Pavlik napísal:
Ono toho bylo více. Koroze je problém číslo jedna a to ještě ve velkém rozsahu - pokud tedy majitele nebaví kolem auta neustále skákat a něco řešit. Druhé velké mínus je podvozek jako celek, nejen že moc nevydrží, ale ani nemá dobré vychování - náklony, uskakování, nestabilita ve vyšší rychlosti. O bezpečnosti nemá cenu se zmiňovat, ta je poplatná době vzniku.
koroze je problémem hlavně u modelů vyrobených v Polsku. V rodině jsme provozovali dvě Fkové Astry. Jedna (1993, Belgie) skončila ve šrotu kvůli celkové unavenosti (najeto přes 450t km) a nerentabilitě oprav, druhá (1998, Anglie) nám stále slouží a to dokonce s proklínaným motorem X16XEL.
U té první byla první větší investicí koupě nových tlumičů ve 240t km, ve 310t km spojková lamela. Samozřejmě co 4-6let nový koncový díl výfuku. Jinak nic. A koroze? Paradoxně začala reznout nejprve na střeše okolo zadního skla - první náznak rzi se objevil v jejích 15ti letech. Poté, co bratr prorval práh heverem díky špatnému umístění mimo zesílení a pozapomněl tuto závadu jakkoliv odstranit, prorezl i práh.
Druhá má najeto teprve 115t km (jezdí s ní děda), servisní náklady - nula. Zatím se neměnilo nic. Samozřejmě mimo olejů a filtrů. Rez? Ani smítko.
A to říkám jako majitel již několikátého Volva a ne jako zapálený opelák. Oply mi jsou v podstatě šumafuk.
Ad bezpečnost - ve své době byla ve své kategorii nejbezpečnějším autem. Takový trojkový Golf se muchlal ještě ani neviděl překážku. O Fordech nemluvě.
S čím vám dám za pravdu - podvozek byl opravdu nevychovaný. Uskakoval, plaval, byl poměrně náchylný na boční vítr.