Tak ty hvězdičky ncap jsou fajn, ale jsou jen jakýmsi prvním resp informačním stupněm. Tedy nejde o klasickou bezpečnost, ale jakýsi KOEFICIENT v bezpečnosti !!! Auta zde totiž deformují pouze svou vlastní hmotnost a hvězdičky vlastně jen říkají, jak ji umí poskládat. Nic však o bezpečnosti celkové. Aby to vyniklo, vezmeme si extrémní případ - tramvaj. Deformační zóny 0, styl konstrukce nevhodný, nikdo není připoutaný atd. Teoreticky učebnicová vražda. Ovšem do tramvaje nabourá nákupní taška s 5* a všemi možnými machrovinkami. Kdo vyhraje? Samozřejmě že lidé v tramvajce ani neví že se něco stalo. S tím je to podobné. Třeba video jak Hummer H2 bourá do mostního pilíře jsou tristní, ale přiznejme si, kdo z nás osobáků by ho porazil? Při bouračce se prostě musí zmařit kinetická energie. Je jen otázkou jak se to udělá, resp kdo to odnese. Proto je třeba zmuchlovat co nejvíc auta, které má mít měkčí dlouhé deformační zóny + extrémně tuhý skelet. Druhá věc je, že dnešní auta by šly udělat s výrazně větší bezpečností pro svou posádku, ale zas by byly vraždou pro okolí. Což dneska se prožívá kdejaký chodec. Takže jde o tu míru to nakombinovat kdo z koho, jedná se o jakousi kompatibilitu účastníků. Zajímavý případ je Smart, deformační zóny 0, avšak skelet velice pevný (co zbývá že). Nabourá se Smartem do nové S-klasse w221 a měkkoučká první 1/2 kapoty tě pohltí jak polšář a žijou všichni. Nyní stejný Smart nabourá do druhého Smarta, což si řekneš S-klassu jsem přežil, tak prcek už bude easy. Ale není to tak. Narazí na sebe rovnou dva tvrdé skelety bez zón. A přesto že auta jsou na první pohled celá, tak přetížení bylo tak velké, že se těžké vnitřní orgány, které letí ve směru pohybu rozbijí o dutinu břišní = jsou všichni mrtví. S SUV je to malinečko podobné. Pokud je to styl boračky kde uplatní hmotnostní výhodu pak jasně. Pokud ale bourá do zdi/stromu tak je i mnohdy lepší cestovní auto. Takže když vezmeme stejné auta, tak větší šanci mají lidé v N1 vs N1 než G1 vs G1. Proto jsou SUV v některých případech trochu přeceňovány. Nemyslím Q7 vs Fabia tam je to jasné, ale třeba X3 vs Passat. Zas silniční stavba má taky něco do sebe. Defakto celkovým ideálem by možná mohl být Rolls Phantom. Sice v reálu není tak velký jak jsem si myslel, ale předek má celkem dlouhý
Druhá cesta od které se upustilo byla zneškodnit protivníka a pokračovat nerušeně ve svém směru ještě pár metrů.
Na druhou stanu hvězdy význam mají. Třeba nějaká střední třída Xantia co má **
vs moderní nižší střední Focus II co má ****** a hmotnostně xantiu dohnal. Tak raději budu sedět v tom druhém. Pokud z článku Oktávka vs Patrol, tak rozhodně Patrooool !
Škoda že je na fotce španěl, mi by se líbil Y61 wagon s klasickým 2.8 a ne moderním 3.0 co se tak se*e. Pravdou je že hodnověrné výpočty typu starší A6 *** vs O II **** pořád chybí
Co mě však zaráží u mnohých aut je naprostá tenkost a měkkost předních "A" sloupků.