0
späť
 

diskuze k tématu: Pohodlný vůz do 150.000Kč

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, servisní náklady, technické dotazy, japonská vozidla, německá vozidla, francouzská vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 12.09.2008 12:21, RE: To Kylie
anonym napísal:
Respektuji Vaše bezesporu široké a hluboké zanlosti i zkušenosti. Zejména proto by mne zajímal Váš názor na japonskkou produkci jak z pohledu ojetin (Nissan, Toyota, Honda, Subaru)., tak z pohledu nových vozů (stejný výčet). Děkuji za případnou reakci. Případně nechte odkaz na Nissan Club fóru - občas Vás tam taky vídám.
Děkuji za důvěru a vaše slova vůbec, jen dodám, že na Nissan fóru jde (pravděpodobně) o shodu jmen, to nejsem já.
Právě vypínám počítač, ale pár řádek připravím a zde je umístím. Pěkný den
Kylie
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 12.09.2008 12:50, Francouze radsi ne
anonym napísal:
Děkuji za důvěru a vaše slova vůbec, jen dodám, že na Nissan fóru jde (pravděpodobně) o shodu jmen, to nejsem já.
Právě vypínám počítač, ale pár řádek připravím a zde je umístím. Pěkný den
Kylie
Osobne bych do Francouze nesel - vseobecne vysoka poruchovost. Osobne mam Japonce a jsem spokojeny a dalsi auto bude Japonec.
Nedavno jsem pro rodice kupoval Fiestu od lidi, kteri si koupili Xsaru Piccasso. majitel rikal, ze kvalita zpracovani, presnost razeni atd byla u 4 roky stary Fiesty(najeto 60 tis km) lepsi nez u novyho Citroena (mel najeto 15tis). Osobne bych sel bud do 626 v kombi - poradnej stehovak, za 200 se da sehnat i Mazda 6. Pokud bych chtel neco jinyho nez Japonce, volba by byla Mondeo.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 12.09.2008 13:14, RE: pro redakci
Alda napísal:
Navrhuji zavést rubriku "Zeptejte se Kylie na co chcete a ona vám odpoví (pokud bude chtít)". Neboť se zdá, že toho ví víc, než jsme si ochotni připustit.
Nebo je to opravdu pseudonym p. Vaculíka?
nejdřív tasdy otravoval kolega ze slovenska, pak vtipnej osel a teď tu máme nejchytřejší Kylie:..
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 12.09.2008 14:18, RE: Francouze radsi ne?
anonym napísal:
Osobne bych do Francouze nesel - vseobecne vysoka poruchovost. Osobne mam Japonce a jsem spokojeny a dalsi auto bude Japonec.
Nedavno jsem pro rodice kupoval Fiestu od lidi, kteri si koupili Xsaru Piccasso. majitel rikal, ze kvalita zpracovani, presnost razeni atd byla u 4 roky stary Fiesty(najeto 60 tis km) lepsi nez u novyho Citroena (mel najeto 15tis). Osobne bych sel bud do 626 v kombi - poradnej stehovak, za 200 se da sehnat i Mazda 6. Pokud bych chtel neco jinyho nez Japonce, volba by byla Mondeo.
Francouz - všeobecně vysoká poruchovost? Není to trochu nesmysl? Jednak paušalizovat tři automobilky a mraky modelů JE nesmysl a posuzovat poruchovost podle země původu automobilky - to je přímo b....! To nevíte, že i mnohé japonské vozy se vyrábí v Evropě? A auta že se už dávno (bez ohledu na původ automobilky) navrhují napříč kontinenty?
Seriozní statistiky typu TÜV a J.D.Power jsou myslím lepším zdrojem informací, než "jeden majitel rikal, ze 4 roky stara fiesta...." (to se tak říká, když prodáváme auto, že je dokonce lepší než to, které mám nyní) ... a jak je vidět, stále to zabírá...
Kylie
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 12.09.2008 14:21, RE: pro anonyma
anonym napísal:
nejdřív tasdy otravoval kolega ze slovenska, pak vtipnej osel a teď tu máme nejchytřejší Kylie:..
To bylo milé, děkuji! Označení za "nejchytřejší" potěší (nebráním se ani dalším lichotkám...)
