Zkusím se trošku vrátit k tématu a popíšu vlastní zkušenosti. Máme doma dvě auta, manželka má Xsaru Picasso 1.6 16V a já mám služební Lagunu 2,2 dCi, krom toho jsem už najezdil pěkných pár kilometrů s dalšími auty které máme ve firmě, včetně tolikrát zmiňované C5. Za dobu co jezdím jsem zjistil to, že porovnávání čísel v tabulkách a hodnocení jízdních vlastností podle konstrukce náprav či uspořádání karoserie je jedna věc, která z objektivního hlediska může mnohé napovědět, ale není to všechno. Z objektivního hlediska musím dát za pravdu Kylie - MPV nikdy nebude mít takové jízdní vlastnosti jako kombi nebo liftback či sedan. Konec konců to pravidelně vidím když přesedám mezi Lagunou a Picassem a to Laguna rozhodně není vzorem jízdních vlastností. Člověk se stejně nakonec rozhoduje podle vlastních priorit a ty už se tak objektivně popsat nedají. Je pravda že Picasso má díky vyšší stavbě karoserie horší stabilitu, je citlivější na boční vítr, karoserie je méně tuhá Stejně tak Picasso vychází z Xsary, která je o třídu níž, což je ale ve výsledku poznat na hlavně na výbavě. Z druhé strany - u mne je to rozhodující, ale každý to má jinak
- v Picassu vládne na palubě taková těžko popsatelná atmosféra klidu a pohody (nevím jak je to u jiných MPV). Najednou mi nevadí že se naklání v zatáčkách, že disponuje motorem který postrádá mohutný zátah moderních dieslů a že si semtam vrzne nějaký plast. Na delší cesty raději jezdíme Picassem právě kvůli tomu pocitu pohody a vzdušnosti. I když je Picasso postavené na základě auta o třídu níž, celkově je jízda v něm znatelně komfortnější než ve většině dalších aut které jsem měl možnost řídit. S vyjímkou zmiňované C5 - v tom má opět pravdu Kylie - to je ale třída sama pro sebe (nejsem dealer Citroenu
). Já osobně bych před kombíkem upřednostnil MPV a to kvůli tomu že:
1. Do auta se neleze ale nastupuje, nevýlézá se z něj ale vystupuje (jelikož mám potíže s pohybovým aparátem je to pro mne věc k nezaplacení).
2. Člověk je výše než ve většině kombíků a má lepší rozhled - nesrovnávám s SUV.
3. Variabilitu interiéru, kdy je možné samostatně vyjmout i prostřední sedačku, je možné měnit sklon opěradel i u zadních sedadel a pod. já osobně využiju více než delší ložnou plochu v kufru.
Nechci aby to vyznělo jako reklama na Picasso, pouze jsem se pokusil popsat své vlastní - subjektivní pocity. Jiné MPV neznám a s Fokusem jsem také nikdy nejel, proto o nich nepíšu. No a pokud by někoho zajímala spotřeba, tak Picasso 1.6 16v bere dlouhodobě 7,5l - na tak velkou čelní plochu mi to přijde docela rozumné.
Rozhodně by si měl tazatel své favority vyzkoušet a pak se rozhodnout na základě svých preferencí.
Nintek