Štvrtok 20.08.2009 00:03,
rada
Rozlišuji pouze auta dobrá a špatná. Ať jde o Škodovku nebo Mercedes. Jelikož je auto složitý mechanizmus a vše souvisí se vším, tak doporučuji pouze auta koupená v ČR s jakž takž servisní historií a relativně horší možností přetáčení tachometrů. Sintra se na našem trhu tuším neprodávala a veškeré díly se musí objednávat ze zahraničí, neboť naši dealeři na uvedený vůz de facto nic nemají skladem a vše hrozně dlouho trvá (viz Auto-Staiger). To by ale nebylo to nejhorší, horší jsou dle mého soudu naprosto tragické crashtesty. Pro rodinu bych si jí určitě nepořídil. Ne, že by na tom trojka Sharan, Galaxy, Alhambra byly o moc lépe... Snad Ranault Espace by odpovídal kritériu bezpečného rodinného vozu, ale zase kolikrát díky bezbřehé aplikaci všudypřítomné elektroniky často daleko nedojedete... To je ale na samostatné téma. Pokud se všal nebojíte a řídíte se heslem, že nejlepší je nebourat, tak Sintra jistě zaujme nabízeným prostorem i cenou a pokud nekoupíte nějakého zbídačeného "dotažence", který má pramálo společného s původním vozidlem, které sjelo v roce výroby, z montážní linky, tak vám bude sloužit jako každá jiná slušná ojetina. Bohužel, u nás tyto machinace nejsou jako v jiných zemích trestné, takže podvodníkům pšenka hezky kvete. Jsme taky národ, co chce mít tzv. najeto do "kila" a tak jsou dovezená auta s kilometry podle přání zákazníka. Mysím, že je lepší vědět, že auto má třeba 170 tisíc a bylo děláno nebo ho čeká ten nebo který servisní zásah, než se těšít v mnoha případech z malého počtu kilometrů a pak se divit jak to, že praskl rozvodový řemen, když se má měnit tekdy a tehdy. Koneckonců, je to klasika všech rádoby poradců na auta, závady: praskající rozvodové řementy atd. To je právě ten důsledek toho, že je většinou vše jinak. Jinak u každého naftového motoru, obvzlášť s turbem, je důležité zmiňované dobré palivo, opravdu měnit motorový olej s filtrem, nejlépe kvalitní plnou syntetiku a předejdete spoustě problémů. Taky doporučuji všem po zběsilé jízdě např. na dálnici a zastavení u čerpací stanice vychladit turbo olejem minutkou volnoběhu. Prostě chovat se k autu jako k vlastnímu (neplatí pro převážnou většinu firemních řidičů), jelikož jste za auto museli zaplatit vy sami a veškeré eventuelní problémy si budete platit taky sami. No, zpět k Sintře: benzínové motory (jako každé jiné v těžkém voze) jsou dost "žravé" a nevěřtě lidem, kteří prohlašují, že mají u svého třílitru kombinovanou spotřebu 7,5 l/100 km. Jsou to jenom nenaplněné tužby a přání. Osobně doporučuji vznětový agregát 92kW 2,2 - osvědčený a spolehlivý (pokud ho někdo, promiňtě, "nesprasí"). Bezproblémový proběh kilometrů je u majitele, který se o auto staral běžně 300 tisíc km i více. Přeji Vám dobrý výběr a spoustu najetých kilometrů.
reagovať