anonym napísal:
Mám 318 r.v. 1991 a olej měnim 15-17 tisíc. Omegu měli naši, ale tu už nikdy více. :( Jinak víte co je to vůbec za motor? Neni náhodou od BMW. :)
Všem, kteří si pletou diesel BMW 2,5 TDS s dieslovou Omegou se v základě stejným motorem. Tyto motory mají společný pouze litinový blok. Opel si na něj vyvinul svoji vlastní hlavu, která je bohužel nedokonalá a tak praská daleko častěji, než ta od BMW. Hlavním důvodem je snížený průtok chladící kapaliny v ní. Právě Opel může za to, že všichni rádoby znalí věci tvrdí, že motoru 525 TDS (případně 325 TDS - stejný motor) často praská hlava. Ano občas se to může stát, avšak v daleko menší míře než na Omeze a hlavně v obou případech je na vině buď řidič, který motor vytáčí ihned po studeném startu a po dojezdu jej nenechá chladit (A to nejen kvůli turbodmychadlu, ale také kvůli komůrkám v hlavě- ty je potřeba také plynule ochladit). Někdy je také na vině závada některého komponentu chlazení, třeba visko spojky ventilátoru, díky níž se motor, hlavně ve městě přehřeje a hlava praskne. Jinak ten motor, co popisuje uživatel, je Ecotec 2,5 V6 24V. Ten nemá naštěstí s BMW nic společného. U něj selhávají velmi často rozvody a to klidně po 50 000 kilometrech. Tomáš Dusil