půlka firmy (pak zjistíš kulový) nebo třeba jen jedinec (tady to většinou zjistíš). Ale pokud např. zajdeš se svojí fiatovskou serviskou k nějakému pražskému dealerovi, tak ten nepozná zda ty záznamy z Mnichova jsou reálné nebo vymyšlené na koleně. Oni to vzájemně nesdílí. Sdílí se to až u těch novějších aut, nebo těch co jsou ještě v záruce. U těch starých ne. Taky záleží jak která značka. A druhá možnost je, co dělají firmy. Že se s dealerem/servisem už znají, protože u něj nakupují větší množství aut. Tak servisku jednoduše nepoužíváš a necháš si ji čistou doma ve stole odpočívat. A až před případným prodejem ti ji pak vyplní dle tvého přání - coby pro stálého zákazníka neudělali. Někdy jsou ti bazaristi ale líní, tak servisku sami vyhodí a raději řeknou že se při malování někam ztratila
Já proto k autu chtěl doklady všecky= servisku, různé papíry z pojišťoven, staré zelené karty, staré protokoly z dekry (=stk), staré servisní sjetiny atd. Němci jsou pečliví a většinou jsou všude data i stav tacho. Už jen že to majitel má, působí dojmem že o to auto měl zájem. Přecejen tady už máš záznamů hodně a pokud se vzájemně jejich údaje nebijou, tak pravděpodobnost podovodu je nízká. Pak ještě najít původního majitele podle techničáku (žádné čistopisy), tak jsem nakoupil já
)) Takové anonymní naleštěné auto bez historie, tomu se směju to není nic pro mě. Proto mě bazaristi nemají rádi. Jinak pokud se na nějakou modelovou řadu auta specializuješ a po léta ji studuješ tak zjistíš, že skoro každý díl má na sobě vyražené číslo. V útrobách auta je spousta samolepek, kódů, štítků. Naučís se jak vypadají origo sváry. Uděláš si metalurgickou zkoušku na VINka, laserem proměříš tloušťku laku na různých místech atd atd. Odhalit se dá VŠECKO!!! Není pravda že ne, ale řekni mi kdo je letitý fanda na jednu modelovou řadu jak já a má čas si s tím vším hrát a jezdit do německa a tam vybírat auto skoro dva roky. S tím si nikdo nepohraje, většina lidí má auto jako uživatelskou věc. A když hlavní znaky sedí tak to vezmou a to prodejci dobře vědí. Je to jen přetahovaná na kočku a myš a kdo si víc urve. Nebo myslíš že v áčkách a vyberauto jsou všecky ty naleštěné auta bez historie a na plecháčích se stejnýma poklicema a tradičníma 130tkm jsou poctivý? Ne to už je takový sport. Něco jak mnozí taxiáři v Praze účtují 2-3-4 násobek ceny. Tak ojeté auto = na 80% - 90% upravné auto. Problém je, že to nikoho už ani nesere. Vem to z pohledu bazaristy, vydělám na autě 10% ceny nebo to lehce zašulím a mám 30% ? Hm??? Ideály jsou fajn, ale ZISK se počítá. Nikdo tě u nás nakupovat nenutí, nekoupíte vy, tak koupí jinej. A co já s tím že nějaký Franta mohl koupit lépe, jsem podnikatel a ne lidumil. Tak vítej v reálném světě a pak se pochlub co bude po Puntu, jsme zvědaví