Kylie
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 12.09.2008 14:28, RE: Xsara Picasso
anonym napísal:
Já ten motor také znám (s kupkou C4 jsem najela cca 2000 km) a opravdu si myslím, že jde o povedený nadprůměrný motor. Vím, že zvládne i (přijatelně) rozpohybovat C5. Dokonce vím, že v Xsaře Picasso, o které je řeč je také spotřeba NIŽŠÍ než .... Nevím jestli to bylo nevhodným zpřevodováním v onom fordu, či čím, ale bylo...
PS: Byť dnes už ford používá víceméně jen motory od PSA jiné zpřevodování a jiný prográmek řídící jednotky motoru mohou "vyrobit" i relativně velký rozdíl, a...
Vy byste to mohla potvrdit či vyvrátit, ale slyšel jsem že v Německu se časopisu AutoMotor und Sport přezdívá AutoMotor und Volkswagen, tak jestli nefouká vítr odtud :o))
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 12.09.2008 15:25, RE: Francouze radsi ne?
anonym napísal:
Francouz - všeobecně vysoká poruchovost? Není to trochu nesmysl? Jednak paušalizovat tři automobilky a mraky modelů JE nesmysl a posuzovat poruchovost podle země původu automobilky - to je přímo b....! To nevíte, že i mnohé japonské vozy se vyrábí v Evropě? A auta že se už dávno (bez ohledu na původ automobilky) navrhují napříč kontinenty?
Seriozní statistiky typu TÜV a J.D.Power jsou myslím lepším zdrojem informací, než "jeden majitel rikal, ze 4 roky stara fiesta...." (to se tak ř...
Kylie nenechte se pořád dokola otravovat bandou kreténu. Já s Vámi téměř ve všem naprostou souhlasím. Je víc než patrné, že máte znalosti, o kterých se mnohým českým pisálků (včetně místních) jenom zdá. Možná, ale jenom možná... moc nevěřím statiskám TUV. Něco mi říká, že to není úplně košér, neboť jsi nejsem jist, systémem. Můžete prosím o tomto napsat něco víc?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 12.09.2008 16:23, RE: Francouze radsi ne?
anonym napísal:
Kylie nenechte se pořád dokola otravovat bandou kreténu. Já s Vámi téměř ve všem naprostou souhlasím. Je víc než patrné, že máte znalosti, o kterých se mnohým českým pisálků (včetně místních) jenom zdá. Možná, ale jenom možná... moc nevěřím statiskám TUV. Něco mi říká, že to není úplně košér, neboť jsi nejsem jist, systémem. Můžete prosím o tomto napsat něco víc?
Děkuji a děkuji a ještě jednou děkuji.
TÜV je "jen" německou variantou české STK. Rozdíl je v tom, že zatímco STK je totálně nedůvěryhodná organizace (což se snad dnes už učí i ve školo), kde za pár státní bankou potištěných papírků projde jakýkoliv vrak (a pokus ministra Řebíčka toto semeniště úplatků kontrolovat kamerami je "tragikomický", nicméně pochopitelný), TÜV je respektovaná obávaná v nejlepším slova smyslu NĚMECKÁ kontrola kvality vozidel. Vzpomínám si na svůj ještě mokrý řidičák, kdy i když jsme měli jen pár let starý vůz (Toyota Carina) a vše v pořádku, tatínek nezakázal naopak přikázal, abych si oblékla šaty, o kterých jinak říkal že jsem se mohla omotat malým ručníkem na ruce a nebylo by toho tolik vidět (některé věci fungují všude stejně), posadil mne za volant a jeli jsme na technickou. Nevím jistě, jestli se na TÜV kontroluje něco více než zde na STK, ale ŽE se to dělá velmi precizně a podvody neexistují, tím si jistá jsem. Proto jsou pak sesbírané statistiky za všechny vozy na německém trhu tak respektované, protože jde opravdu o KAŽDÝ vůz na německém trhu. Nechci tvrdit, že v německu nikdy nedošlo a nemůže dojít k žádnému podvodu, ale naprosto DRAMATICKÝ rozdíl od místních praktik vám zaručit mohu.
