Sobota 07.11.2015 17:21,
A k těm převodovkám
Ono to bude asi taky trošku jinak. Převodovka je strašně širkoý pojem. Je to velice složité soustrojí a v něm je velice mnoho součástí a konstrukčních celků. Opět se bagatelizuje. Napíše se: problém je převodovka. OMYL! Problém není převodovka, ale například mizerné ložisko, koupené v Botswaně za 0,5 dolaru, jen aby se ušetřilo. berte to, prosím, jako příklad. Tím chchi naznačit, že řetěz (=převodovka) je tak silný, jak silný je jeho nejslabší článek. To bychom měli materiál. Ale stále hovoříme jen třeba o jedné součástí ze sta, kolik jich v převodovce může být. Já osobně se ale domnívám, že chyba je trošku vedle - v lidech. Dnes je doba taková (a te´d mluvím z praxe a ze zkušenosti, co by zaměstnanec jisté strojařské firmy) nepřichází konstruktér, návrhář nebo kdokoliv s nekonečnými řadami inovací a progresivních řešení, je na něj nahlíženo jako na člověka, který zde na svém postu nemá dnes co pohledávat. je třeba dát místio mlůadým, dynamickým,. hýřícími nápady. Bohužel, ve většině ne přímo špatnými (to také), ale neověřenými a neodladěnými. Za vším musí manager vidět peníze - je úspora? Hurá- má to zelenou. Co na tom, že zákazník se pak může mlátit do hlavy a prodejci (nikoliv výrobce, milí lidé) neuznávají reklamace? Ono se ne nadarmo praví, že kuře chce být moudřejší, než slepice. A třeba takový 55ti letý páprda, za kterým je vidět 30 let úspešné praxe, bývá mnohdy nahrazen kuřetem, které nemá ani základní ánunk o některých skrytých souvislostech. A výsledek? Napíše se - odchází převodovka. NIKOLIV! Odchází špatně vyrobená jediná součáístka, špatně zvolený technologický postup, špatný materiálový výběr, špatná konstrukce, špatná kontrola. Ale ne převodovka jako celek.
Takže - článke opět o ničem i z tohoto pohledu. Proč odešla převodovka? Protože ....Ale to protože se nikdo nidky nedozví. Snad jen tehdy, když si sám převodovku otevře, aby se podíval.
Darmo mluvit....
reagovať