anonym napísal:
Nevím ale pneumatiky na autě moc neřešim, hlavně že tam jsou.. Stoprocentně vim, že tam jsou Barum, protože jsem musel měnit pneumatiky po defektu.
Polopaticky vysvětleno: to že mě potěšilo, že jste nevystudovala FFUK bylo myšleno, že ani já sem to nevystudoval, proto mě to potěšilo (studoval sem tam 3 semestry). Potom jsem odešel na univerzitu do Pardubic, kde jsem studoval na Fakultě ekonomicko-správní (titul Ing.) Toť mé představení, a Vaše? Nebo se chcete skrývat za internet!
Mimochodem,...
To je ale milá změna postoje i způsobu psaní! Děkuji. Ano, nyní to působí, že (reprezentujeme vyšší intelektuální i mravní hodnoty ...) jste na nějaké promoci byl a opravdu možná ne jen jako host. Těší mne (Navíc naštěstí konečně zmizel ten druhý protiva-válečník).
Mne učili, že auto na silnici drží pneumatiky - tady se šetřit nevyplácí! Na vlastní oči jsem v česku viděla mnoho aut prémiových značek se zimními pneu Matador apod. Úspora, zejména u těch vyšších modelů a velkých rozměrů kol, je to jistě zajímavá - pokud majitelé jezdí pomalu po městě za sucha atd. To ale vědí i u té škodovky a na novinářské testy raději Michelin, než sériové obutí. Rozdíl je pak ve všem, od hluku po brzdnou dráhu (já raději zabrzdím před přechodem, než NA nebo ZA ním).
K cenám škody a co mi na nich vadí jsem se již vyjádřila myslím dostatečně, včetně odkazu na nějaký konkrétní článek. Nevím co bych dodala. Zatímco např. v německu je škoda vnímána jako kvalitní levná značka koncernu VW (Golf s kufrem - to jste jistě slyšel) zaměřená proti Hyuindai apod., na českém trhu je tvnímána téměř jako premiant třídy, výrobcem a SDA (To snad raději nekomentovat!) presentovaná jako auto "vpodstatě" střední třídy, čemuž české ceny odpovídají. Před pár měsíci si strýc (není čech, ale němec - jen pro ujasnění) důchodového věku kupoval nové auto (Co si pamatuji měl vždy Golf). Neb už není nejmladší a jezdí méně, chvíli zvažoval zda ušetřit a koupit třeba Octavii. Nakonec opět koupil Golf, neboť Octavia je trochu "out" pod úroveň a nechtěl působit... Snad se mi podařilo vyjádřit se jasně, tak to prostě je. Zatímco zde je Octavii vytvářeno image excelentního (navíc jediného domácího) vozu, jen pár kilometrů odtud je to trochu jinak. Ceny odpovídají.
Některé značky na českém trhu (Aby konečně narušily až poněkud absurdní monopol škody auto v česku) šly pod své ceny v zahraničí, příkladem může být Citroen, jeho místní cenová politika je dost agresivní (iIkdyž nevím jestli vytváření image levné značky je ta správná cesta). I přes brilatní práci marketingu škodovky její tržní podíl padá z dřívějších neuvěřitelných 50% do již přijatelnějších hodnot a pokles se pravděpodobně ještě chvíli nezastaví. Ve všech státech patří "domácí" automobily k nejprodávanějším, než ale dominance škodovek zmizí i z bazarů, bude to zřejmě ještě chvíli trvat.
K titulu gratuluji, já jsem absolventka Betriebswirtschaft in (středně velkém historickém městě).
Vymýšlet si nechci, takže čím jezdí manžel vám neřeknu, nezlobte se (Ale citroën ani škoda to nejsou).
Nejsem fanynka francouzských aut - to je spíš shoda okolností. Jen mne trochu překvapuje to až "velmi negativní" místní hodnocení. Každý ví, každý zná ..., že citroen je poruchový, odejde mu podvozek atd. Citroeny jsou prostě varianta, svá, relativně originální, v něčem snad až nečekaně výborná a sdobře hodnocená (některé motory, často bezpečnost), někde naopak průměrná (spolehlivost) - naštěstí zlobí spíš drobnosti typu zlobícího otvírání oken apod. Zde je ale "zvykem" a každý ví, "že citrón je nespolehlivej krám" , statistiky typu TÜV a J.D.Power mne nezajímají, já to vím líp!"
Měla jsem i několik japonských aut (Honda Subaru)a drobné zkušenosti mám i s některými italskými a samozřejmě německými vozy, ale na Brumlu (C5 3.0V6) a jeho předchůdce (C5 2.2 HDi) nedám dopustit. Na řízení velmi příjemné vozy, v česku rozhodně podceňované.
PS: Tu cenu vaší octavie opravdu nechcete prozradit? Vždyť o nic nejde. Pro rok stačí dvojčíslí, pro cenu trojčíslí - třeba.
Kylie