A pokud výsledky TÜV zkombinujete s daty z J.D.Power dá se mluvit o velmi rozumném přehledu a s výsledky pracovat (samozřejmě výjimka občas potvrzuje pravidlo, shodou okolností se mi před lety stalo, že mi ještě v záruce odešel - výrobní vada - motor u Subaru Legacy, dle všech statistik jednoho z naprostých premiantů. V servisu přísahali, že to je po mnoha letech poprvé co se něco podobného stalo - a věřím tomu - nicméně zrovna mě se to opravdu stalo).
Kylie
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 12.09.2008 16:28, RE: Xsara Picasso
figo napísal:
Vy byste to mohla potvrdit či vyvrátit, ale slyšel jsem že v Německu se časopisu AutoMotor und Sport přezdívá AutoMotor und Volkswagen, tak jestli nefouká vítr odtud :o))
Ano to (bohužel) potvrdit mohu. Ostatně v česku asi všichni známe Svět motorů (Volkswagen Gruppe). Ta kritizovaná léta jsou snad již pryč, a v případě o kterém byla řeč šlo o srovnání (polo)německého Ford a francouzského Citroën, tam bych "nadržování" ve prospěch zahraničního a navíc francouzského vozu nehledala.
Kylie
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 12.09.2008 18:36, RE: Xsara Picasso
anonym napísal:
Ty "tovární" údaje to jsou vždy (u všech automobilek) jen bajky. VELMI také záleží na jízdním stylu řidiče (a v česku JAKÉ palivo svému plechovému miláčkovi dáváte), tím myslím plynulost jízdy a včasné řazení nahoru a využívání všech rychlostních stupňů (nechci urazit, ale znám konkrétní případ, který tam tu pětku dá snad o deset kilometrů později než bylo vhodno - a diví se že má vyšší spotřebu). Mám zkušenosti jak kdysi s naftovým 2.2 HDi tak současným 3.0 V6 (oba v C5), že s kval...
Ano, "přehuštění" je typický znak pro řidiče z D (nic proti). A s tím palivem - nafta u nás je z cca 80-90% z ruské ropy, daleho bohatší na síru. Nafta ze "západu" tzv. lehčí je určitě vhodnější, jak kvůli emisím, tak kvůli čistotě motoru samého. S nějakým "ředěním" bych to neviděl tak dramaticky.... Ale ano, občasné přidání aditiva lze jen doporučit...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 12.09.2008 18:57, RE: Xsara Picasso
Pepe napísal:
Ano, "přehuštění" je typický znak pro řidiče z D (nic proti). A s tím palivem - nafta u nás je z cca 80-90% z ruské ropy, daleho bohatší na síru. Nafta ze "západu" tzv. lehčí je určitě vhodnější, jak kvůli emisím, tak kvůli čistotě motoru samého. S nějakým "ředěním" bych to neviděl tak dramaticky.... Ale ano, občasné přidání aditiva lze jen doporučit...
Napsala jsem, že pro "economy run" je vhodné mírně přehustit (odborníci doporučují do 10%), což je v jakékoliv situaci výrazně lepší než docela výrazné podhuštění, které je (dle průzkumu) běžné zde.
Myslím, že nejde o ropu jako takovou, ale hlavním problémem bude podvádění a ředění paliva (jako velmi humorný vidím český zákon, který přichycenému podvodníkovi - majiteli Tankstelle či dokonce celému řetězci - zaručuje absolutní anonymitu (sic!!!) a naopak novínář, který by napsal který řetězec prodává ono ředěné palivo (i v případě, že to prokazatelně JE pravda) - jako při onom VELKÉM maléru letos na jaře - je trestně odpovědný). Poškození zákazníci mají (ZE ZÁKONA!) smůlu. Je to dokonce natolik absurdní, že máte-li vůz v záruce a autorizovaný servis vám dá potvrzení, že motor byl poškozen nekvalitním palivem, a náhodou se třeba z televize dozvíte, že jeden nejmenovaný velký řetězec dostal mnohamilionovou pokutu za prodej ředěného paliva, STEJNĚ vám "stát" odmítne sdělit, KDO je pachatel a věc ze zákona vyšumí do ztracena (ach jak skvěle si žijí podvodníci v česku). Nědělejte si nejmenší iluze, že palivo které tankujete není "říznuté" jde jen o to "na kolik". Ostatně některé automobilky v česku přestaly nabízet své přímovstřikové motory - protože v kombinaci s místním palivem vykazovaly nikde jinde nezaznamenanou poruchovost. Stejná situace je s naftovými motory. Staré konstrukce s nízkým litrovým výkonem zvládly i místní originální směsi (nevyčištěné nádrže a směsi benzínu a nafty nejsou ničím výjimečným), modernější výkonější na palivo náročnější systémy common rail mívají v česku občas potíže (to nesouvisí se značkou výrobce).
