TOM napísal:
"A kdyby nebylo, pak si nedovedu vysvětlit, přoč Š zastupuje většinu vozů na trhu, když je tu tolik " moderní" konkurence, jak někdo výše naspal."-nevím přesně jak jste to myslel, ale zeptám se- kdy a v které třídě se škodovka stala nejprodávanějším vozem Evropy? Nebo jak jste myslel-zastupuje většinu vozů na trhu.
A taky mě zajímá když tak chválíte tu škodovku, proč máte ted doma dva japonské vozy? Neni snad logické, že s čím jsem spokojen, užívám dál? A ještě si říkám-je Vám 50 let, řidičák má...
Ano, je to tka. Mladá léta jsem jezdil dokonce v Moskviči 408, pokud víte, o co se jedná. Zapomněl jsem ještě uvést Š Favorit 136L.Ono je to tak. průměrný český člověk spíše dá na průměrný český výrobek. Můžete-li, tak si o tom přečtěte pár pojednání, jak a co kupuje český člověk, je toho napsáno všude dost. O tom, že Škoda je nejprodávanější u nás (to jsem myslel), víme. Má to taky své kořeny právě ve větě předchozí. Já jsem žil se škodovkami hezkých pár stovek tisíců kilometrů a nemohu na ně nadávat ani v nejmenším, protože to, k čemu bylyl vyrobeny a k jaké kategorii se hlásí, tak to splnily vžy na výbornou. A novu říkám, v daném segmentu aut NST (platí pro všechny Oktávky) si vedou více než dobře a to jak (hlaně) spolehlivostí, tak jízdími výkony a vlastnostmi a potažmo i cenou servisu, která sice neptří mez nejlevnější co do hodinových sazeb, ale tím, že servis je dostupný všude a tudíž, pokud chci něco udělat, nemusím si brát dovolenou, jako když jedu se Subaru 100km do nejbližšího servisu.
K vašemu dotazu, proč nyní jezdím dvěma japonskými vozy, ohu naspat jen to, že život je příliš krátký na to, abych něco jiného nemohl zkusit. A jestli Vás to potěší, tak mám k oběma japoncm výhrady, jež jsem u Škodovek neměl. Nechciu je tu teď popisovat, ale věřte, že jsem při smyslech a tvrdím, že nebýt Subaru vyhlášeno jízdními vlastnostmi, po druhé bych do něj už bešel. A to i přes to, že jízda v našem hornateém terénu mi vždy roztahuje hubu od ucha k uchu, když si s ním hraju v zatáčkách. Ale tím to jaski končí, nebo skoro končí. ANo, málo se krade. Na rozdíl od koncernů (všech). A 3MPS? To není auto na denní užívání, ale pro vybití adrenalinu. Tedy jednou za týden se vařádit a pak klid. O tohle mi šlo, když jsem si ji kupoval. Přes to všechno, že takto silný vůz jsem zatím nikdy neměl, moje další volba bude obdoba Superba - tedy pohodlná limuzína s naftovým agregátem a automatem. Víte jaká? Mně to pomalu uzrává v hlavě, přeci jen už nejsem nejmladší a o své se hlásí i zdraví - takže velmi pravděpopodbně po 2-3 letech usednu-budu li živ-zase do nějaké dejme tomu Audi A6 30,TDI. Ale mnohem pravděpodobněji do Sˇkody SUperb Combi. A vůbec, ale ani trochu, se za to nestydím to napsat. Za život se má zkusit povícero věcí, abych pak mojl dělat závěry. A v tomhle mám celkem už dnes jasno, že to nebude auto na F (Ford, Fiat a Francouz) ani Ital, ale opravdu auto vyrobené v CZ nebo max. v Německu (možná, že to Audi) a případně něco ze stáje Volvo. Takže to je můj pohled na Škodu jako takovou a odpově´d na Váš dotaz, proč nyní japonská auta. Jo a ještě poznámku - jakmile se na uatě objeví koroze, jde ihned pryč. A obávám se, že práve Japonců to přichází celkem záhy.