RRAAFF napísal:
Chico: Rozhodoval bych se mezi Escortem a Astrou, u Astry bych volil motor buď 1,6 8V 55kw (popřípadě 1,4 16V či 1,8 16V nebo všechny 8ventily). Vyhnul bych se 1,6 16V, který může hodně žrát olej. U Escorta bych volil asi 1,6 16V. Obešel bych si pár dobrých bazarů, pak se projel a rozhodl se, co se mi více líbí a HLAVNĚ podle příslušného stavu vozidla. Felda bude mít zase levnější díly a servisní úkony (autorizák).
Jinak mám Vectru B 1,8 16V z roku 1997, koupeno v ČR, najeto 150tkm, kupovaná při 73tkm. Je to pohodlný auto se kterým jsem moc spokojen. Výfuk vydržel 6let zadek a 7let díl střední, co se týká výbavy je slušná (automatická klimatizace, vše v el., alarm, 2bagy, kožený multifunkční volant, ABS, mlhovky...) s žádnou výbavou problém nebyl (klima stále chladí bez doplňování, ale asi ji doplním pro jistotu-kvůli oleji v kompresoru), vše funguje jak má. Co souhlasím je display, některé body nejdou (opravuje to někdo za Prahou a v Ostavě za cenu 1000Kč), dál se měnilo čidlo vačky (2400Kč) a čidlo kliky(1500Kč)-kupovány v autorizáku. nevím jak autor přišel na 10tKč. Nejvážnější byl diodový můstek na alternátoru-5000Kč-tomu se dá relativně předejít, když se nezapne vše najednou, ale postupně- já když se to stalo, zapnul světla, vyhřívání okna, rádio šlo, stěrače a větrák naplno+světla, tak tomu došel dech. Pak ještě páčka blinkrů (dá se koupit za 400Kč). Toť vše. Pak samozřejmě běžná udržba-olej, pneu, brzdová kapalina, filtry, čepy a silentbloky vzadu (auto jezdilo a jezdí z 99% na našich cestách). Auto je bez koroze (je pravda, že to tak 4 krát ročně leštím, což dost pomůže). Jezdím ke "svému" mechanikovi, který je dobrý a Oplům hodně rozumí. V autorizáku necháte zbytečně moc peněz, jednou mě tam taky napálily-byl vadný jeden kabel ke svíčce a oni řekli, že mi ho neprodají, pouze celou sadu-kabely všechny+váhu vzduchu za 8tKč(nevím jak souvisí váha s kabelama
. Pozor na ně!