Ale k původnímu tématu. Mírné, lehké přehuštění pneu (max. cca o 10%) ve spojení s kvalitním palivem a "vhodným" řazením (a občasným pročištěním motoru nějakým kvalitním aditivem) zajistí v součtu i poměrně výrazné snížení spotřeby. Tak jak jsem řekla o příspěvek výše, na tom si trvám.
Pěkný den
Kylie
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 12.09.2008 19:32, RE: Francouze radsi ne?
anonym napísal:
Děkuji a děkuji a ještě jednou děkuji.
TÜV je "jen" německou variantou české STK. Rozdíl je v tom, že zatímco STK je totálně nedůvěryhodná organizace (což se snad dnes už učí i ve školo), kde za pár státní bankou potištěných papírků projde jakýkoliv vrak (a pokus ministra Řebíčka toto semeniště úplatků kontrolovat kamerami je "tragikomický", nicméně pochopitelný), TÜV je respektovaná obávaná v nejlepším slova smyslu NĚMECKÁ kontrola kvality vozidel. Vzpomínám si na svůj ještě mokrý ř...
Já Vám mnohokrát děkuji za vysvětlenou. Já jsem právě za problemitické považoval to, že je to ekvivalent naší TK. Je pravda, že projde každý vrak. Chci věřit, že s neúplatností německých techniků nejste úplně daleko.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 12.09.2008 20:51, RE: Francouze radsi ne?
anonym napísal:
Já Vám mnohokrát děkuji za vysvětlenou. Já jsem právě za problemitické považoval to, že je to ekvivalent naší TK. Je pravda, že projde každý vrak. Chci věřit, že s neúplatností německých techniků nejste úplně daleko.
Opravdu jsem si s tou neúplatností hodně jista. Samozřejmě může existovat nějaká výjimka, to asi všude a ve všem, ale zatímco tady jsou (nevím přesně kolik se dává) nějaké 2 - 3000 korun velmi milým všimným, v německu to za riziko okamžitého vyhazovu (a ostudou, která nezmizí jako zde, ale právě naopak komplikuje získání nového místa) prostě nestojí.
Kylie
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 12.09.2008 21:58, RE: Xsara Picasso
anonym napísal:
Napsala jsem, že pro "economy run" je vhodné mírně přehustit (odborníci doporučují do 10%), což je v jakékoliv situaci výrazně lepší než docela výrazné podhuštění, které je (dle průzkumu) běžné zde.
Myslím, že nejde o ropu jako takovou, ale hlavním problémem bude podvádění a ředění paliva (jako velmi humorný vidím český zákon, který přichycenému podvodníkovi - majiteli Tankstelle či dokonce celému řetězci - zaručuje absolutní anonymitu (sic!!!) a naopak novínář, který by napsal který ...
Nebudu polemizovat o kvalitě paliva (nakolik nese odpovědnost výrobce x distributor x řetězec x nájemce konkrétní Tankstelle...). S huštěním máte samozřejmě v případě laboratorních podmínek pravdu. Vezmete-li v úvahu veličiny (tlak vzduchu okolí, teplotu, vlhkost) jsme trošíčku někde jinde. A vezmu-li v potaz proměnlivé zatížení vozu, jsme ÚPLNĚ jinde. Jedu-li totiž dodávkou 3x za den naložený tunou a 4x téměř prázdný (a nemám okruh na regulaci tlaku v pneu jako třeba armádní vozy), přičemž asi nebudu x-krát stavět na pumpě, stává se z Vašeho příspěvku výše opravdu akademický počin. Tím ho nesnižuju, jen neplatí zdaleka vždy. Hezký večer. P.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 12.09.2008 22:26, RE: Xsara Picasso
Pepe napísal:
Nebudu polemizovat o kvalitě paliva (nakolik nese odpovědnost výrobce x distributor x řetězec x nájemce konkrétní Tankstelle...). S huštěním máte samozřejmě v případě laboratorních podmínek pravdu. Vezmete-li v úvahu veličiny (tlak vzduchu okolí, teplotu, vlhkost) jsme trošíčku někde jinde. A vezmu-li v potaz proměnlivé zatížení vozu, jsme ÚPLNĚ jinde. Jedu-li totiž dodávkou 3x za den naložený tunou a 4x téměř prázdný (a nemám okruh na regulaci tlaku v pneu jako třeba armádní vozy), přičemž asi ...
