anonym napísal:
Jen bych opravil oblíbený omyl, že motor 1,6 16V u Astry G žere moc oleje. Motor má označení 16xel a téměř stejný se montoval i do Astry F a Vectry B, ale pro Astru G byl už od začátku výroby (r. 1998) konstrukčně vylepšen, takže problémy s olejem nejsou zdaleka takové, jako byly dřív - vlastní zkušenost. Olej je mezi výměnama (max 15tis km) sice potřeba dolívat (dolívám necelý 1litr), ale u 10 let starého auta to považuju za normální, ostatní značky jsou na tom podobně.
X16XEL byl opravdu přepracován a nese teď tuším označení TWINPORT. Jaké je jeho přesné označení nevím, ale domnívám se, že byl přepracován až v roce 2000 ne-li dokonce 2002. Ty závady byly 2, jednak zatvrdla těsnění dříků ventilů, kudy se dostával olej do výfukového potrubí a jednak byla nějaká nevhodná ovalia pístů. Neříkám, že všechny motory 1.6 16V měly zvýšenou spotřebu oleje, ale to riziko, že na takový v bazaru nebo autosalonu natrefíš, bylo veliké. Kolega v práci má V B z 98 a spotřebu má litr na 5000, což já pořád považuji za zvýšenou spotřebu. Pravdou je, že s výrobou G-čka se začalo v roce 98, ale znám dva případy, kdy se majitelé těchto prvních G-ček potýkaly s vysokou spotřebou oleje pro tento motor, čili si myslím, že to je stejný motor jako pro V B anebo A F. A o normálnosti řeknu tolik. Mám 13 let starou V A s motorem C18NZ a mezi výměnama (cca 10000) nedolévám, a to neliju olej až po horní rysku kvůli blbým zkušenostem ještě z Kadetta. Olej se do motoru podle mě dolévat nemá. Přirozený úbytek je miniaturní spotřeba a odpar.