To máte samozřejmě pravdu, měla jsem na mysli běžný provoz osobního vozu. A i když to mnozí zpochybňují, domnívám se že plnění dusíkem určitý (malinký) vliv má.
Kylie
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 13.09.2008 07:40, RE: Xsara Picasso
anonym napísal:
To máte samozřejmě pravdu, měla jsem na mysli běžný provoz osobního vozu. A i když to mnozí zpochybňují, domnívám se že plnění dusíkem určitý (malinký) vliv má.
Kylie
Je to tak. V osobáku jezdím většinou sám, občas nějaký náklad, takže téměř konstantní zatížení. Když s rodinným vyrazíme někam dál, tzn všichni+bagáž, tak to je třeba přifouknout. Nedělám to jen kvůli spotřeě,ale zejména kvůli jízdním vlastnostem. Reakce na dusík: kolik % ho je v normálním "vzduchu"?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 13.09.2008 08:23, RE: Xsara Picasso
anonym napísal:
Ty "tovární" údaje to jsou vždy (u všech automobilek) jen bajky. VELMI také záleží na jízdním stylu řidiče (a v česku JAKÉ palivo svému plechovému miláčkovi dáváte), tím myslím plynulost jízdy a včasné řazení nahoru a využívání všech rychlostních stupňů (nechci urazit, ale znám konkrétní případ, který tam tu pětku dá snad o deset kilometrů později než bylo vhodno - a diví se že má vyšší spotřebu). Mám zkušenosti jak kdysi s naftovým 2.2 HDi tak současným 3.0 V6 (oba v C5), že s kval...
Tudíž bych sec rád zeptal. Kde je možno se dočíst o doporučených aditivech pro ten který motor?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 13.09.2008 10:03, RE: Xsara Picasso
anonym napísal:
Tudíž bych sec rád zeptal. Kde je možno se dočíst o doporučených aditivech pro ten který motor?
Nikde! Tu a tam proběhne nějaký použitelný test (český AutoDiesel), ale obecně lze jediné: Zkoušet a zkoušet, CO tomu mému motoru vyhovuje nejvíc.
Kylie
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 13.09.2008 10:05, RE: Xsara Picasso
Pepe napísal:
Je to tak. V osobáku jezdím většinou sám, občas nějaký náklad, takže téměř konstantní zatížení. Když s rodinným vyrazíme někam dál, tzn všichni+bagáž, tak to je třeba přifouknout. Nedělám to jen kvůli spotřeě,ale zejména kvůli jízdním vlastnostem. Reakce na dusík: kolik % ho je v normálním "vzduchu"?
Ano "teoreticky" chápu, že je to nesmysl, četla jsem na to různé názory (nemyslím jen tady, ale i v odborném tisku), ale čistě pocitově jsem po nafouknutí dusíkem měla lelpší pocit a určitě nebylo třeba tolik (tak často) dohušťovat. Ale tohle nikomu nevnucuji, tady je to opravdu pouze oblast mírných pocitů atd., proto jsem napsala "maličký" vliv...
Kylie
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 13.09.2008 10:13, RE: Francouze radsi ne?
anonym napísal:
Opravdu jsem si s tou neúplatností hodně jista. Samozřejmě může existovat nějaká výjimka, to asi všude a ve všem, ale zatímco tady jsou (nevím přesně kolik se dává) nějaké 2 - 3000 korun velmi milým všimným, v německu to za riziko okamžitého vyhazovu (a ostudou, která nezmizí jako zde, ale právě naopak komplikuje získání nového místa) prostě nestojí.
Kylie
No jsme už takový národ. Ale musíme začít každý sám u sebe. Já pevně věřím, že k tomu jednou dospějemem.
reagovať
  1 ... 4 5 6 7


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.